Koulutuksen kandidaatti (kunnia) (tiede)

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Biologian pääaineet tarjotaan vuosina 2020/21, kun taas kemian pääaineet on tarkoitus tarjota vuonna 2021/22.

Ohjelman tavoitteet

Ohjelman tavoitteena on valmistaa päteviä, päteviä, ammattitaitoisia keskiasteen luonnontieteiden opettajia, jotka kykenevät tyydyttämään eri kykyjen oppijoiden koulutustarpeet yhteisössä, joka arvostaa älykkyyden useita näkökohtia. Ohjelman suorittaneiden on saavutettava akateeminen huippuosaaminen ja ammattitaito tehokkaaseen luonnontieteiden opetukseen kouluissa. Erityisesti heillä on vankka tiedeaineiden tietämys ja taidot sekä vahva ja perusteellinen käsitys teorian ja käytännön välisistä suhteista. He vakuuttavat jatkuvasti tieteellisen lukutaidon merkityksen yhteiskunnassamme ja ovat luovia, vastuullisia ja huolehtivia henkilöitä, joilla on vankka käsitys tieteestä, teknologiasta, yhteiskunnasta ja ympäristöstä sekä sitoutumisesta eettisiin arvoihin.

Ohjelman tavoitteena on valmistaa päteviä, päteviä ja ammatillisia toisen asteen opettajia, jotka voivat

  • Osoittaa yhden tieteenalan, biologian, aineen ja pedagogisen sisällön hallintaa ja ymmärtämistä;
  • Soveltaa tieteen osaamista ja taitoja yhdessä sopivien pedagogisten opetusten kanssa opettamaan monipuolisia kykyjä ja taustatietoja sekä eri kouluasetuksia;
  • Näyttää ammatillinen pätevyys ja asenteet keskiasteen ja yhden vanhempien luonnontieteiden, biologian opettamisessa;
  • Hyödynnä erilaisia yleisiä taitoja (esim. Ongelmanratkaisu, kriittinen ajattelu ja luovuus) opetuksessa ja oppimisessa sekä elinikäistä ja elinikäistä ammatillista kehitystä;
  • Näyttää kielten ja englannin kielen taidon ja kolmikielisyyden taidot, mikä helpottaa tehokkaan viestinnän kouluissa ja sosiaalisissa yhteyksissä;
  • Kriittisesti ja luovasti analysoidaan sosioekonomisia, teknologisia ja ympäristökysymyksiä sekä huolenaiheita paikallisella, kansallisella ja maailmanlaajuisella tasolla. ja
  • Näytä sitoutuminen opettamiseen ammattieettisesti ja globaalisti ja monikulttuurisesti.

Ohjelmarakenne

verkkotunnuksen Luottopisteet (cps)
Pääaine (biologia)

  • Säätiö ja suuret kurssit (36 op)
  • Monitieteinen kurssi (3 cps)
39
Sivuaineena Junior Secondary Science (JSS) 15

valittavien

  • Vapaat valittavat (15 op); tai
  • Toinen alaikäinen (15 cps)
15

Koulutus

  • Yleinen (24 cps)
  • Pedagogiikka Majorille (6 cps)
30
Yleissivistävä koulutus 22
Viimeisen vuoden projekti (kunniaprojekti / Capstone-projekti) 6
Kenttäkokemus 20
Kielen parantaminen 9
Kaikki yhteensä: 156

Huomautus: Luokat pidetään Tai Po Campusissa ja Tseung Kwan O Oppimiskeskuksessa / Kowloon Tong Satelliittitutkimuskeskuksessa / Urheilukeskuksessa yliopiston päätöksen mukaisesti.

Suuri

Ohjelman tavoitteena on valmistaa päteviä, päteviä, ammattitaitoisia keskiasteen luonnontieteiden opettajia, jotka kykenevät tyydyttämään eri kykyjen oppijoiden koulutustarpeet yhteisössä, joka arvostaa älykkyyden useita näkökohtia. Ohjelma tarjoaa merkittävän biologian lukuvuoden 2020/21.

