Digitaalisen median BA-palkinnot
York University - School of the Arts, Media, Performance & Design
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Toronto, Kanada
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
CAD 7 037 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Kotimaan maksut: 7037 dollaria. Kansainväliset maksut: 32416 dollaria. Kokopäiväinen opetus
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Digitaalista mediaa tarjoavat laskennallinen taide (Taiteiden, median, suorituskyvyn ja suunnittelun korkeakoulu) ja sähkötekniikka ja tietojenkäsittelytiede (Lassonde School of Engineering), yhdistämällä taiteet ja mediat tekniikkaan. Ohjelmassa opiskelijat käyttävät koodia ja ohjelmointia luovan ilmaisun välineinä esimerkiksi peleissä, mukaansatempaavissa ja 3D-ympäristöissä, esineiden internetissä (IoT), vuorovaikutteisessa esityksessä ja datan visualisoinnissa.
Digitaalisen median työ keskittyy laajaan valikoimaan digitaalisesti tuettujen medioiden nykyisiä ja uusia muotoja sovellusten kanssa ohjelmistokehityksestä videopeleihin ja interaktiiviseen mediataiteeseen. Digitaalisen median nimi heijastaa tutkimusalueen laajuutta ja hybridi-luonnetta, joka soveltaa tietojenkäsittelytieteen ja taiteen menetelmiä ja teorioita nykyaikaisen digitaalisen median monien muotojen suunnitteluun, toteuttamiseen, arviointiin ja tutkimiseen.
Digitaalinen media reagoi vakiintuneeseen maailmanlaajuiseen kiinnostukseen taiteen ja tieteen käytäntöjen ja metodologioiden yhdistämiseen. Opiskelijat työskentelevät jaetussa ympäristössä, joka antaa heille mahdollisuuden kehittää laskennallisen tieteen ja taiteellisen käytännön osaamista, työskennellä ryhmissä ja kehittää tieteidenvälisyyttä. Digitaalisessa mediassa opiskelijat integroivat kriittisen taiteellisen keskustelun ja tieteellisen tutkimuksen laajasti sovellettavaksi huomisen luoville aloille, mukaan lukien seuraavan sukupolven esitykset, näytöt, sekoitettu todellisuus, informatiikka, datan visualisointi, pelit, mobiilisovellusten kehittäminen ja uudet nykytaiteen muodot.
Ohjelmassa opiskelijat alkavat 18 kuukauden yhteisellä ytimellä ja jakautuvat sitten yhteen kolmesta virrasta kiinnostuksen kohteidensa ja tavoitteidensa mukaisesti. Ylemmän vuoden kursseilla opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja tekevät yhteistyötä kunnianhimoisissa ryhmähankkeissa, mikä antaa heille mahdollisuuden edetä henkilökohtaisiin kiinnostuksen kohteisiinsa ja saada arvokkaita laajamittaisia kehittämisosaamista. Sen lisäksi, että opiskelija saa syvällistä tietoa huipputeknologian avulla, hän valmistuu luovista taidoista tulevaisuuden työhön, mukaan lukien laskennallinen ajattelu, aistien luominen, joustavuus, ryhmätyö ja ihmisen ja koneen välinen yhteistyö.
kohokohtia
6 parasta syytä hakea
- Ontarion ainoa koulutusohjelma, joka integroi taiteen, tietojenkäsittelytieteen ja tekniikan.
- Opi laskennallista ajattelua, ryhmätyötä, sietokykyä ja taitoja tulevaisuutta varten.
- Tutki luovaa ilmaisua innovatiivisen tekniikan avulla.
- Ammatilliset harjoittelumahdollisuudet Lassonden Co-op-toimiston kautta.
- Työskentele huippuluokan tutkimuslaboratorioissa ja uusimmissa luokkahuoneissa.
- Hyvät uramahdollisuudet.
Ensimmäiset 18 kuukautta
Yhteinen ydin
Ohjelman ensimmäisten 18 kuukauden aikana Digital Media -ohjelman opiskelijat suorittavat laskennallisen taiteen, tietojenkäsittelytieteen ja sähkötekniikan kurssien yhdistelmästä rakennetun yhteisen perusopetussuunnitelman. Aiheet, kuten interaktiivinen taide, ohjelmointi ja kriittiset tutkimukset, antavat opiskelijoille teoreettisen ja käytännön taustan, joka tarvitaan menestymiseen ohjelmassa sekä alan tulevaisuudessa.
Vuosi kaksi tai neljä
Toisen vuoden aikana opiskelijat valitsevat kolmen virran välillä kiinnostuksen kohteidensa ja tavoitteidensa mukaan. Digitaalisen median pelitaidevirta houkuttelee opiskelijoita peliteoriaan, -suunnitteluun ja -kehitykseen pelinkehityksen ja -suunnittelun kärjessä ja tulevaisuudessa. Digital Media Arts -virta keskittyy voimakkaasti digitaalisen taiteen luomiseen ja tuotantoon, jossa laskennallisten järjestelmien ja ajattelun käyttö on ensisijainen ilmaisutapa, ja digitaalisen median kehitys on suunnattu kentän teknisemmälle puolelle syvemmällä sukelluksella tietojenkäsittelytieteelle siirtyville alueille, kuten matalan tason grafiikkaputkistot ja pelimoottorien kehitys. Nämä virrat edustavat ohjelman kautta Pathways tarkoituksena korostaa laajoja tutkimusalueita. Jokainen suoratoisto tarjoaa opiskelijoille myös vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia yhdistää muiden virtojen elementtejä, sekä AMPD: n ja Yorkin yliopiston kursseja opintojen räätälöimiseksi heidän erityistarpeidensa mukaan.
