Peruskurssi muotimarkkinoinnista
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Florence, Italia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 18 200 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
16 Oct 2024
* ilmoittautumismaksu 2.500 € + kurssimaksu 14.700 €
Johdanto
Muotiteollisuuden markkinointiin osallistuneet tuntevat syvällisesti järjestelmän, prosessit, menetelmät ja materiaalit. He osaavat lukea teollisuutta ja markkinoita ja käyttävät taitojaan tärkeäksi yhteyspisteeksi yrityksen ja kohteen välillä.
Muotimarkkinoinnin perustutkintokurssi käsittelee kulttuurikysymyksiä, tekniikoita ja menetelmiä, jotka ovat tarpeen innovatiivisen strategisen markkinointi- ja viestintäprojektin rakentamiseksi, kiinnittäen erityistä huomiota digitaaliseen maailmaan, sosiaaliseen mediaan sekä etiikan ja kestävyyden haasteisiin. Suuri osa opetuksesta käsittelee markkinoinnin teemaa, joka on tarkoitettu sekä tuotemerkin ja tuotteen viestintävälineeksi että markkinalogiikkaan sovellettavaksi tutkimusalaksi.
Galleria
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
IED Network tarjoaa 182 stipendiä Italiassa ja Espanjassa järjestettäville perustutkintokursseilleen.
IED Italia ja Accademia di Belle Arti Aldo Galli tarjoavat 152 stipendiä kursseille, jotka järjestetään Milanossa, Cagliarissa, Firenzessä, Roomassa, Torinossa ja Accademia di Belle Arti Aldo Gallissa Comossa. Hakuaika päättyy 5.5.2022.
IED Spain tarjoaa 30 stipendiä Madridissa, Barcelonassa ja Bilbaossa järjestettäville kursseille.
Hakuaika päättyy 5.4.2022
Onnea.
Opetussuunnitelma
Menetelmät ja rakenne
Opintopolun tarkoituksena on selittää, miten luetaan muotia ymmärtämällä kaikki elementit sen kulttuuristen, historiallisten ja sosiaalisten merkkien kautta, sen merkityksen laajentaminen markkinoilla suhteessa analyysiin, paikannukseen, jakeluun, identiteettiin, brändiin ja kuluttajaan verkkojen ja uusien medioiden tyypillisten viestintämenetelmien ja -kielien lisäksi trendit ja tyylin kehitys.
Kolmen vuoden kurssin aikana opetus tukee laadullista ja määrällistä lähestymistapaa markkinointiin, joka on tarkoitettu tuotemerkin ja tuotteen kertomisen ja viestinnän välineeksi sekä markkinalogiikkaan sovellettavaksi tutkimuksen ja mittauksen kurinalaisuudeksi. Erityiset käsitteet ja työkalut, kuten markkinatutkimus ja -analyysi, liiketoimintasuunnitelmat, budjetointi, suhteellinen ja viraalinen markkinointi, kuluttajapsykologia ja tuotemerkin analyysi, auttavat ymmärtämään muotia trendien ja tarpeiden järjestelmänä ja ehdottamaan tuotetta, kuluttajaa ja alaa analyysi.
Kurssin tavoitteena on kehittää tarvittavia taitoja ja nykyaikainen lähestymistapa muotijärjestelmän ja sen kulttuurin haasteisiin ja monimutkaisuuteen vastaamalla autonomian ja kriittisen asenteen, innovaatioiden ja laadun tarpeisiin, jotka liittyvät orgaanisen tuotteen suunnitteluun ja täydellinen markkinointisuunnitelma.
Rankingit
IED pyrkii rakentamaan tukevan ympäristön ja yhteistyösuhteen kumppaneiden kanssa. Siksi IED tarjoaa tarvittavat työkalut tukeakseen potentiaalisia opiskelijoita mahdollisuuksien tutkimisessa, tietoon perustuvien päätösten tekemisessä ja tulevaisuuden suunnittelussa. Innovatiivisen metodologian ja IED-opiskelijoiden ammatillisen menestyksen ansiosta niiden maiden opetus- ja tutkimusministeriöt, joissa IED toimii suoraan – Italian, Espanjan ja Brasilian – ovat virallisesti akkreditoineet suurimman osan IED:n perustutkinto- ja maisterikursseista.
