
Muotisuunnittelun ja markkinoinnin kandidaatin tutkinto (palkinnot)
Kuala Lumpur, Malesia
KESTO
3 up to 5 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen, Osa-aikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
Pyydä lukukausimaksuja
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Johdanto
Bachelor in Fashion Design with Marketing (Honours) -ohjelma on kolmivuotinen ohjelma, joka sisältää 120 opintopistettä. Se on suunniteltu taiteesta ja muotoilusta intohimoisille henkilöille, ja se tarjoaa tasapainoisen koulutuksen teoriassa ja käytännön taidoissa. Ohjelma keskittyy muotiteollisuuden tärkeisiin alueisiin, kuten muotisuunnitteluun, muotibrändäykseen, muotimarkkinointiin, kuluttajakäyttäytymiseen ja muotivalmistukseen. Näitä alueita opiskelemalla opiskelijat saavat tarvittavat taidot ja tiedot menestyäkseen dynaamisella muotialalla.
Tämän ohjelman lopussa opiskelijat voivat selittää suunnittelukonsepteja, teorioita ja periaatteita opiskelualueellaan. Hän myös hankkii taidot hankkia ja käsitellä dataa sopivilla digitaalisilla sovelluksilla, analysoida ja soveltaa tietoa ongelmien ratkaisemiseksi sekä kehittää taitojaan elinikäiseen oppimiseen ja tehokkaaseen viestintään vastuullisesti. Nämä pätevyydet antavat valmistuneille mahdollisuuden etsiä erilaisia uramahdollisuuksia muotialalla.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ohjelman rakenne lukukauden mukaan (kokopäiväinen tammikuun sisäänotto)
Lukukausi 1
- Fundamentaalista englantia
- Filosofia ja ajankohtaiset kysymykset
- Malaijilainen viestintä 2
- Nykyajan muslimiongelmat Malesiassa
- Kulttuuri ja elämäntapa Malesiassa 2
- Ammatillinen englanti 1
- Peruskuvioinen vaatteet ja rakentaminen
- Muotikulttuuri ja historia
- Muotipiirustuksen perusteet
Johdatus muotimarkkinointiin
Lukukausi 2
- Eettiikan ja sivilisaation arvostus
- Filosofia ja ajankohtaiset kysymykset / Etiikan ja sivilisaation arvostus
- Digitaalinen tekniikka
- Muotokuva
Lukukausi 3
- Ammatillinen englanti 2
- CAD muodille
- Muotisuunnittelun harjoitus 1
- Keskitason kuviolliset vaatteet ja rakentaminen
- Muoti Kuluttajakäyttäytyminen
- Digitaalinen markkinointi
Lukukausi 4
- Vieraskieli 1
- Tekstiilitaustat
- Kehittynyt kuvio- ja vaaterakennus
- Muotisuunnittelun harjoitus 2
- Visual Merchandising
- Fashion Marketing Management
Lukukausi 5
- Technopreneurship
- Mainonta ja myynninedistäminen
- Muoti vähittäiskauppa
Lukukausi 6
- Co-Curriculum (yhteisöpalvelu 2)
- Innovaationhallinta
- Vieraskieli 2
- Muoti kommunikaatio
- Vaatteiden suunnittelu ja tuotannon hallinta
- Muotitapahtumien hallinta
- Muotitutkimusprojekti
Lukukausi 7
- Muotisuunnittelun viimeinen vuosiprojekti
- Muotibrändi ja hallinta
- Fashion Journalism
- Muotimarkkinoinnin seminaari
- Palvelumarkkinointi
Lukukausi 8
- Teollinen koulutus
Co-Opetussuunnitelma
- Uraohjaus 2
- Kulttuuri 2
- Moskeijan ystävä 2
- Bomba & Rescue Students 2
- Urheilun hallinta 2
- Henkilökohtainen taloushallinto 2
- Alueellinen armeija
- Rehellisyys ja korruption torjunta
Vieras kieli
- Mandariini 1
- Italian kieli 1
- Mandariini 2
- Italian kieli 2
Ohjelman rakenne lukukauden mukaan (kokopäiväinen syyskuun sisäänotto)
Lukukausi 1
- Fundamentaalista englantia
- Filosofia ja ajankohtaiset kysymykset
- Malaijilainen viestintä 2
- Nykyajan muslimiongelmat Malesiassa
- Kulttuuri ja elämäntapa Malesiassa 2
- Peruskuvioiden ja vaatteiden rakentaminen
- Ammatillinen englanti 1
- Muotikulttuuri ja historia
- Muotipiirustuksen perusteet
- Johdatus muotimarkkinointiin
Lukukausi 2
- Ammatillinen englanti 2
- CAD muodille
- Muotisuunnittelun harjoitus 1
- Keskitason kuvio- ja vaaterakennus
- Digitaalinen markkinointi
- Muoti Kuluttajakäyttäytyminen
Lukukausi 3
- Eettiikan ja sivilisaation arvostus
- Filosofia ja ajankohtaiset kysymykset / Etiikan ja sivilisaation arvostus
