BA viestintä- ja informaatioopinnoista
University of Groningen
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Groningen, Alankomaat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
3 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 2 314 / per year *
Hakemuksen määräaika
01 May 2024
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* EU/ETA-opiskelijat: €2209 | EU:n/ETA:n ulkopuoliset opiskelijat: 10 189 €
Johdanto
Kommunikaatio on ihmisen sosiaalisen toiminnan keskiössä. Arjen perhe-elämästä viestintään organisaatioissa elämämme muotoutuu ja organisoituu viestinnän kautta.
Viestinnällä on keskeinen rooli yhteiskunnassa. Miten ihmiset voidaan saada elämään terveellistä elämää? Kuinka opettajat voivat saada selville, mitä oppilaat ymmärtävät? Kuinka lääkärit voivat kommunikoida huonosti lukutaitoisten potilaiden kanssa? Nämä ovat kaikki kysymyksiä viestintäsuunnittelusta.
Kandidaatinohjelmassa Communication and Information Studies (CIS) opit:
- selvittää, missä viestintä onnistuu tai epäonnistuu
- suunnitella ja toteuttaa interventioita viestinnän parantamiseksi
- mittaamaan näiden interventioiden onnistumista.
CIS keskittyy viestintään kielen näkökulmasta sen laajimmassa merkityksessä: CIS on tekstiä, puhetta, eleitä, kuvia ja digitaalista mediaa.
Viestintä ei ole vain tuotteista, vaan myös prosesseista, joihin osallistuu ihmisiä, asenteita ja mielipiteitä. Siksi saat monitieteistä koulutusta kielitieteen, psykologian, sosiologian ja markkinoinnin elementeillä.
CIS on kansainvälinen koulutusohjelma, jota opetetaan englanniksi. Tulet osaksi kansainvälistä opiskelijaryhmää. Teet yhteistyötä ulkomaisten opiskelijoiden kanssa. Ja sinulla on vierailevia luennoitsijoita Alankomaiden ulkopuolisista yliopistoista. Ohjelma tarjoaa myös mahdollisuuden seurata hollantilaista kappaletta.
Miksi opiskella tätä ohjelmaa Groningenissa?
CIS Groningenissa on Alankomaiden ainoa 100-prosenttisesti kansainvälinen CIS-ohjelma. Se opetetaan englanniksi ja se ottaa kulttuurienvälisen näkökulman viestintään. Se keskittyy vahvasti viestinnän suunnitteluun. Valmistuneet ovat asiantuntijoita onnistuneen yritysviestinnän, työpaikkavuorovaikutuksen ja viestintäkoulutuksen suunnittelussa ja neuvonnassa. Emme keskity pelkästään kirjoitettuun tekstiin, vaan myös ihmisten väliseen vuorovaikutukseen, ihmisen ja tietokoneen väliseen vuorovaikutukseen sekä visuaalisten kuvien tehokkaaseen käyttöön.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Vuosi 1
Opiskelija perehtyy IVY-aiheisiin (multimodaalinen viestintä, vakuuttava viestintä, digitaalinen viestintä, kulttuurienvälinen kommunikaatio), CIS:n analyyttisiin menetelmiin ja CIS-tutkimuksen metodologiaan (laadullinen ja kvantitatiivinen). Koko vuoden opiskelijat saavat koulutusta englannin kielen taidosta (puhuminen ja kirjoittaminen)
- Akateemiset taidot 1 (5 EY)
- Digitaalinen viestintä (5 EC)
- Vakuuttava viestintä (5 EY)
- Akateemiset taidot 2 (5 EY)
- Kulttuurienvälinen viestintä (5 EY)
- Kielen optimointi (5 EC)
- Yritys- ja markkinointiviestintä 1 (5 EY)
- CIS:n metodologia: kvalitatiiviset menetelmät (5 EY)
- Tekstianalyysi I (5 EY)
- Keskusteluanalyysi I (5 EC)
- CIS:n menetelmät: kvantitatiiviset menetelmät (5 EY)
- Multimodaalinen viestintä (5 EY)
Vuosi 2
Ohjelma keskittyy viestinnän suunnitteluprosessiin: arviointiin, väliintuloon ja tulosten mittaamiseen eri aloilla (esim. kuvat ammattiviestinnässä, suunnittelu ja arviointi, yritysmarkkinointiviestintä).
- Suunnittelu ja arviointi (5 EY)
- Pragmatiikka (5 EC)
- Tilastot (5 EY)
- Keskusteluanalyysi II (5 EC)
- Yritys- ja markkinointiviestintä 2 (5 EC)
- Kysely- ja haastattelusuunnittelu (5 EC)
- ASP hollantilaiselle radalle (5 EC)
- Yritys- ja markkinointiviestintä 3 (5 EC, valinnainen)
- Terveysviestintä (5 EY, valinnainen)
- Kielen ja lukutaidon kehittäminen (5 EY, valinnainen)
- Kuvia ammattiviestinnässä (5 EC)
- Verkkosuunnittelu (5 EC, valinnainen)
- Viestintäfilosofia (5 EY, valinnainen)
- Sosiaalinen media (5 EC)
- Tilastot II (5 EY, valinnainen)
- Tekstianalyysi II (5 EY)
- Käytettävyys (5 EC, valinnainen)
Vuosi 3
Opiskelijat tekevät (puoli)itsenäistä tutkimusta ja seuraavat sivuaineenaan. Opiskelijat voivat myös valita harjoittelun.
- Alaikäinen (30 EY)
- Yritys- ja markkinointiviestintä 3 (5 EC, valinnainen)
- Terveysviestintä (5 EY, valinnainen)
- Kielen ja lukutaidon kehittäminen (5 EY, valinnainen)
- Verkkosuunnittelu (5 EC, valinnainen)
- CIS BA-tutkielma ja seminaari (10 EC)
- CIW-tapaustutkimus (10 EY)
- Viestintäfilosofia (5 EY, valinnainen)
- Tilastot II (5 EY, valinnainen)
- Käytettävyys (5 EC, valinnainen)
Ohjelmavaihtoehdot
- hollantilainen kappale (erikoistuminen)
- Alaikäinen (alaikäinen)
- University of Groningen Honors College (kunniaohjelma)
Opiskella ulkomailla
- Ulkomailla opiskelu on suositeltavaa
- Keskimäärin 16 viikkoa
- Enintään 30 EC
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Työnäkymät
Viestintä- ja informaatiotieteiden maisterina olet hyvin valmistautunut uraan monissa eri paikoissa. Viestinnän suunnittelun monitieteisen tutkimuskoulutuksen ansiosta pystyt täysin osallistumaan jokaiseen organisaatioon tai yritykseen, joka pyrkii onnistuneeseen viestintään. Voit työskennellä (valtion) organisaatioiden, liike-elämän, kulttuurijärjestöjen tai voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden viestintäosastolla.
Työesimerkkejä
- Tiedottaja
- Viestinnän konsultti
- Editori
- Viestintäpäällikkö
- Tiedottaja
- Median neuvonantaja
- Verkkokoordinaattori
- Toimittaja
- Markkinointipäällikkö