BA (Hons) englanniksi TESOLin kanssa
Bedford, Yhdistynyt kuningaskunta
KESTO
3 Years
KIELET
Englanti
TAHTI
Täysaikainen
HAKEMUKSEN MÄÄRÄAIKA
Hakemuksen jättämisen määräaika
AIKAISIN ALOITUSPÄIVÄ
Pyydä aikaisinta alkamispäivää
LUKUKAUSIMAKSUT
GBP 15 500
OPISKELUMUOTO
Kampuksella
Johdanto
Tämä jännittävä BA (Hons) -kurssi englanniksi TESOLin kanssa tarjoaa sinulle ammatilliset, erikoistuneet tiedot ja taidot, joita tarvitset englannin opettamiseen toisena kielenä, samalla kun tutkit englannin kielen, kielitieteen ja kirjallisuuden näkökohtia. Se on suunniteltu täyttämään TEFLi-statuksen vaatimukset englannin kielen opettamisessa / englannin opettamisessa muiden kielten puhujille (TESOL).
Opit teoriasta ja käytännöstä kieltenopetuksessa ja -oppimisessa sekä kielen ja kielitieteen osa-alueilla, kuten psyklingvistiikassa, ensimmäisen ja toisen kielen hankkimisessa, kielioppissa, sanastossa ja fonetiikkassa. Lisäksi tässä tutkinnossa on englanninkielinen kirjallisuuselementti, joka sisältää lasten ja nuorten kaunokirjallisuutta.
Kurssi antaa käytännön taitoja englannin opettamiseen toisena kielenä, kieltenopetuksen lähestymistapoja ja tekniikoita sekä resurssien ja materiaalien kehittämistä eri oppijaryhmille. Se on yksi harvoista Yhdistyneessä kuningaskunnassa olevista kursseista, jotka sisältävät havaittua ja arvioitua opetuskäytäntöä perustutkintotasolla, mikä johtaa TEFLi-alkuperäiseen TEFL-opettajastatukseen (British Councilin säädösten mukaisesti).
- Akkreditoinnit: Tämä kurssi täyttää kaikki TEFLi-statuksen, ammatillisen lähtötason kieltenopetuksen standardin, vaatimukset.
- Real World Facilities: Aito kielikoulun luokkahuoneasettelu. Huippuluokan tilat, joissa on usean kameran CCTV luokkahuoneissa opetusharjoitteluun: opiskelijat voivat suoratoistaa, ladata, hidastaa ja toistaa opettamiaan oppitunteja tehdäkseen itsearvioinnin. Kaikki internet-internetpohjaisia ja he voivat katsoa videoita mobiililaitteilta niin monta kertaa kuin tarvitaan ja nähdä oppilaidensa ilmeet.
- Tarjottu toimialakohtainen työkokemus: Kurssilla yhdistyvät teoria ja käytännön sovellus. Harjoittelijat suunnittelevat oppitunteja ja materiaaleja tukeakseen paikallisen alueen aitoja kieltenopiskelijoita järjestämällä paikkakunnalle ilmaisia englannin kursseja. Arvioitu opetuskäytäntö. CEFL. Erittäin tukeva oppimisympäristö. Yhteistyössä CRELLA-tutkimukseen, maailman johtava.
- Bedfordshire-pohjainen kokemus: Työpohjaisen oppimisen yksikkö, jossa opiskelijat voivat tehdä 15 tunnin työhavainnoinnin. Voi tehdä organisaatiopohjaisen väitöskirjan (vain Jaya). etsimässä vapaaehtoistyömahdollisuuksia.
- Nimetyt alan linkit: Paikalliset hyväntekeväisyysjärjestöt ja paikalliset vapaaehtoisjärjestöt. Lutonin neuvosto, Luton Women's Aid, Luton Women's Centre.
- Toimialan ammattilaisten opettama: Kaikki henkilökunta on tutkimusaktiivista. Henkilökunnan tulee tehdä CPD.
- Nimetyt toimialavieraat: Alan ammattilaiset tulevat jakamaan kokemuksiaan. HMP Wells -kaiutin tulee säännöllisesti. Pidä vierailevia luentoja. Puhujia ja vierailevia luentoja voidaan jakaa koulun vastaaville kursseille. Myös paikallispoliisi ja valtuusto tulevat paikalle.
