Koulutuksen kandidaatti (kunnianosoitukset) (ensisijainen) - yleiset opinnot / matematiikka

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Ohjelman tavoitteet

Tällä ohjelmalla pyritään valmistelemaan oppilaitamme erinomaisiksi peruskoulun opettajiksi:

  • Ota positiivinen ammatillinen asenne;
  • Omaa vankan akateemisen tiedon ja laajapohjaisen ammatillisen tiedon ja taidot;
  • Hänellä on elinikäisen oppimisen taidot ja pystytään arvostamaan moraalisia, sosiaalisia ja kulttuurisia arvoja.
  • Osaa tehdä yhteistyötä opiskelijoiden, vanhempien, kollegoiden, koulun ylläpitäjien ja muiden ammattilaisten kanssa; ja
  • Ymmärrä Hongkongin koulutusasiat ja reagoi positiivisesti koulutusinnovaatioihin.

Ohjelman päätyttyä opinto-opiskelijoiden odotetaan pystyvän:

  • Osoittaa vankka ymmärtäminen ja hallitseminen yhteiskuntatieteiden, tieteen ja tekniikan ydinkäsitteistä ja tutkimusmenetelmistä.
  • Näytä laaja käsitys paikallisten, kansallisten ja globaalien yhteisöjen erilaisista sosiaalisista ja kulttuurisista olosuhteista.
  • Osoittaa perusteellinen ymmärtäminen monitieteellisistä käsitteistä ja lähestymistavoista opetussuunnitelmien integroinnissa ja näyttää osaamista monitieteisissä tutkimuksissa ja ajattelussa.
  • Soveltaa kriittistä ja luovaa ajattelua ja ongelmanratkaisukykyä käsittelemään sosiaalisia, tieteellisiä, ympäristöä ja terveyttä koskevia kysymyksiä;
  • Osoita positiivista asennetta monimuotoisuuden ja monimuotoisuuden hyväksymisessä. ja
  • Osoittaa opetussuunnitelman ja pätevyys, jota tarvitaan opetussuunnitelman kehittämisessä ja toteuttamisessa.

Ohjelman päätyttyä matematiikan opiskelijoiden odotetaan pystyvän:

  • Osoittaa ymmärrystä matemaattisista käsitteistä ja taito selittää niitä selvästi koululaisille;
  • Suunnittele ja toteuta asianmukaiset oppimis-, opetus- ja arviointistrategiat oppilaiden yksilöllisten erojen huomioon ottamiseksi matematiikan oppimisessa;
  • Hyväksytään asianmukaiset strategiat herättääkseen oppilaiden kiinnostuksen matematiikan oppimiseen.
  • Rikastuttaa ja soveltaa kriittisen ja loogisen ajattelun taitoja opetus- ja tosielämän ympäristöissä; ja
  • Käytä tietotekniikkaa ja sopivia ohjelmistoja matematiikan oppimisen ja opettamisen parantamiseksi.

Ohjelmarakenne

verkkotunnuksen Luottopisteet (cps)
Pääaine (mukaan lukien tieteidenvälinen kurssi) 39
Kasvatustieteet

  • Koulutusopinnot (yleinen)
  • Pedagogiikka Majorille
30
Yleissivistävä koulutus 22
Viimeisen vuoden projekti (kunniaprojekti / Capstone-projekti) 6
Valinnaiset (mukaan lukien vapaaehtoiset, ala- tai toissijaiset) 30
Kenttäkokemus 20
Kielen parantaminen 9
Kaikki yhteensä: 156

Huomautus: Luokat pidetään Tai Po Campusissa ja Tseung Kwan O Oppimiskeskuksessa / Kowloon Tong Satelliittitutkimuskeskuksessa / Urheilukeskuksessa yliopiston päätöksen mukaisesti.

