Insinööri
Kyoto University Of Advanced Science
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Kyoto, Japani
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
JPY 1 654 410 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* ensimmäinen vuosi
Johdanto
Koko englanninkielinen ohjelma KUAS:n insinööritieteellisessä tiedekunnassa - ehkä ainutlaatuisin lajissaan maailmassa
KUAS:lla on suunnitteluohjelma, joka on lähempänä valmistusteollisuutta kuin koskaan ennen, maassa, joka on maailmanlaajuisesti arvostettu suunnittelun kekseliäisyydestään. Tämä on täysin uusi, täysin englanninkielinen tekniikan tiedekunta, jonka on valmistanut Kyoto University Of Advanced Science (KUAS). Kansainvälisesti ansioituneiden tiedekunnan jäsenten ja aktiivisten ammattiinsinöörien tiimin voimin osasto perustettiin vuonna 2020. Keskitymme tulevaisuuttamme muokkaavaan teknologiaan - sähköajoneuvoihin, drooniin, robotteihin, tekoälykoneisiin, moottoreihin liittyviin ratkaisuihin, sähköntuotantojärjestelmiin, ja paljon muuta – toivotamme seuraavan sukupolven insinöörit tervetulleiksi Kiotoon. Uusimman teknologian luomiseksi on välttämätöntä tarjota huippuluokan koulutusta. Tätä silmällä pitäen olemme luoneet ohjelman, jonka ylin tavoite on tarjota koulutusta, joka auttaa varustamaan opiskelijoillemme välittömät todelliset taidot, joita tarvitaan, jotta he toimisivat parhaiten nykyaikaisessa tekniikan maailmassa. Mekaniikka-, sähkö- ja mekatroniikkateknologiaan erikoistuneena tarjoamme alan tämänhetkiset trendit huomioivaa ulkopuolista lähestymistapaa, mikä antaa opiskelijoillemme mahdollisuuden työskennellä oikeiden insinöörien kanssa Kioton täysimittaisessa valmistusteollisuudessa. Valmistuttuamme tavoitteenamme on, että opiskelijoillamme on mahdollisimman sujuva siirtyminen töihin maailmankuuluihin yrityksiin ja instituutioihin Japanissa ja sen ulkopuolella.
Mekaaninen ja sähköjärjestelmätekniikka
Mechanical and Electrical Systems Engineering on kiinnostunut älykkäistä teknologia-alustoista, joita tarvitaan vastaamaan maailmanlaajuisiin haasteisiin sellaisilla aloilla kuin ympäristö, energiatehokkuus, liikkuvuus, infrastruktuuri, kestävyys, väestönhallinta, katastrofien ehkäisy ja avustus, elintarviketuotanto ja suuret energiantuotantojärjestelmät. Se on myös teknologiaa, joka ruokkii innovaatioita sellaisilla aloilla kuin sähköajoneuvot, teollisuusrobotit, droonit, tekoälyyn perustuvat koneet ja moottoreihin liittyvät ratkaisut. Tämän monimuotoisuuden tunnustaessa KUAS tarjoaa korkean tason joustavuutta akateemiseen erikoistumiseen, jotta opiskelijat voivat altistaa laajan tiedon ja asiantuntemuksen eri aloilla, joita ammatillisesti tasapainoisilta insinööreiltä vaaditaan. Kurssillamme käsitellään sellaisia aiheita kuin suunnittelu, valmistus, mekatroniikka, mittaus, ohjaus, älykkäät järjestelmät ja robotiikka, materiaalit, ioniikka, sähkömagneettiset toimilaitteet, teho- ja energiajärjestelmät, mikroelektroniikkatekniikat ja -laitteet, integroidut piirit ja sulautetut järjestelmät, signaalianalyysi, koneoppimisen analyysi. , ja tekoäly.
