Insinööri (kemiallinen)
Universiti Teknologi Malaysia
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Skudai, Malesia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
MYR 9 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Kemiantekniikka on ala, joka laajenee laajasti ympäri maailmaa. Asiantuntemusta tarvitaan suuresti vaadittavan tehtävän täyttämiseksi, jota mekaaniset insinöörit ja kemistit eivät voi suorittaa. Nämä kentät ovat kypsyneet, ja ne kattavat tällä hetkellä monia tekniikan osa-alueita, kuten maataloustuotteiden, öljyn ja petrokemian, polymeerien, lääkevalmisteiden, biopolttoaineiden, biokemiallisten ja monien muiden tuotteiden suunnittelun ja jalostuksen. Nykyisessä maailmantaloudessa, jossa resurssit ovat rajalliset ja kestävä kehitys on suuri haaste, kemianteollisuuden osaamisen vaatimus on vielä tärkeämpää.
Perusalan alojen, kuten tieteen ja matematiikan, humanististen tieteiden sekä yhteiskuntatieteiden ja perustekniikan lisäksi, on neljä keskeistä osa-aluetta Kemiantekniikan kandidaatin kurssiin. Nämä ovat erotustekniikka, reaktiotekniikka, ympäristötekniikka ja prosessisuunnittelu.
Erotustekniikassa opiskelija altistuu kemian tekniikan prosesseille ja yksikkökäyttölaitteille. Ymmärtää erotusmenetelmät. liikenteen ilmiöihin, jotka sisältävät voimansiirron, massan ja lämmönsiirron, on oltava vahvasti kiinni. Massa- ja lämmönsiirto-teoriat ovat olennaisia sopivan lämmönvaihtimen suunnittelussa tai valitsemisessa käytettäväksi kemiallisessa laitoksessa. Samaan aikaan yksikkötoiminnan aihepiiri kattaa teorioita ja tärkeimpien laitteiden suunnittelua neste-neste-, kaasu- ja neste-, kiinteä-neste- ja kiinteän kaasun erottamisessa. Laitteistossa on tislaus, haihdutus, kuivaus, imeytyminen, huuhtoutuminen ja muut erotustekniikat, kuten kalvotekniikka ja suodatus. Tietämys erotustekniikasta ja yksikkötoiminnoista on välttämätöntä optimaalisen ja turvallisen laitoksen suunnittelussa.
Kemiantekniikka keskittyy myös termodynaamiseen ja kemiallisiin reaktioihin lukuun ottamatta reaktiojärjestelmän suunnittelua. Keskusteltavina ovat reaktiokinetiikka reaktorissa, reaktorien tyypit ja reaktorisuunnittelu. Opiskelija oppii kemian tekniikan termodynaamiset näkökohdat, jotka selvittävät puhtaan nesteen ominaisuuksia, lämpövaikutuksia, nesteen termodynaamisia ominaisuuksia, homogeenista termodynaamista, vaiheen tasapainoa ja kemiallista reaktiota. Tietämystä käytetään siten prosessien kemiallisen reaktion oppimiseen. Toinen tärkeä osa kemian tekniikkaa on ympäristönsuojelu. Ympäristötekniikan aiheet kattavat ilman ja veden pilaantumisen tyypit sekä analyysimenetelmän pilaantumisen mittaamiseen, jätteiden käsittelyyn ja jätehuoltoon. Myös työntekijöiden turvallisuusnäkökohdat otetaan käyttöön.
Prosessijärjestelmätekniikassa massa- ja energiatasapaino on perustavanlaatuinen aihe. Tässä aiheessa opiskelijat otetaan käyttöön kemiantekniikan prosesseihin samoin kuin erilaisten prosessien massa- ja energiataseiden laskentamenetelmä. Tämä sisältää prosessit, joilla on kemiallisia reaktioita ja jotka prosessoivat vain fyysisiä muunnoksia. Taito laskea massan ja energian tasapainoa on erittäin tärkeä monissa muissa kemian tekniikan aiheissa.
Kemiantekniikan peruskurssi on laitoksen suunnittelu ja synteesi, johon kuuluu prosessin valinta, virtauslevyjen rakentaminen, massan ja energian tasapaino, yksityiskohtainen suunnittelu, laitteiden ja raaka-aineiden valinta, prosessinohjaus, käyttöohje, kustannukset ja taloustiede sekä myös ympäristön ja turvallisuuden kannalta.
Opiskelijat ovat myös velvollisia suorittamaan jalostuslaitoksen suunnitteluprojektin ryhmissä. Tässä kaikki aikaisempien vuosien oppimisen tekniikat integroidaan suunnitellun mallin suunnitteluun.
Kemiantekniikan lisäksi myös opiskelijat altistuvat käytännön osa-alueille. Jokaisella edellä mainitulla alueella on omat käytännön tai laboratoriotyönsä.
Opiskelijoiden on myös laadittava projektikertomus, jonka tarkoituksena on kouluttaa heitä integroimaan tekninen osaaminen viestinnän ja johtamisen kanssa tehtävän suorittamiseen. Ryhmätarjousta varten opiskelijoiden on suoritettava laitoksen suunnittelu, kuten aiemmin mainittiin. Lisäksi opiskelijat suorittavat myös kandidaatin tason tutkimusprojektin, jossa he työskentelevät yksitellen luennoijan johdolla. Suunnittelun ja tutkimustyön lopussa opiskelijoiden on valmisteltava opinnäytetyö ja annettava suullinen esitys, jonka arvioidaan sisäisillä ja ulkopuolisilla tutkijoilla.
UTM-opetussuunnitelma edellyttää, että opiskelijat suorittavat teollisen koulutuksen 10-12 viikon aikana lukukauden tauon jälkeen kolmannen koulutusvuoden jälkeen. Koulutusjakson lopussa on esitettävä kirjallinen raportti töistä ja kokemuksista koulutuksen aikana.