Koulutuksen kandidaatti (kunnianosoitukset) (varhaiskasvatus)

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Ohjelman tavoitteet

Ohjelman tavoitteena on kasvattaa erinomaisia varhaiskasvattajia, jotka:

  • Ovat välittävä, osaava ja luova ammattilainen;
  • Osoittaa kurinalaisuutta sekä monitieteistä tietämystä, ymmärrystä ja tahtoa, joita tarvitaan 0–8-vuotiaille lapsille tarkoitettujen laatuohjelmien suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa.
  • Pystyy työskentelemään yhteistyössä oppilaiden, vanhempien, kollegoiden, koulun ylläpitäjien ja muiden ammattilaisten kanssa lasten tarpeiden huomioon ottamiseksi ja yhteiskunnan kestävän kehityksen edistämiseksi;
  • Ovat sitoutuneet elinikäiseen oppimiseen; ja
  • Ole intohimo huippuosaamiseen ja olet sitoutunut varhaislapsuuden hoidon ja koulutuksen luovaan parantamiseen Hongkongissa.

Ohjelman ominaisuudet

  • Ohjelma painottaa oppiaineiden osaamisen, ammatillisen osaamisen ja käytännön kykyjen integrointia.
  • Ohjelma toimii yhteistyössä varhaiskasvatuslaitosten kanssa teoria-käytännön yhteyksien lujittamiseksi kenttäkokemuksen kautta.
  • Tämän ohjelman valmistuneet pätevät rekisteröintiin Education Bureau / Social Welfare Department -opettajan kanssa opettamaan lisensoiduissa varhaislapsuudessa Hongkongissa ja täyttämään päiväkodin rehtorien ja lastenhoidon valvojien vaadittavan ammatillisen pätevyyden.
  • Tämän ohjelman tutkinnon suorittaneiden, jotka ovat onnistuneesti suorittaneet määritellyt kurssit ala-asteessa "monimuotoisuus varhaisvuosina" ja / tai alaikäinen "opetus ja oppiminen kansainvälisissä kouluissa", katsotaan hankkaneen yhden vuoden käytön koulutuksen Sosiaaliturvaosaston tunnustama erityisen lastenhoitotyön kurssi ja / tai ansaita vastaavasti opetuksen ja oppimisen kansainvälinen kandidaatitodistus.

Ohjelmarakenne

verkkotunnuksen Luottopisteet (cps)
Pääaine (mukaan lukien tieteidenvälinen kurssi)
39
Kasvatustieteet
  • ES-ydin
  • ES-rajoitukset
  • Pedagogiikka Majorille
36

Loppuraportti

  • Tutkimusmenetelmät
  • Kunniamaininnan projekti / Capstone-projekti
6
Kenttäkokemus 20
Valinnaiset (mukaan lukien vapaaehtoiset, ala- tai toissijaiset) 24
Yleissivistävä koulutus 22
Kielen parantaminen 9
Kaikki yhteensä: 156

Huomautus: Luokat pidetään Tai Po Campusissa ja Tseung Kwan O Oppimiskeskuksessa / Kowloon Tong Satelliittitutkimuskeskuksessa / Urheilukeskuksessa yliopiston päätöksen mukaisesti.

Suuri

Tällä alalla opiskelijat keskittyvät varhaislapsuuteen, joka kattaa lasten ja perheiden opinnot ja tietämyksen lasten hoidosta, kasvatuksesta ja koulutuksesta syntymästä kahdeksan vuoden ikään asti.

