
Peruskoulun tutkinto (Pontevedra)
Pontevedra, Espanja
KESTO
4 Years
KIELET
Espanja
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Sep 2025
LUKUKAUSIMAKSUT
EUR 591 / per credit
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Johdanto
Se on tulevaisuuden perusopetuksen opettajien pedagogisen, psykologisen, kielellisen, sosiologisen, tieteellisen, teknologisen ja taiteellisen koulutuksen takaava tutkinto, jolla on pitkät perinteet ja kiinnostus sekä ympäristöämme että valtiota kohtaan.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
Tuloprofiili
Tutkintoa suositellaan opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita opetukseen liittyvistä aiheista, erityisesti perustasolla. Heidän tulee olla kiinnostuneita humanitaarisesta ja solidaarisesta toiminnasta, olla vastuullisia ja omaksuttava eettisiä, kriittisiä ja itsekriittisiä sitoumuksia. Kykyä työskennellä ryhmässä, olla vakuuttava, yritteliäs ja helposti ihmissuhteissa. Herkkyys sellaisen todellisuuden uusille vaatimuksille, jossa vaaditaan yhtä aikaa tasa-arvoa, eriarvoisuuden korvaamista ja oikeutta erilaisuuteen sekä herkkyyttä ympäristöongelmia kohtaan. Ole luova, joustava ja kykenevä sopeutumaan monimutkaisiin, muuttuviin ja odottamattomiin tilanteisiin.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ohjelman tulos
Valitse A | Koodi | Koulutus ja oppimistulokset |
A1 | Opiskelijat ovat osoittaneet omistavansa ja ymmärtävänsä tietoa opiskelualalta, joka perustuu yleissivistävän koulutuksen perusteisiin ja on yleensä tasolla, joka syventävien oppikirjojen tukemana sisältää myös joitain näkökohtia, joihin liittyy oman opiskelualan eturintamassa olevaa tietoa. | |
A2 | Opiskelija osaa soveltaa tietojaan työssään tai ammatissaan ammattimaisesti ja hänellä on taidot, jotka yleensä näkyvät argumenttien kehittämisessä ja puolustamisessa sekä opiskelualueen ongelmien ratkaisemisessa. | |
A3 | Opiskelijoiden tulee kyetä keräämään ja tulkitsemaan olennaista tietoa (yleensä opiskelualueensa sisällä) tehdäkseen päätöksiä, joihin sisältyy pohdintaa olennaisista sosiaalisista, tieteellisistä tai eettisistä asioista. | |
A4 | Opiskelijat voivat välittää tietoa, ideoita, ongelmia ja ratkaisuja sekä erikoistuneelle että erikoistumattomalle yleisölle. | |
A5 | Opiskelijat ovat kehittäneet oppimistaidot, joita tarvitaan jatko-opintojen suorittamiseen suurella itsenäisyydellä. |
Valitse B | Koodi | Tietoa |
B1 | Tunne perusopetuksen opetussuunnitelman osa-alueet, niiden väliset poikkitieteelliset suhteet, arviointikriteerit ja didaktisen tiedon kokonaisuus vastaavista opetus- ja oppimismenetelmistä. | |
B2 | Suunnittele, suunnittele ja arvioi opetus- ja oppimisprosesseja sekä yksilöllisesti että yhteistyössä muiden keskuksen opettajien ja ammattilaisten kanssa. | |
B3 | Käsittele tehokkaasti kieltenoppimistilanteita monikulttuurisissa ja monikielisissä yhteyksissä. Edistä koulun opetussuunnitelmaan sisältyvien eri tieteen ja kulttuurin alojen tekstien lukemista ja kriittistä kommentointia | |
B4 | Suunnittele ja sääntele oppimistiloja monimuotoisuuden yhteyksissä, joissa käsitellään sukupuolten tasa-arvoa, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksien kunnioittamista, jotka muokkaavat kansalaiskasvatuksen arvoja | |