Opiskelijoiden, jotka ilmoittautuvat tähän viisivuotiseen BEd (Science) -kurssiin, vaaditaan 3 op: n poikkitieteellisen kurssin ja 3 op: n tutkimusmenetelmien lisäksi 36 opintopistettä säätiöstä ja pääkursseista.

Säätiö ja tärkeimmät kurssit

Kaksi säätiökurssia, jotka sisältävät perustieteiden ja STEM-menetelmien kurssin, on suunniteltu luomaan opiskelijoille tarvittava tila saada laaja tietopohja tieteenalasta.

Hongkongin vanhemman keskiasteen biologian opetussuunnitelman, samoin kuin yhdistetyn tieteen ja integroidun tieteen opetussuunnitelmien, sekä niihin liittyvien osien tehokkaaseen opettamiseen tarvitaan 10 pääkurssia, jotka kattavat biologian aihetiedot. Tämän ohjelman kurssit ovat ainutlaatuisia, koska pedagoginen sisältötieto on luontainen näille kursseille.

Koulutus

Koulutusopinnot antavat opiskelijoille mahdollisuuden opiskella opetusta ja oppimista monitieteellisestä näkökulmasta. Opiskelijat opiskelevat varhaiskasvatuksessa / kouluissa psykologisesta, sosiologisesta, filosofisesta, pedagogisesta ja muusta näkökulmasta. Opiskelija kehittää ammattikäytännössä tarvittavat taidot, kuten ongelmanratkaisun, kriittisen ajattelun, luovuuden, viestinnän, sosiaalisen vuorovaikutuksen, eettisen päätöksenteon ja globaalit näkökulmat. Koulutusopinnot auttavat opiskelijoita ymmärtämään ammatillisen erinomaisuuden, eettisen vastuun ja innovaatioiden merkityksen opettajan roolissa. Pyrimme siihen, että valmistuneistamme tulee aloittavia opettajia, jotka ovat välittäviä ja osaavia, älyllisesti innostuneita, sosiaalisesti sitoutuneita ja globaalisti tietoisia.

Yleissivistävä koulutus

EdUHK: n yleissivistävä koulutusohjelma valmistaa opiskelijoita aktiivisiksi muutoksentekijöiksi laajentamalla heidän henkistä näköaltaansa, auttamalla heitä luomaan yhteyksiä eri tietoalueiden välillä sekä muodollisen opintonsa ja luokkahuoneen ulkopuolisen elämän välillä sekä vahvistamalla heidän kykyään järkevään ajatteluun ja hyvään päätöksentekoon . Se tarjoaa monipuolisen, mutta tasapainoisen yhdistelmän yksittäisiä kursseja erilaisilla aihealueilla ja tieteenaloilla, ja se muodostuu yhdennetystä rakenteesta (i) yleissivistävän koulutuksen säätiön kursseilla, (ii) kokemusoppimisella, iii) yleissivistävän koulutuksen leveyskursseilla ja (iv) ) Yliopiston e-portfolio, yhteensä 22 opintopistettä (cps).

(i) yleissivistävän koulutuksen säätiön kurssi (4 op)

Yleissivistävän koulutuksen säätiön kurssi (GEFC) on 4 op: n kurssi, joka suoritetaan lukukaudella 1 ja 2 ja jonka osallistuvat kaikki ensimmäisen vuoden opiskelijat EdUHK: ssa. Vuoden 1 lukukaudella 1 uusi osaamispohjainen kehitys / temaattinen osa on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille parempaa älyllistä kehitystä yliopistoyhteydessä. Vuoden 1 lukukaudella opiskelijoiden on osallistuttava tuoliprofessorien / professoreiden ja ulkopuolisten vierailevien luennoitsijoiden luentoihin, joissa käsitellään monenlaisia aiheita / aiheita, jotka keskittyvät humanististen, yhteiskuntatieteellisten, luonnontieteiden ja ympäristön aloihin. Nämä luennot tukevat pienikokoisia opetusohjelmia, joiden tarkoituksena on rakentaa vuoropuhelu- ja kyselyyhteisöjä, jotka edistävät opiskelijoiden älyllistä kasvua.

