Bachelor of Business Administration (BBA)
The University Of Georgia
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tbilisi, Georgia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Ohjelman tavoitteet:
Ohjelman tavoitteena on tarjota opiskelijalle nykyaikainen liiketalouden hallinto. Jotta voidaan luoda vankka perusta yritysten hallinto-osastoille - kuten talous, talous, markkinointi, kirjanpito, johto jne. Sekä liiketoiminta-alueet, kuten pankki-, vakuutus-, teollisuus-, rahoitus- jne. Ohjelman suorittamisen jälkeen opiskelija kehittää yrittäjän perustaidot sekä saavat tietoa ja taitoja, jotka ovat välttämättömiä alemman ja keskitason johtajille Georgiassa ja maailmanlaajuisesti.
Tietämys ja ymmärrys Tutkinto osaa: tietää mikro- ja makrotalouden pääperiaatteet ja teoriat Ymmärtää markkinoiden osallistujat, markkinavoimat, kilpailun rooli tuotehinnoittelussa Tiedä valtion rooli taloustieteessä Tunne rahapolitiikkaa, inflaatiota, työttömyyttä, teorioita valtion taloustieteen kehittäminen Tiedä matemaattiset ja tilastolliset teoriat Ymmärtää johtamiskoulutuksen ymmärrystä Ymmärtää liiketoimintaympäristön etiikkaa Tiedä yritysorganisaation lainsäädännölliset muodot Tiedä kriittiset organisaation ja ympäristön analysointimenetelmät, nykyaikaiset arviointimenetelmät ja tapahtuman mallintaminen Tietää keskustelua ja päätöstä periaatteiden tekeminen Osaavat arvioida strategisten vaihtoehtojen ja kilpailukykyisen liiketoimintastrategian menetelmiä Ymmärtää liiketoiminnan optimoinnin ja hallinnan teoreettiset perusteet Ymmärtää hallintorakenne, sen osajärjestelmät ja sen suhde Ymmärtää johdon strateginen, taloudellinen, tuotanto-, hallinnolliset, kansainväliset, sosiaaliset ja kulttuuriset näkökohdat Markkinoinnin perusperiaatteet ja teoriat, yritysten kilpailukyvyn nykyaikainen ymmärtäminen Ymmärrä tuoteverkon verkon mallintaminen Tunne hintajärjestelmät, kansainvälisten markkinointijärjestelmien käyttämät tavaramerkit Tunne nykyaikaiset mainos- ja myynninedistämismenetelmät, yleinen menekinedistämismenetelmä, hinnoittelu ja kustannusstrategian analyysi Ymmärtää teoreettisen perustan tehokkaan mainonnan suorituskyvyn saavuttamiseksi Tunne nykyaikaiset PR-metodologiat yleisen mielipiteen muodostamiseksi, kilpailukyvyn ymmärtäminen Ymmärtää kansainvälisesti hyväksytyt laskentaperiaatteet, menetelmät yrityksen taloudellisen aseman arvioimiseksi, tuloslaskelman tuottaminen , tase ja kassavirtalaskelma Tiedä rahoitusmarkkinat, rahoitusinstrumentit ja rahoituslaitokset Tunne rahoitusinvestointivälineiden arviointiperiaatteet, taloudellisten salkkujen rakentamismenetelmät, riskienhallinta ja analyysi
Tietämyksen soveltaminen
Tutkija voi:
- Työskentele yksilöllisesti ja tiimissä
- Suunnittele, motivoi, ohjaa, toteuttaa
- Johtaa
- Kehitetään strategista näkemystä, suunnitellaan liiketoimintasuunnitelmaa vaatimusten mukaisesti, tunnistetaan kriittinen ratkaisu, kehitetään toimintasuunnitelma
- Järjestä vaatimusten mukaisesti markkinointitutkimus, analysoi tilastotietoja
- Käytä matemaattista ja tilastollista sovellusta taloudellisten ongelmien ratkaisemiseksi
- Luo talous- ja kirjanpitoasiakirjat
- Luo lopullisten tulosten arviointikertoimet
- Arvioi investointihanke
- Tuotetaan menoja, kuluja ja budjettiasiakirjoja, lasketaan tuotantokustannukset
- Etsi rahoitusmarkkinoita koskevia tietoja rahoitusinstrumenteista ja järjestää rahoitussalkkuja
Tuomiot
- Tutkija voi:
- Analysoi tutkimuksen kvantitatiivisia ja laadullisia tuloksia
- Tee päätelmiä ja perusteluja markkinointitutkimuksen tilastolliseen analyysiin
- Ennustaa tulevaa myyntiä ja hintoja aiempien tilastotulosten perusteella
- Analysoi markkinoiden ja ympäristön voimia; vertailla kilpailijoita ja heikkoja ja vahvoja puolia liike-elämän SWOT-analyysissä
- Analysoi organisaation taloudellista dokumentaatiota ja tee päätöksiä sen taloudellisesta asemasta
- Analysoi syitä, jotka aiheuttavat eroa budjetoitujen ja todellisten tulosten välillä
- Suorita optimaalinen harkinta investointihankkeita arvioitaessa
- Analysoi erityisiä taloudellisia tietoja erityisistä tv-ohjelmista ja -lehdistä ja tee oikeanlaista arviointia näiden tietojen perusteella
- Viestintätaidot
- Tutkija voi:
- Esittele oma visio kirjallisesti sekä esitysten tekeminen nykyaikaisen tekniikan avulla
- Käytä sopivaa terminologiaa esityksen aikana
- Selitä tai kerro asianmukaista tietoa sekä asiantuntijoille että muille kiinnostuneille henkilöille
- Osallistu keskusteluun
- Esitä yksityiskohtainen analyysi tuloksesta kirjallisesti
- Kommunikoi sujuvasti Georgian ja englannin kielellä
- Käytä sähköistä viestintää akateemisella tasolla
Oppimistaidot
- Tutkija voi:
- Ilmoittakaa ammatilliset edut ja yksilöimään itsenäisesti opiskelun jatkuva jatkuminen seuraavalla koulutusasteella tai edistäkää tietoa uusilla, sertifioiduilla kursseilla
- Hae vaaditusta kirjallisuudesta sähköisesti ja kirjastossa
- Edistää jatkuvasti tietämystään käyttämällä Georgian ja Englannin erikoisjulkaisuja
arvot
- Tutkija voi:
- Harkitse liberaalidemokraattisia asenteita, joita ilmaisee yksilön ja omaisuuden kunnioittaminen
- Harkitse oikeaa asennetta fyysisiin ja henkisiin ominaisuuksiin. Harkitse henkilökohtaista ja kollektiivista vastuuta
- Harkitse vastuuta yhteisöä ja valtiota kohtaan, jotka on ilmaistu lain ja liike-etiikan suhteen
- Harkitse arvojen merkitystä valtion kehittämisessä ja tulevan sukupolven hyvinvoinnissa
Yhteyshenkilö:
John Dastouri (MBA): j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr. Bahman Moghimi, DBA, MBA): B.Moghimi @ UG .edu.ge