Taiteen media- ja mediahallinnon kandidaatti
Diploma University of Applied Sciences
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Bad Sooden-Allendorf, Saksa
Kieli (kielet
Saksan kieli
Opintomuoto
Etäopiskelu, Kampuksella
Kesto
6 - 7 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
EUR 227 / per month *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Etäopetus: 227,00 € / kk
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Etäopinnolla "media-talous ja mediahallinta " (tekninen tutkimusneuvonta konsultoinnin jälkeen: [email protected]) DIPLOMA-yliopisto perusti tutkimuskonseptin, joka täyttää tiedotusvälineiden tekijöiden ja median käyttäjien vaatimukset: Liiketoiminnan hallinnan, sosiologian ja journalismin yhdistelmä tekee tutkinnon suorittaneista. Opiskeli mediakysymyksiä, jotka ovat median alan yritysten suurta kysyntää verkko-, tulostus-, radio- ja tv-elokuvateollisuudessa.
Työpaja, jossa vieraili Deutschlandradiossa radiotyöpajan ja multimediaseminaarin kanssa Euroopan neuvostossa (Strasbourg): www.diploma-aus-dem-europarat.de.
Valtion hyväksymä kandidaatin tutkinto-ohjelma "Media Management and Media Management" voidaan suorittaa kolmessa versiossa: etäopiskeluna kaikilla valtakunnallisilla tutkimuskeskuksilla, etäopetuksena verkossa tai luokkahuoneena Bad Sooden-Allendorfin kampuksella.
Opintojakson kesto on 7 lukukautta etäopetuksessa ja 6 lukukautta luokkahuoneessa, mutta sitä voidaan pidentää enintään neljällä lukukaudella maksutta, joten tutkimus esimerkiksi ammattinsa ohella tai muiden velvoitteiden, kuten lasten kasvatuksen, hoidon lähellä, hoito suljetaan Sukulaiset jne. Voidaan suorittaa. Molempien tutkimusten luennot tapahtuvat valitun tutkimuskeskuksen sijaintipaikassa tai ne voidaan pitää virtuaalisena etäopetuksena vuorovaikutteisten online-luentojen ja -tutkimusten avulla tutkimuskeskuksissa.
Akateeminen tutkinto "Bachelor of Arts (BA) Media Management & Media Management" antaa sinulle seuraavan maisterin tutkinnon, esimerkiksi peräkkäisen kauppatieteiden maisterin (MA) liiketaloudessa ja oikeustieteessä - keskittymisen johtamiseen DIPLOMAssa. Jos sinulla on työtä, voit suorittaa myös maisterin tutkinnon, esimerkiksi MBA DIPLOMA-yliopistossa.
Journalismi, mediasotsiologia ja mediatalous yhdessä kurssissa
Liiketalouden, journalismin ja sosiologian kolmella pilarilla tutkimus "Media Management and Media Management" luo uutuuden kaikissa tutkimusvaihtoehdoissa ja tarjoaa vankan perustan kaikille kolmelle edellä mainitulle aihealueelle. Liiketoiminnan hallintatapahtumiin sisältyy näkökohtia erityisestä mediatoimintojen teoriasta. Tutkimuksen aikana on saatavilla myös käytännön journalistisia projekteja ja mediakonsepteja eri medialuokissa. Erityistä huomiota kiinnitetään monitieteellisiin osaamiseen, kuten suunnitteluun, strategiseen ja analyyttiseen ajatteluun, yrittäjyyteen, monialaiseen viestintään, tiimityöskentelyyn ja ammatillisen etiikan pohdintaan.
Viimeisenä opintovuonna syvennetään lisää erikoisosaamista yhdessä valittavissa olevista moduuleista: media-taloustiede, media sosiologia (keskittyminen yritysviestintään) tai journalismi . Tämän ansiosta valmistuneet erikoistuvat henkilökohtaisiin mieltymyksiinsä.