B5 | Edistä rinnakkaiseloa luokkahuoneessa ja sen ulkopuolella, ratkaise kurinpitoongelmia ja osallistu konfliktien rauhanomaiseen ratkaisemiseen. Stimuloi ja arvosta opiskelijoiden ponnisteluja, sinnikkyyttä ja henkilökohtaista kurinalaisuutta | |
B6 | Ymmärtää peruskoulujen organisaatiota ja niiden toimintaan sisältyvien toimintojen monipuolisuutta Suorittaa tutorointi- ja ohjaustoimintoja opiskelijoiden ja heidän perheidensä kanssa vastaamalla oppilaiden ainutlaatuisiin koulutustarpeisiin. Olettaen, että opetustehtävän harjoittamista on täydennettävä ja mukautettava tieteellisiin, pedagogisiin ja yhteiskunnallisiin muutoksiin läpi elämän | |
B7 | Tee yhteistyötä koulutusyhteisön ja sosiaalisen ympäristön eri sektoreiden kanssa. Ottaa opettajan roolin kasvatuksellinen ulottuvuus ja edistää demokraattista aktiivisen kansalaisuuden kasvatusta | |
B8 | Ylläpitää kriittistä ja itsenäistä suhdetta tietoon, arvoihin sekä julkisiin ja yksityisiin yhteiskunnallisiin instituutioihin | |
B9 | Arvioi yksilöllistä ja kollektiivista vastuuta kestävän tulevaisuuden saavuttamisessa | |
B10 | Pohdi luokkahuonekäytäntöjä innovoidaksesi ja parantaaksesi opetustyötä. Hankkia tapoja ja taitoja itsenäiseen ja yhteistoiminnalliseen oppimiseen ja edistää sitä opiskelijoiden keskuudessa | |
B11 | Tunne ja soveltaa tieto- ja viestintäteknologiaa luokkahuoneessa. Erottele valikoivasti audiovisuaalista tietoa, joka edistää oppimista, kansalaiskasvatusta ja kulttuurista vaurautta | |
B12 | Ymmärtää koulutuksen tehtävä, mahdollisuudet ja rajat nyky-yhteiskunnassa sekä peruskouluihin ja niiden ammattilaisiin vaikuttavat perustaidot. Tutustu koulutuskeskuksiin sovellettaviin laadun parantamismalleihin |
Valitse C | Koodi | Taidot |
C1 | 6-12-vuotiaiden jaksoon liittyvien oppimisprosessien ymmärtäminen perheen, sosiaalisen ja koulun kontekstissa | |
C2 | Näiden opiskelijoiden ominaisuuksien sekä heidän motivaatio- ja sosiaalisten kontekstiensa ominaisuuksien tunteminen | |
C3 | Hallitse tiedot, joita tarvitaan näiden opiskelijoiden persoonallisuuden kehityksen ymmärtämiseen ja toimintahäiriöiden tunnistamiseen | |
C4 | Tunnista oppimisvaikeudet, ilmoita niistä ja tee yhteistyötä niiden hoidossa | |
C5 | Tietää ajankohtaiset ehdotukset ja kehitystyöt osaamisen oppimisen pohjalta | |
C6 | Tunnistaa ja suunnitella ratkaisuja koulutustilanteisiin, jotka vaikuttavat erilaisiin kykyihin ja eri oppimisasteisiin | |
C7 | Analysoida ja ymmärtää opetusprosessit luokkahuoneessa ja sen ulkopuolella liittyen ajanjaksoon 6-12 | |
C8 | Perusopetuksen perusteiden tunteminen | |
C9 | Analysoi opetuskäytäntöä ja sitä tukevia institutionaalisia olosuhteita | |
C10 | Ymmärtää koulutusjärjestelmän historiallinen kehitys maassamme ja koulutustoiminnan poliittiset ja lainsäädännölliset olosuhteet | |
C11 | Tunne vuorovaikutuksen ja viestinnän prosessit luokkahuoneessa | |
C12 | Kurinalaisuusongelmien käsitteleminen ja ratkaiseminen | |
C13 | Edistä yhteistyötä ja yksilöllistä työtä ja vaivaa | |
C14 | Edistää arvokasvatustoimia, jotka suuntautuvat aktiiviseen ja demokraattiseen kansalaisuuteen valmistautumiseen | |
C15 | Ymmärtää ja käsitellä koulutilanteita monikulttuurisissa yhteyksissä | |
C16 | Suunnittele, suunnittele ja arvioi opetustoimintaa ja oppimista luokkahuoneessa | |
C17 | Tuntea ja soveltaa innovatiivisia kokemuksia perusopetuksessa | |
C18 | Osallistua koulutushankkeen määrittelyyn ja keskuksen yleiseen toimintaan laadunhallinnan kriteerit huomioiden | |
