Tuotesuunnittelun kandidaatin tutkinto
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Barcelona, Espanja
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 14 600 *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
01 Sep 2024
* UE-opiskelijoiden kokonaismaksu: 13 900 € - Lisämaksu UE: n lisämaksusta yhteensä: 14 400 €. Ota yhteys meihin maksutapoja ja erityisehtoja varten
Johdanto
Tuotesuunnitteluun erikoistuminen - joka vastaa yliopistotutkintoa (240 op) - antaa tulevaisuuden ammattilaisille tarvittavat tiedot ja taidot tuotteiden suunnittelussa ottaen huomioon käyttäjä ja ympäristö, ergonomia, sosiaalinen arvo, tekniikka ja tarvittavat materiaalit luoda "hyvä muotoilu" . Kurssi kattaa useita aiheita, kuten valaistus, kulutuselektroniikka, kudotut tuotteet, pakkaukset, henkilökohtaiset tarvikkeet, välineet, huonekalut, kodinkoneet, ruoka, palvelusuunnittelu ja paljon muuta.
Se tutkii myös uusia taloudellisia ja tuottavia realiteetteja, kuten yhteisöllinen kulutus, joukkorahoitus, digitaalituotanto, nopea prototyyppi ja 3D-tulostus.
Tuotesuunnitteluun erikoistuneen perustutkinnon suorittaneen tutkinnon tavoitteena on tarjota innovatiivisia ja tehokkaita ratkaisuja sitoutumisella kestävään kehitykseen. IED Design -opinnot antavat opiskelijoille mahdollisuuden työskennellä alan muotoilualan yritysten ja instituutioiden sekä innovaatiokeskusten kanssa. Kaikki opettajat ovat työskenteleviä ammattilaisia, ja koulun työpajat ovat aivan uusia ja varustettu parhaimmilla työkaluilla ja materiaaleilla projektien kehittämiseen.
Kuva: Paula Chacártegui
tavoitteet
Fysikaaliset ja toiminnalliset ominaisuudet opetetaan saamaan teollisesti valmistettava tuote ja toimimaan suunnitellulla tavalla tehokkaimmalla ja laadukkaimmalla tavalla. Lisäksi taitojen hankkiminen arvottamaan ja ratkaisemaan ongelmia, tarpeita ja vaatimuksia, jotka vaikuttavat tuotteen muotoiluun, määrittäen sen teollisuuden laatu ja asianmukainen integraatio markkinoille.
Viimeiseksi ymmärrys siitä, että suunnittelu ei ole vain suositeltavaa yrityksille parantaa niiden tehokkuutta ja kannattavuutta : sillä on myös sosiaalinen tehtävä interventio-olosuhteidensa, ympäristön laadun ja ihmisten elämän vuoksi.
Ensimmäisen vuoden kurssi keskittyy tuotesuunnittelun ja sen kulttuurin sekä metodologian peruskäsitteiden hankkimiseen. Opiskelijat haastetaan analysoimaan ja ymmärtämään ympäristöään, luomaan ja kommunikoimaan.
Toinen vuosi keskittyy yksilöllisen luovuuden kehittämiseen ja opiskelijat alkavat oppia tämän erikoisuuden työkaluja, kuten muotinvalmistus, mekaaniset ja digitaaliset tuotantojärjestelmät, luonnostelu, tarinankerronta, Rhino, CAD ja viestintä Illustratorin, Photoshopin ja suullisen viestinnän kautta.
Kolmantena vuonna he alkavat viettää aikaa yrityksissä ja kehittää monimutkaisempia teknisiä hankkeita, joihin liittyy prototyyppejä ja todellisia kustannuksia. Tuotesuunnittelun, sisustussuunnittelun ja kuljetussuunnittelun opiskelijat työskentelevät yhdessä osastojenvälisissä ryhmissä. He opiskelevat myös uusia materiaaleja, kuten kestäviä ja älykkäitä materiaaleja, nanomateriaaleja jne.
Neljäntenä vuonna heillä on pakolliset harjoittelupaikat yrityksen kanssa ja he valitsevat henkilökohtaiset ammatilliset suuntansa. Suuri merkitys on luovalle johtamiselle, projektijohtamiselle ja tehdyn työn uudelleenarvioinnille ja muokkaamiselle niin, että käyttäjät ja markkinat todella tarvitsevat sitä. Lopuksi he suorittavat loppuprojektin loppupäähän todellisten yritysten kanssa, jossa he ensin rakentavat prototyypit ja sitten menestyksekkäästi näkevät ne valmistettavan ja markkinoille saatettavan.