Tutkimus "Media Management and Media Management" valmistelee monipuolisia käsitteellisiä, luovia ja strategisia tehtäviä mediayhtiöissä. Tiedotusvälineiden tuotanto, median teoriat, median alialojen erityispiirteet ja liiketoimintamallit otetaan huomioon. Tämän tiedon avulla voimme kehittää mediakonsepteja, jotka ovat sopivia kohderyhmälle taloudellisen elinkelpoisuuden kannalta. Opiskelija oppii myös sopeutumaan uusiin kehysolosuhteisiin, jotka muuttuvat yhä monikulttuurisemmassa ja multimedia-maailmassa.
Kansainvälisiä näkökohtia käsitellään kulttuurienvälisen mediakommunikaation ja englanninkielisen sisällön opiskelun sisällön alalla. " Media Management and Media Management " -opiskelijoiden opintojen aikana opiskelijoiden on kirjoitettava ja esitettävä kirjallisia kirjoituksia englanniksi joissakin aiheissa.
Ura näkymät etäopiskelun medianhallinnan jälkeen
DIPLOMA-tutkinto-ohjelman "Media Management and Media Management" -tutkinnon suorittaneiden toiminta-alat löytyvät itse mediasta ja media- ja yritystoiminnasta. Valmistuneet työskentelevät julkisissa ja yksityisissä media-taloissa, paino-, internet- ja muissa sähköisen median markkinoilla, sekä peliteollisuudessa ja sovellussegmentissä, sekä viestintätoimistojen, -yhdistysten, teollisuus- ja palveluyritysten PR- ja markkinointikonsultit. jotka ovat aktiivisia koulutuksessa.
Esimerkiksi mediajohtajat ovat vastuussa mediaprojektien kustannus-hyötysuhteen arvioinnista, mediamateriaalin markkinoinnista, projektirahastojen ohjaamisesta, tuotannon ohjaamisesta tai mediatuotteiden ostamisesta, ja niitä käytetään myös lisenssitilassa.
"Media Economics and Media Management" -tutkinnon suorittaneilla on hyvät työmahdollisuudet Saksan työmarkkinoilla ja ulkomailla: Kauppa-julkaisut arvostavat mielialaa eri mediasektoreilla ja yhdessä viihdeteollisuuden ja digitaalisen alan kanssa pitkällä aikavälillä positiiviseksi.
tavanomaisena
Etäopetus: 7 lukukautta / 180 op
Varsinainen opintojakso voidaan pidentää maksutta enintään neljän lukukauden aikana tavanomaisen opintovuoden aikana.
lähtötilanteessa
Talvella lukukauden (lokakuu) ja kesäsemesterin (huhtikuu) riittävä määrä osallistujia.
akkreditointi
Akkreditointi akkreditointielimen AHPGS.
lukukausimaksut
Etäopiskelu: 247,00 € / kk (yhteensä 11 039,00 € plus kertamaksu 665,00 €)
tutkimuksen muoto
Läsnäolotutkimus tai etäopiskelu. Etäopetuskurssi tapahtuu vuorotellen itsenäisen opiskelun ja oppikirjojen välillä sekä koko päivän lauantaina järjestettävien seminaarien kanssa (noin 12 lauantaista lukukaudessa) yhdessä lukuisista valtakunnallisista tutkimuskeskuksistamme tai verkossa DIPLOMA Online-kampuksen "virtuaalisessa luentosalissa".
pääsyvaatimukset
Yliopiston yleissivistävä pätevyys, Fachhochschulreife, läpäisi maisterintutkinnon tai Hessenin osavaltion korkeakoulutuksen saantia koskevan asetuksen, eli joko vähintään 400 tunnin urakehityskoulutuksen, teknisen koulun tai ammatillisen tai hallinnollisen akatemian tai loppututkinnon valtion tunnustetussa koulutuksessa, jota seuraa vähintään kaksi vuotta työskennellyt ja erillinen yliopistollisen tutkinnon suorittaminen.
Lisätietoja erityisestä pätevyydestä saat DIPLOMA Hochschulelta. Hakijat, jotka eivät täytä edellä mainittuja vaatimuksia, voivat alun perin osallistua kurssille vieraana tilintarkastajana, jos käyttöoikeus on max. 2 lukukautta saavutetaan.
