Ohjelman tarkoitus

Ohjelman tarkoituksena on antaa opiskelijoille akateeminen, ammatillinen ja johtamisosaaminen, jota tarvitaan laajemmalla vieraanvaraisuuden ja matkailualalla. Opiskelijat altistuvat luovalle oppimis- ja yrittäjäympäristölle vahvojen johtamisominaisuuksien ja vieraanvaraisuuteen suuntautuneen ammatillisen kulttuurin kehittämiseksi. Ohjelma edistää akateemisia periaatteita reflektiivisen oppimisen ja kriittisen ajattelun avulla teoreettisissa ja ammatillisissa kursseissa. Hautomona se tukee opiskelijoita käyttämään monitieteisiä lähestymistapoja johtamisessa, ongelmanratkaisussa, tehokkaassa päätöksenteossa ja parhaissa liiketoimintakäytännöissä. Harjoittelu- ja työkokemuksen lisäksi ohjelma tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden ammatilliseen verkottumiseen tulevan uransa edistämiseksi. Valmistuneet odottavat olevansa palkattu valvonta- / johtotehtäviin ja työskentelevät vieraanvaraisuuden ja matkailualan eri organisaatioiden välillä.

Sisäänpääsyvaatimukset

Min. 50% lukion päästötodistuksesta

Ohjelman tavoitteet

Tämän tutkinnon suoritettuaan opiskelijoiden odotetaan:
  • Hanki kattava tieto vieraanvaraisuuden ja matkailualan laajuudesta ja toiminnasta;
  • Sulake kokemuksellinen ja luokkahuoneoppiminen johtamiskonseptien ja teorioiden toteuttamisessa erilaisissa vieraanvaraisuuden yritystoiminnan ja matkailuympäristöissä;
  • Kehittää johtamisen "pehmeitä taitoja" ja teknisiä taitoja;
  • Hanki esimiestason työntekijän ominaisuudet sekä organisaation ja johtamisen kyvyt;
  • Luo perusta jatkokoulutukselle kurinalaisuudessa ja elinikäisessä oppimisessa.
Aiheen tuntemus ja ymmärtäminen:
  • Ymmärtää vieraanvaraisuuden ja matkailualan monipuolinen luonne ja laajuus sekä sen sosiaalis-kulttuuriset ulottuvuudet;
  • Ymmärtää vieraanvaraisuuden ja matkailualan toimintojen, tuotteiden ja organisaatioiden monimutkaisen dynamiikan globalisoituneilla markkinoilla;
  • Tunnustaa alan kehitys ja vaikutukset kansalliseen ja kansainväliseen talouteen;
  • Ymmärtää ja soveltaa teorioita, käsitteitä ja menetelmiä, jotka ovat keskeisiä vieraanvaraisuuden ja matkailuasetusten ja toiminnan kannalta;
  • Tunnustaa johtamistyöhön liittyvät kulttuurierot;
  • Esittele johtamisjärjestelmät, joita kohtataan työpaikoilla, ja ymmärrä palvelun laatuprosessi.
Älylliset taidot:
  • Kehittää taitoja liiketoimintatilanteiden havaitsemisen ja analysoinnin helpottamiseksi, mikä parantaa luovaa ja määräävää kykyä puuttua niihin;
  • Tunnistaa, arvioida ja syntetisoida erilaisia akateemisia näkemyksiä tai lausuntoja vieraanvaraisuuden ja matkailun erilaisista liiketoiminta- tai operatiivisista kysymyksistä;
  • Tunnistaa hotellitoiminnan, johtamisen, suunnittelun ja hallinnan ominaisuudet ja tekniikat sekä ymmärtää työalueella kohtaamat hallintajärjestelmät;
  • Kehittää ammattieettisiä arvoja, taitoja ja pätevyyttä tapaustutkimusten, vierailevien luennoitsijoiden, tehtävien, työpajojen ja työharjoittelujen kautta;
  • Edistää asiakaslähtöisen palvelun ja organisaation huippuosaamisen ammattikulttuuria.
Siirrettävät taidot:
  • Sovelletaan ohjelmassa kehitettyjä ammatillisia pätevyyksiä ja taitoja yrittäjyyteen perehdyttämällä alan monipuolista luonnetta;
  • Sovelletaan vieraanvaraisuuden ja matkailun teknisiä näkökohtia ja operatiivisia toimintoja;
  • Selitä ja soveltaa järkeviä liiketoimintatapoja ja johtamisstrategioita organisaatiossa liikkumiseen kilpailukykyisillä markkinoilla ja organisaation kasvun ja kestävyyden varmistamiseksi;
  • Hyödynnä johtamisen "pehmeitä taitoja" ja ota vastuu ja vastuu organisaation tavoitteiden määrittämisessä ja saavuttamisessa;
  • Toteuta hallintaprosessi, jota käytetään pysyäkseen ajan tasalla vieraanvaraisuuden ja matkailuhallinnan muutoksista ja kehityksestä.
  • Muutos heijastavaksi johtajaksi, jotta tarvittavat ammattitaidot ja taidot päivittyvät ja uutta oppimista voidaan soveltaa muuttuvissa tilanteissa.

