Kolmen vuoden visuaalisen suunnittelun kurssi
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Italialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 9 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* rekisteröintimaksu + vuosimaksu ISEE-perheen tuloluokkien kuuden luokan mukaan: kustannukset vaihtelevat 9000 - 21 000 euroa vuodessa
Johdanto
Tekemällä oppiminen on periaate Raffles Milanon kolmivuotisten kurssien taustalla. Kurssi rakentaa mieltä, antaa vankan teknisen taustan ja herättää halun laajentaa elämänkatsomusta.
Kurssin vetäjä: Franco Achilli, visuaalinen suunnittelija
Arkkitehti, hän opiskeli Alfred Hoheneggerin, Giorgio Fioravantin, Gianni Sassin ja sitten New Yorkin kuvataidekoulussa. Emilio Fioravantin avustaja G&R Associatissa, hän avasi ensimmäisen studionsa Milanossa vuonna 1985 Guglielmo Ghizzardin ja Mario Piazzan kanssa. Vuonna 1995 hän loi A + G Achilli Ghizzardi Associatin, jota hän edelleen ohjaa arkkitehtuurin, tuotemerkin ja näyttelyn suunnittelun sekä toimituksellisen grafiikan parissa. Asiakkaiden joukossa, yli kolmekymmentä vuotta, teolliset ja kaupalliset ryhmät, kustantamot ja kansainväliset järjestöt. Hänellä on laaja opetuskokemus muotoilukouluissa ja hän opettaa Brand Visual Identity -taidetta Milanon IULM -yliopistossa. Hän oli vieraileva professori Pohjois -Illinoisin yliopistossa, on pitänyt kursseja ja luentoja Palermon yliopistossa, Chicagon taideinstituutissa, Milanon ammattikorkeakoulussa, IUAV: ssä Venetsiassa ja muissa yliopistoissa. Muiden palkintojen lisäksi hän sai opetustoiminnastaan kymmenen palkintoa Lontoon Designer & Art Directors Clubilta. Hän on kirjoittanut ja toimittanut muotoilujulkaisuja ja hänen teoksiaan on ilmestynyt tärkeimmissä kansainvälisissä aikakauslehdissä.
Miksi?
Nykyaikainen elämä on täynnä viestejä, kuvia, symbolisia merkityksiä, esineitä ja monimutkaisia merkintöjä. Visuaalinen muotoilu ohjaa meitä kaupungeissa tai museoissa, saa meidät valitsemaan tuotteita myös houkuttelevalle pakkaukselle ja tunnistamaan brändin identiteetin brändiä, mainosta, leikettä tai digitaalista käyttöliittymää varten. Visuaalinen suunnittelu käsittelee Visiblen koko maailmaa, ja se on alue, jolla esteettis-toiminnallinen projekti vastaa aikamme sosiokulttuuristen skenaarioiden yhä monimutkaisempiin kysymyksiin.
Vuoden opiskelija
Jokaisen lukuvuoden lopussa Raffles Milano palkitsee kurssivuoden parhaan lahjakkuuden.
Tunnustus myönnetään opiskelijalle, joka akateemisen uran ja salkun osalta on erottunut sekä sisäisten opettajien toimeksiannosta että ulkopuolisten asiantuntijoiden arvioinnista ja kehotti tässä tapauksessa arvioimaan anonyymin takaaman salkun.
professorit
He ovat vakiintuneita ammattilaisia, tekijöitä, jotka ovat jättäneet jälkensä jälkeensä ja joilla on pitkät opetusvuodet. Heillä on avoin ja päättäväisesti kansainvälinen näkymä. Ne ovat osa yhtenäistä ja hedelmällistä ryhmää, ja he nauttivat kurssien edistymisestä, kilpailussa syntyvistä mahdollisuuksista ja yksittäisten opiskelijoiden suorituksista.
yritykset
Lähes kolmekymmentä vuotta Raffles-konserni on rakentanut vankan kumppaniverkoston, joka tekee yhteistyötä kolmen vuoden kursseissa ja mestareissa. Yritysten maine ja kehittyneiden suhteiden laatu ovat tae koulutuksen ja elinkeinoelämän suhteellisen hedelmällisestä kohtaamisesta.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Huonekalujen suunnittelupalkinto Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, mahonki, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Arpajaiset
Joka maanantai-ilta klo 18.30 Raffles Milano kutsuu opiskelijat tapaamaan upeaa hahmoa projektin suunnittelusta, tyylistä ja kulttuurista. Markkinoihin vaikuttavien ja ajattelutapaamme edistävien tarinoiden ja ideoiden kuunteleminen livenä on syvällinen tilaisuus, joka täydentää akateemisia ohjelmia.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
ohjelma
Valmisteluvaihetta (ensimmäinen vuosi) seuraa välitutkimus (toinen vuosi) ja lopulliselle projektiportfoliolle omistettu valmistumispolku (kolmas vuosi). Perussuunnittelun perusteista typografiseen kielioppiin, graafisen asettelun ohjelmistoista pakkauksiin, liikegrafiikasta interaktiiviseen suunnitteluun, opiskelijat oppivat kaikki visuaaliseen projektiin liittyvät tieteenalat yhdistäen tekniikoita ja teknologioita oman kulttuurisen ja luovan taustansa kanssa toimiakseen. tietoisesti aikamme monimutkaisissa skenaarioissa.
aiheista
- Graafinen suunnittelu.
- Brändisuunnittelu.
- Valokuvaus ja videokertomukset.
- Taiteen ja muotoilun historia.
- Näyttelyn suunnittelu ja opasteet.
- Digitaalinen muotoilu.
- Interaktiivinen muotoilu.
- Antropologia, sosiologia, semiologia.
- Massamedian teoria.
- Markkinointi ja tutkimus.
Ohjelman lukukausimaksu
Ihanteelliset opiskelijat
kuka on
Kurssi on suunnattu ylioppilastutkinnon suorittaneille sekä Italian tai ulkomaisten yliopistojen opiskelijoille. Vaaditaan selkeää kiinnostusta hankkeen tieteenaloihin (visuaalinen, graafinen, näyttely- ja digitaalinen suunnittelu, tekstitys, valokuvaus ja video), yhteiskuntatieteitä (antropologia, viestintä- ja joukkomediateoriat, sosiologia ja semiologia) ja kulttuuria kohtaan. kuvataide (taiteen ja muotoilun historia). Osallistujat ovat tulevaisuuden digitaalisen ja analogisen viestinnän suunnittelijoita, luovia johtajia, brändiasiantuntijoita.
Uramahdollisuudet
Ammatilliset mahdollisuudet
Visuaalisuunnittelija pystyy myös koordinoimaan eri tieteenalojen yhteistyökumppaneiden taitoja ja osaa käsitellä – “johtaja” roolissa – monimutkaisia institutionaalisia, palvelu- ja tuoteviestinnän kysymyksiä. Kurssilla voit hankkia metodologian projektin eri vaiheissa, sen toteuttamisessa ja ehdokkaina suunnittelijoina (ammattilaisstudioissa, toimistoissa, organisaatioissa), luovana konsulttina teollisille tai kaupallisille yrityksille tai - avaamalla omasi studio - ryhtyy henkilökohtaiselle yrittäjäpolulle.