Tutkinto globaalissa viestinnässä

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Kansainvälisillä organisaatioilla on määritelmän mukaan globaali näkökulma ja usein vaihtuva toiminta eri maissa ja mantereilla sijaitsevien yritysten kanssa. Siksi viestintätoimien suunnittelu ja toteutus tämäntyyppisissä organisaatioissa edellyttää ammattilaisia, joilla on erityiskoulutus, jonka avulla he voivat kehittää strategista ja globaalia näkemystä, joka perustuu maiden eri kulttuurien analyysiin ja tulkintaan.

Kansainvälisen viestinnän kandidaatin tavoitteena on kouluttaa ammattilaisia, jotka kykenevät luomaan ja hallitsemaan monikansallisten organisaatioiden strategisia viestintäsuunnitelmia, soveltamalla innovatiivista näkemystä, jonka avulla he voivat saavuttaa ehdotetut tavoitteet.

Tätä tarkoitusta varten opetussuunnitelma on suunniteltu ottamalla huomioon eri alat, jotka edistävät globaalin viestinnän kandidaatin perustamista: suhdetoiminta, maailmanlaajuinen liiketoiminta ja institutionaalinen viestintä.

Opetussuunnitelma sisältää useita englanninkielisiä opetuskieliä, joilla vahvistetaan tämän kielen hallintaa, mikä on välttämätöntä alueen ammatillisen suorituskyvyn kannalta. Joidenkin oppiaineiden kursseja edistetään myös ulkomaisissa yliopistoissa, joiden kanssa Universidad Argentina de la Empresa on vaihtosopimuksia.

Kansainväliset käytännöt

Global Communicationin toisen vuoden opiskelijat harjoittelivat harjoittelujaksoja Santiago de Chilessä.
Chilen Universidad del Pacíficon viranomaiset vastaanottivat ne, vierailivat yritykset ja konsultit, kuten Extenderin ja Azerta Comunicaciónin konsultit.

Profiili ja laajuus

Graduate Profile

Tutkija voi:

  • Analysoi ja tulkitse niiden strategisten yleisöjen etuja ja tarpeita, joiden kanssa organisaatio on liitetty kansainväliseen ja monikulttuuriseen alaan.
  • Valmistele institutionaalinen viestintäsuunnitelma kansainväliselle järjestölle kaikissa sen vaiheissa sekä sisäisesti että ulkoisesti ja määrittele sen seuranta- ja valvontasuositukset, jotka täyttävät asetetut tavoitteet, käytettävissä olevat ajat, resurssit ja budjetit.
  • Tee kansallisen ja kansainvälisen kontekstin käsittävän kansainvälisen organisaation viestinnän tilanteellinen diagnoosi, valitsemalla sopivimmat menetelmät ja tekniikat.
  • Käytä menetelmiä ja tekniikoita institutionaalisen viestintäsuunnitelman tulosten analysoimiseksi ottaen huomioon globaali strateginen visio viestinnästä ja sen soveltamisesta eri maissa.
  • Laaditaan institutionaalisia keskeisiä viestejä organisaation eri strategisille yleisöille ottaen huomioon kulttuuriset erot, joita voi esiintyä eri maissa sijaitsevissa laitoksissa, valitsemalla ja käyttämällä sopivinta mediaa ja tukia.
  • Organisaation institutionaalisen kuvan suunnittelutarkastukset, tietyn menetelmän soveltaminen ja raporttien laatiminen diagnoosien johtopäätösten ilmoittamiseksi.
  • Valmistele suunnitelmia monikansallisen yrityksen tai kansainvälisen organisaation viestintästrategiaa vastaaviin tapahtumiin ja määrittele arviointiperusteet.
  • Tulkitse seremonian ja protokollan normeja ja niiden soveltamista globalisoituneessa yhteydessä.
  • Kehitetään organisaatioille sosiaalisen vastuun ohjelmia, jotka perustuvat globaalin kontekstin ja organisaation tavoitteiden analyysiin.