IED on kansainvälinen koulutusverkosto, jolla on 100 % italialainen DNA. IED on toiminut koulutuksen ja tutkimuksen aloilla muotoilun, muotin, visuaalisen taiteen, viestinnän ja luovien alojen johtamisen aloilla yli 50 vuoden ajan. IED:n tehtävänä on tarjota nuorille kyvyille perusteellinen koulutus – sekä teoreettinen että käytännöllinen – ja antaa heille "Design Knowledge and Mindset", joka on heidän uransa avain menestystekijä.
IED-filosofian mukaan kulttuurien välinen vuorovaikutus synnyttää luovuutta, joka muuttuu innovaatioksi: huomion kiinnittäminen ajattelu-, viestintä- ja rakentamistavoissamme tapahtuviin jatkuvaan muutoksiin. Siksi IED-koulutus tarjoaa mahdollisuuden lähestyä tietoisempaa tulevaisuutta. IED on paljon enemmän kuin koulu: sen horjumattoman sitoutumisen ansiosta innovaatioihin se on sulatusuuni, jossa uudet ammattitaidon sukupolvet kehittyvät jatkuvasti. IED muodostaa todella ainutlaatuisen kohtaamisten, kokemusten, ihmisten ja kulttuurien verkoston. Opiskelijamme kehittävät syvän yhteenkuuluvuuden tunteen ja heidän halunsa innovoida ja jakaa resursseja, ideoita ja kontakteja muodostaa tiiviin alumniyhteisön
Ohjelman tulos
Konteksti – Muotiviestintä tarkoittaa kykyä suunnitella ja hallita integroituja viestintästrategioita, järjestää mainoskampanjoita, koordinoida suhdetta mediaan ja alan toiseen toimijaan, järjestää tapahtumia ja esityksiä, huolehtia suhdetoiminnasta, mutta ennen kaikkea kehittää lanseeraussuunnitelmia tuotteet, suunnittelijat ja muotimerkit.
Metodologia ja rakenne – Opintopolun tavoitteena on selittää, miten muotia luetaan ymmärtäen kaikki elementit sen kulttuuristen, historiallisten ja sosiaalisten merkkien kautta, merkityksen laajentaminen markkinoilla suhteessa analyysiin, asemointiin, jakeluun, identiteettiin, brändiin ja kuluttajalle tyypillisten kommunikaatiomenetelmien ja -kielten lisäksi verkkoon ja uuteen mediaan, trendeihin ja tyylikehityksiin.
Kolmen vuoden kurssin aikana opetus tukee laadullista ja kvantitatiivista lähestymistapaa markkinointiin, joka on tarkoitettu tuotemerkin ja tuotteen kerronnan ja viestinnän välineeksi sekä markkinalogiikkaan soveltuvaksi tutkimus- ja mittauslaitteeksi. Erityiset käsitykset ja työkalut, kuten markkinatutkimus ja -analyysi, liiketoimintasuunnitelmat, budjetointi, relaatiomarkkinointi ja virusmarkkinointi, kuluttajapsykologia ja brändianalyysi, auttavat ymmärtämään muodia trendien ja tarpeiden järjestelmänä ja ehdottamaan tuote-, kuluttaja- ja toimiala-analyysiä. .
Kurssin tavoitteena on kehittää tarvittavat taidot ja nykyaikainen lähestymistapa muotijärjestelmän ja sen kulttuurin haasteisiin ja monimutkaisuuksiin vastaamalla autonomian ja kriittisen asenteen, innovaatioiden ja laadun tarpeisiin, jotka liittyvät orgaanisen ja täydellinen markkinointisuunnitelma.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
- Brändi- ja viestintäasiantuntija
- Myyntiasiantuntija
- Tuotepäällikkö
- Muoti ostaja
- Vähittäiskaupan ja myymälän asiantuntija
- Digitaalinen koordinaattori.