- Digitaalinen tekniikka
- Muotokuva
Lukukausi 4
- Vieraskieli 1
- Tekstiilitaustat
- Visual Merchandising
- Fashion Marketing Management
- Edistyksellinen malli vaate ja rakentaminen
- Muotisuunnittelun harjoitus 2
Lukukausi 5
- Co-Curriculum (yhteisöpalvelu 2)
- Technopreneurship
- Vieraskieli 2
- Muoti kommunikaatio
- Vaatteiden suunnittelu ja tuotannon hallinta
- Muotitapahtumien hallinta
- Muoti vähittäiskauppa
Lukukausi 6
- Innovaationhallinta
- Mainonta ja myynninedistäminen
- Muotitutkimusprojekti
Lukukausi 7
- Muotisuunnittelun viimeinen vuosiprojekti
- Muotibrändi ja hallinta
- Muotimarkkinoinnin seminaari
- Fashion Journalism
- Palvelumarkkinointi
Lukukausi 8
- Teollinen koulutus
Co-Opetussuunnitelma
- Uraohjaus 2
- Kulttuuri 2
- Moskeijan ystävä 2
- Bomba & Rescue Students 2
- Urheilun hallinta 2
- Henkilökohtainen taloushallinto 2
- Alueellinen armeija
- Rehellisyys ja korruption torjunta
Vieras kieli
- Mandariini 1
- Italian kieli 1
- Mandariini 2
- Italian kieli 2
Ohjelman tulos
Ohjelman koulutustavoitteet
- PEO 1: UniKL tutkinnon suorittaneet, jotka ovat taitavia analysoimaan ja yhdistämään laajan tietämyksen suunnittelun käsitteistä ja periaatteista käytäntöihin, jotka sisältävät muotisuunnittelun ja markkinoinnin tekniset taidot
- PEO 2: UniKL tutkinnon suorittaneet, jotka taitavat sitoutua ottamaan vastuuta ja suorittamaan annettuja tehtäviä johtaessaan, vuorovaikutuksessa ja kommunikoidessaan vertaisten ja sidosryhmien kanssa varmistaen samalla eettiset käytännöt ja kestävän kehityksen tavoitteita.
- PEO 3: UniKL tutkinnon suorittaneet, jotka ovat taitavia osoittamaan teknisen pätevyyden digitaalitekniikan ja numeeristen tekniikoiden innovatiivisessa ja luovassa käytössä muotisuunnittelussa markkinoinnin kanssa
- PEO 4: UniKL tutkinnon suorittaneet, jotka ovat taitavia sitoutumaan elinikäiseen oppimiseen ja osoittavat yrittäjyystaitoja akateemiseen ja urakehitykseen asiaankuuluvilla aloilla
Ohjelman oppimistulokset (PLO)
- PLO 1: Tulkitse ja käytä tietoja ja taitoja, mukaan lukien laskutaitotekniikoiden käyttö asiaankuuluvilla aloilla muotisuunnittelussa ja markkinoinnissa tehokkaasti innovatiivisiin käytäntöihin
- PLO 2: Analysoi kriittisesti historiallisia, kontekstuaalisia, käsitteellisiä teorioita ja eettistä harkintaa muotisuunnittelussa markkinointikäytännön kanssa
- PLO 3: Luo ja suunnittele ideoita ja innovaatioita muotisuunnittelun ja markkinoinnin harjoitusalueille
- PLO 4: Artikuloi ja kommunikoi ideoita ja käsitteitä kokonaisvaltaisesti visuaalisissa, kirjallisissa ja suullisissa tehtävissä
- PLO 5: Toteuta suunnittelukonsepteja ja kustannusanalyysiä käyttämällä digitaalisia ja muita tekniikoita tehokkaan toimituksen saavuttamiseksi
- PLO 6: Rakenna portfolio muotisuunnittelulle markkinoinnin alalla heijastavuuden, arvostelujen ja arvioiden avulla
- PLO 7: Kommunikoi ja ole vuorovaikutuksessa asiantuntijoiden, vertaisten, asiakkaiden, esimiesten ja yhteiskunnan kanssa työhön ja organisaatioon liittyvissä ympäristöissä muotisuunnittelun ja markkinoinnin kehittämiseksi
- PLO 8: Osoita johtajuutta ja vastuullisuutta sitoutumalla ammatillisiin ja eettisiin käytäntöihin, mukaan lukien lakisääteisten vaatimusten noudattaminen työhön ja organisaatiotoimintoihin liittyvien ohjeiden täytäntöönpanossa
- PLO 9: Osoita sitoutumista elinikäiseen oppimiseen akateemisen ja urakehityksen sekä yrittäjähenkisen ajattelutavan avulla muotisuunnittelun ja markkinoinnin sovelluksissa.
Uramahdollisuudet
- Muotisuunnittelija
- Mallinvalmistaja
- Muoti -ennususaika
- Muotimarkkinointi
- Muoti vähittäismyynti/ostaja
- Tapahtumien hallinta
- Muotituottaja
- Muoti-toimittaja
- Pukusuunnittelija
- Muotiyrittäjät
- Muotikauppiaat
- Jälleenmyyjä
Ohjelman tarjonta
Kesto
- Kokopäiväinen: 3 vuotta
- Osa-aikainen: 4 vuotta, 6 kuukautta