Ainutlaatuinen opetussuunnitelma, jonka avulla opiskelijat voivat haastaa itsensä heti ensimmäisestä päivästä lähtien
Yksi KUAS:n insinööriohjelman tärkeimmistä koulutustavoitteista on yhdistää teoria ja käytäntö reaalimaailman sovelluksissa. Ensimmäisestä vuodesta lähtien KUAS tarjoaa käytännön kursseja merkittävänä osana opetussuunnitelman kursseja. Opiskelijoilla on neljän vuoden opiskelunsa aikana monia mahdollisuuksia kehittää taitojaan ja oppia soveltamaan niitä tehokkaasti tulevalla ammatillisella urallaan. Lisäksi opiskelijat voivat valita kursseja, joissa on käytännönläheistä sisältöä, joka vetoaa heidän kiinnostukseensa aina dynaamisista mekaanisista järjestelmistä (joissa yksi haaste on luoda käänteinen heilurirobotti) ohjelmistojärjestelmiin keskittyviin kursseihin (esimerkiksi antamalla käyttäjille reaaliaikaista palautetta talteenotetusta tiedosta). antureista). Kurssien avulla opiskelijat voivat seurata kiinnostuksen kohteitaan ja uteliaisuuttaan itsenäisesti, vaalia ja kehittää merkittäviä insinööritaitoja, jotka johtavat käytännöllisiin, luoviin ratkaisuihin.
Innovatiivinen tiimipohjainen oppiminen - Capstone-ohjelma
Tämä yhteys sekä perustiedon kehittämisen että ajattelutavan välillä soveltaa tätä tietoa luovasti, on läsnä koko opetussuunnitelmassa ja huipentuu innovatiiviseen huippu-ohjelmaamme. Vaihtoehtona lopulliselle tutkimusprojektille KUAS:n opiskelijat osallistuvat "kentällä" kumppaniyritystemme ehdottamiin todellisiin ongelmiin ja suunnittelukysymyksiin. Opiskelijat tekevät yhteistyötä pienissä ryhmissä luodakseen luovia ratkaisuja näihin ongelmiin käyttämällä kurssin aikana hankittua syvällistä tietoa ja kokemusta. Huippukiviohjelma antaa siksi opiskelijoillemme ainutlaatuisen kokemuksen ja ymmärryksen todellisen teollisuuden ongelmista tänään. Valmistautuakseen tähän haasteeseen opiskelijat osallistuvat samanlaiseen esihuippuohjelmaan kolmannen vuoden aikana.
Galleria
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
1. vuosi
Yleiskatsaus
Ensimmäisen vuoden opiskelijat hankkivat tietoja ja taitoja, jotka ovat perustavaa laatua olevalle koulutukselle nykyaikaisina insinööreinä. Kurssi keskittyy matematiikan ja fysiikan teoriaan ja käytäntöön, jotka ovat perusta eri sovelluksille, jotka esiteltiin myöhemmin, erikoistuneemmilla kursseilla. Lähestymistapamme näihin perusaineisiin antaa opiskelijoille mahdollisuuden ymmärtää eri ilmiöiden esiintymistä ja ilmaista niitä matemaattisesti. Näitä kursseja täydentävät johdannot tietolukutaitoon ja tiedonkäsittelyyn. Lisäksi kansainväliset opiskelijat aloittavat Japanin intensiivikurssin, joka auttaa hankkimaan heille tiedot ja taidot, joita tarvitaan elämästä Japanissa nauttimiseen.
Peruskurssit
- Lukukausi 1: Teknillinen fysiikka Ⅰ, laskenta ja lineaarialgebra Ⅰ tietolukutaito
- Lukukausi 2: Tekninen fysiikka Ⅱ, laskenta ja lineaarialgebra Ⅱ, algoritminen ajattelu ja ohjelmointi Pythonilla, perusmekaniikka ja suunnittelun perusteet
Muut työselostus (lukukaudet 1 ja 2) sisältävät japanin (sekä koulukauden aikana että loman aikana), vapaan taiteen valinnaisia aineita ja liikuntakasvatuksen.
2. vuosi
Yleiskatsaus
Toisen vuoden opiskelijat jatkavat perustietojen kehittämistä matematiikan ja tiedonkäsittelyn aloilla. Näitä aiheita opetetaan yhä useammin lähestymistavalla, joka yhdistää tekniikan maailmaan. Käytännön osia integroidaan asteittain kursseille haastamalla opiskelijoiden kyvyt ja kehittäen luontaista uteliaisuutta ja ongelmanratkaisukykyä.
Lisäksi opiskelijat aloittavat insinöörikoulutuksensa suorittamalla erikoistuneita kursseja, mukaan lukien materiaalimekaniikka, sähkömagneettinen teoria, moottoritekniikka ja käytännön työpajapohjaiset kurssit. Japanin kielen koulutus kansainvälisille opiskelijoille jatkuu myös edistyneemmälle tasolle, joka sisältää käytännön sanaston, josta on hyötyä insinöörityössä.
