Poikamies muotisuunnittelussa ja teknologiassa
IFA Paris
Keskeiset tiedot
Valitse sijainti
Kampuksen sijainti
Paris, Ranska
Kieli (kielet
Englanti, Ranskan kieli
Opintomuoto
Etäopiskelu, Kampuksella
Kesto
3 - 3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 8 400 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Hakemusmaksu 150 EUR - 5800 EURO Online -ohjelmaan
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
IFA Paris Kandidaatin sertifioima FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Kesto: 3 vuoden ohjelma englanniksi
- Kampukset: Pariisi, Shanghai, Istanbul
- Muoto: Joustava
- ECTS Laajuus: 180
- Hakemusmaksu: 150 €
- Lukukausimaksu/vuosi: 8400 € Pariisissa, 85000 ¥ Shanghaissa, 7400 € Istanbulissa
- Rajoitettu: 25 oppilasta per luokka
"Tämä ohjelma on täydellinen, intensiivinen ja jännittävä"
Johdanto
Bachelor in Fashion Design & Technology on IFA Pariisin allekirjoitusohjelma. Se yhdistää ranskalaisen muotiperinnön uusimpiin teknologisiin muutoksiin ja kansainvälisen näkökulman vastaamaan muotialan nykyisiä vaatimuksia.
Innovatiiviset opetusmenetelmät, joissa sekoitetaan perinteisiä luentoja, käytännön työpajoja, henkilökohtaista tutkimusta, kokeilua, vertaisesityksiä ja erilaisia vierailuja, johtavat opiskelijoita luovaan ja käytännölliseen, uteliaaseen ja analyyttiseen, mielikuvitukselliseen ja erinomaiseen tekniikkaan ja valmistavat heidät kansainväliseen uraan . Yksilöllinen lähestymistapa antaa heille mahdollisuuden kehittää omaa luovaa maailmankaikkeuttaan ja mukautua samanaikaisesti eri tyyleihin, tuotemerkkityyppeihin ja markkinasegmentteihin.
Tämä erittäin täydellinen, intensiivinen, monipuolinen ja jännittävä ohjelma kouluttaa muodin ystäviä muotisuunnittelijan töihin. Täydellinen tietämys muotituotteista ja sen tarjoamasta luomisprosessista antaa osallistujille mahdollisuuden saavuttaa myös tehtäviä, kuten stylisti, kuviontekijä, tuotantopäällikkö, riippumaton suunnittelija tai jopa kokoelmajohtaja, taiteellinen johtaja tai kauppias, kun IFA Paris -mestari nykytaiteen suunnittelusta.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Kurssin rakenne
Kurssi järjestetään noin 3 ateljeessa, joista kukin kestää 30 akateemista viikkoa. Jokainen ateljee sisältää erityisiä moduuliryhmiä, jotka on rakennettu eri teemojen ympärille.
Kolme ateljetta vastaavat korkeakoulutuskehyksessä määriteltyjä kolmea tasoa. Kurssi on rakennettu noudattaen Bolognan yleissopimuksen periaatteita ja apurahan osallistujille on suoritettuaan yhteensä 180 op (60 ECTS per ateljee tai vuosi).
Tämän kurssin rakentamisen taustalla on antaa opiskelijoille mahdollisuus uppoutua ympäristöön, joka jäljittelee heidän työolojaan muotistudiossa. Arviointistrategiassa hyödynnetään täydellistä tasapainoa summatiivisten ja formatiivisten arvioiden välillä parantaakseen osaamista paitsi ydinaloilla myös projektisuunnittelussa ja ajankäytössä. Kaikkien moduulien välillä toteutetaan samanaikaisesti projekteja opiskelijoiden siirrettävien taitojen parantamiseksi, jolloin he voivat yhdistää eri alojen taitoja ja pätevyyttä.
