Bachelor in Marketing Management
Fontys University of Applied Sciences
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Venlo, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti, Saksan kieli
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 314 *
Hakemuksen määräaika
15 Jun 2024
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* EEA-opiskelijat: 2,168 € ETA-alueen ulkopuoliset opiskelijat: 8,150 €
Johdanto
Markkinoinnin hallinta on laaja 4-vuotinen kandidaattiohjelma. Se valmistaa sinua vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin kansainvälisessä ympäristössä tarjoamalla aiheita, kuten markkinatutkimus, markkinointilaki, kuluttajakäyttäytyminen ja sähköinen markkinointi. Löydät oman yrityksen myös projektista nimeltä Mini Company. Tässä projektissa työskentelet eri tehtävissä todellisessa yrityksessä. Hyvä markkinoija on loistava verkostoituja. Siksi teet paljon ryhmätehtäviä kurssin aikana. Loppujen lopuksi kyse on ominaisuuksistasi, joten sinut testataan yksitellen kokeissa. Markkinoinnin johtamisen opiskelijana muutat vähitellen markkinoinnin asiantuntijaksi, jolla on kokemusta työskentelystä kansainvälisessä ympäristössä. Opinto-ohjelma sisältää kaksi harjoittelupaikkaa, jotka voit suorittaa Alankomaissa tai ulkomailla. Saat lisää kansainvälistä kokemusta kampuksellamme, jossa tapaat paljon opiskelijoita yli 50 maasta!
Tutkimusvalmentaja
Henkilökohtainen kehitys on avain meille. Siksi jokaisella opiskelijalla on opintojen uraohjaaja. Yhdessä keskustelet tutkimustuloksista ja mahdollisista ongelmista, olivatpa he sitten henkilökohtaisia tai opintoihin liittyviä. Harjoittelun ja valmistumisvaiheen aikana opettaja ohjaa sinua. Hän voi auttaa sinua kysymyksissä tehtävänne, tehtävänne tai kirjoitustyön tekemisessä.
Olemme tietoisesti päättäneet opettaa pienissä luokissa suurien luentosalien sijaan mahdollisimman paljon, koska haluamme tuntea sinut henkilökohtaisesti. Luennoitsijamme ja opintosuoritusjohtajat haluavat erityisesti tukea sinua parhaansa aikana Fontysissa.
Työharjoittelu
Kolmas ja neljäs tutkimusvuosi teet harjoittelua. Voit valita yrityksesi itse, mutta tarjoamme myös luettelon yrityksistä, joissa työskentelemme. Harjoittelu voi tapahtua Alankomaissa tai ulkomailla. Valinta riippuu sinulle.
Molemmissa harjoittelupaikoissa ratkaise ongelma yrityksen sisällä. Sinulla on kokemusta siitä, millaista on työskennellä kandidaatin tasolla. Sillä välin rakennat ammattiverkostoasi. Harjoittelu ei harvoin johda työhön. Molempien harjoittelujaksojen aikana opettaja tukee sinua. Lopetat opintojasi Fontysissa kandidaatin opinnäytetyössä.
On olemassa lukuisia työharjoitteluyrityksiä, joissa markkinoinnin johtamisen opiskelijat ovat työskennelleet: Philips, Vodafone, BMW, Tesla, KPN, Océ-Canon, T-Mobile ja monet muut. Nämä ovat joitain tunnetuimpia. Monet opiskelijat ovat suorittaneet harjoittelupaikkoja pienissä ja keskisuurissa yrityksissä.
Kuinka valmistautua
Opiskelu ulkomailla on iso askel. Monille opiskelijoille se on ensimmäinen kerta, kun he elävät yksin. Yhtäkkiä sinun täytyy kokata itse, ostaa päivittäistavaroita, avata pankkitili jne. Tämän lisäksi sinun on puhuttava englantia koko ajan. Tästä syystä on välttämätöntä, että olet hyvin valmistautunut aloittaessasi Fontysilla. Jokaisella opiskelijalla on oltava vähintään IELTS 6.0 tai TOEFL 550 englanninkielinen taso, mutta kurssin kirjallisuuden ja teorian ymmärtämiseksi on suositeltavaa kouluttaa englannin taitosi. On olemassa useita valmistelevia kursseja parantamaan englannin tasoa.
