Ohjelmistojen ja tietotekniikan kandidaatti
Singidunum University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Belgrade, Serbia
Kieli (kielet
Englanti,
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 3 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Nopeat teknologiset innovaatiot tuovat transformatiivisia muutoksia kaikkiin toimialoihin. Tämän seurauksena päivittäin syntyy ohjelmistojen ja tietotekniikan (SDE) taitoja ja uusia SDE-työpaikkoja. Tarkemmin sanottuna on suuri tarve sellaisille ammattilaisille, kuten ohjelmistoteknikko, sulautettujen järjestelmien insinööri, tietotutkija, Game Developer, Blockchain Developer. Ohjelmistomme ja tietotekniikan opinto-ohjelma on räätälöity tarkasti nuorten kouluttamiseksi näihin ammatillisiin rooleihin. Aluksi olemme tarkastelleet satoja työnkuvauksia sekä maassamme että maailmanlaajuisesti ja löytäneet uusia työmarkkinoiden suuntauksia. Tämän tietämyksen avulla olemme kehittäneet huolellisesti ohjelmistojen ja tietotekniikan koulutusohjelman kursseja, jotta voimme vastata alan halutuimpien taitojen kysyntään. Kaikki uramme seurantaohjelmamme on rakennettu siten, että ne sopivat työnantajien vaatimuksiin opetettavien taitojen ja tulevien insinöörien valmistautumisessa.
Tutkimusohjelman uutuus ja ainutlaatuisuus on, että sen suunnittelevat nuoret SDE-professorit. He kaikki ovat saaneet tohtorin. astetta maailman korkeimmilla yliopistoilla. Lisäksi valmistumisen jälkeen he saivat arvokasta kokemusta sekä teollisuudessa että omassa yritystoiminnassaan omien startup-yritysten kanssa. Siksi ohjelmaamme heijastaa heidän kokemuksiaan johtavista suunnitteluyrityksistä maailmanlaajuisesti. Kalifornialaisten Silicon Valley -yhteyksien kautta opimme jatkuvasti uusimmista teknologisista muutoksista, ja pystymme hienosäätämään opintovaihtoehtoja ja opettamaan aina uusimpia ja halutuimpia IT-taitoja.
Kahden ensimmäisen vuoden aikana tämä opetusohjelma opettaa opiskelijoille miten koodata, ohjelmoida perusohjaimet ja ymmärtää verkkoja. Myöhemmin opiskelijat oppivat kehittämään mobiilisovelluksia ja sosiaalisten verkostojen sovelluksia, kehittämään pelejä ja blockchain-sovelluksia, suunnittelemaan monimutkaista tietojenkäsittelyä ja asioiden internetiä.
Koko tämän ohjelman aikana innostuneet professorit johtavat korkeimpien akateemisten tavoitteiden saavuttamiseen. Yhdessä luomme opiskelijoille mahdollisuuksia saada joitakin parhaiten palkatuista työpaikoista maassamme ja maailmanlaajuisesti.
ALUMNI-yhdistyksen jäseninä olevien tutkinnon suorittaneen tutkimuksen mukaan opiskelijat, jotka suorittavat tämän ohjelman, voivat hakea työtä eri aloilla:
- Sulautettu kehittäjä
- Sulautettu ohjelmistoinsinööri
- Cross Platform Mobile -kehittäjä
- Ohjelmistoinsinööri
- FPGA-kehittäjä
- Automaatioinsinööri
- Sulautettu C / C-kehittäjä
- Sulautettu Linux-kehittäjä
- Laiteohjelmiston insinööri / kehittäjä
- Mobiilisovelluksen kehittäjä
- Verkkoinsinööri
- Televiestintäinsinööri
- PLC-ohjelmistokehittäjä
- Data Tutkija
- Data Engineer
- Data Analyst
- Data Architect
- Web-kehittäjä
- Web-palvelun insinööri
- Business Intelligence Engineer
- Ennustava analyytikko
- Kvantitatiivinen rahoitusasiantuntija
- Ohjelmistokehittäjä
- Koneen oppimisen insinööri
- Keinotekoinen älykkyysinsinööri
- Tietokannan insinööri
- Big Data Engineer
- Blockchain-kehittäjä
- Pelin kehittäjä
Online-rekisteröinnissä hakija voi käyttää pääsykokeen online-testejä.
opetussuunnitelma
I vuosi
- Sovellettu laskenta
- Tietokoneohjelmoinnin periaatteet
- Web-suunnittelu
- Diskreetti matematiikka
- Olio-ohjelmointi
- Signaalit ja järjestelmät
- Johdatus elektroniikkaan ja tietokoneorganisaatioon
- Englanti ohjelmistojen suunnittelijoille
II vuosi
- Tietokantajärjestelmät
- Toiminnallinen ohjelmointi
- Tietokoneverkot
- Algoritmit ja tietorakenteet
- Ohjelmiston määrittely ja mallinnus
- Käyttöjärjestelmät ja järjestelmäohjelmointi
- Web-ohjelmointi
- Anturijärjestelmät
- Toinen vieras kieli 1
III vuosi
- Sovellettu todennäköisyys ja tilastot
- Internet-tekniikka ja verkkopalvelut
- Ohjelmistojen testaus ja laadunvarmistus
- Pilvilaskenta
- Mobiilisovellusten kehittäminen
- Valinnainen kurssi 1
- Samanaikainen tietojenkäsittely
- Tekoäly
- Tietokonegrafiikka
- Valinnainen kurssi 2
- Sähköiset mittaukset ja instrumentointi
- Johdatus koneen oppimiseen
- Digitaalinen kuva ja signaalinkäsittely
- Pelien suunnittelu
- Valinnainen kurssi 3
- Hajautetut järjestelmät
- Tietokonejärjestelmän arkkitehtuuri
- Ei-relaatiotietokannat
IV vuosi
- Ohjelmistojen suunnittelun turvallisuusnäkökohdat
- Esineiden internet
- Yrittäjyys ohjelmistotekniikassa
- Työharjoittelu
- Diplomityö
- Valinnainen kurssi 7
- Sisällytetty järjestelmä
- Syvällinen oppiminen
- Konenäkö
- Tiedonhaku
- Valinnainen kurssi 8
- Teollisuuden valvonta
- Tietojen fuusio ja ominaisuuden poisto
- Ihmisen ja koneen vuorovaikutus
- Blockchain-kehitys
- Valinnainen kurssi 9
- Reaaliaikaiset järjestelmät
- Sosiaalinen tietojenkäsittely
- Pelien tietojenkäsittely
- Tietojen visualisointi
- Valinnainen kurssi 10
- FPGA-ohjelmointi
- Massiivisten aineistojen kaivostoiminta
- Virtuaalinen ja lisätty todellisuus