Metodologia
Tuotesuunnittelu tarjoaa luovan polun, joka opettaa opiskelijoita ymmärtämään ja ennakoimaan markkinoiden vaatimuksia neuvottelemalla liikeideoiden kanssa ja kääntämällä ne oikein määriteltyyn projektiin, joka voidaan valmistaa. Se korostaa käsitteen tärkeyttä kuluttajien suuntausten ja tyylien ennustamisessa, joka perustuu markkinoiden vaatimusten ja sosiaalisten tarpeiden ymmärtämiseen.
Kurssi antaa opiskelijoille myös tietoa tuotantomateriaaleista ja tekniikasta, jotta he voivat tuoda projektinsa elämään. Projektin teoreettisen ymmärtämisen lisäksi opiskelijat keskittyvät tekniikoiden, toiminnan, ergonomian ja käytettävyyden analysointiin.
Työmahdollisuuksia
Itsenäiset suunnittelijat, suunnitteluosastot, markkinointi, väri- ja sisustus- tai innovaatioyrittäjät yrityksille ja muotoilu-, tekniikka- ja arkkitehtostudiot, innovaatio- ja strategiatyötä tekevät yritykset, luovien ja taiteelliset osastot mainostoimistoissa, tutkimusosastot yrityksissä ja laitoksissa.
Entisen IED-suunnittelun opiskelijat työskentelevät:
Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grupo Pangea, Istuin, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, Kodin suunnittelu, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning -suunnittelu, Design Dies, Ubica, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gama Ubica, Tarrago Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoración Digital jne.
yritykset
Kurssilla edistetään projektikulttuuria yritysten kanssa ylittämään kuilu koulutuksen ja työelämän välillä. Opiskelijat oppivat paitsi eri tieteenalojen metodologian ja työkalut, myös oppivat työskentelemään ja rakentamaan suhteita tiedotustilaisuuksien kautta tosielämän asiakkaiden kanssa.
Osasto on tehnyt yhteistyötä seuraavien yritysten kanssa: Ferrari, BMW-aloite, Seat, Lääkärit ilman rajoja, Mercedes Benz, Casa Decor, Volvo, Gira, Unopiù, Frecan, Primavera Sound, Orbea, Panasonic, Derbi, Renault, Zicla, Roca, Decoexpo, Alstom, Hyundai, Toyota, Panatta Sport, Illy, Capmar, Piquadro, Entitat Metropolitana del Transport, Japan Tobacco International, AHEC, Elite Gourmet, Vmoto, Omega Z, I ED Lab, Idearideat, ihmiskunnan arkkitehtuuri, Consorzio Tecnologie Meccaniche Centro Italia, Volta Motorbikes, Casa Gracia BCN ja Los Cármenes.
koordinaattori
Sebastián Alberdi
IED Barcelonan entinen opiskelija voitti Antonio Miró -kilpailun vuonna 2004, sai toisen palkinnon Bombay Sapphire Spain -kilpailussa ja FAD-kilpailun “La Incubadora” voittajan vuonna 2006.
Hän yhdistää tällä hetkellä tuotesuunnittelun perustutkinnon professorina useisiin Outofstockin toteuttamiin hankkeisiin, studion, jonka kotipaikka on Barcelonassa ja Singaporessa, ja jonka perustajajäsen hän on, muodon ja toiminnan sopivuudesta, innovaatioista, yllätyksestä ja eleganssi ovat hänen tuotteidensa tunnusmerkkejä, joita on lisäksi läsnä suurilla kansainvälisillä messuilla. Hänen asiakkaistaan ovat Ligne Roset, Foundry, Metalarte tai Bolia.
Yksi hänen viimeisimmistä hankkeistaan näytettiin näytöllä The Sininen paino missä tahansa Tokiossa, näyttelyssä, jossa oli useita lasinpuhallustekniikan kehittämiä malleja. Muita merkittäviä hankkeita ovat Reunalla, Maisema sohva, o Siltahyllyt.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Tämä kurssi on tarkoitettu niille, jotka haluavat ilmaista luovaa kykyään täysin, tutkia tuotesuunnittelun maailmaa, hankkia syvällistä tietoa siitä, miten tuotesuunnittelu toimii ja miten se voi parantaa tapaamme elää nykymaailmassa.
