BA Fashion Stylistissa

Yleistä

3 sijaintia saatavilla
Lue lisää ohjelmasta instituution verkkosivuilta

Ohjelman kuvaus

Kurssi pidetään englannin kielellä

Kurssin koulutustavoitteena on kouluttaa muotiteollisuuden ammattilaisia, jotka voivat osallistua luovaan prosessiin, arvoesitykseen ja brändin tai muotituotteen ja sen määrittelevän tyylin ja esteettisyyden edistämiseen. Muotisuunnittelijaksi tuleminen, joka on monialainen ja analyyttinen profiili, edellyttää läpileikkaavan koulutuspolun suorittamista, johon on sisällyttävä vankka kulttuuritausta ja vahva ymmärrys valokuvan, videoiden tekemisen ja muotimaailman teknisistä välineistä. Muotisuunnittelijat pystyvät luomaan laajan viitekehyksen visuaalisista ja esteettisistä viitteistä tuotemerkille sekä tulkitsemaan ja analysoimaan trendejä.

Toisesta vuodesta lähtien opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua muotiviestinnän erikoistumiseen (opetetaan yksinomaan italiaksi) luoda ja hallita integroitu viestintästrategia, johtaa mainoskampanjaa, käsitellä tiedotusvälineitä ja koko alalla toimivia, järjestää tapahtumia ja muotinäytöksiä, mutta suunnittele ja lanseeraa myös tuote, suunnittelija tai brändi.

BA in Fashion Stylist Milano

Otsikko - MIUR (opetus-, yliopisto- ja tutkimusministeriö) tunnustaa ensimmäisen asteen akateemisen tutkintotodistuksen ja vastaa yliopistojen myöntämää kandidaatin tutkintoa.

Konteksti - Viime aikoina tämä ammatti on laajentanut osaamisaluettaan siihen pisteeseen, jossa sillä on nyt perustava rooli kokoelmien taiteellisessa suunnassa, integroidut viestintästrategiat, viileä metsästys ja suuntaaminen.

Metodologia ja rakenne - Kurssi kouluttaa opiskelijoita kokeilemalla käytäntöjä, tutkittuja työkaluja ja kulttuurisia näkökohtia: projektit (valokuvia naisista, miehistä ja asetelmista) toteutetaan tutkimalla tutkimuksen vaiheita / kehittäminen / ja toteutus ja edustavat opintojakson peruselementtejä. Jokainen aihe ajatellaan sen liittyvän projektiin: tekniset ja luovat työkalut (ohjelmistot, kuvien digitaaliset korjaukset, videon luominen); kulttuuriset signaalit (nykymuoti, valokuvaus, semiootiikka ja yleensä kyky tulkita kuvia).

Perustavoite on muodostaa muotityylisti, joka kykenee hallitsemaan luovaa prosessia, projektisuunnittelumekanismeja, saamaan täydellisen käsityksen muoti-historiallisesti kokeneista eri tyyleistä sekä nykypäivän trendeistä ja saamaan kyvyn analysoi kriittisesti muodin uusia muotoja.

Ura - Muotistilisti, Brändikonsultti, Luovan suunnan koordinaattori, Muotitutkimusasiantuntija, Muotitoimiston asiantuntija, Trendien ennustaja

Viimeksi päivitetty Marras 2020

Oppilaitoksesta

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Näytä vähemmän
Milano , Milano , Milano + 2 Lisää Vähemmän