Kaksinkertainen tutkinto englanninkielisistä ja latinalaisamerikkalaisista filologioista

Yleistä

Ohjelman kuvaus

tavoitteet

Englannin opintojen ja latinalaisamerikkalaisen filologian kaksoistutkinnon tavoitteet, jotka opiskelijat saavat läpikäynnin jälkeen, ovat seuraavat:

  1. Advanced espanjan ja englannin kielen taito tehokkaaseen viestintään akateemisessa ja ammatillisessa yhteydessä.
  2. Kehitetään kykyä pohtia espanjan ja englannin kielten monipuolista käyttöä analysoinnin eri näkökulmista: foneettisia, foneettisia, sanastoa, morfologisia, semanttisia, syntaksisia, diskursiivisia, käytännöllisiä, tyylillisiä ja sosiolingvistilaisia.
  3. Ymmärtää molempien kielten kehitys diakroonisesta näkökulmasta sekä historialliset ja synkroniset syyt, jotka oikeuttavat niiden nousun kansainvälisiksi kieliksi.
  4. Ymmärtää espanjankielisten ja englanninkielisten maiden historiallisen ja kulttuurisen todellisuuden.
  5. Aloita tekstien kääntäminen espanjasta englanniksi ja englannista espanjaan.
  6. Kyky oppia kieliä itsenäisesti.
  7. Kyky soveltaa kielitietoa ammatilliseen maailmaan. Tässä mielessä, vaikka perinteinen tie on ollut ja on edelleen opetus julkisissa tai yksityisissä kouluissa ja kieliakatemioissa, muilla aloilla on tällä hetkellä kasvava monimuotoisuus, joka liittyy:
  • Espanjan ja / tai englannin opetus vieraana kielenä ja niiden mahdollisuudet kansainvälisten suhteiden olennaisena kielenä.
  • Oppimateriaalien tuottaminen julkisille tai yksityisille laitoksille.
  • Käännös ja tulkkaus; Monikielinen institutionaalinen viestintä yrityksissä, kustantajissa, kirjastoissa, kieliosastoissa ja yksityisissä yrityksissä.
  • Kirjallisuuden kritiikki ja tekninen neuvonta kirjallisuusvirastoissa.
  • Kielen tekniikan sovellukset.
  • Matkailu, suhdetoiminta ja kansainväliset suhteet.
  • Kulttuurin neuvonta ja johtaminen julkaisijoiden dokumentointitehtävissä yhteistyössä lehtien ja kulttuurilisien kanssa sekä kulttuuritoiminnan koordinointi ja suunnittelu yrityksissä, säätiöissä tai julkisissa laitoksissa.
  • Akateeminen tutkimus

Nämä tavoitteet saavutetaan ottaen huomioon 3.5 kohdassa mainitut yleiset periaatteet. RD 1393/2007 (BOE nro 260 tiistaina 30. lokakuuta 2007), joka vahvistaa virallisen yliopistokoulutuksen järjestämisen.

Nämä periaatteet, joihin viitataan 3.5 artiklassa. ne ovat:

  1. naisten ja miesten perusoikeuksien ja tasa-arvon kunnioittamisesta, ottaen huomioon jatkuvaan opetussuunnitelmaansa näitä oikeuksia koskevat oppitunnit.
  2. ihmisoikeuksien kunnioittamisesta ja edistämisestä sekä yleisen saatavuuden ja suunnittelun periaatteista kaikille yhdenvertaisia mahdollisuuksia, syrjimättömyyttä ja esteettömyyttä koskevan, 2. joulukuuta annetun lain 51/2003 kymmenennen viimeisen säännöksen mukaisesti vammaisten yleismaailmallisuus, ja sen tulisi sisällyttää tarvittaessa opetussuunnitelmiin näitä oikeuksia ja periaatteita koskevat oppitunnit.
  3. Rauhan kulttuurin arvojen ja demokraattisten arvojen mukaisesti, ja ne olisi sisällytettävä tarvittaessa opetussuunnitelmiin näihin arvoihin liittyvissä oppitunneissa.