Kun oikea opiskelu-ajattelutapa ja motivaatio uskomme, että kaikki Fontysin aloittaneet opiskelijat voivat siirtyä.
Ammatillinen näkökulma
Nykyään yritykset eivät selviä ilman vahvaa markkinointia. Taitavien ja luovien markkinointikampanjoiden avulla yritykset kommunikoivat kohderyhmien kanssa. Monipuolisena markkinoijana voit työskennellä lähes kaikissa yrityksissä.
Markkinoinnin alue on hyvin laaja, mikä heijastaa markkinoijien erilaisia toimintoja. Taidepäällikkö, sosiaalisen median johtaja, myyntipäällikkö tai markkinatutkija, nämä kaikki ovat esimerkkejä työpaikoista markkinointialueella. Yksi asia on varma; markkinointijohtajana sinulla on vankka perusta työskennellä markkinoijana missä tahansa yrityksessä. Voit analysoida kohderyhmiä ja oppia kehittämään markkinointi- ja viestintäkonsepteja. Olet ammattilainen markkinointisuunnitelmien laatimisessa ja yritysten analysoinnissa.
Kahden harjoittelusi aikana olet suorittanut, kokemuksesi omassa Mini-yrityksessäsi ja tietosi kansainvälisistä yrityksistä olet arvostettu voimavara yrityksille ympäri maailmaa.
Tietenkin voit myös perustaa oman yrityksen ja työskennellä liiketoimintasi yrittäjänä startupina pääjohtajana.
Pääsyvaatimukset
Koska tuleva kandidaatin opiskelija, sinulla on oltava korkeakoulututkinto, joka vastaa hollantilaisia standardeja. Fontys University of Applied Sciences opiskelijoille on myönnettävä korkeakoulututkintoon perustuva korkea-asteen tutkintotodistus, jolla on hyvät tulokset. Tämä tarkoittaa:
- Hollantilaisille opiskelijoille: VWO-, HAVO- tai MBO-tutkintotodistus
- Saksalaisille opiskelijoille: Fachabitur tai Abitur (Fachhochschulreife tai Allgemeine Hochschulreife)
- Muiden kansallisuuksien opiskelijoille: keskiasteen tutkintotodistus / GCE tai vastaava, esim. Brittiläiset GCE A-tasot tai GCSE-palkkaluokat A, B tai C, kansainvälinen ylioppilastutkinto, ranskalainen ylioppilastutkintotodistus tai amerikkalainen korkeakoulu college)
Pyydä tutkintotodistuksestasi lisäksi akateemisia pätevyyksiä, jos niitä on saatavilla (erityisesti matematiikan ja taloustieteen aloilla). Esim. Lisäkursseja, työpajoja, hankkeita, kilpailuihin osallistumista.
* Tämä ohjelma on saatavana myös saksaksi.
* Helmikuun saanti koskee vain Saksan virtausta. Englanninkielinen virta alkaa vasta syyskuussa. Saksan virta alkaa sekä syys- että helmikuussa.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Vuosi 1
Ensimmäisenä vuonna sukellat markkinointiprosessin ja verkkomarkkinoinnin perusteisiin. Tutkit kuluttajien käyttäytymistä ja saat palautetta tieteellisestä taloustutkimuksesta ja liiketoiminnasta. Tämän lisäksi hankit ja kehität asiaankuuluvia pehmeitä taitoja, kuten kommunikaatiota, neuvottelutaitoja, tiimityöskentelyä, ammattitaitoa ja vastuullisuutta. Aloitat myös uuden kielen oppimisen.