- Kenttämatkat: Siirry Royal Courts of Justiceiin. Vanha Bailey. Eduskuntatalot. Tarkastellaan vierailuja Lutonin kruunu- ja magistratetuomioistuimissa.
Miksi valita tämän kurssin?
- Opiskele kurssia, joka tarjoaa vähintään 100 tuntia ELT/TESOL-syötteitä
- Suorita vähintään kuusi tuntia ohjattua opetusharjoitusta, jossa pätevä ja standardoitu arvioija tarkkailee sinua ja antaa palautetta
- Hanki ammattimainen TESOL-pätevyys, jonka yliopisto on ulkoisesti vahvistanut
- Opi erittäin kokeneelta tiimiltä Koulutuskoulussa, jolla on todistettu kokemus TESOL- ja TEFLi-vaatimukset täyttävien kurssien järjestämisestä
- Käytä uusinta verkkoteknologiaa opetuskäytäntöjesi seuraamiseen ja arvioimiseen ja edistymisen parantamiseen
- Hyödynnä maailman johtavan englannin kielen oppimisen ja arvioinnin tutkimuskeskuksemme (CRELLA) tutkimusasiantuntemusta
Galleria
Pääsymaksut
Apurahat ja rahoitus
For students starting in September 2024
If there’s one thing that concerns most students, it’s the idea of debt and how to cover the cost of university, particularly with the cost of living rising. However, for you, it need not be a worry. Here at the University of Bedfordshire, we offer a wide range of scholarships, bursaries, and other funding to support your studies - and that’s cash that you don’t need to pay back.
Undergraduate EU qualifications bursary
The EU qualifications bursary provides students entering an Undergraduate programme solely on the basis of an eligible EU qualification with a tuition fee reduction in the form of a bursary of £4500 per academic year for each year of study.
A level and IB Scholarship for International Students
The University of Bedfordshire's A level and IB scholarship is worth £3000 off international tuition fees for each year of study for students who achieve an IB Diploma score of 33 points or more, or A level grades of ABB or higher.
International Undergraduate Merit Award
The University of Bedfordshire consistently endeavours to attract high-calibre students. In line with this commitment, we have a scholarship for high-performing students not eligible for other University of Bedfordshire schemes. The International Undergraduate Merit Award entitles recipients to a £1000 reduction in international tuition fees for each year of study.
Prompt Payment Discount
A £500 discount is accessible for promptly settling each year's fees in full, prior to or upon registration, for both undergraduate and taught postgraduate programmes.
Opetussuunnitelma
Lähestymme kirjallisuutta
Miten luemme tekstejä ja mitä lähestymistapoja voimme käyttää tekstien ymmärtämisen kehittämiseen?
Keskitymällä valittujen tekstien tarkkaan lukemiseen ja tutustuttamalla opiskelijoita erilaisiin kirjallisuuden genreihin, mukaan lukien runous, draama ja kaunokirjallisuus, opiskelijat tutustutaan erilaisiin teoreettisiin lähestymistapoihin, jotka tarjoavat hyvän pohjan opiskelulle tasoilla 5 ja 6.
Kuinka Talk toimii
Puhumalla on keskeinen rooli jokaisen ihmisen jokapäiväisessä elämässä ja se vaikuttaa meihin lukemattomilla tavoilla, olimmepa sitten sosiaalisissa, ammatillisissa, akateemisissa tai henkilökohtaisissa yhteyksissä. Silti keskustelun sääntöjä harvoin edes mainitaan, puhumattakaan tutkimuksen painopisteestä. Ironista kyllä, tapamme olla vuorovaikutuksessa muiden kanssa vaikuttaa merkittävästi tuloksiin.
Tämä yksikkö tarkastelee siksi keskustelua ilmiönä, sen rakennetta, malleja ja normeja sekä sitä, kuinka kaikki nämä voivat vaihdella puhujasta toiseen ja myös tilanteesta toiseen.
Puhetta on helppo tutkia tekniikan ansiosta: digitaalinen ääni, video sekä puhujien ja puhetapahtumien verkkotallenteet tarjoavat oivalluksia, jotka on sovitettava yhteen kielenkäyttöä koskevien oletusten ja uskomusten kanssa.
