BA viestintähallinnassa
Berlin, Saksa
KESTO
6 Semesters
KIELET
Saksan kieli
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Oct 2024
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 22 100
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Viestinnän hallinta -ohjelma korostaa viestintästrategioiden ja mediatuotantojen suunnittelua ja luovaa toteutusta. Viestintä- ja media-alat ovat maailman nopeimmin kasvavia aloja, joilla on suuri kysyntä päteville ammattilaisille.
Viestintäjohtamisen kandidaattiohjelmassa opetetaan taloustieteen, projektinhallinnan, valokuvauksen ja suunnittelun, liikkeenjohdon ja viestinnän, markkina- ja mediatutkimuksen sekä sosiaalisen markkinoinnin perusteet. Tätä perustietoa sovelletaan ja vahvistetaan monitieteisissä käytännön projekteissa.
Kurssin loppuvaiheessa opiskelija voi erikoistua mediasuunnitteluun, viestintäpsykologiaan tai markkinointiviestintään. Erikoistumisen päätteeksi kaikki opiskelijat toteuttavat yhdessä monialaisen poikkimediaprojektin toimialaasiakkaalle. Ohjelma täydentyy aihekohtaisella kandidaatintyöllä.
erikoisalat
Media-suunnittelu
Mediasuunnittelun erikoisalalla käsitellään esteettisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen välistä rajapintaa. Kaikilla media-alueilla - printissä, digitaalisessa tai videossa - suunnittelulla, ulkoasulla ja konseptoimalla on merkittävä rooli.
Tällä erikoistumisalalla opiskelijat altistuvat mediasuunnittelun koko kirjolle. Suunnittelun perusteiden lisäksi mediasuunnittelukurssilla opetetaan valokuvausta ja kuvankäsittelyä, taittoa ja suunnittelua online- ja offline-sovelluksiin, ohjelmointia ja tietokantojen kehittämistä sekä 2D- ja 3D-animaatioita. Opiskelijat valmistautuvat intensiivisesti multimedia-, mainos- ja suunnittelutoimistojen ammattialueille tai heillä on valmiudet perustaa oma yritys.
Viestintäpsykologia
Viestintäpsykologian erikoisalalla painotetaan viestintäprosessien analysointia ja suunnittelua mediaympäristössä. Opiskelija kehittää konsepteja yrityskulttuurin ja yritysjohtamisen vakiinnuttamiseksi rakennemuutosten (muutosjohtamisen) yhteydessä. He analysoivat ja minimoivat toimintaprosessien häiriöt ja työskentelevät henkilöstön parissa edistämällä potentiaalisia ja optimoimalla henkilöstöpäätöksiä.
Taloudellisen, mediakäytännön ja markkinoinnin tietämyksen lisäksi tämä erikoistuminen opettaa sosiaalisia ja mediapsykologisia perusteita. Lisäksi opiskelija hankkii syvällistä, sovelluslähtöistä erityisosaamista työ- ja organisaatiopsykologian, yrityssovittelun sekä markkina- ja mainontapsykologian aloilta.
Markkinointikommunikaatio
Markkinointiviestinnän erikoisalalla opetetaan kommunikatiivisia ja käsitteellisiä taitoja liiketoiminnan ja markkinoinnin osaamisen alalla. Opiskelijat valmistautuvat intensiivisesti uraan virastojen, yritysten, poliittisten puolueiden ja muiden voittoa tavoittelemattomien järjestöjen viestintäosastoilla.
Opiskelija kehittää itsenäisesti viestintä- ja markkinointikonsepteja ja hankkii perustavanlaatuista asiantuntemusta ja osaamista, jota hän voi soveltaa käytännön yritysviestintään. He tutustuvat myös start-up-yritysten ja sosiaalisen liiketoiminnan dynaamisiin yksityiskohtiin. Kampanjajohtamisen, yritysjohtamisen, linjan ylä- ja alaviestinnän, tapahtumahallinnan ja verkkomarkkinoinnin moduulit antavat mahdollisuuden määrätietoisesti muokata yrittäjähenkistä yritysidentiteettiään sopivien mediakanavien avulla.