BA (Hons) muoti
Ravensbourne University London
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Greenwich Peninsula, Yhdistynyt kuningaskunta
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* kokopäiväiset kotiopiskelijat; 16500 puntaa/vuosi: kokopäiväiset kansainväliset opiskelijat
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Haluaisitko lähteä yliopistosta teollisuudelle valmis työkalupakki ja ainutlaatuinen muotoiluidentiteetti? Tällä kurssilla on kansainvälinen maine erittäin työllistävien tutkinnon suorittaneiden luomiseksi. Tutustu siihen, kuinka tietokoneavusteinen suunnittelu ja kehittyvät digitaalitekniikat auttavat innovoimaan muodin luomisprosessia ideasta tuotantoon.
Opiskelijat voivat pian valita Digital Technology for Fashion Pathway osana toisen vuoden opintojaan.
BA (Hons) Fashion -kurssilla Ravensbournessa on tarkoitus luoda suunnittelijoita, joilla on alan valmiudet ja vankka käsitys tutkimus- ja konseptikehitysmenetelmistä. Kurssin aikana opiskelijat löytävät ja kehittävät erottuvan luovan identiteetin, hiomalla tekniikoita ja tietoja, joita tarvitaan merkin tekemiseen muotimaailmassa. Opiskelijat työskentelevät yhteistyössä eri tieteenalojen kanssa oppiakseen, kuinka uusin 3D- ja suunnittelutekniikka auttaa muuttamaan prosesseja ja innovoimaan muodin luomista.
Mitä tämä kurssi voi tehdä minulle?
Opiskelijat työskentelevät teollisuuden johtamien suunnittelupussien ja kilpailujen parissa joidenkin merkittävien tuotemerkkien kanssa, mukaan lukien VF Corporation, johon kuuluvat Timberland, Wrangler, Lee ja North Face sekä Kingpins denim. Aiemmat opiskelijat ovat saaneet harjoittelun arvostetuilla brändeillä, kuten Givenchy, Viktor & Rolf, AF Vandevorst, Haider Ackermann ja Calvin Klein.
Tärkeimmät syyt hakea
- Yksi maan parhaista opiskelijoiden akkreditoiduista muotisuunnittelukursseista, ja opiskelijoiden tyytyväisyys NSS: ään oli 92%.
- Poikkeuksellinen akateeminen tiimi, mukaan lukien couture -suunnittelijat, Saville Row -leikkurit, kokenut muotibrändipäällikkö.
- Vahvat teollisuusyhteydet ja kumppanuus.
- Live -projektin alushousut alusta alkaen.
- Yhteistyömahdollisuudet.
Opintojen keskeiset aiheet
Kurssin opiskelijoita kannustetaan miettimään suunnittelumalliaan opintojensa alusta lähtien. Kurssin johtajat työskentelevät jokaisen kanssa valvoakseen heidän kasvuaan suunnittelijana.
He oppivat käytännön ja teorian yhdistelmän kautta, ja heitä tukevat opetushenkilöstö ja muotialan vierailevat ammattilaiset.
Digitaalinen integraatio
Digitaalisten työpajojen avulla opiskelijoita kannustetaan tutkimaan uusia digitaalitekniikoita, kuten 3D -tulostus, digitaalinen neulos, digitaalinen tulostus, digitaalinen kirjonta, laserleikkaus, pääsy kehon skannaukseen ja Lectra CAD/CAM -suunnittelujärjestelmä.
Uusimman muotitekniikan hallinnan ohella oppilaita opetetaan käyttämään alan standardiohjelmistoja, kuten Clo3D, Marvelous Designer sekä Adobe Illustrator ja Photoshop.
Uusimpien kameralaitteiden ja videonmuokkausohjelmiston, Adobe Premier Pron, avulla opiskelijat lisäävät tietoisuuttaan eri luovista aloista ja oppivat monitieteisen tutkimuksen arvon.
Opiskelijat voivat myös tutustua ainutlaatuiseen materiaalikirjastoomme, jossa on 1500 materiaalinäytettä ja interaktiivinen taulukko lisätutkimuksia varten.
Tammikuussa 2021 lanseeraavat opiskelijat pääsevät Luovuuden ja teknologian instituuttiin. Tämä sijaitsee Ravensbournen vieressä Greenwichin niemimaalla ja tutkii luovuuden ja tekniikan vuorovaikutusta. Viimeaikaisia yhteistyökumppaneita ovat Samsung T&K, Digital Greenwich, YKK, Vodafone, BBC ja Design Exchange Magazine.