Ensimmäinen ateljee: Discovery
Ensimmäinen ateljee suoritetaan kandidaattikurssin ensimmäisenä vuonna. Korkeakouluohjelmien puitteissa ensimmäinen Atelier vastaa korkeakoulutasoa 4. Opiskelijat seuraavat ydinmoduuleja löytääkseen muodin universumin. Hän hankkii perustaidot suunnittelussa, rakentamisessa, digitaalisessa muodissa ja muotihistoriassa luodakseen oppimiskäyränsä pedagogisen perustan.
Muotisuunnittelu 1
Tämän moduuliryhmän ensimmäisessä osassa opiskelijat löytävät muotisuunnittelun perustaidot:
- Kuinka luonnostella naisten ja miesten hahmoja ja teknisiä piirustuksia kustakin vaatetyypistä Kuinka käyttää värejä ja luoda muotiin mukautettuja värisarjoja;
- Kuinka suunnitella printtejä ja integroida ne vaatekokoelmaan Kuinka kehittää luovaa tutkimusmetodiaa ja lisätä heidän uteliaisuuttaan ja luovuuttaan;
- Kuinka ilmaista inspiraatiotaan ja ideoitaan tunnelmataulujen, kuvitusten, tyylitelmien ja täydellisten ammattiportfolioiden avulla. Kuinka rakentaa ja jäsentää kokoelmasuunnitelma.
Muotipaja 1
Muotisuunnittelu ei ole vain abstrakteja käsityksiä, vaan luovuutta on tuettava käytännön kokeilulla ja teknisellä tutkimuksella. Tässä Fashion Workshopin ensimmäisessä osassa opiskelijat kokeilevat erilaisia värjäysmenetelmiä ja painotekniikoita, työskentelevät siluettien rakentamisessa muotoilun avulla, löytävät ja analysoivat erilaisia taiteilijoita ja suunnittelijoita osallistumalla kansainvälisiin näyttelyihin tai työskentelevät muotisuunnittelussa kehitetyn konseptin toteuttamisessa. Moduuli.
Digitaalinen muotisuunnittelu 1
Oikean ohjelmiston hallinta on ehdottoman välttämätöntä nykypäivän muotiteollisuudessa: on välttämätöntä suunnitella tarkkoja teknisiä luonnoksia ja esittää ideat ja mallit ammattitaidolla. Tämän moduulin ensimmäisessä osassa opiskelijat oppivat Photoshopin, Illustratorin ja In-Designin perusteet.
Kuvioiden teko ja verhoilu 1
Muodin tuntemus on puutteellinen ilman hyvää rakentamisen ymmärrystä. Tämän moduulin ensimmäisessä osassa opiskelijat löytävät kaksi päämenetelmää vaatteiden kehittämiseen: kuvioiden tekeminen ja drappaus. He oppivat luomaan kuvioita suoraan vartalon mitoista tai drappaamalla nuken päälle IFA Parisin omien rakennustekniikoiden mukaan, joita ovat kehittäneet omat luennoitsijamme yli 2 vuosikymmenen ajan. Ensimmäisen tason lopussa opiskelija osaa suunnitella tavallisten hameiden, paitojen ja mekkojen kuvioita.
Tuotanto 1
Muotisuunnittelijoiden täytyy kuvitella luomiensa vaatteiden jokainen yksityiskohta ja viimeistely, siksi vaatteen valmistusprosessin hallinta on niin tärkeää. Ensimmäisellä tasolla opiskelijat oppivat asteittain erilaisia ompelu- ja viimeistelymenetelmiä valmistaakseen kokonaisia vaatteita, kuten hameita ja paitoja.
Muotihistoria ja kulttuuri
Tunne menneisyys ja ymmärrä nykyhetki luodaksesi tulevaisuuden. Kuten kaikki luovat alat, muoti on kulttuuri, ja sen historian ja kehityksen tunteminen on välttämätöntä, ennen kuin voi visualisoida sen suuntaa. Luentojen, tutkimuksen ja arkistojen esittelyn kautta opiskelijat tutustuvat muodin kehitykseen ajan myötä ja analysoivat tärkeimpien muotisuunnittelijoiden töitä, tyyliä ja inspiraatiota keskittyen erityisesti kansainvälisen muodin mestareihin viimeisen neljänkymmenen vuoden ajalta.
