Keystone logo
DEKRA Hochschule für Medien BA viestintähallinnassa
DEKRA Hochschule für Medien

BA viestintähallinnassa

Berlin, Saksa

6 Semesters

Saksan kieli

Täysaikainen

Hakemuksen jättämisen määräaika

Oct 2024

EUR 22 100

Kampuksella

Apurahat

Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi

Johdanto

Viestinnän hallinta -ohjelma korostaa viestintästrategioiden ja mediatuotantojen suunnittelua ja luovaa toteutusta. Viestintä- ja media-alat ovat maailman nopeimmin kasvavia aloja, joilla on suuri kysyntä päteville ammattilaisille.

Viestintäjohtamisen kandidaattiohjelmassa opetetaan taloustieteen, projektinhallinnan, valokuvauksen ja suunnittelun, liikkeenjohdon ja viestinnän, markkina- ja mediatutkimuksen sekä sosiaalisen markkinoinnin perusteet. Tätä perustietoa sovelletaan ja vahvistetaan monitieteisissä käytännön projekteissa.

77522_Studium-Kommunikationsmanagement-Titel-Dekra-Hochschule-Medien.jpg

Kurssin loppuvaiheessa opiskelija voi erikoistua mediasuunnitteluun, viestintäpsykologiaan tai markkinointiviestintään. Erikoistumisen päätteeksi kaikki opiskelijat toteuttavat yhdessä monialaisen poikkimediaprojektin toimialaasiakkaalle. Ohjelma täydentyy aihekohtaisella kandidaatintyöllä.

erikoisalat

Media-suunnittelu

Mediasuunnittelun erikoisalalla käsitellään esteettisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen välistä rajapintaa. Kaikilla media-alueilla - printissä, digitaalisessa tai videossa - suunnittelulla, ulkoasulla ja konseptoimalla on merkittävä rooli.

Tällä erikoistumisalalla opiskelijat altistuvat mediasuunnittelun koko kirjolle. Suunnittelun perusteiden lisäksi mediasuunnittelukurssilla opetetaan valokuvausta ja kuvankäsittelyä, taittoa ja suunnittelua online- ja offline-sovelluksiin, ohjelmointia ja tietokantojen kehittämistä sekä 2D- ja 3D-animaatioita. Opiskelijat valmistautuvat intensiivisesti multimedia-, mainos- ja suunnittelutoimistojen ammattialueille tai heillä on valmiudet perustaa oma yritys.

Viestintäpsykologia

Viestintäpsykologian erikoisalalla painotetaan viestintäprosessien analysointia ja suunnittelua mediaympäristössä. Opiskelija kehittää konsepteja yrityskulttuurin ja yritysjohtamisen vakiinnuttamiseksi rakennemuutosten (muutosjohtamisen) yhteydessä. He analysoivat ja minimoivat toimintaprosessien häiriöt ja työskentelevät henkilöstön parissa edistämällä potentiaalisia ja optimoimalla henkilöstöpäätöksiä.

Taloudellisen, mediakäytännön ja markkinoinnin tietämyksen lisäksi tämä erikoistuminen opettaa sosiaalisia ja mediapsykologisia perusteita. Lisäksi opiskelija hankkii syvällistä, sovelluslähtöistä erityisosaamista työ- ja organisaatiopsykologian, yrityssovittelun sekä markkina- ja mainontapsykologian aloilta.

Markkinointikommunikaatio

Markkinointiviestinnän erikoisalalla opetetaan kommunikatiivisia ja käsitteellisiä taitoja liiketoiminnan ja markkinoinnin osaamisen alalla. Opiskelijat valmistautuvat intensiivisesti uraan virastojen, yritysten, poliittisten puolueiden ja muiden voittoa tavoittelemattomien järjestöjen viestintäosastoilla.

Opiskelija kehittää itsenäisesti viestintä- ja markkinointikonsepteja ja hankkii perustavanlaatuista asiantuntemusta ja osaamista, jota hän voi soveltaa käytännön yritysviestintään. He tutustuvat myös start-up-yritysten ja sosiaalisen liiketoiminnan dynaamisiin yksityiskohtiin. Kampanjajohtamisen, yritysjohtamisen, linjan ylä- ja alaviestinnän, tapahtumahallinnan ja verkkomarkkinoinnin moduulit antavat mahdollisuuden määrätietoisesti muokata yrittäjähenkistä yritysidentiteettiään sopivien mediakanavien avulla.

Tietoja koulusta

Kysymyksiä

Samanlaisia kursseja

  • Liiketalouden kandidaatti (BBA), markkinointi ja viestintä
    • Munich, Saksa
  • Bachelor in Communication - International Communication Management
    • Eindhoven, Alankomaat
  • Kandidaatti kansainvälisessä viestinnän johtamisessa (BA) - kokopäiväinen
    • The Hague, Alankomaat