Kolmen vuoden muotisuunnittelun kurssi
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Milan, Italia
Kieli (kielet
Englanti, Italialainen
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 21 000 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Euroopan unionin ja EFTA:n opiskelijoille voidaan harkita lukukausimaksujen oikaisua, jos he todistavat tulonsa
Johdanto
Tekemällä oppiminen on Raffles Milanon kolmivuotisten kurssien perusperiaate, koulutuskokemus, joka jäsentää mieltä, tarjoaa vankan teknisen perustan ja vapauttaa halun laajentaa elämäsi näköaloja.
Miksi?
Muotijärjestelmä on valtava, artikuloitu ja toisinaan arvaamaton alue, jossa klassikkotaju onnistuu löytämään yhteisen sävelen kokeilun äärimmäisyyksien kanssa. Ei ole olemassa varmaa menestyksen reseptiä: se vaatii valmiutta työskennellä ahkerasti sekä uteliaisuutta oppia ja mitata ulkomaailmaa ja sen tuhansia kulttuureja: haute couture, pop, etninen jne. Se vaatii todella terävä silmä – jota pitää harjoitella – joka pystyy huomaamaan pienimmätkin yksityiskohdat. Silmä, joka tuntee perinteiset räätälöintimenetelmät, mutta ei ole liian imarteleva vihjaakseen röyhkeästä eleganssista.
Suunnittelun luennoitsijat
He ovat perusteltuja ammattilaisia, jälkensä jättäneiden projektien tekijöitä ja monen vuoden opettajakokemusta. Heillä on laaja ja todella kansainvälinen visio.
He ovat osa yhtenäistä ja tuottavaa ryhmää, ja he keskustelevat mielellään kurssien edistymisestä, juoksumatkalla tarjoutuvista mahdollisuuksista ja yksittäisten opiskelijoiden suorituksista.
Yritykset ja tuotemerkit
Lähes kolmenkymmenen vuoden työskentelyn aikana Raffles Group on rakentanut merkittävän yhteistyökumppaniverkoston, joka osallistuu kolmivuotisille ja master-kursseillemme. Näiden yritysten maine ja niiden kanssa solmittujen suhteiden laatu takaavat koulutuksen ja elinkeinoelämän hedelmällisen kohtaamisen.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong ja Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewelers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Maanantain puhe
Joka maanantai-ilta klo 18.00 Raffles Milano kutsuu opiskelijansa tapaamaan yhtä suurista persoonallisuuksista, jotka kulkevat muotoilun, tyylin ja muotoilukulttuurin näyttämöllä. Markkinoihin vaikuttavien ja ajatteluamme ohjaavien tarinoiden ja ideoiden kuuleminen – suoraan hevosen suusta – on mahtava tilaisuus, joka lisää sisältöä akateemisiin ohjelmiimme. Tässä on seuraavan vuoden kokousten esityslista.
Euroopan unionin ja EFTA:n opiskelijoille voidaan harkita lukukausimaksujen oikaisua, jos he todistavat tulonsa.
Ihanteelliset opiskelijat
Tämä kurssi on tarkoitettu lukion tutkinnon suorittaneille ja opiskelijoille italialaisista tai ulkomaisista yliopistoista. Ihannetapauksessa hakijoita ohjaa vilpitön intohimo suunnittelua, tyyliä ja vaatteita kohtaan ja halu hyödyntää omaa suunnittelu-, tulkinta- ja viestintäpotentiaaliaan sekä luontaisia kykyjään ja kykyjään uran rakentamiseksi muotimaailmassa. Kolmen vuoden aikana opiskelijat oppivat tulkitsemaan ympäröivää maailmaa tavoilla, jotka eivät ole heti itsestään selviä, taitoa, jota he voivat soveltaa tehokkaasti tulevaisuuden ammatillisissa ja luovissa yhteyksissä.
Uramahdollisuudet
Ammatilliset mahdollisuudet
Tyylimaailma ja siihen liittyvät ammatit kehittyvät radikaalisti, kun perinteiset kategoriat ovat huokoisia. Uran lisäksi muotibrändeissä, suurten muotisuunnittelijoiden (apulaissuunnittelijana, kuviontekijänä, tuotantoassistenttina, muotistylistina tai muotikuvittajana) tai freelancerina avautuu joukko crossover-toimintoja ja mahdollisuuksia kansainvälisellä tasolla, linkitettynä luovuuteen, tuotantoon, jakeluun ja promootioihin. Tietäminen, että voit luottaa korkean profiilin koulutukseen, on lähes aina valttikortti näissä yhteyksissä.
Galleria
Opetussuunnitelma
Opetussuunnitelma
Ensimmäinen vuosi | Toinen vuosi | Kolmas vuosi |
Elementit, jotka johdattavat opiskelijat muotisuunnittelun tutkimukseen, yleiseen valmisteluun. | Aiheiden ja erityisten painopisteiden välikehitys. | Aiheiden viimeistely, lopputyö ja portfolion laatiminen. Erityisesti opiskelija analysoi muotoja, siluetteja, materiaaleja, tuotantoprosesseja, sosiaalisia tekijöitä ja tapoja, jotka ovat tietoisen, artikuloidun, omaperäisen suunnitteluprosessin taustalla. |
Luokkahuoneen ilmapiiri rohkaisee oppilaita ilmaisemaan yksilöllisyyttään ja tutkimaan uusia alueita ja yhteyksiä, mukaan lukien uskaltautumaan kalpeuden ulkopuolelle.
Aiheet
- Trendiä ennakoiva
- Muotijärjestelmä
- Taide- ja pukuhistoria
- Kuvioiden teko
- Kankaat ja raaka-aineet
- Vaatteiden suunnittelu
- Tuotekehitys
- Muoti piirustus
- Kollaasi kokoelma
- Markkinointi ja tutkimus