Suuri

Tämä on opettajan ammatillisen pätevyyden avaintekijä, jossa on hyvin kehittynyt akateemisen sisällön sarja, joka kasvaa asteittain syvyyteen ja monimutkaisuuteen. Opiskelija tutkii yhtä keskeistä aihetta seuraavista aiheista:

  • Yleiset opinnot
  • Matematiikka

Koulutus

Koulutusopinnot antavat opiskelijoille mahdollisuuden opiskella opetusta ja oppimista monitieteellisestä näkökulmasta. Opiskelijat opiskelevat varhaiskasvatuksessa / kouluissa psykologisesta, sosiologisesta, filosofisesta, pedagogisesta ja muusta näkökulmasta. Opiskelija kehittää ammattikäytännössä tarvittavat taidot, kuten ongelmanratkaisun, kriittisen ajattelun, luovuuden, viestinnän, sosiaalisen vuorovaikutuksen, eettisen päätöksenteon ja globaalit näkökulmat. Koulutusopinnot auttavat opiskelijoita ymmärtämään ammatillisen erinomaisuuden, eettisen vastuun ja innovaatioiden merkityksen opettajan roolissa. Pyrimme siihen, että valmistuneistamme tulee aloittavia opettajia, jotka ovat välittäviä ja osaavia, älyllisesti innostuneita, sosiaalisesti sitoutuneita ja globaalisti tietoisia.

Yleissivistävä koulutus

EdUHK: n yleissivistävä koulutusohjelma valmistaa opiskelijoita aktiivisiksi muutoksentekijöiksi laajentamalla heidän henkistä näköaltaansa, auttamalla heitä luomaan yhteyksiä eri tietoalueiden välillä sekä muodollisen opintonsa ja luokkahuoneen ulkopuolisen elämän välillä sekä vahvistamalla heidän kykyään järkevään ajatteluun ja hyvään päätöksentekoon . Se tarjoaa monipuolisen, mutta tasapainoisen yhdistelmän yksittäisiä kursseja erilaisilla aihealueilla ja tieteenaloilla, ja se muodostuu yhdennetystä rakenteesta (i) yleissivistävän koulutuksen säätiön kursseilla, (ii) kokemusoppimisella, iii) yleissivistävän koulutuksen leveyskursseilla ja (iv) ) Yliopiston e-portfolio, yhteensä 22 opintopistettä (cps).

(i) yleissivistävän koulutuksen säätiön kurssi (4 op)

Yleissivistävän koulutuksen säätiön kurssi (GEFC) on 4 op: n kurssi, joka suoritetaan lukukaudella 1 ja 2 ja jonka osallistuvat kaikki ensimmäisen vuoden opiskelijat EdUHK: ssa. Vuoden 1 lukukaudella 1 uusi osaamispohjainen kehitys / temaattinen osa on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille parempaa älyllistä kehitystä yliopistoyhteydessä. Vuoden 1 lukukaudella opiskelijoiden on osallistuttava tuoliprofessorien / professoreiden ja ulkopuolisten vierailevien luennoitsijoiden luentoihin, joissa käsitellään monenlaisia aiheita / aiheita, jotka keskittyvät humanististen, yhteiskuntatieteellisten, luonnontieteiden ja ympäristön aloihin. Nämä luennot tukevat pienikokoisia opetusohjelmia, joiden tarkoituksena on rakentaa vuoropuhelu- ja kyselyyhteisöjä, jotka edistävät opiskelijoiden älyllistä kasvua.

(ii) Kokeellinen oppiminen (6 op)

Kokemusoppiminen (EL) koostuu yhteisen opetussuunnitelman ja palvelunoppimiskurssista (CSLC) ja kokemuksellisesta oppimiskurssista (ELC). CSLC tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden harjoittaa oppimista käytännössä ja toiminnan kautta tosielämässä tai työpaikalla, samalla kun se täydentää, yhdistää ja heijastaa muodollisesta opetussuunnitelmasta johtuvia oppimiskokemuksiaan. Toisaalta, ELC kannustaa opiskelijoita oppimaan kokeilun, havainnoinnin, pohdinnan ja (uudelleen) käsitteellistämisen kautta harjoittaen monenlaista toimintaa, kuten luovaa työtä, opiskelijoiden aloittamaa yritystä / projekteja, temaattisia ulkomaille suuntautuvia matkoja, ulkomaille suuntautuvaa koulutusta , jne.

