Bachelor of Design
Edith Cowan University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Mount Lawley, Australia
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
6 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Jul 2024
* ohjeellinen maksu lukukautta kohti
Johdanto
Tällä kurssilla opiskelijat voivat erikoistua yhdelle kolmesta alueesta: muoti, visuaalinen ja tilamuotoilu sekä pelit ja interaktiivinen suunnittelu.
Muodissa opiskelijat työskentelevät perusteellisesti vaatteen kanssa ilmaisupisteenä ja itsensä merkitsijänä, joka voi kuljettaa kertomuksia ja viitehistoriaa; Visuaaliseen ja alueelliseen suunnitteluun sisältyy visuaalisten ja alueellisten tuotteiden, palveluiden ja ympäristöjen luominen graafisen ja aluesuunnittelumallin avulla yhteisöjen parantamiseksi; Pelien ja interaktiivisen suunnittelun aikana opiskelijat saavat mahdollisuuden luoda alkuperäisiä digitaalisia interaktiivisia tuotteita ja palveluita, jotka vaikuttavat yleisöihin ja osoittavat käyttäjäkokemuksia (UX).
Opiskelija selvittää suunnittelun vaikutuksia historiaan ja paikallisten, kansallisten ja globaalien yhteisöjen tulevaisuuden kehitykseen. Kurssi tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden tehdä yhteistyötä paikallisesti ja kansainvälisesti. Länsi-Australian suunnittelun eturintamassa kokeneiden graafisten, alueellisten, digitaalisten, muoti- ja palvelumuotoilun ammattilaisten ja tutkijoiden johtamat suunnitteluprojektit rohkaisevat materiaalien, kuvien ja ideoiden kestävää käyttöä etsintävälineinä suhteessa ympäristöön ja yksittäisiin ihmisiin reaalimaailmassa ja online-yhteyksissä.
Opiskelija kehittää siirrettäviä visuaalisia ja alueellisia ongelman tunnistamis-, ideointi- ja prototyyppitaitoja luodakseen oman paikansa maailmassa henkilökohtaisen tyylin, uramahdollisuuksien ja yrittäjyyden avulla.
Kurssin sisäänpääsy
Akateemiset pääsyvaatimukset (kaista 3)
Kaikkien hakijoiden on täytettävä tämän kurssin akateemiset pääsyvaatimukset. Ohjeellinen tai taattu ATAR on julkaistu (soveltuvin osin), tai akateemiset pääsyvaatimukset voidaan täyttää suorittamalla yksi seuraavista:
- AQF Cert IV;
- 0,25 EFTSL -opiskelun suorittaminen alemman alemman korkeakoulututkinnon suorittimessa (tai vastaava);
- Erityinen korkea-asteen pääsykoe; *
- Yliopiston valmistelukurssi; *
- Alkuperäiskansan orientaatiokurssi; *
- Aboriginaalien opiskelijoiden sisääntulotesti; tai*
- Kokemuspohjainen osallistumisjärjestelmä. *
* Lisätietoja löytyy opintojakson aloitussivulta.
Kansainvälisille opiskelijoille vaatimukset sisältävät lukion tulokset.
Englannin kielen vaatimukset (Band 3)
Englannin kielitaitovaatimukset voidaan täyttää suorittamalla yksi seuraavista:
- Vuosi 12 English ATAR / English Literature ATAR-luokka C tai parempi tai vastaava;
- Erityinen korkea-asteen pääsykoe; *
- IELTS akateeminen kaistan vähimmäispistemäärä 6,0 (ei yksittäisen kaistan alle 6,0);
- 1,0 EFTSL -opiskelun suorittaminen suoritettuaan kandidaatin tai sitä korkeammalla tasolla Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Irlannissa, Yhdysvalloissa, NZ: ssä tai Kanadassa;
- Yliopiston valmistelukurssi;
- Alkuperäiskansan orientaatiokurssi; *
- Aboriginaalien opiskelijoiden imeytymistesti; *
- AQF-tutkintotodistus, jatkotutkinto tai liittolainen tutkinto;
- Australian korkeakoulututkinnon suorittaneen (tai vastaavan) suoritetut suoritetut 0,375 EFTSL -opinnot on suoritettu kandidaatin tasolla tai sitä korkeammalla; tai
- Muut testit, kurssit tai ohjelmat, jotka on määritelty englannin kielen taitoalueet -sivulla.
* Lisätietoja löytyy opintojakson aloitussivulta.