Toinen ateljee: Kokeilu
Toinen ateljee suoritetaan kandidaattikurssin toisena vuotena. Higher Education Programs -kehyksessä toinen ateljee vastaa korkeakoulutasoa 5. Tässä oppimiskokemuksensa vaiheessa opiskelijoita kutsutaan kehittämään luovuuttaan kokeilemalla. Tietyt teemat, kuten miesten vaatteet, lastenvaatteet tai neuletyöpajat, käsitellään toisiinsa linkitetyissä moduuleissa. Pedagogisena tavoitteena on kehittää osallistujien kriittistä ajattelua.
Muotisuunnittelu 2
Tämän moduulin toisessa osassa opiskelijat soveltavat ensimmäisen vuoden aikana hankkimiaan taitoja ja kokeilevat uusia inspiraatioita ja konsepteja erilaisissa muotiprojekteissa, mukaan lukien miesten vaatteiden mallisto, asusteiden mallisto, lastenvaatemallisto ja kangasmuutos. Heidän on mukautettava henkilökohtaisia ideoitaan erilaisiin tuotteisiin ja markkinasegmentteihin ja ymmärrettävä, kuinka omaa luovuuttaan voidaan mukauttaa tärkeimpiin muotitrendeihin.
Muotipaja 2
Muotisuunnittelu 2:n yhteydessä opiskelija jatkaa erilaisten tekniikoiden ja käytännön menetelmien tutkimista, jotka voivat tehostaa heidän luovaa ilmaisuaan. He kokeilevat koruompeluksia, laskoksia tai neulemenetelmiä, joiden avulla he voivat kuvitella kehittyneempiä muotituotteita. Heillä on myös mahdollisuus tehdä yhteistyötä ammattimaisten toimittajien ja ulkopuolisten työpajojen kanssa kokeillakseen toimitusketjun hallintaa, joka on tärkeä osa muotisuunnittelijan työtä.
Digitaalinen muotisuunnittelu 2
Tämän moduulin toinen osa on suunniteltu työpajaksi, joka tukee opiskelijoiden luomusten kehittämistä muotisuunnittelussa sekä muotipajassa. Tässä vaiheessa opiskelijat ohjaavat ohjaajansa arvioimaan, mikä ohjelmisto sopii paremmin heidän luoviin ja henkilökohtaisiin tarpeisiinsa. Tavoitteena on kokeilla ja löytää paras työkalu muotisuunnitteluportfolioiden ja opiskelijoiden omaa identiteettiä heijastavaa esitystä varten.
Kuvioiden teko ja verhoilu 2
Pattern Making and Draping 1:een pohjautuva moduuli antaa opiskelijoille mahdollisuuden oppia yhdistämään kaksiulotteisia ja kolmiulotteisia lähestymistapoja löytääkseen parhaat menetelmät minkä tahansa tyyppisten vaatteiden kuvioiden luomiseksi. He kokeilevat, kuinka muokata klassista housujen, räätälöityjen takkien, kimono- ja raglanhihojen rakennetta luomaan luovimpien malliensa kuvioita.
Tuotanto 2
Kuten PMD-moduulissa, myös toisen tason tuotantomoduulin päätavoitteena on saada opiskelijat valitsemaan ja harjoittelemaan parasta tuotantostrategiaa ja viimeistelymenetelmää, jotta heidän valmistamiensa valmiiden vaatteiden laatu voidaan maksimoida.
Digitaalinen muotituote
On erittäin tärkeää pitää opiskelijat ajan tasalla muotialan viimeisimmistä muutoksista. Vaikka Lectran kehittämä ohjelmisto yleensä tukee muodin tuotantoa, 3D-tulostus on aivan uusi tekniikka, josta tulee väistämättä tulevaisuudessa. Tässä moduulissa opiskelijat oppivat Lectran peruskäytön ja yhden 3D-grafiikkaohjelmiston, jota he myöhemmin kokeilevat muotiprojektien toteuttamisessa.
