Kandidaatin tutkinto graafisesta suunnittelusta ja animaatiosta
AUM American University of Malta
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Cospicua, Malta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 5 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* kansainväliset opiskelijat lukukautta kohden; 1500 euroa - EU -opiskelijat lukukautta kohden; 1000 EUR - Maltan opiskelijat lukukautta kohti
Johdanto
Graafisen suunnittelun ja animaation BA -ohjelma on tarkoitettu opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita kuvataiteen käytännön sovelluksista. Kun opiskelet graafista suunnittelua ja animaatiota, voit ilmaista mielikuvitustasi ratkaisemalla visuaalisia ongelmia. Opiskelijat, joilla on vahvat suunnittelutaidot ja luovat intressit, ovat erinomaisia ehdokkaita tähän ohjelmaan. Tämän tutkinnon suorittaneet ovat hyvin valmistautuneita valitsemaansa rooliin, joka käsittelee laajan valikoiman teollisuuden erityisiä suunnittelun ja/tai animaation sovelluksia.
Ohjelman tiedot
Kahden ensimmäisen vuoden aikana opiskelijat keskittyvät yliopiston yleisen koulutusohjelman (42 Yhdysvaltain opintopistettä / 84 op) suorittamiseen, joka esittelee viisi aihealuetta: viestintä, data ja määrällinen kirjallisuus, tieteellinen tutkimus, taiteet ja humanistiset tieteet sekä yhteiskuntatieteet. Kolmannen ja neljännen vuoden aikana opiskelijat keskittyvät pääaineeseensa liittyviin aiheisiin.
Oppimistavoitteet
Graafisen suunnittelun ja animaation BA on ammattitaitoinen tutkinto, joka tarjoaa opiskelijoille vahvan perustan kuvataiteessa ja suunnittelussa monenlaisille medioille, mukaan lukien painettu, interaktiivinen media, elokuva ja televisio. Ohjelma tarjoaa opiskelijalle mahdollisuuden luoda monitieteinen opinto -ohjelma, joka rikastuttaa tutkinnon suorittaneiden tietoja ja taitoja jatkuvasti kehittyvälle teollisuudelle. Ylemmän vuoden opinnäytetyövaiheen aikana opiskelijat voivat tutkia erityisiä kiinnostuksen kohteitaan syvällisesti itseohjautuvassa projektissa.
Tieto hankittu
- Tieto mediantuotannon, viestinnän ja levittämisen tekniikoista ja menetelmistä.
- Tieto tarkkojen teknisten suunnitelmien, piirustusten ja mallien tuottamiseen liittyvistä suunnittelutekniikoista, työkaluista ja periaatteista.
- Tietoa kuvataiteen teosten säveltämiseen, tuottamiseen ja esittämiseen tarvittavasta teoriasta ja tekniikoista.
- Tieto elektronisista laitteista ja tietokonelaitteista ja -ohjelmistoista, mukaan lukien sovellukset.
Saadut taidot
Käyttämällä logiikkaa ja päättelyä tunnistaaksemme vaihtoehtoisten ratkaisujen, johtopäätösten tai lähestymistapojen vahvuudet ja heikkoudet.
- Oman ja muiden aikojen hallinta.
- Ottaen huomioon mahdollisten toimien suhteelliset kustannukset ja hyödyt valita sopivin.
- Ymmärtää uuden tiedon vaikutukset sekä nykyiseen että tulevaan ongelmanratkaisuun ja päätöksentekoon.
- Esittele graafisen suunnittelun viestinnän periaatteet esittelemällä luovia ja teknisiä kykyjä, jotka tuottavat onnistuneita innovatiivisia graafisen suunnittelun projekteja eri medioissa.
- Osoita vankka perusta suunnittelussa ja perinteisessä studiotaiteessa ja kykenee käyttämään näitä taitoja kommunikoidakseen tehokkaasti visuaalisin keinoin.
- Ymmärtää ja käyttää laajaa valikoimaa digitaalisen suunnittelun ja animaation työkaluja.
- Hanki animaatiotaitoja, joita tarvitaan liikegrafiikan, pelikehityksen, 3D- ja 2D -animaatioelokuvien, television tai tehosteanimaation uran kannalta.
- Hyödynnä itsehallintataitoja työskennelläksesi itsenäisesti itsenäisissä luovissa projekteissa.
- Ota käyttöön esivisualisointi, kuvakäsikirjoitus ja keskeiset esituotantotekniikat monimutkaisten kekseliäisten konseptien kehittämiseksi.
- Käytä luovia ongelmanratkaisutaitoja erilaisiin abstrakteihin ongelmiin.
- Tuota ammattimainen ja alkuperäinen suunnittelu- ja animaatiovalikoima ja kela.
kompetenssit
- Luo epätavallisia tai fiksuja ideoita tietystä aiheesta tai tilanteesta tai kehitä luovia tapoja ratkaista ongelma.