Keskeisiä aiheita ovat:
- Konseptitutkimus
- Kestävyys
- Luonnoskirjan kehittäminen
- Kangasosaaminen ja digitaalinen painatus ja neulonta
- Tietokoneavusteinen suunnittelu (CAD)
- Luova yhteistyö
- Salkun kehittäminen
- Live -projektin alushousut
- Teollisuuden vieraspuhujat
- Akkreditoitu 10 viikon työharjoittelu
- Draping
- Lectra 3D suunnittelu ja kuvion leikkaus
- Digitaalinen avatar Clo3D ja Marvelous Designer
- 2D 3D -resoluutioon
- Valmistus ja tuotanto
- Muodin edistäminen ja markkinointi
- Digitaalinen esittely
- Yrittäjyys ja innovaatiot
- Lopullinen kokoelma
Opetussuunnitelma
Keskeiset opintoaiheet
- Konseptin tutkimus
- Kestävä kehitys
- Luonnoskirjan kehittäminen
- Kangasosaaminen ja digitaalinen painatus ja neule
- Tietokoneavusteinen suunnittelu (CAD)
- Luovaa yhteistyötä
- Portfolion kehittäminen
- Live-projektitiedotteet
- Alan vierailevat puhujat
- Akkreditoitu 10 viikon harjoittelu
- Draping
- Lectra 3D -suunnittelu ja kuvioiden leikkaus
- Avatarin digitaalinen suunnittelu Clo3D ja loistava suunnittelija
- 2D-3D-resoluutio
- Valmistus ja tuotanto
- Muodin myynninedistäminen ja markkinointi
- Digitaalinen esittely
- Yrittäjyys ja innovointi
- Lopullinen kokoelma
Vuosi 1
Opiskelijat kehittävät perustaitoja tekstiileistä, digitaalisen suunnittelun direktiiveistä ja alan uusimmista ohjelmistoista ja tekniikasta.
Painotetaan muodin ymmärtämistä keskittyen allekirjoitukseen ja suuntaan.
Kannustamme opiskelijoita ajattelemaan kontekstuaalista tutkimustaan koko tämän vuoden ajan.
Vuosi 2
Opiskelijat saavat paremman käsityksen luovasta yhteistyöstä ja alkavat rakentaa taitopohjaista portfoliota.
Tuemme kaikkia opiskelijoitamme harjoitteluun viimeisellä lukukaudella. Opiskelijat alkavat jähmettää ajatuksia allekirjoituskappaleistaan ja brändistään.
Vuosi 3
Opiskelijat kokoavat oppimisensa yhteen itseohjautuvassa suunnitteluprojektissa, joka on valmis näyttelyyn tai näyttelyyn tutkintonäyttelyssä.
Pyydämme opiskelijoita näyttämään kontekstuaaliset tutkimuksensa ja ajattelunsa pitkämuotoisessa väitöskirjassa.
Opiskelijat kokoavat taitonsa yhteen toimialavalmiissa portfoliossa ja samalla heitä kannustetaan osallistumaan ulkoisiin kilpailuihin.
Uramahdollisuudet
Naisten ja miesten vaatteiden suunnittelijoiden lisäksi BA (Hons) Fashion -kurssilla voit myös löytää työtä seuraavissa rooleissa:
Asustesuunnittelijat, taiteelliset johtajat, tutkijat ja opettajat, aktiivivaatesuunnittelijat, brändipäälliköt, ostajat, kuraattorit, lastenvaatesuunnittelijat, pukusuunnittelijat, farkkusuunnittelijat, digitaaliset toiminnot, data-analyytikot/oivallukset, näyttösuunnittelijat, e-viestinnän kehittäjät, kankaan ostajat/kehittäjät, tehtaan hankinta, tiehöylät (kuvio), kodintarvikesuunnittelija, vaikuttaja/lahjakkuuksien hallinta, vähittäiskaupan sisätilat, korusuunnittelija, neuleteknikko, alusvaate-/intiimisuunnittelija, kauppias ja digitaalinen suunnittelija .
Opiskelijat ovat jatkaneet työpaikkoja sellaisissa tuotemerkeissä kuin ACNE, Alexander McQueen, Burberry, Chloe, Givenchy, Joseph, Louis Vuitton, Maison Margiela, Oscar De La Renta, Stella McCartney ja Victoria Beckham.