Opiskelijoiden on otettava vähintään yksi CSLC ja yksi ELC vuodesta 1 alkaen (3 op pistettä). Kokemusoppimisalueen kurssit voidaan suorittaa rinnakkain ryhmäkäytännön (BP) I ja II kanssa (ts. Kenttäkokemus ja kokemusoppimisjaksot). Jos näin on, opiskelijoiden on varmistettava, että kurssin aikataulu ei ole ristiriidassa BP: n kanssa (opiskelijoiden tulee tarkistaa opintojakson luettelossa luetellut tiedot ja tutkia toteutettavuutta kurssin ohjaajien kanssa lukukauden alussa). Opiskelijoita kannustetaan suorittamaan EL-verkkotunnuksen kurssit ennen viimeisen vuoden 1. lukukautta, koska he osallistuvat BP II: een ja tämän lukukauden loppuvuoden projektin tiedonkeruuun / kenttätyöhön. Tarvitaan huolellista akateemista suunnittelua henkilökohtaisesti.

(iii) Yleiskoulutuksen leveyskurssit (9 op)

Uuden opetussuunnitelman (vuodesta 2019/2020 lähtien) yleisen koulutuksen leveyskurssit (GAPC) (9 op) koostuvat yleiskoulutuksen leveyden oppimisjohdoista (1-3) (GELS) (taso 1-2), positiivisista ja Values Education (PAVE) -kurssi ja yleisen koulutuksen monitieteinen kurssi (GEIC) (taso 4). Opiskelijoiden on otettava yksi jokaisesta komponentista voidakseen täyttää GEBC-vaatimukset (9 op).

Näillä kursseilla pyritään tarjoamaan opiskelijoille parempia mahdollisuuksia tutkia ontologisia, epistemologisia ja / tai metodologisia kysymyksiä monilla tieteenaloilla. Lisäksi tarjotaan uutta 3 op: n tason GEIC-tasoa (taso 4) tiedekuntien väliseltä pohjalta opiskelijoille 2. lukukauden 2 ja kolmannen lukukauden 1 opiskelijoille, jotta he pystyisivät ymmärtämään ylittävien kysymysten ja ongelmien monimutkaisuuden. kurinpidolliset rajat ja niiden ymmärtäminen tieteenalojen välisen vuoropuhelun kautta.

Opiskelijat saavat ottaa GELS- ja / tai PAVE-kursseja GEFC: n suorittamisen jälkeen tai samanaikaisesti GEFC: n kanssa vuoden 1 lukukauden 2 aikana, jos he ovat kiinnostuneita ja heidän opetussuunnitelmansa sallivat. Kaikkien GELS / PAVE-kurssien suoritettuaan opiskelijat saavat ottaa GEICin 2. vuoden 2. lukukaudesta 3. vuoden 1. lukukauteen.

(iv) yliopistojen e-portfolio (3 op)

Yliopiston e-portfolio on 3 op: n ”ylärajan” kurssi, joka vaatii opiskelijoiden lähestyessään perustutkinto-opintojensa päättymistä kriittisesti yleiseen koulutukseen liittyvää oppimiskokemustaan kurinpidollisessa, ammatillisessa ja yhteisopetussuunnitelmassa sekä heidän elämässään valmistumisen jälkeen, ja kehittää integroitu näkemys siitä, kuinka ja missä he asettavat itsensä suhteessa tulevaisuuden tavoitteisiinsa, suunnitelmiinsa ja toiveisiinsa. Opiskelijat laativat ja toimittavat huomautuksilla varustetun yliopistollisen e-portfolion kokemuksensa, pohdintojen ja tallennettujen esineiden perusteella perustutkintoa. Opiskelijoita kannustetaan säilyttämään sähköiset (pehmeät) kopiot kaikesta kurssimateriaalistaan alkaen GEFC: n valmistumisesta mahdollista sisällyttämistä varten yliopiston e-portfolioon.

Kurssi antaa opiskelijoille mahdollisuuden syntetisoida oppimiskokemuksensa pohtimalla kriittisesti opitun arvoa ja merkitystä, luomalla yhteyksiä elämäänsä ja kuvittelemalla omia tulevaisuuksiaan.