Peruskurssit
- Lukukausi 3: Tavalliset differentiaaliyhtälöt, Johdatus C-ohjelmointiin, materiaalimekaniikka, sähkömagneettinen teoria, sähkömoottorien perusteet, konepajaharjoitus
- Lukukausi 4: vektorilaskenta, järjestelmäohjelmointi C:llä, konesuunnittelu, mekanismien ja mobiilirobottien perusteet, klassinen ohjaustekniikka, fysikaalisen kemian perusteet, sähkömoottoreiden ohjausperiaatteet, puolijohdetekniikka, sähköpiirit, mekatroniikan laboratorio (perusrobotiikka), esirobotti -Capstone-projekti 1
Muut työselostus (lukukaudet 3 ja 4) sisältävät japanin (sekä koulukauden aikana että lomien aikana), vapaan taiteen valinnaisia aineita ja liikuntakasvatuksen.
Kolmannesta lukukaudesta lähtien opiskelijoiden ei tarvitse suorittaa kaikkia vuosittain tarjottavia kursseja. He voivat valita opintojakson kiinnostuksen kohteidensa ja jo suorittamiensa edellytysten perusteella.
Neljännestä lukukaudesta alkaen toinen merkittävä osa ohjelmaa alkaa Pre-Capstone Project 1. Tässä projektissa pienet opiskelijaryhmät käsittelevät todellisia ongelmia professorien ja insinöörien ohjauksessa. Näitä ongelmia ehdottavat pääasiassa teknologia- ja konepajateollisuuden yritykset. Opiskelijat jatkavat tätä projektia viidennellä lukukaudella Pre-Capstone Project 2:ssa.
3. vuosi
Yleiskatsaus
Kolmas vuosi ylittää sillan käytännön sovelluksiin.
Samalla kun opiskelijat jatkavat syvällisen matemaattisen tietämyksensä kehittämistä, he nauttivat joustavammasta opetussuunnitelmasta. He voivat valita kursseja kiinnostuksen kohteidensa mukaan, mukaan lukien mekatroniikkajärjestelmiin keskittyvät kurssit (joissa opiskelijat käsittelevät ongelmia, kuten käänteisen heilurirobotin rakentaminen) ja ohjelmistojärjestelmiin keskittyviä kursseja (joissa opiskelijat oppivat luomaan sovelluksia, jotka antavat käyttäjille palautetta antureilta saatujen tietojen perusteella).
Peruskurssit
- Lukukausi 5: Fourier-analyysi ja osittaisdifferentiaaliyhtälöt, digitaalinen signaalinkäsittely, tuotantotekniikan perusteet, robottimanipulaattoreiden perusteet, tieteellisen mittauksen perusteet, nykyaikainen ohjaustekniikka, sähkökemian perusteet, tehoelektroniikkatekniikka, analogiset elektroniikkapiirit, laboratorio , Pre-Capstone Project 2
- Lukukausi 6: Monimutkainen analyysi, todennäköisyys ja tilastot, Johdatus antureisiin, digitaalinen ohjaustekniikka, Johdatus akkutekniikkaan, toimilaitejärjestelmät, sähkönsiirto ja -jakelu, logiikkapiirit, viestintätekniikan perusteet, mekatroniikan laboratorio (Advanced Robotics), Capstone Project1 tai laboratorioprojekti 1.
Muut työselostus (lukukauden 5) sisältää Liberal Arts valittavien.
Pre-Capstone Project 2:ssa opiskelijat tekevät yhteistyötä pienissä ryhmissä ratkaistakseen alan kumppaneidemme ehdottamia todellisia ongelmia. Lukukaudella kuusi opiskelijat, jotka aikovat liittyä yrityksiin valmistumisen jälkeen, suorittavat Cap-Stone Project 1:n, jossa opiskelijatiimit käsittelevät yritysten ehdottamia korkeamman tason reaalimaailman ongelmia. Opiskelijat, jotka aikovat jatkaa tutkijakouluun, suorittavat laboratorioprojektin 1, jossa opiskelijat tekevät ohjaajansa määräämän opinnäytetyön.
