Opinnäytetyö graafisen suunnittelun alalta
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 14 600 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
01 Sep 2024
* UE-opiskelijoiden kokonaismaksu: 13 900 € - Lisämaksu UE: n lisämaksusta yhteensä: 14 400 €. Ota yhteys meihin maksutapoja ja erityisehtoja varten
Johdanto
Graafisen suunnittelun erikoistuminen (240 ECTS), graafisen suunnittelun reitti , valmistelee visuaalisia suunnittelijoita, jotka kykenevät suunnittelemaan, ohjelmoimaan ja luomaan visuaalista viestintää sekä verkossa että offline-tilassa käyttäjien stimuloimiseksi.
Projektikulttuuri on didaktiikan liikkeellepaneva voima, joka perustuu kokemukselliseen oppimiseen oikeiden yritysten toimeksiantojen kautta.
IED Barcelona tarjoaa erikoistumista 4 vuoden suunnitteluun (240 op). Tavoitteena on muuttaa intohimoa, lahjakkuutta ja luovuutta tietoihin ja kykyihin, jotka mahdollistavat tulevaisuuden suunnittelun ammattilaisille uransa kehittämisen.
Kuva: Elena Aubà
tavoitteet
Kurssi tarjoaa tutkimuksen, tulkinnan, konseption ja tuotannon luovien prosessien koulutuksen tavoitteena kommunikoida , koristaa ja löytää innovatiivisia ratkaisuja tuotteelle, tuotemerkille tai tilalle graafisen kielen avulla.
Tämän tutkinnon ensimmäinen vuosi on keskittynyt muotoilun, kulttuurin ja projektimenetelmien perusajatusten hankkimiseen . Opiskelijat oppivat uskaltamaan luomaan ja kommunikoimaan.
Toisesta vuodesta lähtien tutkitaan tarvittavia teknisiä ja projektinhallintavälineitä yksinkertaisten ja tehokkaiden visuaalisten viestien välittämiseksi kehittämällä omaa luovuuttaan ja monitieteisiä metodologisia prosesseja. Opiskelijat keskittyvät tiedon hankkimiseen Adobe Photoshopista, Adobe Illustratorista, Adobe After Effectistä, Apple Final Cutista jne. Lisäksi korostetaan joitain elementtejä, kuten typografia toimituksellisessa yhteydessä, kerrontakieli audiovisuaalisissa kappaleissa ja liikegrafiikka.
Kolmantena vuonna opiskelijat alkavat ottaa yhteyttä yrityksiin ja kehittää myös teknisempiä ja monimutkaisempia projekteja , joihin liittyy prototyyppejä ja todellisia kustannuksia. Yritystunnuksen, pakkausten, opasteiden, julisteiden jne. Mallien lisäksi
Neljännen vuoden aikana opiskelijat suorittavat pakollisen harjoittelujakson yrityksessä ja jokainen valitsee ammatillisen profiilin. Luovalla johtamisella on suuri merkitys projektijohtamisella ja kyvyllä toteuttaa aiempina vuosina hankittua tietoa. Loppujen lopuksi tutkinnon lopullinen projekti kehitetään yhteistyössä todellisten yritysten kanssa, joissa tuotetaan prototyyppejä. Onnistuneissa tapauksissa kyseiset prototyypit kehittyvät ja valmistetaan markkinoille saattamiseksi.
Metodologia
Menetelmä perustuu ”tekemällä oppimiseen” ja edistää luovien alojen suunnittelun, muodin ja johtamisen alueiden välistä monitieteisyyttä työpajojen ja yhteisten hankkeiden kautta. ja vuosittaiset projektit sekä mahdollisuus työskennellä monitieteellisesti opinnäytetyössä. Ohjelma tarjoaa jäsennellyn perusopetuksen opetussuunnitelman, joka tarjoaa asteittaisia oppimistavoitteita opiskelijoille neljän vuoden ajan, mikä johtaa opinnäytetyön tai tutkinnon lopulliseen projektiin todellisille yrityksille.
Työmahdollisuuksia
Graafinen suunnittelija, visuaalinen kommunikaattori, taiteellinen johtaja, typografi, tuotemerkin asiantuntija, yrityskuva, toimituksellinen, pakkaus, opasteet, julisteet, tietokonegrafiikka, verkkosivut, liikkuva grafiikka jne.
IED Visuaalisen viestinnän alumni työskentelee:
Vasava, Bassat Ogilvy, Shackleton Barcelona, H-lehti, Hangar Design Group, Metropolitan Magazine, Martin-Tissera-Lambert, Outline Studio, Zuluz.tv, Peragon, Common Sense, relajaelcoco, Hoet & Hoet, Umbria Jazz, Steer Davies Gleave, Stop Stealing My Katso, Sarai Jacobs, Inoxcrom, Phranck, Pikku Buddha jne.
yritykset
Kurssi edistää projektikulttuuria yritysten kanssa ratkaisemalla etäisyys koulutuksen ja työmaailman välillä . Opiskelijoiden ei vain tunnusteta opintomenetelmiään ja työkaluja, vaan myös opitaan työskentelemään ja ottamaan yhteyttä todellisiin asiakkaisiin ja tiedotustilaisuuksiin.