Koulutus

Koulutusopinnot antavat opiskelijoille mahdollisuuden opiskella opetusta ja oppimista monitieteellisestä näkökulmasta. Opiskelijat opiskelevat varhaiskasvatuksessa / kouluissa psykologisesta, sosiologisesta, filosofisesta, pedagogisesta ja muusta näkökulmasta. Opiskelija kehittää ammattikäytännössä tarvittavat taidot, kuten ongelmanratkaisun, kriittisen ajattelun, luovuuden, viestinnän, sosiaalisen vuorovaikutuksen, eettisen päätöksenteon ja globaalit näkökulmat. Koulutusopinnot auttavat opiskelijoita ymmärtämään ammatillisen erinomaisuuden, eettisen vastuun ja innovaatioiden merkityksen opettajan roolissa. Pyrimme siihen, että valmistuneistamme tulee aloittavia opettajia, jotka ovat välittäviä ja osaavia, älyllisesti innostuneita, sosiaalisesti sitoutuneita ja globaalisti tietoisia.

Yleissivistävä koulutus

EdUHK: n yleissivistävä koulutusohjelma valmistaa opiskelijoita aktiivisiksi muutoksentekijöiksi laajentamalla heidän henkistä näköaltaansa, auttamalla heitä luomaan yhteyksiä eri tietoalueiden välillä sekä muodollisen opintonsa ja luokkahuoneen ulkopuolisen elämän välillä sekä vahvistamalla heidän kykyään järkevään ajatteluun ja hyvään päätöksentekoon . Se tarjoaa monipuolisen, mutta tasapainoisen sekoituksen yksittäisiä kursseja erilaisilla aihealueilla ja tieteenaloilla, ja se muodostuu yhdennetystä rakenteesta (i) yleissivistävän koulutuksen säätiön kursseilla, (ii) kokemusoppimisella, iii) yleissivistävän koulutuksen leveyskursseilla ja (iv) ) Yliopiston e-portfolio, yhteensä 22 opintopistettä.

i. Yleissivistävän koulutuksen säätiön kurssi (4 op)

General Education Foundation Course (GEFC) on 4 opintopisteen kurssi, joka suoritetaan lukukaudella 1 ja 2 ja jonka kaikki EdUHK: n ensimmäisen vuoden opiskelijat suorittavat. Kurssin tarkoituksena on esitellä ensimmäisen vuoden opiskelijoille erilaisia aloja ja menetelmiä vanhempien tutkijoiden näkökulmasta, jotka ovat omien alojensa asiantuntijoita.

ii. Yleiskoulutuksen leveyskurssit (3 x 3 op)

Uuden opetussuunnitelman (vuodesta 2019/2020 alkaen) jälkeen yleisen koulutuksen leveyskurssit (9 op) koostuvat yleiskoulutuksen leveyden oppimisjohdoista (1-3) (GELS) (taso 1-2), positiivisista ja Values Education (PAVE) -kurssi ja yleisen koulutuksen välitieteellinen kurssi (GEIC) (Level 4), opiskelijoiden on otettava yksi jokaisesta komponentista GEBC-vaatimusten (9 op) täyttämiseksi.

Näillä kursseilla pyritään tarjoamaan opiskelijoille parempia mahdollisuuksia tutkia ontologisia, epistemologisia ja / tai metodologisia kysymyksiä monilla tieteenaloilla. Näiden olemassa olevien komponenttien rinnalla tarjotaan uutta 3 op: n tason GEIC-tasoa (taso 4) tiedekuntien ja / tai yksiköiden väliseltä pohjalta opiskelijoille 2. lukukauden 2 ja 3. vuoden 1. lukukauden opiskelijoille niiden mahdollistamiseksi. ymmärtää niiden aiheiden ja ongelmien monimutkaisuus, jotka ylittävät kurinpidolliset rajat, ja ymmärtää ne aiheiden kautta vuoropuhelun tai tieteenalojen integroinnin kautta.