(ii) Kokeellinen oppiminen (6 op)

Kokemusoppiminen (EL) koostuu yhteisen opetussuunnitelman ja palvelunoppimiskurssista (CSLC) ja kokemuksellisesta oppimiskurssista (ELC). CSLC tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden harjoittaa oppimista käytännössä ja toiminnan kautta tosielämässä tai työpaikalla, samalla kun se täydentää, yhdistää ja heijastaa muodollisesta opetussuunnitelmasta johtuvia oppimiskokemuksiaan. Toisaalta, ELC kannustaa opiskelijoita oppimaan kokeilun, havainnoinnin, pohdinnan ja (uudelleen) käsitteellistämisen kautta harjoittaen monenlaista toimintaa, kuten luovaa työtä, opiskelijoiden aloittamaa yritystä / projekteja, temaattisia ulkomaille suuntautuvia matkoja, ulkomaille suuntautuvaa koulutusta , jne.

Opiskelijoiden on otettava vähintään yksi CSLC ja yksi ELC vuodesta 1 alkaen (3 op pistettä). Kokemusoppimisalueen kurssit voidaan suorittaa rinnakkain ryhmäkäytännön (BP) I ja II kanssa (ts. Kenttäkokemus ja kokemusoppimisjaksot). Jos näin on, opiskelijoiden on varmistettava, että kurssin aikataulu ei ole ristiriidassa BP: n kanssa (opiskelijoiden tulee tarkistaa opintojakson luettelossa luetellut tiedot ja tutkia toteutettavuutta kurssin ohjaajien kanssa lukukauden alussa). Opiskelijoita kannustetaan suorittamaan EL-verkkotunnuksen kurssit ennen viimeisen vuoden 1. lukukautta, koska he osallistuvat BP II: een ja tämän lukukauden loppuvuoden projektin tiedonkeruuun / kenttätyöhön. Tarvitaan huolellista akateemista suunnittelua henkilökohtaisesti.

(iii) Yleiskoulutuksen leveyskurssit (9 op)

Uuden opetussuunnitelman (vuodesta 2019/2020 lähtien) yleisen koulutuksen leveyskurssit (GAPC) (9 op) koostuvat yleiskoulutuksen leveyden oppimisjohdoista (1-3) (GELS) (taso 1-2), positiivisista ja Values Education (PAVE) -kurssi ja yleisen koulutuksen monitieteinen kurssi (GEIC) (taso 4). Opiskelijoiden on otettava yksi jokaisesta komponentista voidakseen täyttää GEBC-vaatimukset (9 op).

Näillä kursseilla pyritään tarjoamaan opiskelijoille parempia mahdollisuuksia tutkia ontologisia, epistemologisia ja / tai metodologisia kysymyksiä monilla tieteenaloilla. Lisäksi tarjotaan uutta 3 op: n tason GEIC-tasoa (taso 4) tiedekuntien väliseltä pohjalta opiskelijoille 2. lukukauden 2 ja kolmannen lukukauden 1 opiskelijoille, jotta he pystyisivät ymmärtämään ylittävien kysymysten ja ongelmien monimutkaisuuden. kurinpidolliset rajat ja niiden ymmärtäminen tieteenalojen välisen vuoropuhelun kautta.

