Bachelor in International Business Administration (BBA) markkinointi ja viestintä
New European College
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Munich, Saksa
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 - 4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 4 900 / per semester *
Hakemuksen määräaika
01 Jul 2024
Aikaisin aloituspäivä
26 Aug 2024
* lukukaudessa
Johdanto
Kandidaatin tutkinto-ohjelma on suunniteltu antamaan sinulle tietoa ja ymmärrystä liiketoiminnan teorian ja käytännön olennaisista näkökohdista. Kurssiemme kautta opiskelijat uppoutuvat monenlaisiin aiheisiin, kuten markkinointiin, rahoitukseen, talouteen, yrittäjyyteen ja viestintään. Tapaustutkimukset, projektityöt, yritysvierailut, vierailevat puhujat ja verkostoitumistapahtumat on integroitu kursseille, joten voit testata ja jatkuvasti soveltaa oppimaasi todellisessa maailmassa yritysten ja alan ammattilaisten kanssa.
Menestyvän johtajan vaatimien taitojen hiomiseksi edelleen opintoihin liittyy vieraiden kielten kursseja ja pakollista työkokemusta sekä ylimääräisiä viestintätyöpajoja ja johtamisseminaareja.
Olipa kyse globaaleista yrityksistä, pienistä ja keskikokoisista yrityksistä tai perheyrityksistä – kaikki yritykset ovat potentiaalisia työnantajiasi kandidaatin tutkinto-ohjelmamme onnistuneen suorittamisen jälkeen.
Markkinointi- ja viestintäasiantuntijat ottavat tuotteen tai palvelun ja yhdistävät sen tuotteen tai palvelun tuotenimeen, talon tyyliin ja filosofiaan. Markkinointi voidaan määritellä välittäjäksi tuotekehityksen ja myynnin välillä.
Yrityksen markkinointi- ja viestintästrategioita käsittelevät yritysvastaavat tarkastelevat jatkuvasti käytössä olevia järjestelmiä, henkilöstöresursseja ja tapaa, jolla niitä hallitaan, toimitusketjua ja myyntiputkia – kaikkia alueita, joihin järjestelmä vaikuttaa suoraan. markkinointi- ja viestintästrategiaa.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Lukuvuosi osoitteessa New European College on jaettu kahteen lukukauteen – talvikausi ja kesäkausi sekä kuuteen pääjaksoon, jotka kumpikin kestävät kuusi viikkoa. Jokainen kuuden viikon jakso koostuu kahdesta oppituntiviikosta, jota seuraa projektiviikko, sitten vielä kaksi oppituntiviikkoa, jota seuraa koeviikko moduulin suorittamiseksi.
Kielet ja projektiviikot ovat kandidaattiohjelman avainkomponentteja. Kielikursseja tarjotaan kunkin lukukauden alussa kolmen kokonaisen lohkon ajan. Projektiviikon aikana opiskelijoilla on mahdollisuus työskennellä ryhmissä käytännön tapauksen tai simulaation parissa tavoitteena esittää lopullinen "pitch" ja arvioida kokemuksiaan viikon lopussa.
Markkinointi ja viestintä -ohjelman tavoitteena on kehittää taitoja ja osaamista, joita nykyaikainen markkinointi- ja PR-vastaava vaatii.
Opiskelijat tutustuvat moduuleihin, kuten joukkoviestintään, suhdetoimintaan ja yritysbrändäukseen, mutta myös markkinoinnin osa-alueisiin, kuten markkinointitutkimukseen, markkinarakomarkkinointiin ja sähköiseen läsnäoloon.
Viimeisen vuoden aikana opiskelijoita pyydetään suunnittelemaan yrityksen viestintäsuunnitelma tai markkinointistrategia osana liiketoimintasuunnitelmaa.
Galleria
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoita tarvitaan jokaisessa yrityksessä ja kaikilla toimialoilla, joten urapotentiaali on rajaton.
Mahdollisuuksia ovat:
- Markkinatutkimus
- Brand Management
- Mainonta
- tarjouksia
- Julkiset suhteet
- Kriisinhallinta
Monet Wittenborgista valmistuneet ovat työllistyneet suoraan pieniin markkinointi- ja viestintäyrityksiin, ja jotkut ovat perustaneet oman toimiston. Opiskelijat ymmärtävät, että yritysten markkinoinnin sekä sisäisen ja ulkoisen viestinnän strategioiden kehittäminen voi olla erittäin kannattavaa, erikoistunutta työtä ja että menestys löytyy usein ratkaisujen mittaamisesta. Valmistuneet ovat myös löytäneet uran voittoa tavoittelemattomissa ja valtion järjestöissä, työskennelleet muun muassa suhdetoiminnan ja kansainvälisen viestinnän aloilla.