Opiskelijat saavat ottaa GELS- ja PAVE-kurssin GEFC: n suorittamisen jälkeen tai samanaikaisesti GEFC: n kanssa vuoden 1 lukukauden 2 aikana, jos he ovat kiinnostuneita ja heidän opetussuunnitelmansa sallivat. Opiskelijoiden on suoritettava kaikki kurssit GELS- tai PAVE-kursseilla ennen GEIC: n siirtymistä 2. jakson 2. ja 3. lukukaudesta.

iii. Kokemusoppiminen (2 x 3 op)

Kokemusoppiminen (EL) koostuu 3-op: n yhteisopetuksen opetussuunnitelmasta (CSLC) ja 3-op: n kokemuksellisesta oppimiskurssista (ELC), jota tarjoavat GE-aluetta vastaavat yksiköt. Opiskelijoiden on otettava yksi jokaisesta komponentista EL (6 opintopisteen) vaatimuksen täyttämiseksi.

3 op: n CSLC tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden harjoittaa oppimista käytännössä ja opetussuunnitelmien kautta suorilla palvelutoiminnoilla tosielämässä tai työpaikalla, samalla kun ne täydentävät, yhdistävät ja heijastavat heidän muodollisesta muodostumisesta johtuvia oppimiskokemuksiaan opetussuunnitelmaan. 3-op ELC kannustaa opiskelijoita oppimaan kokeilun, havainnoinnin, pohdinnan ja (uudelleen) konseptoinnin kautta harjoittaen monenlaista toimintaa, kuten luovaa työtä, kenttätutkimuksia, hankkeita, temaattisia ulkomaanmatkoja, ulkomaille suuntautuvaa koulutusta jne.. kurssit rikastuttavat opiskelijoiden oppimiskokemuksia ja -taitoja oppimalla, ajattelemalla ja pohtimalla käytäntöä, käytännössä ja käytännössä, samalla kun altistetaan heille aitoja ja todellisia tilanteita.

CSLC ja ELC annetaan kaikkien perustutkintoa suorittavien opiskelijoiden saataville vuodesta 1 alkaen ja valmiiksi ennen viimeistä vuotta.

iv. Yliopiston e-portfolio (3 op)

Yliopiston e-portfolio on 3 opintopisteen "huippukivi" -kurssi, joka edellyttää, että opiskelijat lähestyvät perustutkintoaan loppuaan sekä pohtimaan kriittisesti perustutkintoa koskevaa opiskelukokemustaan - yleissivistävässä koulutuksessa, kurinalaisessa, ammatillisessa, yhteisopetussuunnitelmassa, positiivisissa ja arvoissa koulutusta ja heidän elämäänsä luokkahuoneen ulkopuolella - ja kehittää integroitu näkemys siitä, kuinka ja missä he asettavat itsensä suhteessa tulevaisuuden tavoitteisiin, suunnitelmiin ja toiveisiin. Opiskelija laatii ja toimittaa huomautetut e-portfolion kokemuksensa, pohdintojen ja tallennettujen esineiden perusteella perustutkintoa. Kurssi antaa opiskelijoille mahdollisuuden perehtyä ja syntetisoida perustutkinto-oppimiskokemuksensa tutkimalla mitä he ymmärtävät kriittisen ajattelun ja miten he soveltavat kriittistä ajattelua. Opiskelijat saavat käydä yliopiston e-portfolion kurssin suoritettuaan kaikki vaadittavat yleiskoulutuksen leveyskurssit. Lisäksi heidän on suoritettava yliopiston e-portfolion kurssi yksittäisten ohjelmien osoittamalla lukukaudella.

Valinnaiset / alaikäiset / toinen majuri

Riippuen opiskelijoiden kiinnostuksesta oppimiseen ja urakehityksestä sekä yksittäisten ohjelmien CP-jakaumasta, opiskelijat voivat opiskella ilmaisia valinnaisia kursseja useista tieteenaloista, yleensä suurten päämiestensä ulkopuolella. Opiskelijat, jotka haluavat keskittyä opintoihinsa tiettyyn tieteenalaan perusteellisemmin ja vankeammin, voivat myös valita 30 opintopisteen opiskelua varten toisen pääopiskelijan (tai kaksi alaikäistä) tai 15 opintopisteen yhden alaikäisen kohdalla.