Opiskelijat saavat ottaa GELS- ja / tai PAVE-kursseja GEFC: n suorittamisen jälkeen tai samanaikaisesti GEFC: n kanssa vuoden 1 lukukauden 2 aikana, jos he ovat kiinnostuneita ja heidän opetussuunnitelmansa sallivat. Kaikkien GELS / PAVE-kurssien suoritettuaan opiskelijat saavat ottaa GEICin 2. vuoden 2. lukukaudesta 3. vuoden 1. lukukauteen.

(iv) yliopistojen e-portfolio (3 op)

Yliopiston e-portfolio on 3 op: n ”ylärajan” kurssi, joka vaatii opiskelijoiden lähestyessään perustutkinto-opintojensa päättymistä kriittisesti yleiseen koulutukseen liittyvää oppimiskokemustaan kurinpidollisessa, ammatillisessa ja yhteisopetussuunnitelmassa sekä heidän elämässään valmistumisen jälkeen, ja kehittää integroitu näkemys siitä, kuinka ja missä he asettavat itsensä suhteessa tulevaisuuden tavoitteisiinsa, suunnitelmiinsa ja toiveisiinsa. Opiskelijat laativat ja toimittavat huomautuksilla varustetun yliopistollisen e-portfolion kokemuksensa, pohdintojen ja tallennettujen esineiden perusteella perustutkintoa. Opiskelijoita kannustetaan säilyttämään sähköiset (pehmeät) kopiot kaikesta kurssimateriaalistaan alkaen GEFC: n valmistumisesta mahdollista sisällyttämistä varten yliopiston e-portfolioon.

Kurssi antaa opiskelijoille mahdollisuuden syntetisoida oppimiskokemuksensa pohtimalla kriittisesti opitun arvoa ja merkitystä, luomalla yhteyksiä elämäänsä ja kuvittelemalla omia tulevaisuuksiaan.

Opiskelijat saavat käydä yliopiston e-portfolion kurssilla kaikkien vaadittujen GEBC: ien suorittamisen jälkeen (eli GELS, PAVE, GEIC). Lisäksi heidän on suoritettava kurssi yksittäisten ohjelmien osoittamalla lukukaudella.

Viimeisen vuoden projekti (kunniaprojekti / Capstone-projekti)

Viimeisen vuoden projekti koostuu kahdesta kurssista:

  • Kunniamaininnat projekti I / Capstone-hanke I: Tutkimusmenetelmät ja ehdotus
  • Kunniamerkit Project II / Capstone Project II: Yhden vuoden projekti, joka suoritetaan yleensä viimeisenä vuonna.

vähäinen

Opiskelijoiden on suoritettava pakollinen alaikäinen ”Junior Secondary Science” (JSS) -opetuksessa, joka antaa opiskelijoille olennaisen tietämyksen Junior Secondary Science -opetuksen paikallisesta opetussuunnitelmasta.

valittavien

Junior Secondary Science -opetuksen pakollisen sivuaineen lisäksi opiskelijat voivat valita jommankumman seuraavista vaihtoehdoista:

  • Vapaa valinnainen
  • Toinen alaikäinen

Kenttäkokemus

Opiskelijat sijoitetaan kouluihin, jotka ovat tärkeitä opettamisen oppimispaikkoja ja joissa he tulkitsevat, tuottavat, ovat vuorovaikutuksessa ja kokeilevat teoriaa:

2. vuoden lukukaudet 1 ja 2

  • Aloita johdannolla (FE-säätiön kurssi 3 op) opettajan ammattiin. Opiskelijoita opastaa ja tukee ammattimainen ohjaaja ymmärtämään opettajan roolit ja odotukset sekä rakentamaan oma identiteetti ja tehtävä ja sopeutua muuttuvaan rooliin opiskelijasta opettajaksi.