Yhdistä rakkautesi pelisuunnitteluun ja kehitykseen tuleviin pelimuotoihin ja konteksteihin - Digital Media Game Arts
Videopelit ovat 2000-luvun määrittelevä kulttuurimuoto. Digitaalisen median pelit -taidevirralla on laaja ja tulevaisuuteen suuntautuva näkökulma pelikasvatukseen tutkimalla useita toimitusalustoja. Digitaalisen median pelitaidevirroissa opiskelijat oppivat pelien kehittämisen ja suunnittelun taidot konseptista tuotantoon. Opiskelijat saavat käytännön kokemusta työskentelystä ammattimaisilla pelimoottoreilla, työn levittämisellä erilaisilla alustoilla ja kulttuurisissa yhteyksissä (mobiili media, verkkopohjainen, galleria, kaupunkipelit jne.), Jossa lähestymistapa sisältää monialaisen yhteistyön ja uudet rajat pelaamista. Lisäksi Digital Media Game Arts Stream tutkii uusia ja uusimpia suuntauksia videopelien kehityksessä, kuten alt-pelien, queer-pelien, Not Gamesin ja kaupunkipelien alueilla, joilla pelien ja pelattavuuden mahdollisuudet ja rajat haastettu ja testattu.
Oletko kiinnostunut tutkimaan tekniikkaa ilmaisuvälineenä? - Digitaalisen median taiteet
Digital Media Arts -virta keskittyy digitaalisen median suorituskyvyn ja taiteellisen ilmaisun luomiseen tekniikan avulla. Digitaalisen suorituskyvyn, fyysisen laskennan ja valmistuksen sekä sekoitetun todellisuuden tarjoamien yhdistelmien avulla ohjelma asuu virtuaalisen ja fyysisen välissä, kannustamalla saumatonta jatkuvuutta virtuaalitodellisuuden ja asutun maailman välillä. Samalla kun korostetaan enemmän AMPD: n tarjoamista, Digital Media Arts -sovelluksen virta korostaa luovan koodauksen, laskennallisen ja järjestelmällisen ajattelun käyttöä luovan ilmaisun menetelminä. Digital Media Arts -virralla on eniten joustavuutta kolmesta virrasta. Opiskelijat voivat harjoittaa erilaisia kiinnostuksen kohteita luovasta tekniikasta taiteilijoihin, jotka tutkivat uuden median ja nykytaiteen muotoja.
Haluatko luoda digitaalisen median työkalujen ja tekniikoiden tulevaisuuden? - Digitaalisen median kehittäminen
Digitaalisen median kehitysvirta keskittyy enemmän sähkötekniikan ja tietojenkäsittelytieteen tarjontaan, ja siinä keskitytään digitaalisen median käytäntöjä tukevien keskeisten työkalujen ja tekniikoiden suunnitteluun. Tämä virta tarjoaa erikoistuneen raidan edistyneimmille vaihtoehdoille digitaalisessa mediassa, kuten matalan tason pelikehitys, ihmisen ja tietokoneen vuorovaikutus, signaalinkäsittely, virtuaalitodellisuus, koneoppiminen ja simulointi. Tämän virran opiskelijat ovat hyvässä asemassa työskentelemään matalan digitaalisen median ja työkalujen kehittämisen alueilla, jotka edustavat luovien alojen kysyntää. Kuten kaikissa muissakin virroissa, aiheita opetetaan tavalla, joka kannustaa joustavuuteen ja sopeutumiskykyyn uuden mediatekniikan jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä, jotta tutkinnon suorittaneet pystyvät omaksumaan uuden tekniikan ja paradigmat, kun ne syntyvät ja pitävät kärjessä. kenttä odottamattomalle tulevaisuudelle.
Urapolut
- Pelin ohjelmoija / johtaja / suunnittelija / kehittäjä
- Pelin käyttöliittymän ohjelmoija
- Videopelien tekninen taiteilija
- Uuden median taiteilija
- AR / VR-kehittäjä
- Interaktiivinen kokemussuunnittelija
- Interaktiivisen median kehittäjä
- Tiedon visualisointi
- Yrittäjä
- Media / Multimedia-kehittäjä
- Graafinen teknikko
- Luova tuottaja / kehittäjä
- Graafinen suunnittelija
- Äänisuunnittelija
- UI / UX -suunnittelija
- Web-ohjelmoija / johtaja / suunnittelija / kehittäjä
- Käyttöliittymän sovelluskehittäjä
- Full Stack -ohjelmistokehittäjä
- Sovellusanalyytikko ja arkkitehti
- Taustakehittäjä
- Tietokoneohjelmoija / ohjelmistoinsinööri
- Digitaalisen median opettaja ja oppikoordinaattori
- Luova konsultti / johtaja
- Data Analyst
- Digitaalisen kehityksen arkkitehti
- Digitaalinen markkinointipäällikkö
- Digitaalinen projektijohtaja
- Digitaalisten strategioiden asiantuntija
- Toimituksellinen tekninen johtaja
- Sulautetun tietojenkäsittelyn kehittäjä / insinööri
- IT asiantuntija
- Johtava ohjelmoija / suunnittelija
- Toiminnan asiantuntija
- Tuotesuunnittelija
- Projektin kehittäjä
- Vanhempi kehittäjä
- Sosiaalisen median johtaja
- Ohjelmistoarkkitehti / Suunnittelija / Ohjelmoija / Insinööri
- Ohjelmistojen testausinsinööri
- Järjestelmäohjelmoija
Galleria
English Language Requirements
Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.