Kelly Sikkema / Unsplash
kurssin yksityiskohdat
Lukukauden saatavuus
- Lukukausi 1: Opiskelu kokopäiväisesti Mount Lawleyssä
- Lukukausi 2: Opiskelu kokopäiväisesti Mount Lawleyssä
Kurssin rakenne
Opiskelijoiden on suoritettava kahdeksan ydinyksikköä (120 op)
Vuosi 1 - lukukausi 1
Yksikön koodi | Yksikön nimi | Luottopisteet |
SAH1100 | Ideoiden kommunikointi | 15 |
SAH1150 | Luovuus | 15 |
Vuosi 1 - lukukausi 2
Yksikön koodi | Yksikön nimi | Luottopisteet |
SAH1200 | Media ja kulttuuri | 15 |
SAH1250 | Tarinankerronta ja merkitys | 15 |
2. vuosi - lukukausi 1
Yksikön koodi | Yksikön nimi | Luottopisteet |
SAH2110 | identiteetti | 15 |
Vuosi 2 - lukukausi 2
Yksikön koodi | Yksikön nimi | Luottopisteet |
SAH2200 | Yleisön havainto ja kokemus | 15 |
Vuosi 3 - lukukausi 1
Yksikön koodi | Yksikön nimi | Luottopisteet |
SAH3100 | Henkilökohtainen ja ammatillinen suunnittelu | 15 |
Vuosi 3 - lukukausi 2
Yksikön koodi | Yksikön nimi | Luottopisteet |
SAH3200 | Teollisuus ja yhteisö | 15 |
Opiskelijoiden on myös suoritettava kahdeksan yksikön pää (120 opintopistettä) suunnittelustieteen kandidaatista: visuaalinen ja aluesuunnittelu, muoti tai pelit ja interaktiivinen suunnittelu.
Opiskelijoiden on suoritettava vielä kahdeksan yksikköä (120 opintopistettä) kahdeksan yksikön pääaineen, alaikäisen (t) ja / tai valinnaisen yksikön muodossa. Ne voidaan valita mistä tahansa yliopiston alueelta. Tämän kurssin yksiköt tulee suorittaa vuosittain (esim. Kaikki ensimmäisen vuoden yksiköt tulee suorittaa ennen siirryttämistä toisen vuoden yksiköihin).
Opiskelijat voivat opiskella tällä kurssilla
- Muoti
- Pelit ja interaktiivinen suunnittelu
- Visuaalinen ja tilallinen suunnittelu
Osaamistavoitteet
- Ajattele luovasti ennakoida haasteita ja luoda suunnittelukohtaisia ratkaisuja / vastauksia.
- Ajattele kriittisesti analysoida, tulkita ja käsitteellistää / syntetisoida monimutkaisia suunnittelutietoja / ongelmia.
- Soveltaa laaja oppitunti moniin teoreettisiin ja teknisiin / käytännön suunnittelutilanteisiin.
- Kommunikoi suunnittelutiedot ja ideat selkeästi, johdonmukaisesti ja itsenäisesti.
- Osoita maailmanlaajuisia näkymiä kunnioittaen kulttuurista monimuotoisuutta, mukaan lukien alkuperäiskansojen kulttuuritaito.
- Osoita itsenäisyyttä, vastuuvelvollisuutta ja arviointia omasta oppimisestaan, stipendeistään ja / tai ammatillisesta käytännöstä.
- Käytä digitaalitekniikoita ja muotoiluun liittyviä lukutaitoja saadaksesi, arvioida ja syntetisoida merkityksellistä tietoa useista lähteistä.
- Työskentele yhteistyössä ja osoita aloitetta sosiaalisten, kestävien ja eettisten arvojen toteuttamiseksi sopivilla suunnittelumenetelmillä.
Uramahdollisuudet
Työllisyyttä on saatavana palvelujen suunnittelussa, graafisessa suunnittelussa, aluesuunnittelussa, terveydenhuollon suunnittelussa, strategisessa suunnittelussa, UX: ssä (käyttäjäkokemuksen suunnittelu), verkkosuunnittelussa, muotisuunnittelussa, muotimarkkinoinnissa, pelisuunnittelussa. Yhä enemmän muotoilu on arvostettu taito monilla aputeollisuuksilla, ja opiskelijat voivat työskennellä poikkitieteellisillä aloilla, kuten suunnitella pelejä koulutukselle, työskennellä arkkitehtisuunnitteluyritysten kanssa visualisointien luomiseksi sekä suunnitella ja hallita julkista tilaa, työskennellä informaatioteollisuuden kaltaisten alojen kanssa. kirjastoina, arkistoina ja museoina. Kurssi antaa opiskelijoille mahdollisuuden hallita projekteja, asiakkaita ja heidän rooliaan joukkueissa sekä yleisiä taitoja, joita tarvitaan sopeutumiseen nopeasti kehittyvään teollisuuteen.
