Kandidaatti digitaalisessa liiketoiminnassa

Yleistä

2 sijaintia saatavilla

Ohjelman kuvaus

Tulevaisuus on digitaalista

Nykymaailmassa markkinoiden asteittainen digitalisointi asettaa yrityksille yhä suuremman haasteen. Suuret tiedot, sosiaalinen media ja sähköinen liiketoiminta ovat keskeisessä asemassa melkein kaikilla liiketoiminta-alueilla tuotannosta ja valmistuksesta henkilöstöjohtamiseen, kirjanpitoon, myyntiin, logistiikkaan ja muihin.

Sellaisenaan yritysten tulevaisuus piilee kehittyvästä teknologiasta, innovatiivisista ratkaisuista ja digitaalisista liiketoimintamalleista. Siksi digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijoiden kysyntä kasvaa jatkuvasti. Digitaalisen liiketoiminnan kandidaatin tutkinto on suunniteltu valmistamaan sinua optimaalisesti tähän monipuoliseen ja jännittävään alaan.

faktat

tutkinto: Opintomalli: Kesto: Intakes:
Taiteiden kandidaatti (BA) kampuksella 6 lukukautta Huono Honnef: Syyskuu
Berliini: lokakuu
Työharjoittelu Opiskella ulkomailla opetus sisäänpääsy
1 lukukausi Saksassa tai ulkomailla 1 lukukausi (vapaaehtoinen, suoritukseen liittyvä) alkaen 5500 EUR / lukukausi Lukion tutkintotodistus, teknisen tutkintotodistuksen tai vastaavan tutkinnon;
onnistuneesti suoritettu arviointipäivä; Todistus englanninkielen taitoista

Mitä opiskelijamme sanovat Saksasta

Mitä opit meiltä

Digitaalisen liiketoiminnan kandidaatin tutkinto valmistaa sinut parhaiten uraasi johtamisen ja digitaalisen innovoinnin rajapinnalla:

  • Kehität vahvan perustan taloustieteessä painottaen digitaalista liiketoimintaa.
  • Opit tietoja ja taitoja, jotka ovat välttämättömiä digitalisaation ja nopeasti muuttuvien liiketoimintamallien ja -prosessien aikakaudella.
  • Opit käsittelemään digitaalisen innovoinnin haasteita sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla.

Opintojaksot yhdellä silmäyksellä

1. lukukausi

  • Yritystilastot
  • Organisaation ja henkilöstöhallinnon periaatteet
  • Palvelumarkkinoinnin ja johtamisen periaatteet
  • Rahoitustilinpito
  • Digitaalinen tulevaisuuden kauppa
  • Pakollinen valinnainen moduuli vieras kieli A (saksa)
  • Kuluttajakäyttäytyminen
  • Globaali digitaalimuutos

Toinen lukukausi

  • Business Matematiikka
  • Hallinto ja kustannuslaskenta
  • Pakollinen valinnainen moduuli vieras kieli B (saksa)
  • Verkkomarkkinointi
  • Arvon luominen digitaalisessa liiketoiminnassa
  • Digitaaliset liiketoimintamallit
  • Johdanto yksityisyyteen

3. lukukausi

  • Pakollinen valinnainen moduuli vieras kieli C (saksa)
  • Sisällönhallintajärjestelmät
  • Digitalisaatio rahoituksessa
  • Data Analytics ja Big Data
  • Tutkimuksen ja akateemisen kirjoittamisen periaatteet
  • Varainhoito
  • Johdon laskentatoimi ja valvonta
  • Yritystoiminnan ja markkinoinnin tutkimus

4. lukukausi

  • Sosiaalisen median markkinointi
  • Business Intelligence ja Analytics
  • Seminaari: Digitalisaation nykyiset suuntaukset
  • Digitaalinen toimitusketju
  • Edistynyt tutkimus ja akateeminen kirjoittaminen
  • Urakehitys

Viides lukukausi

  • Tutkimusprojekti digitaalisten liiketoimintamallien kehittämiseksi
  • Digitaalinen projektinhallinta
  • Suunnittelun ajattelu
  • Kehittyvien teknologioiden hallinta

6. lukukausi

  • Työharjoittelu
  • Opinnäytetyö

Erikoistua

Digitaalisen liiketoiminnan korkeakoulututkinnon avulla voit valita yhden kahdesta erikoistuneesta päätoimistosta.