Uramahdollisuudet

Valmistuneet odottavat olevansa palkattu valvonta- / johtotehtäviin hotelleissa, ravintoloissa, ateriapalveluyrityksissä, matkatoimistoissa, lentoyhtiöissä ja monissa muissa vastaavissa yrityksissä.

Opiskelijavaltuutettu

"Rakastan ilmapiiriä yliopistossa ja siellä on paljon mahdollisuuksia tehdä mitä haluat. En voi odottaa kesäharjoituksen alkamista."

Radha Shrestha

Nepal, 1. vuosi

Kesto

Ohjelman tavanomainen kesto on neljä vuotta (kahdeksan lukukautta), jonka aikana opiskelijan odotetaan suorittavan vaadittavat opintopisteet tutkinnon suorittamiseksi.

Ohjelman Pathway

120611_Skjermbilde2019-09-05kl.09.37.07.png

Vieraanvaraisuusvaatimukset

42 op, 84 ECTS

  • Johdatus vieraanvaraisuuden hallintaan, 3 op, 6 ECTS
  • ruoka
  • Harjoittelu I, 1 op, 2 ECTS
  • Kulinaarinen johtaminen, 3 op, 6 ECTS
  • Huonejaoston hallinta, 3 op, 6 ECTS
  • Ravintolatoiminnan hallinta, 3 op, 6 ECTS
  • ruoka
  • HRM vieraanvaraisuuteen, 3 op, 6 ECTS
  • Työharjoittelu II, 1 op, 2 ECTS
  • Kokoukset, konferenssit
  • Harjoittelu III, 1 op, 2 ECTS
  • Vieraanvaraisuustulot
  • Viimeisen vuoden projekti, 3 op, 6 ECTS
  • Palvelun laadun hallinta, 3 op, 6 ECTS
  • Innovaatio
  • Tutkimusmenetelmät, 3 op, 6 ECTS
Matkailuvaatimukset

18 op, 36 ECTS

  • Johdatus matkoihin
  • Markkinointi vieraanvaraisuudelle
  • Yrittäjyys vieraanvaraisuudessa
  • Erityismatkailu, 3 op, 6 ECTS
  • Matkailukohteiden hallinta, 3 op, 6 ECTS
  • Kestävyys vieraanvaraisuudessa
vieraanvaraisuus

15 op, 30 ECTS

  • Viini
  • ruoka
  • Vieraanvaraisuuden tietojärjestelmät, 3 op, 6 ECTS
  • tuntemus
  • Kuluttajan käyttäytyminen vieraanvaraisuudessa
  • Kansainvälinen matkailu, 3 op, 6 ECTS
  • Kulttuurimatkailu, 3 op, 6 ECTS
Liiketoimintavaatimukset

21 op, 42 ECTS

  • Johdatus kirjanpitoon I (R), 3 op, 6 ECTS
  • Johdatus kirjanpitoon II (R), 3 op, 6 ECTS
  • Organisaatiokäyttäytyminen, 3 op, 6 ECTS
  • Markkinapolitiikka
  • Liikelaki, 3 op, 6 ECTS
  • Johdanto johtamiseen, 3 op, 6 ECTS
  • Strateginen johtaminen, 3 op, 6 ECTS
Englannin kielivaatimukset

06 op, 11 ECTS

  • Yliopiston englanti, 3 op, 5 ECTS
  • Akateeminen englanti, 3 op, 6 ECTS
Tietokone

12 op, 16 ECTS

  • Interaktiivinen viestintä vieraanvaraisuusalalla, 3 op, 4 ECTS
  • Verkkokauppa vieraanvaraisuudessa
  • Liiketoimintamatematiikka, 3 op, 4 ECTS
  • Yritystilastolliset sovellukset, 3 op, 4 ECTS
Yleisen koulutuksen valinnaiset

12 op, 21 ECTS

  • Ranska vieraanvaraisuudesta I, 3 op, 4 ECTS
  • Ranska vieraanvaraisuudesta II, 3 op, 4 ECTS
  • Kreikka vieraanvaraisuudesta I, 3 op, 4 ECTS
  • Kreikka vieraanvaraisuudesta II, 3 op, 4 ECTS
  • Johdatus Kyproksen historiaan, 3 op, 5 ECTS
  • Soveltuva etiikka, 3 op, 5 ECTS
  • Kulttuurinen ymmärrys
  • Tai mikä tahansa muu valittavissa oleva
Ohjelman opetuskielet:
  • Englanti
Viimeksi päivitetty Syyskuu 5, 2019
Tämä kurssi on Kampuksella tapahtuva
Alkamispäivämäärä
Loka 2019
Loka 2020
Duration
4 vuotta
Full-time
Hinta
Määräaika
Request Info
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Sijaintien mukaan
Päivämäärän mukaan
Alkamispäivämäärä
Loka 2019
Päättymispäivämäärä
Syys 2023
Haun määräaika
Request Info
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Alkamispäivämäärä
Loka 2020
Päättymispäivämäärä
Syys 2024
Haun määräaika
Request Info
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.

Loka 2019

Location
Haun määräaika
Request Info
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Päättymispäivämäärä
Syys 2023

Loka 2020

Location
Haun määräaika
Request Info
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Päättymispäivämäärä
Syys 2024