Tämä kurssi tarjoaa opiskelijoille teoreettisen perustan, aloittavat terapeuttiset taidot ja ensimmäisen itsensä heijastavan kliinisen käytännön osaamisen neuvonnassa.
Se antaa opiskelijoille mahdollisuuden oppia ihmissuhdeosaamista, mukaan lukien viestintä-, ihmissuhdetaidot, ryhmätyö, itsereflektio, neuvottelu- ja konfliktinratkaisutaidot.
Kurssi on valmisteleva niille, jotka haluavat jatkaa jatko-opintoja ohjauksessa ja psykoterapiassa.Kurssin sisäänpääsyAkateemiset pääsyvaatimukset (kaista 3)Seuraavat kurssikohtaiset pääsyvaatimukset ovat pakollisia ja kaikkien hakijoiden on täytettävä. Nämä vaatimukset täydentävät tai korvaavat vähimmäisvaatimukset, jotka esitetään alla olevassa Akateemisen pääsyn vaatimukset -kohdassa.
Yhdellä tai useammalla tämän kurssin pääosastolla on pääsyvaatimukset. Katso lisätietoja pääkirjasta.
Kaikkien hakijoiden on täytettävä tämän kurssin akateemiset pääsyvaatimukset. Ohjeellinen tai taattu ATAR on julkaistu (soveltuvin osin), tai akateemiset pääsyvaatimukset voidaan täyttää suorittamalla yksi seuraavista:AQF -sertifikaatti IV
Onnistuneesti suoritettu 0,25 EFTSL -opinnot kandidaatin tai korkeammalla tasolla Australian korkeakouluopiskelijalla (tai vastaavalla)
Erityinen korkea-asteen pääsykoe *
Yliopiston valmistelukurssi *
Alkuperäiskansojen yliopistokurssi *
Aboriginaalien opiskelijoiden saantitesti tai *
Elämyspohjainen pääsyohjelma ** Lisätietoja löytyy opintojakson aloitussivulta.
Kansainvälisille opiskelijoille vaatimukset sisältävät lukion tulokset.Englannin kielen vaatimukset (Band 3)Englannin kielitaitovaatimukset voidaan täyttää suorittamalla yksi seuraavista:Vuosi 12 English ATAR / English Literature ATAR-luokka C tai parempi tai vastaava;
Erityinen korkea-asteen pääsykoe; *
IELTS akateeminen kaistan vähimmäispistemäärä 6,0 (ei yksittäisen kaistan alle 6,0);
1,0 EFTSL -opiskelun suorittaminen suoritettuaan kandidaatin tai sitä korkeammalla tasolla Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Irlannissa, Yhdysvalloissa, NZ: ssä tai Kanadassa;
Yliopiston valmistelukurssi;
Alkuperäiskansan orientaatiokurssi; *
Aboriginaalien opiskelijoiden imeytymistesti; *
AQF-tutkintotodistus, jatkotutkinto tai liittolainen tutkinto;
Australian korkeakoulututkinnon suorittaneen (tai vastaavan) suoritetut suoritetut 0,375 EFTSL -opinnot on suoritettu kandidaatin tasolla tai sitä korkeammalla; tai
Muut testit, kurssit tai ohjelmat, jotka on määritelty englannin kielen taitoalueet -sivulla.* Lisätietoja löytyy opintojakson aloitussivulta.
Christina Morillo / Pexelskurssin yksityiskohdatLukukauden saatavuusLukukausi 1: Opiskele kokopäiväisesti Joondalupissa
Lukukausi 2: Opiskele kokopäiväisesti JoondalupissaKurssin rakenneOpiskelijoiden on suoritettava 12 ydinyksikköä. Ydinyksiköiden lisäksi opiskelijoiden tulee suorittaa kaikki 12 yksikköä pääaineena Taiteiden ja humanististen tieteiden korkeakoulussa tieteenalalta, kuten yhteiskuntatiede, nuorisotyö, muotoilu, psykologia, taide, nykytaide sekä media ja viestintä; tai mikä tahansa muu pääaineiden, alaikäisten tai taiteiden ja humanististen tieteiden korkeakoulun tai muiden koulujen yhdistelmä, jos sellainen on käytettävissä.