- Luo visuaalista mediaa tietokoneen laitteistolla ja ohjelmistolla.
- Luo innovatiivisia malleja, konsepteja ja näyteasetteluja asetteluperiaatteiden ja esteettisten suunnittelukonseptien tuntemuksen perusteella.
- Luo grafiikkaa ja asetteluja tuotekuville, yrityslogoille ja verkkosivustoille.
- Luo monimutkaisia grafiikoita ja animaatioita itsenäisen arvostelukyvyn, luovuuden ja tietokonelaitteiden avulla.
- Luo esineitä tai hahmoja, jotka näyttävät todentuntuisilta, käsittelemällä valoa, värejä, tekstuureja, varjoja ja läpinäkyvyyttä tai käsittelemällä staattisia kuvia liikkeen illuusion luomiseksi.
- Ole vastuussa tarinoiden kehittämisestä, ohjaamisesta, kuvaamisesta ja muokkaamisesta animaatioon luodaksesi kuvakäsikirjoituksia, jotka näyttävät animaation kulun ja kartoittavat tärkeimmät kohtaukset ja hahmot.
- Ole vastuussa tiedotteiden, esitteiden, multimediaesitysten, verkkosivujen, myynninedistämistuotteiden, teknisten kuvien ja tietokoneteosten kehittämisestä tuotteissa, teknisissä käsikirjoissa, kirjallisuudessa, uutiskirjeissä ja diaesityksissä käytettäväksi.
- Tee yhteistyötä multimediakampanjoiden suunnittelussa ja tuotannossa, käsittele budjetointia ja ajoitusta ja avusta muun muassa tuotannon koordinoinnissa, taustan suunnittelussa ja edistymisen seurannassa.
Opetus ja arviointi
Yleensä graafisen suunnittelun ja animaation moduuleja opetetaan sekoittamalla teoriaa ja soveltavaa käytäntöä. Pedagogiset lähestymistavat vaihtelevat kuitenkin huomattavasti moduulikohtaisesti.
Useimmat kurssin moduulit opetetaan käyttämällä perinteistä projektipohjaista oppimiskritiikkimenetelmää, joka on yhteinen useimmille taide-, elokuva- ja animaatiokursseille. Opiskelijat työskentelevät projekteissa, joita rajoittavat rajoitukset ja jotka koskevat moduulin oppimistavoitteiden ympärille suunniteltuja kriteerejä. Opiskelijat osallistuvat ryhmäkritiikkiin valmiista projektista, mikä rakentaa heidän sanastoaan aiheessa ja kykyä analysoida ja parantaa omaa työtä.
Suurin osa graafisen suunnittelun ja animaatiokohtaisten moduulien arvioinnista arvioidaan projektien perusteella.
Uramahdollisuudet
- Elokuva- tai videopelianimaattori elokuvastudion tai videopelien luojalle.
- Graafinen suunnittelija audiovisuaalisessa yrityksessä.
- Visuaalinen taiteilija monipuoliselle web-kehittäjälle.
Nelivuotinen tutkinto-suunnitelma
Vuosi 1
Lukukausi I
- FIN 101 Suomi Koostumus 1
- MAT 120 Johdatus tietojen analysointiin, todennäköisyyksiin ja tilastoihin
- HIS 101 Välimeren historia
- GRD 101 Johdatus visuaaliseen suunnitteluun
- Vapaa valinnainen
Lukukausi II
- FIN 102 Englanti Koostumus 2
- BIO 101 Elämän yhtenäisyys
- REL 101 Uskonnolliset maailmat vertailevassa perspektiivissä
- GRD 111 Piirustus ja visualisointi
2. vuosi
Lukukausi I
- COM 101 Johdanto monikulttuuriseen viestintään
- CHE 101 TAI PHY 101 Tieteellinen kysely GE
- PSY 101 Johdatus psykologiaan
- ATH 101 Arts of the Mediterranean
- GRD 201 Kuvapiirustus ja anatomia
Lukukausi II
- PHI 101 Johdatus filosofiaan
- SOC 101 Johdatus sosiologiaan
- ATH 201 Maailman taidehistoria
- GRD 211 Digitaaliset taidetyökalut
- OPEN -perusmittaus (laboratorion kanssa)
3. vuosi
Lukukausi I
- GRD 301 Aika, kuva, ääni
- GRD 311 Maalaus ja väri
- GRD 321 Suunnittelu ja mallinnus
- GRD 331 Animaatio I: Liike ja menetelmät
- PHI 102 Soveltava etiikka
Lukukausi II
- GRD 341 3D -hahmoanimaatio
- GRD 351 Animaatio II: Tuotanto
- GRD 361 Graafinen suunnittelu I: typografia
- GRD 371 Kuvakäsikirjoitus ja kerronta
Vuosi 4
Lukukausi I
- GRD 411 Graafinen suunnittelu II: Visuaalinen ongelmanratkaisu
- GRD 421 -liikegrafiikka
- GRD 431 Visuaalinen suunnittelu peleille
- GRD 461 Opinnäytetyö I
Lukukausi II
- GRD 441 Graafinen suunnittelu III: Web -suunnittelu
- GRD 451 tieteidenvälinen pelihanke
- GRD 462 Opinnäytetyöprojekti II
Ohjelman tulos
Graafisen suunnittelun ja animaation BA on ammatillisesti suuntautunut tutkinto, joka tarjoaa opiskelijoille vahvan perustan kuvataiteelle ja suunnittelulle monenlaisille medioille, mukaan lukien painettu, interaktiivinen media, elokuva ja televisio. Ohjelma tarjoaa opiskelijalle mahdollisuuden luoda monitieteinen opinto-ohjelma, joka rikastuttaa jatko-opiskelijan tietämystä ja taitoja jatkuvasti kehittyvään teollisuuteen. Vanhemman vuoden opinnäytetyövaiheen aikana opiskelijat voivat tutkia erityisiä kiinnostuksen kohteitaan syvällisesti itseohjautuvassa projektissa.