2. vuosi
Vuonna 2 syvennät markkinointitietoasi esimerkiksi brändinhallinnan, digitaalisen markkinoinnin ja markkinoinnin ohjauksen aiheilla. Saat käsityksen käytännöstä useiden projektien kautta. Vuoden 2 pääprojekti on StartUp Factory, jossa tehdään yhteistyötä eri koulutusohjelmien opiskelijoiden kanssa. Voit valita neljän tyyppisen projektin välillä, kuten start-up-yrityksen perustaminen tai luovien ratkaisujen kehittäminen todellisten yritysten ongelmiin. Jokainen StartUp Factory -projekti antaa sinun työskennellä luovuutesi parissa ja oppia lisää kommunikaatiosta eri taustoista tulevien ihmisten kanssa.
3. vuosi
Vuoden 3 ensimmäisen lukukauden aikana teet työharjoittelun valitsemassasi yrityksessä. Näin voit harjoitella markkinointitaitojasi tulevaisuutta varten. Syvennät osaamistasi todellisessa yritysmaailmassa. Työharjoittelu voidaan suorittaa valitsemassasi maassa.
Vuoden 3 toisella lukukaudella syvennät tietämystäsi tietystä aiheesta seuraamalla sivuohjelmaa. Pienellä ohjelmalla voit hankkia tietoa valitsemallasi alalla. Voit suorittaa tämän sivuaineen Fontysissa, yhdessä kumppaniyliopistoistamme Alankomaissa tai yhdessä 125 kumppaniyliopistostamme ympäri maailmaa.
Vuosi 4
Vuonna 4 työskentelet suuren tosielämän tapausprojektin parissa olemassa olevan yrityksen kanssa. Lisäksi tarjoamme syvällisiä markkinointimoduuleja, kuten CRM- ja dataanalytiikka, kulttuurienvälinen liiketoimintaosaaminen, kansainvälinen kauppa ja markkinointiaiheet. Viimeisellä lukukaudella teet toisen työharjoittelun ja työskentelet käytännön ongelman parissa yrityksessä. Ilmoitat ratkaisut tähän käytännön ongelmaan lopputuotteessasi: valmistumisraportissa. Kun olet suorittanut tämän opinto-ohjelman viimeisen osan, sinut palkitaan kansainvälisesti tunnustetulla kandidaatin tutkinnolla.
Galleria
Ohjelman tulos
Mitä aiot oppia
- Brändien voiman ymmärtäminen (esim. Apple, Netflix, Tesla & Co.)
- Markkinointistrategioiden kehittäminen
- Markkinoinnin kulttuurierojen ymmärtäminen
- Markkinointikampanjoiden luominen (esim. sosiaalisen median alustoilla, kuten Instagram, Snapchat ja TikTok)
- Asiakkaiden tarpeiden ja kuluttajakäyttäytymisen tutkiminen (esim. omilla tutkimuksilla)
- Omien digitaalisten liiketoimintamallien kehittäminen
- Asiaankuuluvat pehmeät taidot (varma esittely, luovuustekniikat jne.)
- Oman start-up-yrityksen perustaminen
Apurahat ja rahoitus
Jotkut Fontys-opinto-ohjelmat tarjoavat Holland-stipendin opiskelijoilleen. Saatat myös olla oikeutettu muihin stipendeihin, joita Fontys ei tarjoa.
Uramahdollisuudet
Nykypäivän yritysmaailmassa organisaatiot eivät voi selviytyä ilman vahvaa markkinointia. Yritykset kommunikoivat kohderyhmiensä kanssa älykkäiden ja luovien markkinointikampanjoiden avulla. Monipuolisena markkinoijana voit työskennellä käytännössä missä tahansa yrityksessä. Markkinoinnin alue on hyvin laaja, mikä heijastuu markkinoijien erilaisiin tehtäviin. Valmistuneet työskentelevät mm.
- Tilin haltija
- Viestinnän konsultti
- Tuotepäällikkö
- Konsultti
- Kampanjanhallinta
- Kuluttajakäyttäytymisen markkinoija
- Digitaalinen markkinoija
- Tuotemarkkinoija
- Myyntimarkkinoija
- Kaupan markkinoija
- Social Media Manager
- Myyntipäällikkö
- Markkinatutkija
- Yrittäjä