
Käyttäjäkokemussuunnittelun kandidaatti.
The Hague, Alankomaat
KESTO
3 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 3
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Johdanto
Oletko luova ihminen, joka on kiinnostunut teknologiasta? Haluatko ymmärtää ihmisiä ja heidän tarpeitaan ja luoda heille räätälöityjä, kiinnostavia tuotteita ja sovelluksia? Silloin sovit juuri sopivasti käyttäjäkokemussuunnitteluun!
Älykkäät työkalut ovat osa jokapäiväistä elämää. Sinulla on aina mukanasi älypuhelin, joka on varustettu kaikilla kuviteltavissa olevilla sosiaalisen median sovelluksilla. Tarkistat sykkeesi älykellostasi, kun harjoittelet. Oletko koskaan miettinyt, mitä tällaisten käyttäjäystävällisten ja mielekkäiden tuotteiden suunnitteluun sisältyy?
Käyttäjäkokemussuunnittelijat käsittelevät kysymyksiä, joiden avulla tuotteista tehdään mielekkäitä ja käyttäjäystävällisiä. Esitämme jatkuvasti kysymyksiä, kuten "Kuinka tärkeää tämä on käyttäjille?" "Mitä lisäarvoa tämä tuo ihmisille?" "Miten voimme tehdä tästä sovelluksesta hauskan?" "Miten voimme käyttää teknologiaa helpottamaan ihmisten jokapäiväistä elämää?"
Haagin ammattikorkeakoulu tarjoaa kaksi versiota viestintä- ja multimediasuunnittelun koulutusohjelmastaan. Ensimmäinen on Interaction Design (hollanniksi) ja toinen User Experience Design (UXD, englanniksi). Molemmat versiot vetoavat opiskelijoiden luovaan voimaan. Vuorovaikutussuunnittelijat käyttävät tätä voimaa luodakseen älykkäitä sovelluksia, joita voidaan käyttää välittömästi. Käyttäjäkokemussuunnittelijat keksivät älykkäitä konsepteja. Molemmissa koulutusohjelmissa etsitään aina parasta mahdollista laatua ihmisten ja järjestelmien väliseen vuorovaikutukseen. Molemmat suunnat johtavat samaan loppututkintoon, luonnontieteiden kandidaatin tutkintoon.
Kuulostaako tämä ohjelma sinulle sopivalta? Ota rohkeasti yhteyttä meihin. Odotamme innolla tapaamistamme ensi lukuvuonna!
Pääsymaksut
Galleria
Apurahat ja rahoitus
Opintojen rahoittamiseen on erilaisia tapoja riippuen siitä, tuletko EU:sta/ETA-alueelta ja Sveitsistä vai alueen ulkopuolelta.
Taloudellinen tuki EU/ETA-alueen ja EU/ETA-alueen ulkopuolisille opiskelijoille
Kansainvälisenä opiskelijana yliopistossa tai korkeammassa ammatillisessa koulutuksessa Alankomaissa voit hakea opintotukea. Apurahat EU:n/ETA:n ulkopuolisille opiskelijoille
Apurahat EU:n/ETA:n ulkopuolisille opiskelijoille
Hanki ajantasaisimmat tiedot opintojesi rahoituksesta ja parhaat vinkit apurahoista, jos olet EU:n/ETA:n ulkopuolelta.
Opetussuunnitelma
Vuosi 1
Suunnittelun käytäntöihin hyppääminen
Emme aio haudata sinua kirjoihin käyttäjäkokemussuunnittelun ensimmäisenä vuonna. Mutta kyllä, saat tänä vuonna paljon johdantokursseja. Hyvin miellyttävällä tavalla. Ensimmäisestä päivästä lähtien olet yhteydessä Philipsin, IKEAn ja Googlen kaltaisten yritysten kanssa. Keskustelet ammattilaisten, opiskelutovereiden ja luennoitsijoiden kanssa siitä, miten uraauurtavat ideasi voivat muuttaa ihmisten tapaa käyttää tuotteita jokapäiväisessä elämässä.
Näin saat ymmärryksen siitä, miten käyttäjä on vuorovaikutuksessa teknologian kanssa. Alat täyttää työkalupakkiasi viestinnän, prototyyppien luomisen, vakuuttavien kokemusten, teknisen suunnittelun ja ohjelmoinnin perusteilla. Opit muuttamaan yksinkertaisia ideoita kokemuksiksi digitaalisilla ja fyysisillä alustoilla. Ohjelmoit digitaalisia taitojasi tarkastelemalla verkkoteknologioita, mobiilialustoja (Android ja iOS), prosessointia, Arduinoa ja anturiteknologiaa.