Loppuraportti

a. Tutkimusmenetelmät (3 op)

Kurssin (eli Honors Project I / Capstone Project I: Research Methods and Ettepanek) tavoitteena on kehittää opettajia koulutuksen ja siihen liittyvien tieteenalojen oppijoiksi, tutkijoiksi, tutkijoiksi ja tiedon luojiksi; ja valmistakaa heidät tutkimus- tai kyselypohjaisen projektin suorittamiseen Honors Project II: Research Report / Capstone Project II: Project Output -hankkeessa. Se koostuu kahdesta osasta:

Osa A ”Yleiset tutkimusmenetelmät” (1,5 opintopistettä) esittelee perustutkimustiedot ja tutkimusmenetelmien periaatteet opiskelijoiden käyttöön ja / tai tutkimuksen suorittamiseen koulutuksessa ja siihen liittyvillä aloilla sekä eettisiä kysymyksiä tutkimusprosessissa. Siinä korostetaan opiskelijoiden roolia tutkimuksen käyttäjinä sekä tutkijoina itse ja toiminnan tutkimuksen ja / tai toiminnan oppimisen prosessia.

B osa ”Menetelmät tietylle alueelle kunniaprojektin / Capstone-hankkeen valmistelussa” (1,5 op) valmistelee opiskelijoita laatimaan ehdotuksen tutkimuspohjaisen / projektipohjaisen tutkimuksen suorittamiseksi valitsemillaan alueilla.

b. Kunniamaininnan projekti / Capstone-projekti (3 op)

Kurssi (eli Honors Project II: Research Report / Capstone Project II: Project Output) on kyselyyn suuntautunut oppimisväylä, joka antaa opiskelijoillemme mahdollisuuden vahvistaa, integroida ja pohtia perustutkintoa koskevaa kokemustaan siirtymistä varten tulevalle tulevaisuudelle (ja jopa juhlimaan sitä) tutkinnon jälkeinen elämä - olipa se liittynyt korkeakoulututkintoon osallistumiseen tai työelämään pääsyyn.

Kielen parantaminen

Opiskelijat osallistuvat kahteen pakolliseen opintoviikkoon opittavaan englannin kielen jatkokurssiin kahden ensimmäisen opiskeluvuoden aikana osana englannin kielen jatko-ohjelmaa. Nämä kaksi kurssia tarjoavat opiskelijoille akateemisen lukutaidon, joka on välttämätöntä heidän opinnoissaan korkea-asteen tasolla. He saavat myös 60 tuntia pakollisia ei-luottoisia englannin kielen jatkokursseja vuonna 1 ja 2. Valinnaiset IELTS-valmistelutyöpajat järjestetään määräajoin pyynnöstä.

Lisäksi opiskelijoiden on opittava kolme kiinalaista lisäkurssia ja enintään kaksi Putonghua-kurssia tasostaan riippuen. Kiinan kielen parannusohjelma koostuu yhdestä pakollisesta opintoviikkoa edeltävästä kurssista 1 ja kahdesta seuraavana lukukautena pakollisesta, ei-luottoisasta kurssista, jotka tarjoavat opiskelijoille tietoa kiinan kielen taidoista sekä kirjallisuuden ja kulttuurin elementeistä. Putonghuan parannusohjelma koostuu kahdesta pakollisesta ei-luottovälitteisestä kurssista vuonna 1. Lisäksi opiskelijat voivat kestää jopa 120 tuntia vapaaehtoista ei-luottoista Putonghua-kurssia vuoden 1 jälkeen.

Kenttäkokemus

Opiskelijat sijoitetaan kouluihin, jotka ovat tärkeitä opettamisen oppimispaikkoja ja joissa he tulkitsevat, tuottavat, ovat vuorovaikutuksessa ja kokeilevat teoriaa:

2. vuoden lukukausi I ja lukukausi II

  • Aloita johdannolla (FE-säätiön kurssi 3 op) opettajan ammattiin. Opiskelijoita opastaa ja tukee ammattimainen ohjaaja ymmärtämään opettajan roolit ja odotukset sekä rakentamaan oma identiteetti ja tehtävä ja sopeutua muuttuvaan rooliin opiskelijasta opettajaksi.