Ulkomaisten tutkintojen osalta on osoitettava, että maahanpääsy on vastaavaa.
lausuntoja
Bachelor of Arts (BA) (Media Business Management)
Valmistuneet saavat korkeakoulututkinnon ja tutkintotodistuksen sekä englanniksi kirjoitetun tutkintotodistuksen ja tietueet, jotka tunnistavat ne kansainvälisesti akateemikoiksi, joilla on kandidaatin tutkinto.
Suuret koulutusalat
journalismi
Tiedotusvälineiden johtamisen kandidaatin tutkinto (BA):
1. Media-suunnittelu:
Opiskelija tuntee median suunnittelun osana median suunnittelua. He hankkivat tietoa mediaviestinnän arkkitehtuurista hankkimalla sekä taiteellisia että teknisiä taitoja ja hallitsemalla suunnittelu- ja tuotantoprosesseja molemmilla alueilla. Päätyövälineenä opit PC: stä / kannettavasta tietokoneesta grafiikan, ulkoasun, kuvan, liikkuvan kuvan ja äänen muokkausohjelmiston avulla. He ovat keskittyneet median lajityyppeihin ja internetiin, ja ne soveltuvat yhtä hyvin laitteisto- ja ohjelmisto-osaamiseen kuin esteettiset ja muotoilutaidot. Painotuotteessa ne osoittavat hankittujen tietojen ja taitojen käytettävyyttä.
2. Lehtimuotoiset esitystavat:
Opiskelija tietää, että journalististen esitystapojen määritelmä, toiminta ja määritelmä eivät ole kiinteitä muuttujia, vaan riippuvat monista asioista: taiteen tasosta, viestin välittämisen mahdollisuuksista, eikä vähiten historiallisista, sosiaalisista ja poliittisista olosuhteista. , Saat tietää nämä riippuvuudet ja soveltaa niitä refleksiivisesti. He voivat erottaa toisistaan raportointi-, mielipide- ja fantasiaesitysten muodot ja valmistaa journalistisen tapahtuman itsenäisesti esityksen muodossa. Lähes moduulien "mediasuunnittelu" ja "erityinen journalismi" yhteydessä ne luovat journalistisen tekstin, joka heijastaa niiden suorituskykyä tapahtuman jälkeen.
3. Erityinen journalismi:
Opiskelija tuntee median kieli-journalismin nykytilanteen painopisteenä median genreihin Print and Online. Ne kehittävät saksan kielen ja sen tieteellisten kriteerien perustiedot, jotka vaihtelevat syntaktisesta morfologisesta ja ortografisesta näkökulmasta tyylillisiin näkökohtiin. Toisaalta he tietävät perustavanlaatuisia journalistisia termejä ("kirjailija", "mediateksti", "intertekstuaalisuus" jne.), Toisaalta tärkeimmät kielelliset ilmiöt nykypäivän saksankielisissä tiedotusvälineissä. Voit kuvata näitä ilmiöitä ajantasaisen näytemateriaalin avulla (suullinen ja kirjallinen muoto, mediatekstityypit, tavallinen kieli ja murteet jne.). Ne voivat myös liittää kielen muihin merkkijärjestelmiin, erityisesti kuviin ja grafiikkaan, ja tietää hypertextin perusperiaatteet.
media sosiologian
Tiedotusvälineiden johtamisen kandidaatin tutkinto (BA):
1. Median etiikka:
Diskursiiviset keskustelut median etiikan tehtävistä digitaaliaikana, suhdetta "yksilöllinen - keskisuuri yhteiskunta" koskevat eettiset ongelmat sekä median perusominaisuuksien tietoisuus.
Tiedotusvälineiden etiikkaan liittyvän intensiivisen näkemyksen ja laaja-alaisen keskustelun pohjalta toteutetaan metodologisia keskusteluja eettisen arvion perustuksista, tehtävistä ja prosesseista. Tapahtuman tavoitteena on paljastaa median, etiikan ja todellisuuden yhteys arkielämässä ottaen huomioon opiskelijoiden konkreettiset kokemukset, jotta kysymys mediatuotteiden vastuullisesta käsittelystä voidaan tehdä realistiseksi (»Median etiikka sovellettuna etiikkana: Zur Eettisten päätöksentekoprosessien järjestäminen «). Tapahtuman oppimistavoitteena on toteuttaa tiedotusvälineiden arvokeskustelu tulevien medianhoitajien ammatillisen toiminnan itsekuvaksi.