Lohko 1 ja 2
Moduuli 1
- Retki Linziin, Ars Electronica ja kulttuurienväliset taidot
- Johdatus käyttökokemussuunnitteluun
- Muotoilututkimus I
- Suunnittelu ja luovuus
- Taitolaboratorio
Moduuli 2
- Vuorovaikutussuunnittelu I
- Muotoilututkimus II
- Kokemuksen psykologia
- Projektin räätälöity suunnittelu
Lohko 3 ja 4
Moduuli 3
- Vuorovaikutussuunnittelu II
- Ohjelmointi
- Kiinnostavien prototyyppien rakentaminen
- Projektisuunnittelu tunteille
Moduuli 4
- Digitaalinen leikkikenttä
- Arvot suunnittelussa
- Vakuuttavat kokemukset
- Projektitutkimus ja -suunnittelu
Vuosi 2 ja 3
Kaivaa syvemmälle
Ensimmäisen vuoden käyttäjäkokemussuunnittelun tutkimusten jälkeen alat kaivautua syvemmälle toisen vuoden alussa. Muutat vakavasti otettavat ideat toteuttamiskelpoisiksi liiketoimintasuunnitelmiksi. Kiinnität aina tarkkaa huomiota loppukäyttäjien teknologiatottumuksiin. Jotta teknologiset suunnittelusi onnistuisivat, sinun on ymmärrettävä ideoidesi ytimessä olevat sosiaaliset järjestelmät. Ymmärrät, että makutottumukset eroavat toisistaan. Että kansainväliset makutottumukset eroavat toisistaan vielä enemmän. UXD:n kansainvälinen luokkahuone näyttää sinulle, miten eri kulttuurit kokevat teknologian. Opit vastaamaan maailman tuotetarpeisiin.
Toisen vuoden kahdessa ensimmäisessä moduulissa suoritat sivuaineohjelman, osallistut vaihto-opintoihin tai harjoitteluun. Kolmannen vuoden ensimmäisellä puoliskolla perehdyt syvällisesti UXD:n monimutkaisuuteen.
Työharjoittelu
Harjoittelusi on ensimmäinen pitkäaikainen tutustumisesi työelämään. Harjoittelusi aikana käytät tietojasi, taitojasi ja asennettasi esimerkiksi jättiyrityksille, kuten Capgemini, Intel, Apple tai jollekin muulle yritykselle. Suorita harjoittelu jossakin Randstadin monista loistavista suunnittelutoimistoista. Tai IT-yrityksessä, suuressa vakuutusyhtiössä tai pankissa. Nuorempana käyttökokemussuunnittelijana pohdit uusien konseptien luomista.
UXD on globaali ammatti. Miksi et siis käyttäisi työkalupakkiasi toisessa maassa harjoittelusi aikana? Joka tapauksessa huomaat käytännössä, mitkä käyttökokemussuunnittelun osa-alueet vetoavat sinuun eniten. Tämän kokemuksen avulla voit valita sivuaineesi tai määrittää valmistumistehtäväsi.
Valmistumisesi
Olet melkein saanut opintosi päätökseen. Jäljellä on vain lopputyöprojektisi. Haaste, johon tartut ilman opiskelijoidesi tai luennoitsijoiden apua kolmannen vuoden jälkipuoliskolla. Tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla olet jo perehtynyt perusteellisesti UXD:n monimutkaisuuteen. Tämä on todellakin "kaikki UXD:stä"! Lopputyö antaa sinulle mahdollisuuden näyttää, mitä tietoja ja taitoja olet kerännyt työkalupakkiisi tämän kolmivuotisen ohjelman aikana. Kun olet esitellyt lopputyösi tulokset hyvin, olet valmis panostamaan uuteen uraasi digitaalisena edelläkävijänä.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Mitä sinusta tulee?
- UX-suunnittelija
- UX-tutkija
- Vuorovaikutussuunnittelija
- Käyttäjäkokemussuunnittelija
- Etukäteen kehittäjä
- Palvelusuunnittelija
- Sosiaalinen suunnittelija
- Visuaalisen käyttöliittymän suunnittelija
- Tietotekniikkapäällikkö
- Mobiilisovellusten kehittäjä