Sisustussuunnittelun kolmen vuoden kurssi
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Italialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Tekemällä oppiminen on periaate Raffles Milanon kolmivuotisten kurssien taustalla. Kurssi rakentaa mieltä, antaa vankan teknisen taustan ja herättää halun laajentaa elämänkatsomusta.
Kurssin vetäjä: suunnittelija Carlo Forcolini
Syntynyt vuonna 1947, vuonna 1969 hän valmistui Breran taideakatemiasta. Vuosina 1975–1979 hän työskenteli ICF De Padovassa ja alkoi samanaikaisesti tehdä yhteistyötä italialaisen muotoilun mestarin Vico Magistretin kanssa. Vuosina 1978–1984 hän asui Lontoossa, jossa hän oli yksi Aliasin perustajista ja josta tuli Artemide GB: n johtaja. Vuonna 1992 hän perusti Nemon ja vuonna 1999 Forcolini.Labin. Vuonna 2005 hän perusti Oylightin. Vuosien varrella hän on suunnitellut Amarille, Cassinalle, BBB Bonacinalle, Luceplanille, Luci Italialle, Gervasonille, Jointille, Pomellatolle. Vuosina 2001-2007 hän oli ADI Association for Industrial Designin puheenjohtaja. Vuonna 2007 hänestä tuli Italian muotoiluneuvoston jäsen. Vuosina 2009–2014 hän oli IED -konsernin toimitusjohtaja, varapuheenjohtaja ja tieteellinen johtaja. Hänen projektinsa ovat New Yorkin Cooper Hewitt -museon kokoelmissa, Pariisin koristetaiteen museossa, Milanon triennaalin muotoilumuseossa ja Compasso d'Oro ADI -kokoelmassa. Hän on näyttelyt Madridissa, Los Angelesissa, Lontoossa, Hampurissa, Kölnissä, Tokiossa, Sidneyssä, Santiagossa, Moskovassa, Oslossa, Napolissa, Milanossa, Torontossa ja Brysselissä.
Miksi
Suunnittelu tarkoittaa maailman muuttamista yksinkertaisimmasta monimutkaisimpaan. Suunnittelu ei ole vain tieteenala, joka opettaa keksimään ja parantamaan aineellista elämää: se on malli, joka opettaa meille, kuinka paljon pienten ja suurten suunnitelmia yhdistävät näkymättömät säikeet. Se on muutoksen, vastuun ja sitoutumisen taidetta.
Vuoden opiskelija
Jokaisen lukuvuoden lopussa RM palkitsee kurssin kunkin vuoden parhaat kyvyt.
Tunnustus myönnetään opiskelijalle, joka akateemisen uran ja salkun osalta on erottunut sekä sisäisten opettajien toimeksiannosta että ulkopuolisten asiantuntijoiden arvioinnista ja kehotti tässä tapauksessa arvioimaan anonyymin takaaman salkun.
professorit
He ovat vakiintuneita ammattilaisia, tekijöitä, jotka ovat jättäneet jälkensä jälkeensä ja joilla on pitkät opetusvuodet. Heillä on avoin ja päättäväisesti kansainvälinen näkymä. Ne ovat osa yhtenäistä ja hedelmällistä ryhmää, ja he nauttivat kurssien edistymisestä, kilpailussa syntyvistä mahdollisuuksista ja yksittäisten opiskelijoiden suorituksista.
yritykset
Lähes kolmekymmentä vuotta Raffles-konserni on rakentanut vankan kumppaniverkoston, joka tekee yhteistyötä kolmen vuoden kursseissa ja mestareissa. Yritysten maine ja kehittyneiden suhteiden laatu ovat tae koulutuksen ja elinkeinoelämän suhteellisen hedelmällisestä kohtaamisesta.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Huonekalujen suunnittelupalkinto Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, mahonki, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Arpajaiset
Joka maanantai-ilta klo 18.30 Raffles Milano kutsuu opiskelijat tapaamaan upeaa hahmoa projektin suunnittelusta, tyylistä ja kulttuurista. Markkinoihin vaikuttavien ja ajattelutapaamme edistävien tarinoiden ja ideoiden kuunteleminen livenä on syvällinen tilaisuus, joka täydentää akateemisia ohjelmia.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
ohjelma
Valmisteluvaihetta (ensimmäinen vuosi) seuraa välitutkimus (toinen vuosi) ja lopulliselle projektiportfoliolle omistettu valmistumispolku (kolmas vuosi). Piirustuksen ja esittämisen teoreettisista perusteista, soveltavan taiteen ja arkkitehtuurin historiasta kotimaisiin tiloihin, yhä monimutkaisempia sosiokulttuurisia skenaarioita käsitellään ja yhdistetään yritysmaailmaan, tapojen ja elämäntavan kehitykseen. , brändien suhteeseen. käyttäjien ja kuluttajien kanssa etsiessään sellaisia suunnitteluratkaisuja, jotka pystyvät tarjoamaan edistyneimmät ja kestävimmät vastaukset elämänlaadun, työpaikan ja vapaa-ajan parantamiseen.
aiheista
- Visuaalinen suunnittelu;
- Tilojen suunnittelu, kartoitus ja esitys;
- Arkkitehtuurin historia, huonekalut;
- Taiteen ja muotoilun historia;
- Näyttelyn suunnittelu;
- Vähittäiskaupan suunnittelu;
- 3D- ja CAD -laboratorio;
- Ympäristösuunnittelu;
- Kulutuksen antropologia ja sosiologia;
- Materiaalit ja pinnat;
- Brändäys, markkinointi ja tutkimus;
- Akustiikka ja valaistus;
- Väri ja kolorimetria;
- Sisustus ja tekstuurit.
Ihanteelliset opiskelijat
kuka on
Kurssi on suunnattu ylioppilastutkinnon suorittaneille sekä Italian tai ulkomaisten yliopistojen opiskelijoille. Erityistä kiinnostusta vaaditaan tiloja (kotitalo, toimistot, vastaanotto, kokouspaikat ja kaupalliset) hankkeen tieteenaloihin; ympäristöjen suunnittelu ja suunnittelu näyttelysuunnittelua ja kodin, työ- ja vapaa-ajan kalusteita varten; sisustuksen, materiaalien, valaistustekniikan ja sisustustarvikkeiden käytön tutkimiseen ja yhtenäiseen soveltamiseen). Opiskelijan tulee myös osoittaa soveltuvuutta sosiaalisen käyttäytymisen, kuvataiteen kulttuurin ja sosiokulttuuristen trendien tutkimukseen. Osallistujat ovat tulevaisuuden kommunikatiivisten ympäristöjen ja ilmapiirien suunnittelijoita, nykyajan trendien ja elämäntapojen huolellisia tulkkeja.
Uramahdollisuudet
Ammatilliset mahdollisuudet
Sisustussuunnittelija on suunnittelija, joka osaa käsitellä erikokoisia ja monimutkaisia tiloja, joka osaa kääntää brändin tai yksityisasiakkaan viestit ja tunnelmat konkreettisiksi ratkaisuiksi, viestien, tunteiden ja merkityksen kantajiksi. Hän on arkkitehtuuri- ja designstudioiden, tapahtumatoimistojen, televisio- ja elokuvastudioiden sekä huonekalu- ja asustealan yritysten suunnittelutoimistojen perushenkilö. Erikoisen valmistautumisensa ansiosta hän voi kohdata uran myös huonekalu- ja sisustusjärjestelmän kriitikkona ja tutkijana tai konsulttina ja taiteellisena johtajana muoti- ja muotoilualan yrityksissä.