Puheen tutkimukseen liittyvät havainnolliset ja kuvailevat taidot edistävät näyttöön perustuvaa lähestymistapaa keskusteluanalyysiin, mikä lisää herkkyyttämme kulttuurisille normeille ja odotuksille, jotka kaikki ovat merkityksellisiä monissa tilanteissa paljon luokkahuoneen ulkopuolella.
Kielen kuvaus
Englanninkieliset osaavat lausua sanoja, milloin niitä käytetään ja miten ne yhdistetään lauseiden muodostamiseksi. Silti ihmiset harvoin "nostavat konepeltiä" nähdäkseen tarkalleen, kuinka merkitys välitetään yhdistämällä nämä kielen yksiköt.
Tämä yksikkö tutustuttaa sinut englannin kielen koneistoon (sen kielioppiin) ja pohtii yksittäisiä osia (ääniä) ja sitä, kuinka ne yhdistyvät muodostamaan sanoja ja lauseita, joita voimme ymmärtää. Rajallisella määrällä elementtejä voimme ilmaista äärettömän määrän ideoita. Mikä tahansa uusi konsepti, alkuperäinen idea tai innovaatio pakottaa kielioppikoneistomme väistämättä toimiin, jotta muut ymmärtäisivät luovan löytömme.
Tällaiset käsitteet ovat tärkeitä kaikille opettajille, kirjailijoille, etsiville tai kielianalyytikoille. Jokainen englannin kielen "manipulaattori" pitää tätä tietämystä tärkeänä monilla eri ammateilla, varsinkin kun kyky tunnistaa, ymmärtää ja kuvata englannin kielen hienouksia on arvostettu.
Tämä yksikkö on siksi tutkinnon ytimessä ja antaa sinulle yleiskäsityksen sanojen muodostumisesta, englannin kielen kuvauksessa tarvittavista kieliopillisista peruskäsitteistä ja sen ääntämisestä.
Tässä yksikössä pyrimme:
- Tutustu englannin kielen päärakenteisiin
- Varusta sinulle terminologiaa ja käsitteitä kieliopin ja sanaston kuvaamiseen
- Kehitä tuntemusi ääniradan anatomiaan, äänien tuottamiseen ja niitä rajoittaviin sääntöihin
- auttaa litteroimaan ja analysoimaan tekstejä englannin äänten ja sanojen suhteen.
Miten tekstit toimivat
Kirjoitettu sana on kaikkialla ympärillämme, paperilla, verkossa ja tekstiviesteissä. Kaikki tekstit tuotetaan kontekstissa, tietyllä tarkoituksella ja yleensä tietylle yleisölle, jotka kaikki vaikuttavat rakenteeseen ja sisältöön - tekijöitä, jotka tunnistettiin ensimmäisen kerran klassisina aikoina, mutta jotka ovat yhtä tärkeitä 21. vuosisadalla kuin ne olivat. Aristoteleen puolesta.
Yksikön ensisijaisena tavoitteena on tutkia erilaisia tapoja, joilla kirjoitettuja tekstejä rakennetaan ja saavuttaa niiden tarkoitus ja merkitys. Koko yksikön aikana hahmotellaan teoreettisia näkökulmia, joita sovelletaan sitten suoraan erilaisten tekstien käytännön analyyseihin. Kehittyneet oivallukset tekstien toimivuudesta ovat hyödyksi kaikilla tulevalla uralla, jossa kirjoitetun kielen tuottaminen ja tulkinta on tärkeää.
Johdatus kielitieteeseen ja fonetiikkaan
Kielitiede on salaperäinen useimmille ihmisille (jotka usein ajattelevat, että se liittyy useiden kielten puhumiseen). Fonetiikka ei ole paljon parempi, ja se sekoitetaan yleensä foniikkaan. Siksi tämä yksikkö tarjoaa helposti saatavilla olevan yleiskatsauksen fonetiikasta, tieteellisen selvityksen ihmisen puhetuotannosta ja lingvistiikasta, kielen tieteellisestä tutkimuksesta - alasta, joka kuuluu enemmän tieteisiin kuin taiteisiin.