Saadut tiedot
- Tieto mediatuotannosta, viestinnästä ja levitystekniikoista ja -menetelmistä.
- Tarkkuusteknisten suunnitelmien, piirustusten ja mallien tuottamiseen liittyvien suunnittelutekniikoiden, työkalujen ja periaatteiden tuntemus.
- Kuvataideteosten säveltämiseen, tuottamiseen ja esittämiseen tarvittavan teorian ja tekniikoiden tuntemus.
- Elektronisten laitteiden sekä tietokonelaitteistojen ja -ohjelmistojen, myös sovellusten, tuntemus.
Hankitut taidot
Logiikan ja päättelyn käyttäminen vaihtoehtoisten ratkaisujen, johtopäätösten tai ongelmien lähestymistapojen vahvuuksien ja heikkouksien tunnistamiseen.
- Oman ja muiden ajan hallinta.
- Otetaan huomioon mahdollisten toimien suhteelliset kustannukset ja hyödyt sopivimman valitsemiseksi.
- Uuden tiedon vaikutusten ymmärtäminen sekä nykyiseen että tulevaan ongelmanratkaisuun ja päätöksentekoon.
- Osoita graafisen suunnittelun viestinnän periaatteet esittelemällä luovia ja teknisiä kykyjä, jotka tuottavat onnistuneita innovatiivisia graafisen suunnittelun projekteja eri medioissa.
- Osoita vankka perusta suunnittelussa ja perinteisessä studiotaiteessa ja osaa käyttää näitä taitoja kommunikoidakseen tehokkaasti visuaalisin keinoin.
- Ymmärrät ja hyödynnät laajaa valikoimaa digitaalisen suunnittelun ja animaation työkaluja.
- Hanki animaatiotaitoja, joita tarvitaan uraan liikegrafiikassa, pelikehityksessä, 3D- ja 2D-animaatioelokuvissa, televisiossa tai tehosteanimaatiossa.
- Hyödynnä itsensä johtamisen taitoja työskennelläksesi korkealla itsenäisyydellä itseohjautuvissa luovissa projekteissa.
- Toteuta esivisualisoinnin, kuvakäsikirjoituksen ja olennaisten esituotantotekniikoiden käyttö monimutkaisten keksinnöllisten konseptien kehittämiseksi.
- Käytä luovia ongelmanratkaisutaitoja erilaisiin abstrakteihin ongelmiin.
- Tuota ammattimainen ja omaperäinen suunnittelu- ja animaatioportfolio ja kela.
Toimivaltuudet
- Luo epätavallisia tai nokkelia ideoita tietystä aiheesta tai tilanteesta tai kehitä luovia tapoja ratkaista ongelma.
- Luo visuaalista mediaa tietokonelaitteistojen ja ohjelmistojen avulla.
- Luo innovatiivisia malleja, konsepteja ja esimerkkiasetteluja, jotka perustuvat asetteluperiaatteiden ja esteettisten suunnittelukonseptien tuntemukseen.
- Luo grafiikkaa ja asetteluja tuotekuvituksille, yrityksen logoille ja verkkosivustoille.
- Luo monimutkaista grafiikkaa ja animaatiota käyttämällä itsenäistä harkintaa, luovuutta ja tietokonelaitteita.
- Luo esineitä tai hahmoja, jotka näyttävät todenmukaisilta manipuloimalla valoa, värejä, tekstuuria, varjoa ja läpinäkyvyyttä tai muokkaamalla staattisia kuvia liikkeen illuusion luomiseksi.