3. vuosi lukukausi 2

  • Suorita ryhmäharjoittelu I kouluissa (5 opintopistettä) 8 viikon ajan yhdessä FE: n ja Professional Learning Portfolio I: n (2 op) opetetun kurssin kanssa pienryhmien opetusohjelmien muodossa, jotka tukevat opiskelijoiden aktiivista osallistumista kenttäkokemukseen ja auttaa heitä yhdistämään teoria ja käytäntö. Ryhmä- ja henkilökohtaisen ohjauksen avulla opiskelijat tuottavat e-portfolio, joka on kokoelma todisteita heidän oppimisestaan tukeakseen pohdintaa ja ammatillista kasvua.

Vuoden 5 lukukausi 1

  • Suorita ryhmäharjoittelu II kouluissa (7 opintopistettä) 10 viikon ajan, mukana seuraa FE: n ja Professional Learning Portfolio II: n (3 opintopistettä) opetettu kurssi pienryhmäohjeiden ja yksilöllisen ohjauksen muodossa, jotka lisäävät oppilaiden ymmärrystä kouluista ja opettajan rooli välittävässä viljelijässä, inspiroivana rakentajana ja sitoutuneena roolimallina opiskelijoille. He kehittävät edelleen e-portfoliaansa syventävää pohdintaa ja ammatillisen kehityksen kirjaa varten.

Blokkikäytäntö suoritetaan paikallisissa kouluissa, joissa opetusvälineet voivat vaihdella koulujen politiikan mukaan. Opiskelijoiden tulee pystyä osoittamaan kantonin / englannin / putonghuan (kiinan kielen opettamiseen joissakin kouluissa) taitotaso estääkseen harjoittelua.

Tärkeä huomautus: Yliopisto pyytää opettajankoulutusohjelmien (esim. Opetusohjelmien) opiskelijat ilmoittamaan, onko heidät tuomittu tai syytetty kaikista sukupuoleen liittyvistä rikoksista Hongkongissa tai muualla, asiaankuuluvat tiedot ennen opetuskäytännön tekemistä. Tällaiset tiedot voidaan luovuttaa kouluille. Yliopisto pidättää itsellään oikeuden olla antamatta näille opiskelijoille lohkon opetuskäytäntöä. Jos näin on, he eivät pysty täyttämään ohjelmien valmistumisvaatimuksia.

Kielen parantaminen

Syyskuusta 2012-13 FT BEd -opiskelijoiden, jotka eivät ole kieliä, on täytettävä englannin ja putonghuan kielen poistumisvaatimukset (LER). Poistumisvertailut ovat IELTS 6.0 (tai vastaava) englanniksi ja PSC (Putonghua Shuiping Ceshi) 3B Putonghua. Opiskelijoiden on opittava kattava paketti englannin, kiinan ja putonghuan kieltenparannuskursseja.

Englannin kielenparannusohjelma (EEP) koostuu kahdesta opintosuoritusten kurssista vuonna 1/2. Nämä kurssit tarjoavat opiskelijoille akateemisen lukutaidon, luku- ja kirjoitustaidot, jotka ovat välttämättömiä korkea-asteen opintoilleen. Ne luovat myös perustan opiskelijoille oppia englantia seuraavina vuosina itsenäisesti osallistumalla itsenäiseen oppimiseen, sekoitettuun oppimiseen ja valinnaisiin kielenparannuskursseihin, jotka sopivat heidän tasolleen ja kehitystarpeisiinsa. Lisäksi opiskelijoiden on opittava kaksi pakollista ei-optiota omaavaa kurssia, jotka on tarkoitettu heidän valmistautumiseen englannin kielen kokeisiin. Valinnaisia IELTS-valmistelutyöpajoja tarjotaan myös perehdyttämiseksi opiskelijoille EdUHK: n tukemassa IELTS: ssä (vain kerran) heti, kun he ovat suorittaneet EEP: n.

Opiskelijoiden on myös opittava kolme kiinalaista lisäkurssia ja enintään kaksi Putonghuan lisäkurssia tasostaan riippuen.