Yhtenä "mielitieteistä" kielitiedolla on paljon yhteistä filosofian, psykologian, antropologian ja kognition kaltaisten alojen kanssa, mutta painopisteemme on kielen tuntemisessamme, sen toiminnassa ja sen tutkimisessa.
Tämän yksikön aiheet ovat hyödyllisiä kaikille, jotka ovat kiinnostuneita kielestä ja viestinnästä ja jotka tutkivat käsitteitä, joita käytetään kuvaamaan kielen toimintaa.
Käsitteet, joista keskustelemme, tukevat useimpia muita tutkinnon yksiköitä. Niillä on myös merkitystä monenlaisille ammateille, joissa kykyä kuvata ja analysoida ihmisten välistä kommunikaatiota arvostetaan aina. Sen mukaisesti pyrimme
- Antaa yleiskuvan fonetiikasta ja lingvistiikasta ja sen osa-aineista
- Kehitä tietoisuutta ja kiinnostusta puheen ja kielen tutkimukseen kuvailevasti objektiivisesti
- Tutustu äänikanavan anatomiaan ja puheen tuottamiseen
- Luoda deskriptivismin periaatteet, opintojakson muiden osien perusta
Kieltenopetus, -oppiminen ja -arviointi
Tämän yksikön tavoitteena on soveltaa tiettyjä toisen kielen oppimisen teoreettisia periaatteita TESOLin ja ELT:n käytäntöön. Se tarkastelee ensin ajankohtaisia toisen kielen oppimisen tutkimukseen liittyviä teorioita ja tutkimustuloksia ja tarjoaa sitten mahdollisuuden tutkia tällaisen tutkimuksen mahdollisia sovelluksia opetuksen ja oppimisen kontekstissa. Tämä auttaa sinua saamaan käsityksen toisen alan tutkimuksesta
Kielten oppiminen ja asiantuntemuksen hankkiminen, joka parantaa työnäkymiäsi.
Tämän yksikön tarkoituksena on antaa sinulle mahdollisuus:
- Tutki tiettyjä tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa toisen kielen oppimiseen;
- Kerää ja analysoi kieltenvälistä dataa;
- Lisää tietoisuuttasi ja kriittistä ymmärrystäsi toisen kielen oppimiseen ja kieltenopetukseen liittyvistä kysymyksistä;
- Edistää periaatteellisempaa, tutkimukseen perustuvaa lähestymistapaa kieltenopetukseen ja -oppimiseen.
Tämä yksikkö on kurssin ydinelementti niille, jotka haluavat saada TEFLi-statuksen, ja se liittyy suoraan tämän kurssin sisältöön, tavoitteisiin ja tavoitteisiin.
Englanninkielinen lauserakenne
Lause on kielen perusyksikkö, jonka sisäinen rakenne on yhdistelmä sanoja, joiden käyttäytyminen ja ominaisuudet ovat mitattavissa ja ennustettavissa. Kielioppitermit ja käsitteet ovat aina olleet etusijalla ELT:ssä, mutta vähemmän englannin tavanomaisissa luokkahuoneissa tähän asti. Nykyään ala- ja toisen asteen opettajien on ymmärrettävä periaatteet, jotka määrittävät sanamuodot, sanaluokat ja kuinka substantiivit ja verbit yhdistyvät tuottamaan erityyppisiä lauseita.
Näin ollen tämä yksikkö tarjoaa vankan perustan sanojen ja lauseiden rakenteelle: englannin kieliopin avainelementtejä, jotka kaikki tukevat koko englannin tutkintoasi.
Aiheet, joista keskustelemme, ovat keskeisiä kaikille kirjailijoille, opettajille, opiskelijoille ja analyytikoille, ja ne liittyvät monenlaisiin ammatteihin, joissa kyky tunnistaa, kuvata ja analysoida englannin kielen rakennetta.
Tässä yksikössä pyrimme:
- Rakenna kielioppitietoa ensimmäisen vuoden opinnoista
- Kehitä perehtymistäsi kieliopin kuvaamiseen käytettyihin käsitteisiin ja terminologiaan
- Tarjoa kokemusta analysoinnista ja korosta sen potentiaalia
- Luo suhde kognition ja kieliopin välille
- Kehitä kuvaus- ja viestintätaitojasi, jotka siirtyvät helposti muihin yksiköihin ja ammatteihin.