Opiskelijat saavat käydä yliopiston e-portfolion kurssilla kaikkien vaadittujen GEBC: ien suorittamisen jälkeen (eli GELS, PAVE, GEIC). Lisäksi heidän on suoritettava kurssi yksittäisten ohjelmien osoittamalla lukukaudella.

Viimeisen vuoden projekti (kunniaprojekti / Capstone-projekti)

Viimeisen vuoden projekti koostuu kahdesta kurssista:

  • Kunniamaininnat projekti I / Capstone-hanke I: Tutkimusmenetelmät ja ehdotus
  • Kunniamerkit Project II / Capstone Project II: Yhden vuoden projekti, joka suoritetaan yleensä viimeisenä vuonna.

valittavien

Opiskelija voi valita jommankumman seuraavista vaihtoehdoista:

  1. Vapaa valinnainen
  2. 1 alaikäinen ja valinnaiset
  3. 2 alaikäistä
  4. Toinen majuri

Kenttäkokemus

Opiskelijat sijoitetaan kouluihin, jotka ovat tärkeitä opettamisen oppimispaikkoja ja joissa he tulkitsevat, tuottavat, ovat vuorovaikutuksessa ja kokeilevat teoriaa:

2. vuoden lukukausi 1 ja 2

  • Aloita johdannolla (FE-säätiön kurssi 3 op) opettajan ammattiin. Opiskelijoita opastaa ja tukee ammattimainen ohjaaja ymmärtämään opettajan roolit ja odotukset sekä rakentamaan oma identiteetti ja tehtävä ja sopeutua muuttuvaan rooliin opiskelijasta opettajaksi.

3. vuosi lukukausi 2

Suorita ryhmäharjoittelu I kouluissa (5 opintopistettä) 8 viikon ajan yhdessä FE: n ja Professional Learning Portfolio I: n (2 op) opetetun kurssin kanssa pienryhmien opetusohjelmien muodossa, jotka tukevat opiskelijoiden aktiivista osallistumista kenttäkokemukseen ja auttaa heitä yhdistämään teoria ja käytäntö. Ryhmä- ja henkilökohtaisen ohjauksen avulla opiskelijat tuottavat e-portfolio, joka on kokoelma todisteita heidän oppimisestaan tukeakseen pohdintaa ja ammatillista kasvua.

Vuoden 5 lukukausi 1

  • Suorita ryhmäharjoittelu II kouluissa (7 opintopistettä) 8 viikon ajan, mukana seuraa FE: n ja Professional Learning Portfolio II: n (3 opintopistettä) opetettu kurssi pienryhmäohjeiden ja yksilöllisen ohjauksen muodossa, jotka parantavat oppilaiden ymmärrystä kouluista ja opettajan rooli välittävässä viljelijässä, inspiroivana rakentajana ja sitoutuneena roolimallina opiskelijoille. He kehittävät edelleen e-portfoliaansa syventävää pohdintaa ja ammatillisen kehityksen kirjaa varten.

Blokkikäytäntö suoritetaan paikallisissa kouluissa, joissa opetusvälineet voivat vaihdella koulujen politiikan mukaan. Opiskelijoiden tulee pystyä osoittamaan kantonin / englannin / putonghuan (kiinan kielen opettamiseen joissakin kouluissa) taitotaso estääkseen harjoittelua.

Tärkeä huomautus: Yliopisto pyytää opettajankoulutusohjelmien (esim. Opetusohjelmien) opiskelijat ilmoittamaan, onko heidät tuomittu tai syytetty kaikista sukupuoleen liittyvistä rikoksista Hongkongissa tai muualla, asiaankuuluvat tiedot ennen opetuskäytännön tekemistä. Tällaiset tiedot voidaan luovuttaa kouluille. Yliopisto pidättää itsellään oikeuden olla antamatta näille opiskelijoille lohkon opetuskäytäntöä. Jos näin on, he eivät pysty täyttämään ohjelmien valmistumisvaatimuksia.

Kielen parantaminen

Syyskuusta 2012-13 FT BEd -opiskelijoiden, jotka eivät ole kieliä, on täytettävä englannin ja putonghuan kielen poistumisvaatimukset (LER). Poistumisvertailut ovat IELTS 6.0 (tai vastaava) englanniksi ja PSC (Putonghua Shuiping Ceshi) 3B Putonghua. Opiskelijoiden on opittava kattava paketti englannin, kiinan ja Putonghuan parannuskursseja.