Vuosi 1 - lukukausi 1 Yksikön koodi Yksikön nimi Luottopisteet COU1101 Neuvonnan dynaamiset mallit 15 COU1201 Terapeuttinen harjoittelu perheiden ja parien kanssa 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Vuosi 1 - lukukausi 2 Yksikön koodi Yksikön nimi Luottopisteet COU1102 Itsensä kehittäminen 1 15 COU1212 Kulttuuri ja monimuotoisuus terapeuttisessa käytännössä 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 2. vuosi - lukukausi 1 Yksikön koodi Yksikön nimi Luottopisteet COU2102 Terapeuttinen toiminta lasten ja nuorten kanssa 15 COU3101 Neuvonnan humanistiset mallit 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Vuosi 2 - lukukausi 2 Yksikön koodi Yksikön nimi Luottopisteet COU2101 Terapeuttinen toiminta vanhempien aikuisten kanssa 15 COU3106 Humanistisen neuvonnan taitojen koulutus 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Vuosi 3 - lukukausi 1 Yksikön koodi Yksikön nimi Luottopisteet COU3102 Itsensä kehittäminen 2 15 COU3201 Nykyaikaiset haasteet terapeuttisessa käytännössä 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Vuosi 3 - lukukausi 2 Yksikön koodi Yksikön nimi Luottopisteet COU3105 Psykodynaamiset käsitteet käytännössä 15 COU3202 Seksuaalisuus ja terapeuttinen harjoittelu 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 Yksikkö majuri / alaikäinen / valinnainen 15 OsaamistavoitteetKommunikoi tiedot ja ideat, jotka osoittavat ihmissuhdetaidot ja välttämättömät neuvotaidot, jotka liittyvät lähtötason ammatilliseen avustajarooliin.
Osoita tietoisuutta neuvontakäytännöistä, jotka ovat kunnianhimoisia ihmisten monimuotoisuudelle kaikissa muodoissaan, mukaan lukien valtaerot.
Osoita laaja ja johdonmukainen tieto ja taidot neuvonnan perusteista.
Osoita selkeä käsitys kehityskeskittymän tärkeydestä ja sen soveltamisesta yksilöiden, parien, perheiden ja ryhmien ymmärtämiseen paikallisella ja globaalilla tasolla.
Osoita aloitteellisuutta ja arviointia suunnittelussa, ongelmanratkaisussa ja päätöksenteossa, jotta ammatillinen sitoutuminen muihin voi olla tukevana neuvonantajana.
Osoita tietoa ja ymmärrystä kestävyyskysymyksistä ja -periaatteista sekä niiden soveltamisesta ammatillisen suhteen tekemisessä, ylläpitämisessä ja lopettamisessa lähtötason neuvontakontekstissa.
Kehitä neuvonnan translitterointia mukaan lukien arviointi neuvottelutilan kontekstin erottuvuudesta.
Suorita kriittinen ajattelu ja arviointi ongelmien tunnistamiseksi ja ratkaisemiseksi, jotta voidaan ymmärtää yksilöllisen ohjauksen ja psykoterapian dynamiikkaa ja prosessia. (3)
Integroi lähtötason ohjaustiedot ja taidot erilaisiin konteksteihin.
Tarkastella, analysoida, syntetisoida ja arvioida kriittisesti perustan psykodynaamisia, humanistisia ja systeemisiä neuvontateoreettisia puitteita.
Käytä luovuutta, innovaatioita ja kykyä luoda ideoita työskennellessäsi rakentavasti tukevassa ammattiroolissa.
Työskentele yhteistyössä ryhmissä, jotka tuottavat laadukasta neuvontaosaamista.UramahdollisuudetTämä kurssi valmistaa opiskelijoita erilaisiin lähtötason ihmispalvelutehtäviin, joissa hyödynnetään neuvontaa.Mahdolliset tulevat tehtävätEntry-tason neuvonantaja, asiakasyhteydet, yhteisötyöntekijä, perhe-hyvinvointihenkilö, ihmisten palvelun työntekijä, mielenterveyden työntekijä, pastoraaliroolit.