- Ole vastuussa tarinan kehittämisen, ohjaamisen, kuvaamisen ja muokkaamisen soveltamisesta animaatioon luodaksesi kuvakäsikirjoituksia, jotka näyttävät animaation kulun ja kartoittavat keskeiset kohtaukset ja hahmot.
- Ole vastuussa tiedotustilaisuuksien, esitteiden, multimediaesitysten, verkkosivujen, myynninedistämistuotteiden, teknisten kuvien ja tietokonekuvituksen kehittämisestä käytettäväksi tuotteissa, teknisissä käsikirjoissa, kirjallisuudessa, uutiskirjeissä ja diaesityksissä.
- Tee yhteistyötä multimediakampanjoiden suunnittelussa ja tuotannossa, budjetoinnin ja aikataulutuksen käsittelyssä sekä avustaa sellaisissa vastuissa kuin tuotannon koordinointi, taustasuunnittelu ja edistymisen seuranta.
Uramahdollisuudet
- Elokuva- tai videopelianimaattori elokuvastudiolle tai videopelien luojalle.
- Graafinen suunnittelija audiovisuaalisessa yrityksessä.
- Kuvataiteilija monipuoliselle web-kehittäjälle.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Opetus ja arviointi
Yleensä graafisen suunnittelun ja animaation moduuleja opetetaan teorian ja soveltavan käytännön yhdistelmällä. Pedagogiset lähestymistavat vaihtelevat kuitenkin huomattavasti moduuleittain.
Suurin osa kurssin moduuleista opetetaan perinteisellä projektipohjaisella oppimiskritiikkimenetelmällä, joka on yhteinen useimmille taide-, elokuva- ja animaatiokursseille. Opiskelijat työskentelevät projekteissa, joita rajoittavat rajoitukset ja moduulin oppimistavoitteiden ympärille suunnitellut kriteerit. Opiskelija harjoittaa valmiin projektin ryhmäkritiikkiä, mikä rakentaa hänen sanavarastoaan aiheessa ja kykyään analysoida ja parantaa omaa työtään.
Useimpien graafisen suunnittelun ja animaation moduulien arvostelu arvioidaan projektien perusteella.
4-vuotisen tutkintosuunnitelman pääpiirteet
Vuosi 1
Lukukausi I
- FIN 101 Englanninkielinen sävellys 1
- MAT 120 Johdatus tietojen analysointiin, todennäköisyyksiin ja tilastoihin
- HÄNEN 101 Välimeren historia
- GRD 101 Johdatus visuaaliseen suunnitteluun
- Ilmainen valinnainen
II lukukausi
- FIN 102 Englanninkielinen sävellys 2
- BIO 101 Elämän ykseys
- REL 101 Uskonnolliset maailmat vertailevassa perspektiivissä
- GRD 111 Piirustus ja visualisointi
Vuosi 2
Lukukausi I
- KOM 101 Johdanto monikulttuuriseen viestintään
- CHE 101 TAI PHY 101 Tieteellinen tutkimus GE
- PSY 101 Johdatus psykologiaan
- ATH 101 Välimeren taide
- GRD 201 Kuviopiirustus ja anatomia
II lukukausi
- PHI 101 Johdatus filosofiaan
- SOC 101 Johdatus sosiologiaan
- ATH 201 Maailman taidehistoria
- GRD 211 Digitaaliset taidetyökalut
- OPEN Elementary Surveying (Labin kanssa)
Vuosi 3
Lukukausi I
- GRD 301 aika, kuva, ääni
- GRD 311 Maalaus ja väri
- GRD 321 Suunnittelu ja mallinnus
- GRD 331 Animaatio I: Liike ja menetelmät
- PHI 102 Sovellettu etiikka
II lukukausi
- GRD 341 3D-hahmoanimaatio
- GRD 351 Animation II: Tuotanto
- GRD 361 Graafinen suunnittelu I: Typografia
- GRD 371 Kuvakäsikirjoitus ja kerronta
Vuosi 4
Lukukausi I
- GRD 411 Graafinen suunnittelu II: Visuaalinen ongelmanratkaisu
- GRD 421 -liikegrafiikka
- GRD 431 Visuaalinen suunnittelu peleille
- GRD 461 Opinnäytetyöprojekti I
II lukukausi
- GRD 441 Graafinen suunnittelu III: Web-suunnittelu
- GRD 451 Monitieteinen peliprojekti
- GRD 462 Opinnäytetyöprojekti II
Ohjelman lukukausimaksu
Apurahat ja rahoitus
Apurahat, jotka perustuvat kolmeen tyyppiin: ansioihin (korkea akateeminen suorituskyky) tai urheilijaan tai taloudelliseen tarpeeseen.