Englannin äänet
Se, miten puhe järjestetään, toteutetaan ja lohkotaan jokapäiväisessä kielessä, on olennaista kaikessa kielentutkimuksessa. Puhutun englannin periaatteet, mekaniikka ja rytmit ja niiden vaihtelu tarjoavat osaamisalueen, joka on harvinaista, mutta silti keskeistä luokkahuoneissa, klinikoilla ja oikeussaleissa, puhumattakaan näyttämöstä. Tämä johtuu siitä, että aksentit ja ääntäminen antavat hienovaraisia vihjeitä puhujan identiteetistä, taustasta ja mielentilasta.
Tämä ei koske pelkästään puhe- ja kieliterapeutteja, englannin opettajia ja sosiologeja, vaan se vetoaa myös näyttelijöihin, taiteilijoihin ja runoilijoihin. Puhutun englannin tarkastelu sisältää kyvyn tunnistaa, ymmärtää ja analysoida puhutun englannin kuvioita sekä niiden taustalla olevia motiiveja.
Tämän yksikön tavoitteena on ensimmäisen vuoden ääntämistietojesi perusteella:
- Kehitä ymmärrystäsi taustalla olevista fonologisista käsitteistä
- Tutki, miten puhe vaihtelee ja miten se esitetään transkriptiossa
- Selvitä objektiivisia faktoja aksenttivaihteluista sekä fonologian ja kieliopin välisestä suhteesta
- Kehitä kuvailevaa objektiivisuuttasi ja analyyttisiä taitojasi, jotka voidaan helposti siirtää muihin yksiköihin sekä ammatillisiin yhteyksiin.
- Tarjoa kokemusta intonaatioanalyysistä ja korostaa sen merkitystä
Kielen tutkiminen
Yksi syy tutkia kielen toimintaa on sen hyödyllisyys niin monilla ammateilla ja aloilla. Vaikka kieli on kaikkialla kaikkialla oppiaineissa, sosiaalisissa tilanteissa ja ammateissa, jotkin urat ovat vahvasti riippuvaisia kielen ja sen toimintatapojen erikoistuntemuksesta.
Tämän vuoksi tämän yksikön tavoitteena on tutkia kielen näkökohtia ja sitä, kuinka tällaisella asiantuntemuksella on erityistä arvoa tietyillä ammateilla ja aloilla.
Merkitys
Merkityksen välittämisen tietämisen merkitystä ei voi liioitella: kaikki ihmiset keskittyvät merkitykseen missä tahansa valvetilanteessa ja paljon muuta. Semantiikka on tutkimus siitä, kuinka merkitys tallentuu ääniin ja sanoihin, ja pragmatiikka pohtii, kuinka käytämme kieltä kommunikoimaan arkielämässä merkityksen välittämiseksi ja tulkitsemiseksi.
Tämä yksikkö antaa yleiskatsauksen kielellisen merkityksen (semanttisen ja pragmaattisen) tutkimukseen ja pyrkii tutkimaan kognitiivisesta näkökulmasta kielen tulkinnan luonnetta nykyisten teorioiden valossa.
Tällaiset asiat ovat kaiken lukemisen, kirjoittamisen, puhumisen ja kuuntelemisen taustalla sosiaalisesta, koti- tai ammatillisesta tilanteesta riippumatta.
Näkökulmat pedagogiikkaan ja käyttäytymiseen
Miten käyttäytymiseen liittyvät asiat ymmärretään koulutuksessa Isossa-Britanniassa ja muissa maissa? Vaihtelevatko käyttäytymiseen liittyvien vammaisten henkilöiden politiikka ja hoito kansallisesti ja maailmanlaajuisesti?
Tämän yksikön tavoitteena on analysoida kriittisesti tärkeimpiä kysymyksiä, jotka liittyvät sellaisten henkilöiden tunnistamiseen ja hoitoon, joilla on käyttäytymisvaikeuksiin liittyviä vammamerkkejä kansallisissa ja maailmanlaajuisissa yhteyksissä.