Mahdolliset tulevat tehtävät
Graafinen suunnittelija, Tilasuunnittelija, Palvelusuunnittelija, Verkkosuunnittelija, Muotisuunnittelija, Pelisuunnittelija, Sisustussuunnittelija, Konseptuaalinen taiteilija, Kuvittaja, Luonnostelija.
Opetussuunnitelma
Muotoilun kandidaatissa opiskelijat voivat erikoistua jompaankumpaan kahdesta osa-alueesta: visuaalinen ja tilasuunnittelu, visuaalisten ja tilallisten tuotteiden, palveluiden ja ympäristöjen valmistaminen graafisen ja tilasuunnittelun ajattelun avulla yhteisöjen parantamiseksi; tai Games and Interactive Design, joka luo alkuperäisiä digitaalisia interaktiivisia tuotteita ja palveluita, jotka vaikuttavat yleisöihin ja käsittelevät käyttökokemuksia (UX). Opiskelijat tutkivat suunnittelun vaikutusta historiaan ja paikallisten, kansallisten ja globaalien yhteisöjen tulevaan kehitykseen. Kurssi tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä paikallisesti ja kansainvälisesti. Suunnittelun pääaineet, joita johtavat kokeneet graafisen, tilallisen, digitaalisen ja palvelumuotoilun ammattilaiset ja tutkijat suunnittelun eturintamassa Länsi-Australiassa, kannustavat materiaalien, kuvien ja ideoiden kestävään käyttöön tutkimisen välineinä suhteessa ympäristöihin ja yksittäisiin ihmisiin todellisessa maailmassa ja verkkoyhteyksissä. Opiskelijat kehittävät siirrettäviä visuaalisia ja spatiaalisia ongelmien tunnistamis-, ideointi- ja prototyyppitaitoja luodakseen oman paikkansa maailmassa henkilökohtaisella tyylillä, uramahdollisuuksilla ja yrittäjyystaidoilla. Hakijat, jotka eivät täytä kurssin vakiovaatimuksia, voidaan ottaa huomioon Creative Arts Portfolio Entry - Pathway kautta https://www.ecu.edu.au/future-students/course-entry/creative-arts-portfolio-entry mukaisesti.
Kurssin rakenne
Opiskelijan tulee suorittaa kahdeksan ydinyksikköä (120 opintopistettä)
Opiskelijoiden on myös suoritettava kahdeksan yksikön pääaine (120 opintopistettä) muotoilun kandidaatista: visuaalinen ja tilasuunnittelu, muoti tai pelit ja interaktiivinen suunnittelu.
Opiskelijoiden on suoritettava vielä kahdeksan yksikköä (120 opintopistettä) kahdeksan yksikön pääaineen, sivuaineen (sivuaineiden) ja / tai valinnaisten yksiköiden muodossa. Nämä voidaan valita mistä tahansa yliopiston sisältä.
Pääaineet, joita voit opiskella tällä kurssilla
- Muoti
- Pelit ja interaktiivinen suunnittelu
- Visuaalinen ja tilasuunnittelu
Kurssin osaamistavoitteet
- Ajattele luovasti ennakoidaksesi haasteita ja luodaksesi suunnittelukohtaisia ratkaisuja/vastauksia.
- Ajattele kriittisesti analysoidaksesi, tulkitaksesi ja käsitteellistääksesi/syntetisoidaksesi monimutkaisia suunnittelutietoja/-ongelmia.
- Käytä laajaa kurinalaisuutta erilaisiin teoreettisiin ja teknisiin/käytännön suunnittelutilanteisiin.
- Kommunikoi suunnittelutiedot ja -ideat selkeästi, johdonmukaisesti ja itsenäisesti.
- Osoita maailmanlaajuinen näkemys kunnioittaen kulttuurista monimuotoisuutta, mukaan lukien alkuperäiskansojen kulttuurinen osaaminen.
- Osoita itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja harkintaa omasta oppimisesta ja stipendistä ja / tai ammatillisesta käytännöstä.
- Käytä digitaaliteknologiaa ja suunnitteluun liittyvää lukutaitoa saadaksesi, arvioidaksesi ja syntetisoidaksesi asiaankuuluvia tietoja useista lähteistä.
- Tee yhteistyötä ja osoita aloitteellisuutta sosiaalisten, kestävien ja eettisten arvojen toteuttamiseksi asianmukaisten suunnittelumenetelmien avulla.