Yritykset, jotka ovat tehneet yhteistyötä alueen kanssa: PSP Sony, Sónar, Ajuntament de Barcelona, Screen Festival y Feria Loop, Festival Grec, La Mercè, Barcelonan kulttuurikeskus, Fefè Visual Magazine, IMAGO La Diáspora, Marca Barcelona, Museu de la Xocolata , Benetton, Brands & Roses, FINA BCN 2013, Ling, Ericsson Response, Benetton jne.
koordinaattori
Ricardo Feriche
Ricardon ura on omistettu taiteelle, muotoilulle ja valokuvaukselle. Hän toimii konsulttina eri ryhmissä, virastoissa ja tuotantoyhtiöissä, kuten National Geographic, El País, RBA, La Caixa, Planeta, Grupo Godo, Grupo Z, BBVA, Le Cool, Fundación Miró, Loewe, Bocento, Matador, RACC, Foment del Treball, Vueling, Hearst, Ara ja Edipress.
Hänen teoksensa ovat saaneet palkinnot Julkaisijasuunnittelijoiden, Uutissuunnitteluyhdistyksen ja kolmen vuoden peräkkäin Type Director -klubin palkinnoista. Hän on kirjoittanut kaikki kolme Gustavo Gilin suunnittelukäsikirjan versiota.
Ricardo on graafisen suunnittelun peruskurssin luennoitsija, jossa hän opettaa opiskelijoille hankkeiden julkaisemisesta.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Kurssi on tarkoitettu uteliaille ihmisille, joilla on kysymyksiä ja jotka haluavat graafisen suunnittelun avulla vaikuttaa positiivisesti yhteiskuntaan.
Jos olet luova ihminen, joka haluaa lähestyä tätä ammattia kriittisestä, omaperäisestä ja nykyaikaisesta näkökulmasta, jos haluat jättää jälkesi kehittämällä erilaisia ehdotuksia erilaisiin ympäristöihin, tämä kurssi on sinulle.
Apurahat ja rahoitus
IED Network tarjoaa 182 stipendiä Italiassa ja Espanjassa järjestettäville perustutkintokursseilleen.
IED Italia ja Accademia di Belle Arti Aldo Galli tarjoavat 152 stipendiä kursseille, jotka järjestetään Milanossa, Cagliarissa, Firenzessä, Roomassa, Torinossa ja Accademia di Belle Arti Aldo Gallissa Comossa. Hakuaika päättyy 5.5.2022.
IED Spain tarjoaa 30 stipendiä Madridissa, Barcelonassa ja Bilbaossa järjestettäville kursseille.
Hakuaika päättyy 5.4.2022
Onnea.
Opetussuunnitelma
Metodologia perustuu "tekemällä oppimiseen" ja edistää monitieteisyyttä luovien alojen suunnittelun, muodin ja johtamisen välillä työpajojen ja yhteisten projektien avulla. ja vuosittaisia projekteja sekä mahdollisuuden työskennellä poikkitieteellisesti opinnäytetyöprojektin parissa. Ohjelma tarjoaa jäsennellyn ydinopetussuunnitelman, joka tarjoaa opiskelijoille inkrementaalisia oppimistavoitteita neljän vuoden ajan, mikä johtaa opinnäytetyön tai tutkinnon loppuprojektiin todellisille yrityksille.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Graafinen suunnittelija, visuaalinen kommunikaattori, taiteellinen johtaja, typografi, tuotemerkin asiantuntija, yrityskuva, toimituksellinen, pakkaus, opasteet, julisteet, tietokonegrafiikka, verkkosivut, liikkuva grafiikka jne.
IED Visuaalisen viestinnän alumni työskentelee:
Vasava, Bassat Ogilvy, Shackleton Barcelona, H-lehti, Hangar Design Group, Metropolitan Magazine, Martin-Tissera-Lambert, Outline Studio, Zuluz.tv, Peragon, Common Sense, relajaelcoco, Hoet & Hoet, Umbria Jazz, Steer Davies Gleave, Stop Stealing My Katso, Sarai Jacobs, Inoxcrom, Phranck, Pikku Buddha jne.
yritykset
Kurssi edistää projektikulttuuria yritysten kanssa koulutuksen ja työelämän välisen etäisyyden ratkaisemiseksi. Opiskelijat eivät vain tunnista tieteenalansa menetelmät ja työkalut, vaan myös oppivat työskentelemään ja olemaan yhteydessä todellisiin asiakkaisiin ja tiedotustilaisuuksiin.
Yritykset, jotka ovat tehneet yhteistyötä alueen kanssa: PSP Sony, Sónar, Ajuntament de Barcelona, Screen Festival y Feria Loop, Festival Grec, La Mercè, Institut de Cultura de Barcelona, Fefè Visual Magazine, IMAGO La Diáspora, Marca Barcelona, Museu de la Xocolata , Benetton, Brands & Roses, FINA BCN 2013, Ling, Ericsson Response, Benetton jne.