Tämä kurssi on erityisesti tarkoitettu ihmisille, jotka haluavat olla aktiivisesti etsimässä ratkaisuja nykyaikaisen maailmamme ympäristö-, teknologisiin, esteettisiin ja kulttuurisiin ongelmiin hyödyntäen tätä mahdollisuutta työskennellä ammattialalla, joka on nykyään keskittyneempi kuin koskaan. tuotteiden käyttäjien kestävien vaatimusten täyttämiseksi.
Opit ymmärtämään maailmamme yhä globaalimpaa ja liiallista todellisuutta ja kehittymään avaintekijäksi kollektiivisessa pyrkimyksessä saavuttaa universaali hyvinvointi luomalla tuotteita, joissa yhdistyvät osallisuutta, kestävyyttä, toimivuutta, innovaatioita ja kauneutta.
Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, IED-yhteisön monitieteinen ympäristö auttaa sinua välittämään ideoitasi uudesta tuotteesta parhaalla mahdollisella tavalla visuaalisissa, suullisissa ja kirjallisissa esityksissä.
Apurahat ja rahoitus
IED Network tarjoaa 182 stipendiä Italiassa ja Espanjassa järjestettäville perustutkintokursseilleen.
IED Italia ja Accademia di Belle Arti Aldo Galli tarjoavat 152 stipendiä kursseille, jotka järjestetään Milanossa, Cagliarissa, Firenzessä, Roomassa, Torinossa ja Accademia di Belle Arti Aldo Gallissa Comossa. Hakuaika päättyy 5.5.2022.
IED Spain tarjoaa 30 stipendiä Madridissa, Barcelonassa ja Bilbaossa järjestettäville kursseille.
Hakuaika päättyy 5.4.2022
Onnea.
Opetussuunnitelma
Metodologia
Tuotesuunnittelu tarjoaa kehittyvän polun, joka opettaa opiskelijoita ymmärtämään ja ennakoimaan markkinoiden vaatimuksia neuvottelemalla liikeaikeista ja muuntamalla ne oikein määritellyksi projektiksi, joka voidaan valmistaa. Se korostaa konseptin merkitystä, jotta voidaan ennustaa kuluttajatrendejä ja -tyylejä markkinoiden vaatimusten ja sosiaalisten tarpeiden ymmärtämisen perusteella.
Kurssi antaa opiskelijoille myös tietoa tuotantomateriaaleista ja -teknologiasta, jotta he voivat toteuttaa projektejaan. Projektin teoreettisen ymmärtämisen lisäksi opiskelijat keskittyvät teknologioiden, toiminnan, ergonomian ja käytettävyyden analysointiin.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Työmahdollisuuksia
Itsenäiset suunnittelijat, suunnitteluosastot, markkinointi, väri- ja sisustus- tai innovaatioyrittäjät yrityksille ja muotoilu-, tekniikka- ja arkkitehtostudiot, innovaatio- ja strategiatyötä tekevät yritykset, luovien ja taiteelliset osastot mainostoimistoissa, tutkimusosastot yrityksissä ja laitoksissa.
Entisen IED-suunnittelun opiskelijat työskentelevät:
Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grupo Pangea, Seat, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, kodin suunnittelu, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning Design, Design Dies, Ubica, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gama Ubica, Tarrago Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoración Digital jne.
yritykset
Kurssilla edistetään projektikulttuuria yritysten kanssa ylittämään kuilu koulutuksen ja työelämän välillä. Opiskelijat oppivat paitsi eri tieteenalojen metodologian ja työkalut, myös oppivat työskentelemään ja rakentamaan suhteita tiedotustilaisuuksien kautta tosielämän asiakkaiden kanssa.
Osasto on tehnyt yhteistyötä seuraavien yritysten kanssa: Ferrari, BMW Initiative, Seat, Doctors without Borders, Mercedes Benz, Casa Decor, Volvo, Gira, Unopiù, Frecan, Primavera Sound, Orbea, Panasonic, Derbi, Renault, Zicla, Roca, Decoexpo, Alstom, Hyundai, Toyota, Panatta Sport, Illy, Capmar, Piquadro, Entitat Metropolitana del Transport, Japan Tobacco International, AHEC, Elite Gourmet, Vmoto, Omega Z, I+ED Lab, Idearideas, Architecture for Humanity, Consorzio Meccanitecnologie Centro Italia, Volta Motorbikes, Casa Gracia BCN ja Los Cármenes.