opetussuunnitelma

ENSIMMÄINEN KURSSI

alkupuoliskolla

toinen termi

1. Englanti I

2. saksa I

3. Ranskan I

4. Latina I

5. Kielitiede

6. Espanjan ja latinalaisamerikkalaisen amerikkalaisen kirjallisuuden aikakaudet ja tekstit

1. Englanti II

2. Saksa II

3. Ranska II

4. Latina II

5. Kreikka

6. espanjan kieli

7. Johdanto englanninkieliseen kirjallisuuteen

TOINEN KURSSI

alkupuoliskolla

toinen termi

1. Kirjallisuuden teoria

2. Englanti III

3. Saksa III

4. Ranska III

5. Englanninkielisten maiden kulttuurit

6. Fonetiikka ja fonologia

7. Espanjan kieli II

1. Englanti IV

2. Ranskan IV

3. Kommentti englanninkielisistä teksteistä

4. Englanninkielinen kirjallisuus I: viktoriaanisesta ajasta nykyajan aikakauteen

5. Morphosyntax I

6. Espanjan kieli III

7. Saksalainen IV

KOLMAS KURSI

alkupuoliskolla

toinen termi

1. Englanti V

2. Englannin kielen historia I

3. Morphosyntax II

4. Englantilainen kirjallisuus II: sisällissodasta viktoriaaniseen aikakauteen

5. Keskiajan espanjalainen kirjallisuus

1. Englanti VI

2. Englannin kielen historia II

3. Kielten hankkiminen ja oppiminen

4. Pohjois-amerikkalainen kirjallisuus I: Transcendentalismista nykyajan aikakauteen

5. Yleinen kirjallisuus

6. Espanjan kirjallisuus 1500-luvulta

NELJÄS KURSSI

alkupuoliskolla

Toinen lukukausi

1. Sanakirja-semantiikka ja käytännöllisyys

2. Englanninkielinen kirjallisuus III: Alkuista sisällissotaan

3. Kielen historia I

4. Espanjan kielioppi I

5. Valinnainen

1. Espanjan kielioppi II

2. 2000-luvun espanjalainen kirjallisuus

3. Kielen historia II

4. Valinnainen

Viides kurssi

alkupuoliskolla

Toinen lukukausi

1. Espanjan kirjallisuus 1800- ja 1900-luvuilla

2. Espanjan 1800- ja 1800-luvun kirjallisuus

3. Dialektologia

4. Kielellinen kommentti: menetelmä ja tekstianalyysi

5. Latinalaisamerikkalainen amerikkalainen kirjallisuus

6. Valinnainen

1. Käytäntö

2. Viimeinen tutkintoprojekti

3. Valinnainen

Valittavien

Ensimmäisen lukukauden valinnaiset

1. Englannin kielellinen analyysi

2. Kontrastiivinen kielitiede (englanti-espanja)

3. Käännös

4. Pohjois-Amerikan kirjallisuus II: alkuperäiskansojen perinteistä transcendentalismiin

5. Englannin romaani: Perinne ja innovaatio

6. Muut englanninkieliset kirjallisuudet

7. Kirjallinen kritiikki

8. Leksikografia ja semantiikka

9. Kreikkalais-latinalainen kirjallisuus

10. Modernismi ja avantgarde latinalaisamerikkalaisessa kirjallisuudessa

11. Kultakauden runous

12. Realismi ja naturalismi 1800-luvun espanjalaisessa kirjallisuudessa

13. Retoriikka ja runous

14. Sosiolingvistiikka

15. Englannin opetus

Toisen lukukauden valinnaiset

1. Espanjan opetus vieraana kielenä

2. Kielioppiteoriat

3. Puhetanalyysi

4. Nyky-englannin kielellinen variaatio

5. Englantilainen teatteri: tekstit ja edustus

6. Englantilainen runous: ääniä ja kuvia

7. Nykyaikainen Pohjois-Amerikan romaani

8. Kirjallisuuden ja kulttuurivaihto angofonin ja latinalaisamerikkalaisten välillä

9. Vertaileva kirjallisuus

10. Kaunokirjallisuuden proosa

11. Espanjan kirjallisuus vuodesta 1939

12. Espanjan-amerikkalainen kirjallisuus 1900-luvun jälkipuoliskolla

13. Kirjallisuuden teoria II

14. Puhutko Andalusian ja Espanjan kieltä Amerikassa

15. Espanjan käytännön käytännöt

16. Latinalainen vulgaari

uranäkymät

Ammatillinen ulottuvuus ja markkinointimahdollisuudet, joille tämä kaksoistutkinto mahdollistaa, ovat monimuotoisia ja soveltuvat eri aloille ottaen huomioon espanjan ja englannin kielten merkityksen ja niiden asteittaisen sosiaalisen kysynnän kaikilla ammattialoilla. Heistä voi erottua:

  • Espanjan ja / tai englannin opettaminen vieraana kielenä ja sen mahdollisuudet kielenä.
  • Koulutus vieraiden kielten ja kirjallisuuden opettamisessa keskiasteen ja keskiasteen oppilaitoksissa, kielikouluissa ja yksityisissä keskuksissa, ammatillisia koulutuskursseja, julkisten laitosten järjestämiä koulutuskursseja, täydennyskoulutuskursseja jne.
  • Oppimateriaalien tuotanto julkisille tai yksityisille laitoksille.
  • Kirjallisuuden kritiikki ja tekninen neuvonta kirjallisuusvirastoissa.
  • Korkeakoulu kieltenopetuksessa, kielitieteessä ja kirjallisuudessa korkeakouluissa ja yliopistoissa tai espanjalaisina luennoitsijoina ulkomaisissa keskuksissa ja yliopistoissa.
  • Kielellinen ja kirjallinen tutkimus Espanjan yliopistossa tai ulkomaisissa yliopistoissa.
  • Käännös, sekä kirjalliset että erikoiskielet.

Muita ammatillisia mahdollisuuksia kehitetään seuraavilla alueilla:

  • Kustannusteollisuus
  • Kielipolitiikka ja suunnittelu
  • Kielelliset ja kulttuuriset neuvontajulkaisut, matkailu, journalismi, tietokone, media ja hallinto.
  • Terminologia ja erikoiskielet
  • Luova kirjoittaminen ja kirjallinen kritiikki
  • Kieli- ja viestintätekniikat
  • Kulttuurinen ja taiteellinen johtaminen
  • Kielellinen sovittelu
  • dokumentointi
  • Arkisto ja kirjastot
  • Henkilöstöjohtaminen
  • Oikeudellinen asiantuntemus rikosteknologiassa
  • Matkailuala
Viimeksi päivitetty Maalis 2020

Oppilaitoksesta

La Universidad de Huelva es una institución al servicio de la sociedad que, en el marco de los valores constitucionales, y como entidad de derecho público, dotada de personalidad jurídica, cumple sus ... Lue lisää

La Universidad de Huelva es una institución al servicio de la sociedad que, en el marco de los valores constitucionales, y como entidad de derecho público, dotada de personalidad jurídica, cumple sus fines y desarrolla sus funciones, de acuerdo con la legislación vigente, en régimen de autonomía. Näytä vähemmän