Soittimen kandidaatti opettajankoulutuksessa kaksinkertaisella opetussuunnitelmalla. Musiikkikasvatus opettajankoulutukseen
Charles University Faculty of Education
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Prague, Tšekki
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 334 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* online-hakemusmaksu: 820 CZK
Johdanto
Soittimen opettajankoulutukseen
Tämä ohjelma on tarkoitettu musiikin konservatoriosta, musiikkilukioista ja musiikin peruskouluista valmistuneille, jotka eivät ole suuntautuneet ammattimaiseen tulkkausuraan.
On mahdollista opiskella kahta instrumenttia – pianoa tai viulua.
Perusaineita ovat soittimien yksilöllinen opiskelu, kamarimusiikki, improvisaatio, orkesterinsoitto. Teoreettiset aineet – soittimen rakentaminen ja historia, instrumentaalikirjallisuus.
Valmistuneiden tulee olla valmiita työllistymään lasten musiikillisen toiminnan oppilaitoksiin, musiikkikouluihin, kulttuurilaitoksiin, museoihin jne. Perus- ja lukion opettajantutkintoa varten on jatkattava maisteriohjelmassa.
Osa opinto-ohjelman pääaineena on kandidaatintutkielma.
Musiikkikasvatus opettajankoulutukseen
Kasvatuspainotteinen yliopisto-opintokokonaisuus Musiikkikasvatus valmentaa musiikkipedagogian teoreettisen ja käytännön erikoistumisen opiskelijat ja antaa perustiedot kasvatusalan työhön. Opintojaksossa yhdistyvät kolme yläkoulun / yläkoulun / lukion / lukion / yläkoulun / yläkoulun opettajankoulutuksen osaa: ainekoulutus, yleis- ja ainekoulutuksen didaktiikka sekä opettajien propedeutiikka (pedagogilis-psykologinen koulutus). Opintojen pakollinen perusta koostuu opetuksen musiikkiteoreettisista osista: musiikin teoria, harmonia, kontrapunkti, musiikilliset muodot, organologia, musiikin historia jne.
Musiikillisten taitojen kehittämistä tarjoavat laulu- ja instrumentaalivalmistelu, intonaatio- ja kuuloanalyysi sekä kuoronjohtaminen. Kaikki keskittyy luennoitsijan, apulaisopettajan, kasvattajan, kulttuuriavustajan jne. työhön. Seuraava osa on musiikkikasvatuksen didaktiikka, kuuntelu ja assistenttiharjoittelu koulussa. Näillä toimilla valmistetaan valmistuvaa seuraavaan opintojen tasoon - musiikkikasvatuksen maisterin tutkintoon.
Pääsuunnitelman opinto-ohjelma kunnioittaa aine-, didaktisten ja pedagogis-psykologisten komponenttien tasapainoa Tšekin tasavallan opetus-, nuoriso- ja urheiluministeriön opettajankoulutuksen standardien mukaisesti. Pedagoginen-psykologinen valmennus sisältää pedagogiikan, psykologian ja erityispedagogian aineita, mukaan lukien pedagogis-psykologisen käytännön ja pyrkii valmistautumaan myöhempään opetuksen maisteriopinnot.