  • Digitaalisen muutoksen hallinta
  • Digitaalinen markkinointi

digital marketing, seo, googlePhotoMIX-yritys / Pixabay

Työharjoittelu

Harjoittelujakson aikana voit käyttää akateemista tietosi opintosi ulkopuolella. Tutustut myös paremmin alaan - mikä tarjoaa täydellisen perustan uran valitsemiseen. Harjoittelu on integroitu kiinteästi opintoihisi, joten et tietysti menetä aikaa.

  • Voit harjoittaa harjoitteluasi Saksassa tai ulkomailla.
  • Harjoittelu kestää yleensä viisi tai kuusi kuukautta.
  • Tee ensimmäiset yhteydet teollisuudelle.
  • Rikasta ansioluettelosi tärkeällä sijalla.
  • Käytä tilaisuutta saada yritys palkata valmistumisen jälkeen.

Opiskella ulkomailla

Vietät seitsemännen lukukauden ulkomailla yhdessä kumppanuusyliopistoissamme. Tuemme sinua sopivan kumppaniyliopiston etsinnässä ja ulkomailla oleskelusi valmistelussa.

Kansainvälisen toimiston henkilökunta voi kertoa sinulle kumppaniyliopistojen pääsyvaatimuksista ja antaa arvokasta opastusta menestyväksi lukukaudeksi ulkomailla.

  • Opintojen aikana, sekä Saksassa että ulkomailla, voit parantaa kielitaidonasi merkittävästi ja ansaita lisä ECTS-pisteitä.
  • Hanki kulttuurien välistä kokemusta, laajenna näkymääsi ja tutustu uusiin kulttuureihin ja ihmisiin.

Uramahdollisuudet

Online-projektipäällikkö

Laajimmassa merkityksessä online-projektipäälliköllä on samat tehtävät kuin offline-projektipäälliköllä. Tähän sisältyy tarjousten luominen, vaatimusten kirjaaminen ja muotoilu, aikataulujen luominen, budjettien tarkistaminen, resurssien hallinta, tehtävien siirtäminen ja yhteydenpito asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa.

Online-projektipäällikön rooli eroaa offline-projektipäällikön roolista siinä, että online-projektipäällikkö valvoo pääasiassa digitaalisen alan projekteja, kuten verkkosivustoprojekteja.

Digitaalinen markkinointipäällikkö

Digitaalisen markkinoinnin johtajana sinulla on kaksi perustyötä: ensinnäkin tuoteviestintä ja toiseksi brändiviestintä. Kaikkien verkkosisällön suunnittelun perustana on viestintä- ja markkinointistrategia, jonka yleensä digitaalisen markkinoinnin johtaja kehittää yhdessä pääjohdon kanssa. Lisäksi määritetään tehokkaan digitaalisen markkinoinnin lähestymistavan (”markkinointimallin”) menetelmät ja kanavat.

Vasta silloin voidaan kehittää todellisia mainoskampanjoita. Tämä edellyttää syvää ymmärrystä kampanjoiden kohderyhmistä ja digitaalimarkkinoista yleensä. Digitaalisen markkinoinnin johtajana vastuusi tulee olemaan digitaalisten kampanjoiden sisältö, uutiskirjemarkkinoinnin hallinto ja sosiaalisen median markkinoinnin hallinta. Virastojen ja toimittajien koordinointi on myös osa työtäsi.

Digitaalinen liiketoiminnan konsultti

Digitaalisena yrityskonsulttina toimit strategisena rajapintana yrityksen ja asiakkaiden välillä. Kehität strategioita asiakkaidesi liiketoiminnan digitalisoinnin toteuttamiseksi, analysoit liiketoimintavaatimuksia ja tulevaisuuden liiketoimintamalleja sekä luot liiketoimintavaatimuksia ja käyttäjän tarinoita.

Tehtäväsi sisältävät myös tarjousten luomisen, liiketoiminnan kehittämisen ja avaintilien hallinnan tukemisen sekä erilaisten projektien budjetoinnin.

Viimeksi päivitetty Tammi 2020

Oppilaitoksesta

IUBH Campus Studies at IUBH University of Applied Sciences offers on-campus degree programs that have a strong international focus: all courses are taught in English, the curriculum is aligned to the ... Lue lisää

IUBH Campus Studies at IUBH University of Applied Sciences offers on-campus degree programs that have a strong international focus: all courses are taught in English, the curriculum is aligned to the future needs of international companies. Professors and students from over 85 nations meet and work together on–campus. Näytä vähemmän
Huono Honnef , Berliini , Munich + 2 More Vähemmän