2. Tiedotusvälineet ja viestintä:
Perusasiat median ja viestinnän teorian, visuaalisen viestinnän, viestinnän ja vuorovaikutuksen uusiin medioihin, asiantuntijatason viestinnän aloilla; Yrityskommunikaatio - perustuu psykologiaan, mediapsykologiaan ja sosiologiaan sekä mediahistoriaan.
Ausalt = "Kommunikaatiotaidon rakentaminen retoriikan, esityksen ja maltillisuuden kurssien avulla ja retoristen taitojen syventäminen käytännön harjoituksissa (roolipeleissä): markkinointistrategioista, osoitekohtaisesta tekstintuotannosta, multimediatekstien teknisestä tuottamisesta ja web-suunnittelusta.
Yritysten viestinnän puitteissa edistetään ymmärrystä ja tietoa seuraavilla aloilla: asiakaslähtöisyys; markkinointi; Yhteistyö paikallisten tai alueellisten yritysten kanssa; Paikannusominaisuuksien välittäminen; Yrityksen identiteetti ja yrityskuva; yrityskulttuurin tietoinen suunnittelu; Työntekijän viestintää; kaikkien tuotanto- ja markkinointitekijöiden CIP: n viestintävälitys; Johtajien henkilökohtainen valmennus; Practice Feedalt = "back- ja keskustelutekniikat.
3. Median erityisosiologia:
Tietämys ja ymmärrys median heijastavista rakenteista ja niiden viittauksesta sosiaalisiin prosesseihin, sosiologisten prosessien analysoinnin ja poistamisen välineiden kehittäminen = osaamisen rakentaminen tilojen hallintaan ja tiimien johtamiseen.
mediateollisuuden
Tiedotusvälineiden johtamisen kandidaatin tutkinto (BA):
1. Mediatuotteet ja mediatuotanto:
- Mediakatsaus
- Mediatuotteiden tyyppi
- Mediat tietomarkkinoilla
2. Median prosessit, tuotanto ja strategiat:
- Medianhallinnan kontekstit ja tehtävät
- Mediatuotanto: medianhallinta toimituksellisena ja tuotannonohjauksena
- mediastrategiat
3. Strateginen ja kansainvälinen mediahallinta:
- Strategisen medianhallinnan terminologiset perusedellytykset ja perusteet
- Strateginen johtaminen mediayrityksissä
- International Media Economics
Opiskelijoilla on perusteellinen ja laaja katsaus kaikilla media-alan spektreillä Saksassa ja lahden multimedia-pohjaisen maailman kontekstissa, jotka voivat hankkia tietoa mediamarkkinoinnista ja medianhallinnasta ja medianhallinnasta tuote-, tuotanto-, resurssi-, hallinta- ja kaupallisesta näkökulmasta koska he ovat kehittäneet perustavanlaatuisen ymmärryksen mediaspesifisestä toiminnasta ja ajattelusta taloudellisesti ja sosiaalisesti.
He käyttävät mediatuotannon prosesseja yhtä tehokkaasti kuin ne pystyvät muotoilemaan ja toteuttamaan vastaavat mediastrategiat. Opiskelija oppii myös strategista ja kansainvälistä mediatuotteiden ja mediatuotannon johtamista. Markkinointi- ja hallintakonsepteja kehitetään kansainvälisesti toimiville mediayhtiöille ja media-alan ammattilaisille.
Osana mediaprosesseja opiskelijat saavat myös erikoisosaamista painettuna ja verkossa yhteistyössä kansainvälisten markkinoiden kanssa ja ovat aina ajan tasalla tietämyksestä uusista viestintämuodoista mediamarkkinoilla: teknologia. Täältä saat tietoa uusien viestintäpolitiikan elementtien käytöstä sekä Web 2.0 -tekniikan täydellisestä valikoimasta. Voit luoda sosiaalisen median markkinointikonsepteja Twitterin, xingin, facebookin, sinun ja muiden kautta.