Bachelor of Arts (Honors) -ohjelma muoti- ja tekstiiliteollisuudessa
Hong Kong Polytechnic University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Hung Hom, Hongkong
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
HKD 145 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* maksetaan kahdella yhtä suurella erällä ennen lukuvuoden ensimmäisen ja toisen lukukauden alkua
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Tämän ohjelman luottotiedot ovat vain suuntaa antavia ja niitä voidaan tarkistaa.
Ohjelman tavoitteet
Ohjelman yleisenä tavoitteena on kouluttaa tekstiili-, vaatetus-, vähittäiskauppa-, muotoilu- ja siihen liittyvien organisaatioiden muotialan päteviä ammattilaisia. Näillä ammattilaisilla on aktiivinen rooli globaalin muodin ja tekstiiliteollisuuden kehittämisessä paikallisilla ja ulkomaisilla markkinoilla. Ammatillisten taitojen lisäksi ohjelmassa viljellään opiskelijoiden muita olennaisia taitoja, kuten yrittäjyyttä, sosiaalisen median markkinointia ja liiketoiminta -analytiikkaa, laajentamalla valmistuneiden taitoja nykypäivän liiketoimintaympäristöön.
Valmistuneilla on henkilökohtaista huippuosaamista johtamisessa, ryhmätyössä, terveellisissä elämäntavoissa ja elinikäisessä oppimisessa; heistä tulee trendijohtajia, innovaattoreita, kriittisiä ajattelijoita ja luovia ongelmanratkaisijoita; he käyttävät tehokasta viestintä- ja ihmissuhdetaitoa ja osoittavat vahvaa biliteraatiota ja kolmikielisyyttä; ja heistä tulee vastuullisia globaaleja ja eettisiä johtajia ja kansalaisia, jotka edistävät sosiaalista ja kansallista vastuuta, osallistuvat paikallisiin ja kansainvälisiin asioihin ja osoittavat kulttuurista ja esteettistä arvostusta maailmanlaajuisesti.
Ominaisuudet
Halutun uran ja akateemisen suorituskyvyn perusteella opiskelijat voivat valita yhden seuraavista viidestä BA -järjestelmän erikoisalasta.
- Design
Suunnittelun erikoisala vaalii opiskelijoiden luovuutta ja suunnittelukykyä, kehittää tietoisuutta nykyisistä ja uusista tekniikoista muodin ja valmistusympäristössä sekä edistää heidän ymmärrystään tukevista markkinointi- ja liiketoimintakäytännöistä. - Neuleiden suunnittelu ja tekniikka
Tämä erikoisuus on samanlainen kuin muotoilualan erikoisala siinä mielessä, että sen tarkoituksena on edistää luovuutta ja suunnittelukykyä. Yleisopetuksen lisäksi opiskelijat saavat neulesuunnittelijan olennaiset tiedot ja taidot. - Vähittäiskauppa ja markkinointi
Tämä erikoisala valmistaa opiskelijoita globaaliin muotiliiketoimintaan. Opiskelija oppii globaalin muodin vähittäiskaupan ja markkinoinnin johtamisen perusperiaatteet, nykyaikaiset käytännöt ja toimintatiedot. Se kehittää erityisesti opiskelijoiden taitoja määritellä, analysoida ja ratkaista liiketoiminnan ongelmia muodin vähittäiskaupassa ja markkinoinnissa, nopeasta ylellisyyteen ja muotiasusteista elämäntapatuotteisiin. Pääpaino on muodin hankinnassa, ostamisessa, markkinatutkimuksessa, brändäyksessä, digitaalisessa markkinoinnissa, monikanavaisessa jakelussa, sosiaalisen median analytiikassa, myymälähallinnassa ja muotituotteiden jakelussa sekä paikallisessa että maailmanlaajuisessa kontekstissa. Tämä erikoisala varmistaa, että opiskelijat saavuttavat tarvittavat ammatilliset taidot yksittäisten ja tiimitutkimushankkeiden käynnistämiseksi ja toteuttamiseksi. Opiskelijat hankkivat myös johtamis-, analyyttisiä ja ongelmanratkaisutaitoja liiketoiminnalle paikallisista ja ulkomaisista harjoittelumahdollisuuksista. - Intiimi vaatetus ja aktiivivaatteet
Tämän erikoisalan tavoitteena on varmistaa, että opiskelijoilla on tarvittava akateeminen ja käytännön tieto intiimeistä vaatteista ja aktiivisista vaatteista, mukaan lukien suunnittelun ja tekniikan integrointi. Se tarjoaa opiskelijoille kannustavan ja inspiroivan oppimisympäristön luomaan mielikuvituksellisia malleja analyyttisten ja ongelmanratkaisukykyjen avulla. Se edistää myös opiskelijoiden itsenäistä harkintaa ja kriittistä ajattelua intiimivaatteiden ja aktiivisten vaatteiden uudelle kehitykselle. Opiskelijoita ohjataan saamaan ensikäden kokemusta uusimmista tekniikoista, nykyaikaisista materiaaleista ja teollisista käytännöistä. - Tekniikka
Teknologian erikoisala kasvattaa tutkinnon suorittaneita tuntemaan muotituotteet ja tuotantoprosessit; jotka voivat soveltaa tietämystään teknisissä, taloudellisissa, johtamis- ja kaupallisissa yhteyksissä; jotka voivat reagoida joustavasti muutoksiin; ja joilla on potentiaalia tulla alan johtajiksi tuotekehityksessä, prosessi -innovaatioissa sekä tekstiilien ja vaatteiden tuotannon johtamisessa paikallisilla ja globaaleilla markkinoilla.