Relevanssi: Nuorten kansallinen ja globaali koulutusohjelma keskittyy yhä enemmän ihmisoikeuksiin, tasa-arvoon ja osallisuuteen. Tämä asialista herättää monia kysymyksiä käyttäytymisvammaisten lasten ja nuorten osallisuuden vaikutuksesta heidän ikätovereidensa ihmisoikeuksiin.
Lasten ja nuorten kaunokirjallisuus
- Tarjoaa sinulle huomattavaa käytäntöä lukea kaunokirjallisuutta lapsille heidän historiallisessa ja kulttuurisessa kontekstissaan.
- Esittelemme sinulle lasten kaunokirjallisuuden tutkimuksen teoreettisia lähestymistapoja.
- Tutustua erilaisiin lapsille kirjoitettuihin/tuotettuihin fiktiivisiin genreihin, mukaan lukien perinteisten satujen nykyaikaiset elokuvasovitukset, fantasiakirjallisuuden klassiset teokset, populaarifiktio, sotafiktio ja joukko nuorille kirjoitettuja nykyajan "aiheisia" romaaneja aikuisia.
- Vahvistaaksesi tietojasi joistakin suurimmista lasten kaunokirjallisuuden kirjoittajista/tuottajista, mukaan lukien Disney, CS Lewis, Blyton, Dahl, Serraillier, Anne Fine ja Benjamin Zephaniah.
- Kehittää olemassa olevaa ymmärrystäsi yliopistotason kirjallisuuden tutkimuksesta, mukaan lukien kirjasto- ja Internet-haut sekä englannin tutkimuksen ja lastenkirjallisuuden tietokantojen käyttö.
- Tarjoaa sinulle mahdollisuuksia tutkia ja kirjoittaa essee ja vaihetesti lasten kaunokirjallisuudesta.
Tesol opetuskäytäntö
Tämä yksikkö tarjoaa mahdollisuuden soveltaa ajankohtaisia kieltenopetuksen teoreettisia kysymyksiä kieltenopetuksen käytäntöön. Se on suunniteltu vastaamaan opiskelijoiden tarpeisiin, jotka suunnittelevat uraa englannin kielen opettajana Isossa-Britanniassa ja ulkomailla.
Tämän yksikön tarkoituksena on antaa sinulle mahdollisuus:
- kehittää tietoisuuttasi erilaisista kieltenopetuksen ja -oppimisen ajankohtaisista asioista
- kokea erilaisia opetustekniikoita ja tehtäviä, suunnittele ja toimita oppituntisi ja materiaalisi
- lisää tietämystäsi ja kriittistä tietoisuuttasi erilaisista kieltenopetuksen ja oppimisen konteksteista.
- Tämä yksikkö on keskeinen elementti niille, jotka haluavat saada TEFLi-statuksen, ja se liittyy suoraan tämän kurssin sisältöön, tavoitteisiin ja tavoitteisiin.
Kieli, lukutaito ja kognitio
"Koulutettu" yhteiskunta perustuu pitkälle kehittyneisiin kirjallisiin taitoihin. Alkeellisista savitaulujen naarmuista digitaalisiin tekstiviesteihin kirjoitetulla sanalla on ollut syvällinen vaikutus kulttuuriin, yhteiskuntaan ja kognitioon vuosituhansien ajan.
Tämä yksikkö antaa yleiskatsauksen lukutaidon luonteesta esittelemällä useita kysymyksiä ja näkökulmia: historiallisia, sosiologisia, kielellisiä, psykologisia/kognitiivisia ja kasvatuksellisia. Tavoitteena on täydentää kielitieteen vakiopainotusta puhuttuun kieleen ja liittää yksikön sisältö nykyiseen keskusteluun lukutaidon roolista yhteiskunnassa.
Psykolingvistiikka - Kieli ja aivot
Jos silmien sanotaan olevan sielun ikkunoita, niin kielen on oltava ikkuna mieleen. Kieli on monimutkainen henkisten esitysten, käsitteiden, äänten ja sanojen verkosto, jotka esitetään sähkökemiallisesti aivoissa. Kielitaitomme on yhtä paljon psyko-biologinen ilmiö kuin sosiokulttuurinen ilmiö.
Tämä yksikkö tutkii nykyisiä teorioita siitä, miten kieli kehittyy ja miten se toteutuu ihmismielessä ja ihmisaivoissa.