Kiinan kielenparannusohjelma (CEP) koostuu yhdestä pakollisesta opintosuoritusten mukaisesta kurssista ja kahdesta pakollisesta, ei-luottoisasta kurssista, jotka tarjoavat opiskelijoille tietoa kiinan kielen taidoista sekä kirjallisuuden ja kulttuurin osista.

Opiskelijat voidaan vapauttaa valitusta kiinalaisesta kurssista paketissa, jos he ovat täyttäneet yksittäisen kurssin vapautuskriteerit.

Putonghuan parannusohjelma (PEP)

Opiskelijoiden on suoritettava enintään kaksi pakollista, ei-luotto-opettavaa kurssia riippuen heidän Putonghua-tasostaan pääsyssä Tertiary Putonghua Testin (TPT) kautta, ja he voivat valita muita ei-luottoisia Putonghua-lisäkursseja vuoden 1 jälkeen.

Opiskelijat voidaan vapauttaa pakkauksessa valituista Putonghua-kursseista, jos he ovat täyttäneet yksittäisten kurssien poikkeusvaatimukset.

Kantoninkieliset kurssit (muille kuin kantoninkielisille kiinalaisille opiskelijoille)

Muita kuin kantoninkielisiä kiinalaisia opiskelijoita vaaditaan opiskelemaan kahta kreditin kieltä, joka ei sisällä luottoa. Kantonin kurssien onnistunut suorittaminen kirjataan opiskelijan leikekirjaan.

Kiinan (myös Putonghua) ja englannin kielen neuvontapalvelut ja muut itsekäytettävät materiaalit tarjotaan ASLLC: ssä, itseoppimisessa kieltenopiskelukeskuksessa (nämä järjestelyt voivat muuttua).

Henkilökuntamme jäsenet ja tilat

Tätä ohjelmaa opettavat korkeasti koulutetut ja kokeneet tieteenopettajat ja asiantuntijat. Tutkimus-, opetus- ja oppimisvaiheessa on monia erilaisia tieteellisiä laboratorioita, ja ne ovat täysin varustettuja olennaisilla laitteistolaitteilla ja ohjelmistotuotteilla kehittyneiden kokeellisten toimien suorittamiseksi sekä kaikkien korkeakoulututkinnon korkeakouluopiskelijoiden mikrotyöhön. Näitä laboratorioita hallinnoi ammattitaitoinen ja kokenut tekninen henkilökunta, joka on valmis antamaan ammatillista neuvontaa ja teknistä apua sekä opetushenkilöstölle että opiskelijoille suunnitellessaan ja toteuttamalla opetusta ja oppimista kampuksen sisällä ja sen ulkopuolella.

Ura näkymät / Ammatillinen pätevyys

Valmistuneet johtavat pätevään opettajan asemaan (QTS) Hongkongissa. He ovat hankkineet riittävästi aineistoa ja pedagogista sisältöä koskevaa tietoa valituista tieteenaloistaan. Opiskelija osaa opettaa erikseen nuorisotieteellisen oppiaineen ja kaksi korkeakoulututkintoalaa ja opettaa vanhempi toissijainen integroitu tieteen aihe. Niiden pitäisi myös pystyä ottamaan muuhun kuin opetukseen liittyviä tehtäviä muokkaus-, julkaisu-, yhteisö- ja sosiaalipalveluissa, julkisissa ja valtioista riippumattomissa järjestöissä jne.

EdUHK on yksi opettajien koulutuksen tarjoajista Hongkongissa. Yliopiston opettajankoulutusohjelmien suorittaneista voi tulla täysin päteviä ja rekisteröityneitä opettajia. Opettajien rekisteröinnin osalta tutkinnon suorittaneiden tulee kääntyä koulutustoimiston (EDB) Opettajien rekisteröintiosastoon jättääkseen hakemukset suoraan. EDB arvioi kaikki hakemukset.

Viimeksi päivitetty May 2020

Oppilaitoksesta

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lue lisää

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Näytä vähemmän