Tekstiilitekniikka
Kangas on edelleen muodin pääraaka-aine, minkä vuoksi muotiopiskelijoille on tärkeää syvällinen tekstiilituotteiden tuntemus. Luennoilla, tutkimuksella ja työpajoilla opiskelijat oppivat, miten kankaita valmistetaan kuiduista kutomiseen ja neulomiseen, ymmärtävät niiden erilaiset ominaisuudet, tekstuurit ja ominaisuudet sekä kokeilevat parhaita käyttötapoja vaatteiden valmistuksessa omien erityispiirteidensä mukaan.
Muotimarkkinointi 1
Vaikka muoti on luovaa, se on toimiala, ja muotisuunnitteluun vaikuttavat myös brändistrategia, markkinoiden segmentointi tai hinta-asemointi. Tässä moduulissa opiskelijat oppivat markkinoinnin perustyökalut ja tutkivat keskeisiä menestystekijöitä, jotka johtavat muotibrändin menestykseen.
Kolmas ateljee: Jälki
Kolmas ateljee suoritetaan kandidaattikurssin kolmantena vuotena. Higher Education Programs -kehyksessä kolmas ateljee vastaa korkeakoulutasoa 6. Oppimiskokemuksensa viimeisessä prosessissa opiskelija keskittyy ilmaisemaan omaa ääntään suunnittelijana. Minikokoelman kehittämisen avulla heitä pyydetään ajattelemaan henkilökohtaista luovuutta, sopivia rakennustekniikoita, nykyaikaisuutta sekä ainutlaatuista myyntiehdotusta ja sijoittelua. Lopullisena tavoitteena on valmistella ainutlaatuinen vaatevalikoima, jota käytetään ponnahduslautana alan työnhakuun tai pääsyyn IFA:n post-graduate -kurssille nimeltä "Contemporary Fashion Design".
Muotisuunnittelu 3
Muotisuunnittelumoduulin 3. osan pääpaino on luoda täydellinen ja ammattimainen naisten- tai miestenvaatteiden kokoelma tietyn teeman mukaan. Jokaisen opiskelijan on kehitettävä omat konseptinsa ja tulkintansa, suunniteltava siluetteja, mukaan lukien asusteet, laadittava mallistosuunnitelma ja luotava täydelliset tekniset tiedostot 4–6 vaatekappaleesta, jotka opiskelijat valmistavat. Prosessin lopussa opiskelijoiden on esitettävä kokoelmasalkkunsa ammattimaiselle tuomaristolle.
Digitaalinen muotisuunnittelu 3
Tämän moduulin viimeisessä osassa päätarkoituksena on tukea muotisuunnitteluprosessia ja luoda persoonallinen ja luova ulkoasu lopulliselle mallistosalkulle.
Kuvioiden teko ja verhoilu 3
Tässä viimeisessä moduulissa opiskelijoiden on kehitettävä 3–6 prototyyppiä luomastaan kokoelmasta. He tekevät tutkimusta volyymeistä, löytävät oikean menetelmän mallin kehittämiseksi tehokkaimmalla tavalla ja viimeistelevät valmistamiensa vaatteiden kuvion mallien sovitusistunnon jälkeen.
Tuotanto 3
Tuotantomoduulissa opiskelijoiden tulee löytää ja valita sopivimmat kankaat, tunnistaa parhaat ompelumenetelmät ja viimeistelyratkaisut tuottaakseen prototyyppejä ammattitaidolla. Prosessin lopussa tuomaristo valitsee parhaan malliston ja prototyypit esiteltäväksi IFA Parisin vuotuisessa Bachelor Fashion Design -muotinäytöksessä.
Muotimarkkinointi 2
Jatkaessaan tärkeimpien markkinoinnin teorioiden ja käytäntöjen tutkimista opiskelijoiden on määriteltävä lopulliselle kokoelmalleen markkinointistrategia kohdemarkkinoiden, hintasijoittelun, jakelun ja viestintästrategian kanssa.
Opiskelijan työmäärä 3 vuoden ajalta
2112 tuntia kasvokkain luentoja
2444 tuntia itseopiskelua
180 tuntia alan verkostoitumista