Englannin kielenparannusohjelma (EEP) koostuu kahdesta opintosuoritusten kurssista vuonna 1/2. Nämä kurssit tarjoavat opiskelijoille akateemisen lukutaidon, luku- ja kirjoitustaidot, jotka ovat välttämättömiä korkea-asteen opintoilleen. Ne luovat myös perustan opiskelijoille oppia englantia seuraavina vuosina itsenäisesti osallistumalla itsenäiseen oppimiseen, sekoitettuun oppimiseen ja valinnaisiin kielenparannuskursseihin, jotka sopivat heidän tasolleen ja kehitystarpeisiinsa. Lisäksi opiskelijoiden on opittava kaksi pakollista ei-optiota omaavaa kurssia, jotka on tarkoitettu heidän valmistautumiseen englannin kielen kokeisiin. Valinnaisia IELTS-valmistelutyöpajoja tarjotaan myös perehdyttämiseksi opiskelijoille EdUHK: n tukemassa IELTS: ssä (vain kerran) heti, kun he ovat suorittaneet EEP: n.

Opiskelijoiden on myös opittava kolme kiinalaista lisäkurssia ja enintään kaksi Putonghuan lisäkurssia tasostaan riippuen.

Kiinan kielenparannusohjelma (CEP) koostuu yhdestä pakollisesta opintosuoritusten mukaisesta kurssista ja kahdesta pakollisesta, ei-luottoisasta kurssista, jotka tarjoavat opiskelijoille tietoa kiinan kielen taidoista sekä kirjallisuuden ja kulttuurin osista.

Opiskelijat voidaan vapauttaa valitusta kiinalaisesta kurssista paketissa, jos he ovat täyttäneet yksittäisen kurssin vapautuskriteerit.

Putonghuan parannusohjelma (PEP)

Opiskelijoiden on suoritettava enintään kaksi pakollista, ei-luotto-opettavaa kurssia riippuen heidän Putonghua-tasostaan pääsyssä Tertiary Putonghua Testin (TPT) kautta, ja he voivat valita muita ei-luottoisia Putonghua-lisäkursseja vuoden 1 jälkeen.

Opiskelijat voidaan vapauttaa pakkauksessa valituista Putonghua-kursseista, jos he ovat täyttäneet yksittäisten kurssien poikkeusvaatimukset.

Kantoninkieliset kurssit (muille kuin kantoninkielisille kiinalaisille opiskelijoille)

Muita kuin kantoninkielisiä kiinalaisia opiskelijoita vaaditaan opiskelemaan kahta kreditin kieltä, joka ei sisällä luottoa. Kantonin kurssien onnistunut suorittaminen kirjataan opiskelijan leikekirjaan.

Kiinan (myös Putonghua) ja englannin kielen neuvontapalvelut ja muut itsekäytettävät materiaalit tarjotaan ASLLC: ssä, itseoppimisessa kieltenopiskelukeskuksessa (nämä järjestelyt voivat muuttua).

Ura näkymät / Ammatillinen pätevyys

Heidän syvällinen akateeminen ja ammatillinen tietämyksensä antaa ohjelman suorittaneille erinomaiset uramahdollisuudet. Heillä on pätevä opettajan asema Hongkongissa ja ovat valmiita tulemaan täysin päteviksi opettajiksi paikallisissa peruskouluissa. Ammatillisen opettajan uran lisäksi heillä on oltava tarvittavat akateemiset tiedot ja älylliset taidot, ja he voivat myös ryhtyä moniin muihin uriin, kuten julkishallintoon, uutistoimistoihin, kustantamoihin jne.

Yleiset opinnot Major

Ohjelman koodi: JS8234

Yleinen opiskelu on erittäin tärkeä aihe Hongkongin ala-asteissa, ja useimpien ala-asteen opettajien on opetettava tätä ainetta. Se on myös tärkeä väline kansalais-, moraali- ja seksuaalivalistusta varten.