3. vuosi lukukausi II

  • Suorita ryhmäharjoittelu I kouluissa (5 opintopistettä) 8 viikon ajan yhdessä FE: n ja Professional Learning Portfolio I: n (2 op) opetetun kurssin kanssa pienryhmien opetusohjelmien muodossa, jotka tukevat opiskelijoiden aktiivista osallistumista kenttäkokemukseen ja auttaa heitä yhdistämään teoria ja käytäntö. Ryhmä- ja henkilökohtaisen ohjauksen avulla opiskelijat tuottavat e-portfolio, joka on kokoelma todisteita heidän oppimisestaan tukeakseen pohdintaa ja ammatillista kasvua.

Vuoden 5 lukukausi I

  • Suorita ryhmäharjoittelu II kouluissa (7 opintopistettä) 8 viikon ajan, mukana seuraa FE: n ja Professional Learning Portfolio II: n (3 opintopistettä) opetettu kurssi pienryhmäohjeiden ja yksilöllisen ohjauksen muodossa, jotka parantavat oppilaiden ymmärrystä kouluista ja opettajan rooli välittävässä viljelijässä, inspiroivana rakentajana ja sitoutuneena roolimallina opiskelijoille. He kehittävät edelleen e-portfoliaansa syventävää pohdintaa ja ammatillisen kehityksen kirjaa varten.

Ryhmäharjoittelu suoritetaan kouluissa, joissa käytetään kantonin / englannin (englannin kielen opetus) / Putonghua (kiinan kielen opetus joissain kouluissa) opetusväliaineena. Opiskelijoiden on kyettävä osoittamaan kantonin / englannin / Putonghuan (tietyissä kouluissa) taitavan tason harjoittelu.

Tärkeä huomautus: Yliopisto pyytää opettajankoulutusohjelmien (esim. Opetusohjelmien) opiskelijat ilmoittamaan, onko heidät tuomittu tai syytetty kaikista sukupuoleen liittyvistä rikoksista Hongkongissa tai muualla, asiaankuuluvat tiedot ennen opetuskäytännön tekemistä. Tällaiset tiedot voidaan luovuttaa kouluille. Yliopisto pidättää itsellään oikeuden olla antamatta näille opiskelijoille lohkon opetuskäytäntöä. Jos näin on, he eivät pysty täyttämään ohjelmien valmistumisvaatimuksia.

Ura näkymät / Ammatillinen pätevyys

Ohjelman valmistuneet:

  1. Pätevä rekisteröintiä varten koulutuslaitoksen / sosiaalihuollon osastolle opettamaan lisensoiduissa varhaislapsuudessa Hongkongissa;
  2. Omistaa tutkinnon suorittaneen ammattipätevyyden, jolla on suuri kysyntä varhaiskasvatuksen alalla;
  3. Kyky työskennellä osaavasti monenlaisissa tehtävissä, joihin sisältyy työskentely lasten ja perheiden kanssa; ja
  4. Voi opettaa varhaislapsuudessa ulkomailla, asiaankuuluvien paikallisten viranomaisten rekisteröintivaatimusten mukaisesti.

EdUHK on yksi opettajien koulutuksen tarjoajista Hongkongissa. Yliopiston opettajankoulutusohjelmien suorittaneista voi tulla täysin päteviä ja rekisteröityneitä opettajia. Opettajien rekisteröinnin osalta tutkinnon suorittaneiden tulee kääntyä koulutustoimiston (EDB) Opettajien rekisteröintiosastoon jättääkseen hakemukset suoraan. EDB arvioi kaikki hakemukset.

Viimeksi päivitetty May 2020

Oppilaitoksesta

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lue lisää

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Näytä vähemmän