4. vuosi
Yleiskatsaus
Viimeisen vuoden opiskelijat keskittyvät vahvistamaan jo hankitun tiedon ja sen käytännön soveltamisen välisiä yhteyksiä. Neljännen vuoden kohokohta on huippukiviohjelma.
Cap-Stone Project 2:ssa opiskelijat jatkavat yhteistyötä pienissä ryhmissä ratkaistakseen alan kumppaneidemme ehdottamia todellisia ongelmia, hyödyntäen edellisen vuoden Pre-capstone-ohjelmissa saatuja kokemuksia. Verrattuna Pre-Capstone-ohjelmiin ongelmat ovat laajuudeltaan laajempia, ja opiskelijat arvioidaan sen perusteella, miten he pystyvät suunnittelemaan luovia ratkaisuja ilman ohjaavan professorin apua.
Laboratorioprojekti 2:ssa akateemista uraa suunnittelevat opiskelijat jatkavat työskentelyä AMK:n tutkimuslaboratoriossa.
Opiskelijoiden ei tarvitse suorittaa kaikkia tänä vuonna tarjottavia kursseja, vaan he voivat valita, mihin opiskelevat kiinnostuksensa ja jo suorittamiensa edellytysten perusteella.
Peruskurssit
- Lukukausi 7: Johdatus henkiseen omaisuuteen, sähkön tuotantoon ja muuntamiseen, Johdatus tieto- ja viestintäverkkoihin, Capstone-projekti 2 tai laboratorioprojekti 2
- Lukukausi 8: valinnaiset erikoisaineet
Muut kurssityöt (lukukaudella 8) sisältävät liikuntakasvatuksen.
Valmistumisen vaatimukset
AMK:n perustutkinto-ohjelma on nelivuotinen.
Insinöörin kandidaatin tutkinnon saamiseksi AMK:n opiskelijoiden tulee olla AMK:ssa neljän vuoden ajan (kahdeksan kokonaista lukukautta opetusta), hankittava vähintään 128 opintopistettä kursseista, jotka koostuvat vähintään 30 opintopisteestä yleisistä aineista ja 98 opintopistettä erikoisaineita ja suorita joko huippukiviprojekti tai laboratorioprojekti (tulevaisuuden uratavoitteiden mukaan).
Painopistealueet
Jatko-opiskelijat voivat valita yhden neljästä alla luetellusta yleisestä painopistealueesta.
- Materiaalit
- Energiaa
- Tiedot
- Järjestelmätekniikka
Jatko-opiskelijat voivat sitten valita erikoisalan, joista on joitain esimerkkejä alla.
- MEMS
- Nanoteknologia
- Tehoelektroniikka
- Tehopuolijohteet
- Sähkötekniikka
- Tehoelektroniikkapiirit
- Sähköajoneuvot
- Uusiutuva energia
- Ohjaustekniikka
- Robotiikka
- Järjestelmäsuunnittelu / järjestelmäsuunnittelu
- Mekaaninen suunnittelu
- Meta-ohjelmointi
- Uudelleenkonfiguroitavat järjestelmät
- Sulautetut IOT-tekniikat
- Laskennallinen materiaalitiede
- Akkutekniikka
- Ionics
- Kaukokartoitus
- Drone-ympäristön mittaus
- Kvanttimateriaalitiede
- Matematiikka
- Monimutkainen analyysi
- Epäorgaanisten aineiden kemia
- Nanomateriaalit
- Keramiikka
- Tieto- ja viestintätekniikka
- Tilastollinen fysiikka
- Kiinteä mekaniikka
- Laskennallinen mekaniikka
- Koneoppiminen
- Äänentunnistus
- Kiinteän olomuodon fysiikka
- Suprajohtavuus
- Optoelektroniset laitteet
- Dielektriset
- Holografia
- Toiminnalliset materiaalit
- Konenäkö
- Virtuaalitodellisuus
- Lisätty todellisuus
- Pervasive Computing
- Puettava tietotekniikka
- Henkilökohtainen informatiikka
- Digitaalinen terveys
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Jatko-opiskelijat voivat odottaa suurta kysyntää taitoilleen alla luetelluilla aloilla.
- Suunnittelutuotanto
- Robotiikka
- Mittaus ja ohjaus
- Energian siirto
- Ionics
- Toimilaitteet
- Sähkölaitteet