Vapaa-ajan opintojen kandidaatti
Breda, Alankomaat
KESTO
3 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
01 May 2024
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2024
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 2 530 *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* kandidaattiohjelmien laitosmaksu on 12 500 euroa
Johdanto
Vapaa-ajan asiantuntija
Vapaa-aikaa on kaikkialla, juhlista musiikkifestivaaleihin, amatööriurheilusta urheilustadionien ympärillä oleviin kaupunkikehitysprojekteihin ja taiteesta pelaamiseen ja e-urheiluun. Mutta mitä sen takana on?
Miten voimme ennustaa trendejä ihmisten vapaa-ajanviettotavassa? Miten perinteiset vapaa-ajan yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa tehokkaammin houkutellakseen kävijöitä? Mitä uusia liiketoimintamalleja tarvitaan yhä monimutkaisemmalla ja dynaamisella vapaa-ajan sektorilla? Tutkit kaikkea tätä ja paljon muuta Alankomaiden ainoassa vapaa-ajan akateemisessa kandidaattiohjelmassa.
Akateeminen kandidaattiohjelma vapaa-ajalla?
- Tieteidenvälinen ja kulttuurienvälinen opiskeluympäristö
- BUas on yksi seitsemästä World Leisure Center of Excellence -keskuksesta
- Suoraan akateemiseen maisterin tutkintoon!
Pääsymaksut
Löytöpäivä
Katso lisätietoja linkistä
Opetussuunnitelma
Tämä monitieteinen akateeminen opinto-ohjelma tarjoaa kursseja urheilun, kulttuurin ja musiikin tapahtumien tärkeydestä, innovaatioista, kestävyydestä ja hyvinvoinnista, ja opit kuinka politiikka ja strategia säätelevät vapaa-ajan alaa. Työskentelet yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa todellisille toimialan asiakkaille, opit tutkimusmenetelmistä ja -tekniikoista sekä osallistut teoreettisiin ja käytännön seminaareihin.
Suurimmalla osalla tämän BSC:n vapaa-ajan ohjelman luennoitsijoista on tohtorin tutkinto tai he työskentelevät sen parissa. ja tehdä laajaa tutkimusta. Ollakseen tehokkaampi, tehokkaampi, luovampi ja päättäväisempi Breda University of Applied Sciences , Tilburgin yliopisto ja useat muut instituutit ovat päättäneet yhdistää voimansa vapaa-ajan tutkimukseen vapaa-ajan, matkailun ja vieraanvaraisuuden osaamiskeskuksen (CELTH) avulla.
Vuosi 1 - Johdatus vapaa-ajan alan ydinlajeihin
Ensimmäisenä vuonna saat vankan johdannon liike-elämän ja yhteiskuntatieteen eri sektoreihin sekä tutkimusmenetelmiin korostaen vapaa-ajan monipuolisuutta. Joillakin kursseilla keskitytään kuluttajanäkökulmaan tai yhteiskuntatieteellisiin lähestymistapoihin, kun taas toisilla kursseilla bisnespuoli on näkyvämpi. Opit soveltamaan tietojasi useissa käytännön tilanteissa.
Vuosi 2 - Tietojesi syventäminen ja analyyttisten taitojen kouluttaminen
Toisena vuonna vahvistat tietämystäsi siitä, millaisia aktiviteetteja ihmiset valitsevat vapaa-ajallaan ja miten yritykset voivat järjestää niitä ja hyötyä niistä. Teoreettisten luentojen, käytännön seminaarien, keskustelujen ja tapaustutkimusten lisäksi työskentelet useissa vapaa-ajan komissaarien projekteissa. Näissä projekteissa käytät eri kursseilla opittuja tutkimustekniikoita ja teoreettisia oivalluksia.