C19 | Tunne ja soveltaa perusopetuksen tutkimuksen metodologioita ja tekniikoita sekä osaa suunnitella innovaatioprojekteja tunnistamalla arviointiindikaattoreita | |
C20 | Osoita sosiaalisia taitoja ymmärtääksesi perheitä ja tullaksesi heidän ymmärretyksi | |
C21 | Tiedä ja osaa harjoittaa tutorin ja neuvonantajan tehtäviä liittyen perhekasvatukseen kaudella 6-12 | |
C22 | Suhtaudu koulutukseen ympäristöön ja tee yhteistyötä perheiden ja yhteisön kanssa | |
C23 | Analysoida ja sisällyttää kriittisesti tämän päivän yhteiskunnan tärkeimmät asiat, jotka vaikuttavat perhe- ja kouluopetukseen: audiovisuaalisten kielten ja näyttöjen sosiaaliset ja kasvatukselliset vaikutukset; muutokset sukupuolen ja sukupolvien välisissä suhteissa; monikulttuurisuus ja monikulttuurisuus; syrjintä ja sosiaalinen osallisuus sekä kestävä kehitys | |
C24 | Tunne perheen historiallinen kehitys, erilaiset perhetyypit, elämäntavat ja koulutus perheen kontekstissa | |
C25 | Ymmärtää kokeellisten tieteiden perusperiaatteet ja peruslait (fysiikka, kemia, biologia ja geologia) | |
C26 | Tunne näiden tieteiden koulun opetussuunnitelma | |
C27 | Nosta ja ratkaise tieteeseen liittyviä jokapäiväisen elämän ongelmia | |
C28 | Tieteen arvostaminen kulttuurisena tosiasiana | |
C29 | Tunnista tieteen, yhteiskunnan ja teknologian kehityksen sekä asiaankuuluvien kansalaiskäyttäytymisten keskinäinen vaikutus kestävän tulevaisuuden varmistamiseksi | |
C30 | Kehitä ja arvioi opetussuunnitelman sisältöä asianmukaisia opetusresursseja käyttäen ja edistä opiskelijoiden perustaitojen hankkimista | |
C31 | Yhteiskuntatieteiden perusperiaatteiden ymmärtäminen | |
C32 | Yhteiskuntatieteiden koulun opetussuunnitelman tunteminen | |
C33 | Integroi historiallinen ja maantieteellinen tutkimus opettavasta ja kulttuurisesta suunnasta | |
C34 | Edistää kansalaisten demokraattista koulutusta ja kriittisen yhteiskunnallisen ajattelun harjoittamista | |
C35 | Arvioi julkisten ja yksityisten instituutioiden merkitystä kansojen välisen rauhanomaisen rinnakkaiselon kannalta | |
C36 | Uskonnollisen tosiasian tunteminen kautta historian ja sen suhteen kulttuuriin | |
C37 | Kehitä ja arvioi opetussuunnitelman sisältöä asianmukaisia opetusresursseja käyttäen ja edistä opiskelijoiden vastaavia valmiuksia | |
C38 | Hanki matemaattiset perustaidot (numeeriset, laskenta-, geometriset, tilaesitykset, estimointi ja mittaus, tiedon organisointi ja tulkinta jne.) | |
C39 | Koulun matematiikan opetussuunnitelman tunteminen | |
C40 | Analysoi, perustele ja välitä matemaattisia ehdotuksia. Nosta ja ratkaise arkielämään liittyviä ongelmia | |
C41 | Arvosta matematiikan ja tieteen välistä suhdetta yhtenä tieteellisen ajattelun pilareista | |
C42 | Kehitä ja arvioi opetussuunnitelman sisältöä asianmukaisia opetusresursseja käyttäen ja edistä opiskelijoiden vastaavia valmiuksia | |
C43 | Ymmärtää kieli- ja viestintätieteiden perusperiaatteet | |
C44 | Hanki kirjallisuuskoulutusta ja opi lastenkirjallisuudesta | |
C45 | Tunnet koulun kielten ja kirjallisuuden opetussuunnitelman | |
C46 | Puhu, lue ja kirjoita oikein ja asianmukaisesti vastaavan autonomisen alueen virallisilla kielillä | |
C47 | Tunne kirjoitetun kielen oppimisprosessi ja sen opetus | |
C48 | Kannusta lukemiseen ja kannusta kirjoittamiseen | |
C49 | Ymmärtää vaikeudet, joita muiden kielten opiskelijat kohtaavat virallisten kielten oppimisessa | |