Otsikon soveltamisala

Globaalin viestinnän tutkinto täyttää seuraavat toiminnot:

  • Suunnittele, koordinoi ja arvioi globaalin strategisen viestinnän suunnitelmia ja ohjelmia eri tyyppisissä kansainvälisissä järjestöissä ja soveltaa ehdotettujen tavoitteiden mukaisia viestintästrategioita ja taktiikkaa.
  • Neuvoo organisaation johtajia ja pääviranomaisia institutionaalisten viestintäpolitiikkojen toteuttamisesta ja niiden täytäntöönpanosta, jotta strategiset yhteydet eri yleisöihin saadaan aikaan maailmanlaajuisesti.
  • Suunnittele, koordinoi ja arvioi kansainvälisten organisaatioiden tapahtumien kokonaisvaltaista järjestämistä institutionaalisiin tarkoituksiin ottaen huomioon niiden paikkojen kulttuurisen monimuotoisuuden, jossa laitos on läsnä; resurssien ja budjettien perusteella.
  • Suorita tutkimuksia kansainvälisillä markkinoilla toimivien organisaatioiden institutionaalisista viestintästrategioista ja toteutetaan tietyt kurinalaisuutta koskevat menetelmät.
  • Tarkastellaan kansainvälisten organisaatioiden eri muodollisia ja epävirallisia viestintäkanavia ottaen huomioon niiden maiden kansalaisten sosiaaliset ja kulttuuriset erot, joissa se toimii.
  • Suunnittele ja toteuta yritysten yhteiskuntavastuun kampanjoita ja kansainvälisten organisaatioiden kestävän kehityksen politiikkoja, jotka vahvistavat niiden yhteyksiä maailmanlaajuisesti.
  • Suunnittele, toteuta ja arvioi mainos- ja mainoskampanjoita, jotka liittyvät kansainvälisten organisaatioiden institutionaalisen imagon viestintään ja jotka mahdollistavat strategisen viestinnän tavoitteet.

opetussuunnitelma

ensimmäisenä vuonna

  • Liiketoiminnan hallinta
  • Psykologian elementit
  • Kieli, logiikka ja argumentointi
  • Yleisen strategisen tiedonannon esittely
  • Kansainvälisen liiketoiminnan tausta
  • Kirjoitustyöpaja
  • PR-teoria
  • Sosiologian elementit
  • Nykyaikaiset kulttuurit ja yhteiskunnat
  • Valinnainen (1 aihe)

toinen vuosi

  • Graafinen ja audiovisuaalinen media
  • Talouden ja rahoituksen osatekijät
  • Suhdetoiminta I
  • Viestinnän teoria
  • Puhe ja keskustelu
  • mainonta
  • Suhdetoiminta II
  • Digitaalinen media
  • markkinointi
  • Human Talentin maailmanlaajuinen hallinta


Kolmas vuosi

  • Johdatus tilastoihin
  • Juhla- ja pöytäkirja
  • Media ja julkinen mielipide
  • Johtajuus ja kansainväliset neuvottelut
  • Valinnainen (1 aihe)
  • Viestinnän tutkimuksen metodologia
  • semiotiikka
  • Suhdetoiminta III
  • Yritysten tapahtumien hallinta
  • Kansainvälinen taloushistoria

Neljäs vuosi

  • Globaalin viestinnän strateginen suunta
  • Image Audit Workshop
  • Yritysten sosiaalisen vastuun hallinta
  • Valinnainen (3 kohdetta)
  • Nykyaikainen politiikka
  • Lopullinen hanke maailmanlaajuisessa viestinnässä
  • Digitaalisen viestinnän hallinta
  • Valinnainen (1 aihe)

Viimeksi päivitetty Maalis 2020

Keystone-stipendi

Tutustu stipendimme suomiin mahdollisuuksiin

Oppilaitoksesta

UADE es una institución con 50 años de actividad en la enseñanza universitaria, que se concibe, nace y desarrolla desde una perspectiva de gestión global. Fue creada con el objeto de formar profesiona ... Lue lisää

UADE es una institución con 50 años de actividad en la enseñanza universitaria, que se concibe, nace y desarrolla desde una perspectiva de gestión global. Fue creada con el objeto de formar profesionales que, por medio de carreras innovadoras, se adecuaran a las crecientes necesidades de las diferentes industrias. Näytä vähemmän