Opettajankoulutuksen musiikkikasvatuksen kandidaatin tutkinto kaksinkertaisella opetussuunnitelmalla Kuoronlaulu opettajankoulutuksessa
Prague, Tšekki
KESTO
3 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 2 334 / per year *
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
* online-hakemusmaksu: 820 CZK
Johdanto
Musiikkikasvatus opettajankoulutukseen
Kasvatuspainotteinen yliopisto-opintokokonaisuus Musiikkikasvatus valmentaa musiikkipedagogian teoreettisen ja käytännön erikoistumisen opiskelijat ja antaa perustiedot kasvatusalan työhön. Opintojaksossa yhdistyvät kolme yläkoulun / yläkoulun / lukion / lukion / yläkoulun / yläkoulun opettajankoulutuksen osaa: ainekoulutus, yleis- ja ainekoulutuksen didaktiikka sekä opettajien propedeutiikka (pedagogilis-psykologinen koulutus). Opintojen pakollinen perusta koostuu opetuksen musiikkiteoreettisista osista: musiikin teoria, harmonia, kontrapunkti, musiikilliset muodot, organologia, musiikin historia jne.
Musiikillisten taitojen kehittämistä tarjoavat laulu- ja instrumentaalivalmistelu, intonaatio- ja kuuloanalyysi sekä kuoronjohtaminen. Kaikki keskittyy luennoitsijan, apulaisopettajan, kasvattajan, kulttuuriavustajan jne. työhön. Seuraava osa on musiikkikasvatuksen didaktiikka, kuuntelu ja assistenttiharjoittelu koulussa. Näillä toimilla valmistetaan valmistuvaa seuraavaan opintojen tasoon - musiikkikasvatuksen maisterin tutkintoon.
Pääsuunnitelman opinto-ohjelma kunnioittaa aine-, didaktisten ja pedagogis-psykologisten komponenttien tasapainoa Tšekin tasavallan opetus-, nuoriso- ja urheiluministeriön opettajankoulutuksen standardien mukaisesti. Pedagoginen-psykologinen valmennus sisältää pedagogiikan, psykologian ja erityispedagogian aineita, mukaan lukien pedagogis-psykologisen käytännön ja pyrkii valmistautumaan myöhempään opetuksen maisteriopinnot.
Osa opinto-ohjelman pääaineena on kandidaatintutkielma.
Kuoronlaulu opettajankoulutukseen
Tämän opinto-ohjelman tavoitteena on tarjota järjestelmä teoreettisista perustiedoista ja käytännön johtamistaidoista. Pääaiheet ovat: johtamistekniikka, partituurien soittaminen, laulukasvatus kuorossa, äänianalyysi, kuorolaulun historia, kirjallisuus kaikenlaisille kuoroille.
Valmistuneilla on tiedot ja taidot molemmissa osissa: erityis- ja yleissivistävä. Opiskelija hankkii perustietoa opettajan työstä perehdyttämällä pedagogiikkaan, sosiaalipedagogiseen ja motivaatiokäytäntöön sekä psykologisiin perusaineisiin. Opetussuunnitelman tulos ei ole opettajan kelpoisuus.