Yhtenä oppiaineena tämä päätavoite on valmistaa erinomaisia ala-asteen opettajia, jotka:

  • Hallussaan yleiset taidot (esim. Ongelmanratkaisu, kriittinen ajattelu, luovuus, opiskelutaitot, viestintä, tietotekniikka jne.), Jotka ovat välttämättömiä informaation aikakaudella oppimiseksi ja sosiaalisten ja ympäristöasioiden ymmärtämiseksi;
  • Tuntee hyvin tutkimuksen hengen ja menetelmät;
  • On hyvin varustettu sosiaalisilla ja tieteellisillä tiedustelutaitoilla, jotka tulevat osaksi yleisten opintojen opettamista ja oppimista;
  • On kyky ajaa uutta opetussuunnitelman uudistusta; ja
  • Pystyy osoittamaan merkittävää roolia opetussuunnitelmien kehittämisessä kouluympäristössä.

Matematiikan pääaine

Ohjelman koodi: JS8246

Matematiikka on yksi kolmesta Hongkongin ala-asteen pääaineesta. Tämän päätavoitteen tarkoituksena on auttaa opiskelijoita parantamaan matemaattisia tietojaan ja oppimaan auttamaan muita hankkimaan syvällinen käsitys ja kehittää intohimoa tähän kiehtovaan aiheeseen. Opiskelijat koulutetaan tulemaan itsevarmaksi ja osaavaksi matematiikan opettajaksi, joka voi stimuloida oppilaiden kiinnostuksen kiinnostusta ja tehdä matematiikasta vilkasta ja merkityksellistä oppilaiden elämässä. Otamme mielellämme vastaan matemaattisesti lahjakkaita, mielenkiintoisia ja matematiikan erittäin motivoituneita opiskelijoita.

Ominaisuuksemme

Suurin sallii opiskelijoiden:

  • Ymmärtää numerot, geometria, mittaus, todennäköisyys ja muut olennaiset matemaattiset käsitteet;
  • Kehittää ongelmanratkaisutaitoja ja oppia käyttämään tekniikkaa matematiikan opettamisessa;
  • Opi yhdistämään kehittynyt matemaattinen tieto perusmatematiikan opetukseen; ja
  • Kehitetään lähestymistapoja, joiden avulla oppilaat voivat oppia matematiikkaa kiinnostavilla ja tehokkailla tavoilla.

Henkilökuntamme jäsenet

  • Ovat korkeasti päteviä matematiikassa ja matematiikan opetuksessa;
  • Omaa merkittävän kokemuksen ja asiantuntemuksen matematiikan opettajien valmistelusta; ja
  • Tehdään tiivistä yhteistyötä koulujen ja koulutusorganisaatioiden kanssa matematiikan opetuksen laadun parantamiseksi.

Meidän tilat

  • Tietokonelaboratorio, jossa on huipputekniset tietokoneet, matematiikan ohjelmistot ja AV-laitteet helpottamaan tietotekniikan soveltamista matematiikan oppimiseen ja opettamiseen; ja
  • STEM-laboratorio, joka on varustettu kattavalla ja kasvavalla kokoelmalla STEM-laitteita STEM-toimintoihin.

Opiskelijan toiminta

  • Osallistuminen uppoutumiseen tai vaihtoon;
  • Paikallisten ja kansainvälisten matematiikkakilpailujen järjestäminen ala- ja yläasteille;
  • Matematiikan koulutuslehden julkaiseminen opiskelijoille ja opettajille Hongkongissa; ja
  • Matematiikan koulutusta koskevien keskustelujen järjestäminen ja osallistuminen opettajille, henkilöstölle ja opiskelijoille.

EdUHK on yksi opettajien koulutuksen tarjoajista Hongkongissa. Yliopiston opettajankoulutusohjelmien suorittaneista voi tulla täysin päteviä ja rekisteröityneitä opettajia. Opettajien rekisteröinnin osalta tutkinnon suorittaneiden tulee kääntyä koulutustoimiston (EDB) Opettajien rekisteröintiosastoon jättääkseen hakemukset suoraan. EDB arvioi kaikki hakemukset.

Viimeksi päivitetty May 2020

Oppilaitoksesta

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lue lisää

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Näytä vähemmän