C50 | Kieltenoppimistilanteiden käsitteleminen monikielisissä yhteyksissä | |
C51 | Ilmaise itseäsi suullisesti ja kirjallisesti vieraalla kielellä | |
C52 | Kehitä ja arvioi opetussuunnitelman sisältöä asianmukaisia opetusresursseja käyttäen ja edistä opiskelijoiden vastaavia valmiuksia | |
C53 | Ymmärtää periaatteet, jotka edistävät taiteen kulttuurista, henkilökohtaista ja sosiaalista muodostumista | |
C54 | Tunne taidekasvatuksen koulun opetussuunnitelma sen plastisesti, audiovisuaalisesti ja musiikillisesti | |
C55 | Hanki resursseja edistääksesi elinikäistä osallistumista musiikilliseen ja taiteelliseen toimintaan koulussa ja sen ulkopuolella | |
C56 | Kehitä ja arvioi opetussuunnitelman sisältöä asianmukaisia opetusresursseja käyttäen ja edistä opiskelijoiden vastaavia valmiuksia | |
C57 | Ymmärtää periaatteet, jotka edistävät kulttuurista, henkilökohtaista ja sosiaalista kehitystä liikunnan avulla | |
C58 | Tunnet koulun liikuntakasvatuksen opetussuunnitelman | |
C59 | Hanki resursseja edistääksesi elinikäistä osallistumista urheilutoimintaan koulussa ja sen ulkopuolella | |
C60 | Kehitä ja arvioi opetussuunnitelman sisältöä asianmukaisia opetusresursseja käyttäen ja edistä opiskelijoiden vastaavia valmiuksia | |
C61 | Hanki käytännön tietoa luokkahuoneesta ja sen johtamisesta | |
C62 | Tunne ja soveltaa vuorovaikutuksen ja kommunikoinnin prosesseja luokkahuoneessa ja hallitse sosiaaliset taidot ja kyvyt, joita tarvitaan oppimista ja rinnakkaiseloa helpottavan luokkahuoneilmapiirin edistämiseen. | |
C63 | Ohjata ja valvoa koulutusprosessia ja erityisesti opetus-oppimisprosessia hallitsemalla tarvittavat tekniikat ja strategiat | |
C64 | Yhdistä teoria ja käytäntö luokkahuoneen ja keskuksen todellisuuteen | |
C65 | Osallistu opetustoimintaan ja opi tuntemaan asioita, toimimista ja reflektointia harjoituksista | |
C66 | Osallistu parannusehdotuksiin eri toiminta-alueilla, jotka voidaan perustaa keskukseen | |
C67 | Säädä vuorovaikutuksen ja kommunikoinnin prosesseja 6-12-vuotiaiden oppilaiden ryhmissä | |
C68 | Opi tapoja tehdä yhteistyötä koulutusyhteisön ja sosiaalisen ympäristön eri sektoreiden kanssa | |
C69 | Nämä taidot yhdessä muiden oppiaineiden taitojen kanssa näkyvät loppututkintoprojektissa, joka tiivistää kaikkien kuvattujen opetusten aikana hankitun koulutuksen. |
Valitse D | Koodi | Kompetenssit |
D1 | Kyky analysoida ja syntetisoida | |
D2 | Järjestäytymis- ja suunnittelutaidot | |
D3 | Suullinen ja kirjallinen viestintä äidinkielellä | |
D4 | Vieraan kielen osaaminen | |
D5 | Opinto-alaan liittyvä tietokonetuntemus | |
D6 | Tiedonhallintakapasiteetti | |
D7 | Vianetsintä | |
D8 | päätöksentekoa | |
D9 | Ryhmätyö | |
D10 | Työskentelen poikkitieteellisessä tiimissä | |
D11 | Työskentely kansainvälisessä kontekstissa | |
D12 | Ihmissuhdetaidot | |
D13 | Monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden tunnustaminen | |
D14 | Kriittinen päättely | |
D15 | Eettinen sitoutuminen | |
D16 | Itseohjautuva oppiminen | |
D17 | Sopeutuminen uusiin tilanteisiin | |
D18 | Luovuus | |
D19 | Johtajuus | |
D20 | Muiden kulttuurien ja tapojen tuntemus | |
D21 | Oma-aloitteisuutta ja yrittäjähenkeä | |
D22 | Motivaatio laatuun | |
D23 | Herkkyys ympäristöasioihin |
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
uramahdollisuuksia
Perusopetuksen opettaja