Vuosi 3 - Tietojesi laajentaminen ja integrointi
Tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla (lukukausi 5) voit valita työharjoittelun tai sivuaineen. Sivuaineelle kokoat omat oppiaineet toisessa Alankomaiden yliopistossa. Sivuaineopintoihin on myös mahdollista osallistua ulkomailla yhdessä kumppaniyliopistoissamme. Kuudennen ja viimeisen lukukauden aikana käytät kaikkea, mitä olet oppinut:
- Ottaen huomioon vapaa-ajan mieltymykset, aktiviteetit, verkostot ja vaikutukset kaikista näkökulmista. Nämä vapaa-ajan käytännöt sisältävät monimutkaisia yhteistyöprosesseja esimerkiksi kaupunkitilan ja kaupunkikulttuurin kehittämisessä;
- Harkitaan vapaa-ajan toimintaa eri kulttuureissa; opiskella perusfilosofisia kysymyksiä vapaa-ajan merkityksestä ja sen herättämistä eettisistä kysymyksistä;
- Selvitetään vapaa-ajan osuutta kaupunkitilan ja kaupunkikulttuurin kehityksessä;
- Viimeisellä lukukaudella kirjoitat opinnäytetyön, jossa tutkit monimutkaista vapaa-ajan aihetta. Opinnäytetyön aiheet voidaan liittää ajankohtaiseen henkilöstön tekemiin tutkimuksiin.
Akateeminen versus ammatillinen koulutus
Yleensä erot "akateemisten" ja "ammatillisten" ohjelmien välillä ovat seuraavat:
- Sisältö (akateemisessa ohjelmassa on enemmän tutkimusta ja siinä käytetään edistyneempiä teorioita/malleja, jotka opettavat näkemään vapaa-ajan laajemmasta, yhteiskunnallisesta näkökulmasta);
- Analyyttinen näkökulma (akateeminen ohjelma harjoittelee strategisemman tason rooleja, ammatilliset ohjelmat keskittyvät enemmän operatiivisiin rooleihin);
- Toimeksianto ja työtyylit (akateemisessa ohjelmassa on laaja valikoima toimeksiantotyylejä - kirjoituspaperit ja tutkimusraportit, esitykset, keskustelut jne. - ja enemmän yksilöllistä työtä kuin enimmäkseen projektiryhmäpohjaisessa ammattiohjelmassa);
- Valmistumisnäkymät (ammattiohjelmat kouluttavat sinut tietyn alan työhön, kun taas akateeminen tutkinto antaa enemmän joustavuutta, kouluttaa sinua taitoja, joita voit soveltaa myös muilla aloilla ja rooleissa);
- He ovat ilmapiiriltään ja asenteeltaan samanlaisia.
Tutkimuskuorma
Tämän ohjelman keskimääräinen opiskelukuormitus on noin 40 tuntia viikossa 42 viikon ajan. Kuinka monta tuntia viikossa todella käytät opiskeluun, vaihtelee viikossa ja riippuu suuresti ihmistyypistäsi. Lukukauden viimeiset viikot ja tenttiviikot ovat suhteellisen kiireisiä.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Vapaa-ajan asiantuntijana voit edetä suurissa kulttuuri- ja vapaa-ajan yrityksissä, konsultti- ja suunnittelutoimistoissa, kiinteistökehittäjässä, urheiluseurassa, tapahtumaorganisaatiossa tai valtion, läänin ja kuntien viranomaisissa.
Esimerkkejä mahdollisista ammateista ja työnantajista ovat:
- Vapaa-ajan politiikan kehittäjät esimerkiksi paikallis- ja alueviranomaisissa (Breda, Noord-Brabant)
- Konsultti esimerkiksi suunnittelu- ja konsulttitoimistoissa (Grontmij, DHV, Berenschot)
- Akateemisia ja soveltavia tutkijoita esimerkiksi yliopistoissa, SCP:ssä tai WJH Mulier -instituutissa
- Lehtori mm. Breda University of Applied Sciences ,
- ROC:n projektipäällikkö esimerkiksi suurtapahtumissa, näyttelyissä, vapaa-ajan projektikehittäjissä, pankeissa
- Henkilökuntaliitot (urheilu) esimerkiksi NOC*NSF:ssä, kulttuurisäätiöt ja näyttelyt.
Akateemisen kandidaatin tutkinnon suorittaneen looginen seuraava askel on jatkaa akateemisen maisterin tutkinnossa. Ensimmäinen ryhmä International Leisure Studies -opiskelijoista valmistui vuonna 2012, ja siitä lähtien ILS-tutkinnon suorittaneita on hyväksytty muun muassa vapaa-ajan ja matkailun, kulttuurijohtamisen, henkilöstöhallinnon sekä markkinoinnin ja viestinnän maisteriohjelmiin. Lisäksi ILS-tutkinnon suorittaneilla on ihanteelliset mahdollisuudet ryhtyä tutkijan uraan, urheilu- tai kulttuurialan politiikan kehittämiseen sekä julkisen sektorin strategisten asioiden konsultointiin.