Alalla on myös mahdollisuuksia harjoitteluun, jotta he voivat saada tietoa ja kokemusta työpaikalla.
Opetussuunnitelma
Kaikki normaalit 4-vuotiaat opiskelijat aloittavat ohjelman kolmella yhteisellä lukukaudella, joissa katetaan perusta muoti- ja tekstiiliteollisuuden päätoimien kirjosta. Näiden yhteisten lukukausien jälkeen opiskelijat, joilla ei ole toissijaista pääainetta, ohjataan johonkin viidestä erikoisalasta opiskelijoiden yksilöllisten mieltymysten mukaan.
Periaatteessa kaikille opiskelijoille tarjotaan vapaa erikoisalan valinta. Kuitenkin siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että se ylimerkittiin, noudatetaan varamenettelyä. Koska kullakin erikoisalalla on laitoksen opetusresurssien määräämä kynnysopiskelijamäärä, varautumismenettelyä sovelletaan tämän kynnyksen saavuttaessa ja edellyttää, että opiskelijat toimittavat luettelon erikoisaloista paremmuusjärjestyksessä. Erikoisalan valintaharjoitus järjestetään pääsääntöisesti opiskelijoiden ensimmäisen opiskeluvuoden kesälukukaudella. Opiskelijat kutsutaan valintahaastatteluun/arviointiin erikoisalojen valinnan perusteella. Ylimerkityn erikoisalan opiskelijapooli on jonossa ensimmäisen opiskeluvuoden akateemisen suorituksen ja haastattelu-/arviointisuorituksensa mukaan. Ylimääräiset opiskelijat, joiden suoritus jonon lopussa eivät ole yhtä tyydyttävät, joutuvat liittymään erikoisalavalintansa alempaan prioriteettiin.
Opiskelijat suorittavat erikoisaloihin pääsyn jälkeisinä lukukausina näihin erikoisaloihin liittyviä pakollisia aineita sekä laajan valikoiman valinnaisia aineita oppimiskokemuksensa rikastamiseksi. Lisäksi opiskelijat suorittavat pakollisia kieliaineita, yleisiä yliopistovaatimuksia (GUR) ja Work-Integrated Education (WIE) -aineita täyttääkseen valmistumisvaatimukset.
Toissijaiset tärkeät yksityiskohdat
Muoti- ja tekstiilialan BA (Hons) Scheme -opiskelijoille on tarjolla AIDA- ja Innovation and Entrepreneurship (IE) -asteen pääaineen vaihtoehdot.
Valintakriteeri
Toisen pääaineen opiskelu ei ole pakollista. Vain opiskelijat, joiden kumulatiivinen GPA on 2,70 tai enemmän, voidaan harkita toisen asteen pääaineen ilmoittautumista. Jokainen toissijainen pääaine voi määrätä lisävalintakriteereitä pääsyä varten. Opiskelijoiden tulee hakea ja saada hyväksyntä ohjelmatarjonnan osastolta viimeistään toisen opiskeluvuoden alkaessa päästäkseen toissijaiseen pääaineeseen.
Luottovaatimus
Muoti- ja tekstiilialan BA (Hons) Scheme (F&T) -opiskelijoiden, joilla on toissijainen pääaine tekoäly ja dataanalytiikka (AIDA) ja innovaatio ja yrittäjyys (IE), on suoritettava valmistumista varten vastaavasti 133 ja 138 opintopistettä.
Uramahdollisuudet
Valmistuneilla on uramahdollisuuksia muoti- ja tekstiiliteollisuudessa ja niihin liittyvillä aloilla, mukaan lukien:
- Muoti- ja tekstiilisuunnittelua
- Neuleiden suunnittelu
- Tuotekehitys
- Markkinoinnin/myynnin hallinta
- Ostaminen/myynti
- Muodin vähittäiskauppa
- Sosiaalisen median analytiikka
- Luksusbrändin hallinta
- Globaali muodin hallinta
- Valmistus/tuotanto
- Laadun ja värin hallinta
Ammattimainen akkreditointi
Valmistuneet, joilla on 2 vuoden asianmukainen tutkinnon jälkeinen kokemus, voivat hakea tekstiiliinstituutin (ATI) yhdistykseen Yhdistyneessä kuningaskunnassa.
Valmistuneet voivat myös hakea jatko-jäsenyyttä Hongkongin tekstiili- ja vaatetusinstituuttiin (GHKITA).