Markkinoinnin kandidaatti
University of Tampa - Sykes College of Business
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Tampa, Yhdysvallat
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
4 vuotta
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
USD 45 878 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* Kokopäiväisten perustutkinto-opiskelijoiden keskimääräiset kustannukset lukuvuodelle 2022-2023 (syksy ja kevät)
Johdanto
Markkinoinnin tutkinto kattaa mainonnan, myynninedistämisen, myynnin, tutkimuksen, kansainvälisen markkinoinnin ja paljon muuta. Siihen liittyy sellaisia liiketoiminnan kannalta kriittisiä toimintoja kuin kilpailukäyttäytymisen analysointi, uusien tuotteiden kehittäminen ja suhteiden hallinta toimittajiin, jakelijoihin ja kuluttajiin, muutamia mainitakseni.
Markkinointiosaston pääpaino on markkinointitoiminnon kotimaisissa ja globaaleissa näkökohdissa, mukaan lukien markkinointistrategia, markkinointitutkimus, myynnin johtaminen ja viestintä. Ohjelma opettaa opiskelijoita selvittämään markkinoinnin monimutkaisuutta sekä voittoa tavoittelemattomissa että voittoa tavoittelemattomissa organisaatioissa ja hallitsemaan sekä tavaroita että palveluita. Kursseilla käydään läpi kotimaista ja kansainvälistä markkinointia, eettistä päätöksentekoa sekä markkinoijan roolia yrityksen strategian kehittämisessä.
Kurssitöiden lisäksi opiskelijat saavat arvokasta työkokemusta työskentelemällä suurissa markkinointiprojekteissa alueen yrityksille ja organisaatioille. Nämä projektit kestävät koko lukukauden ja sisältävät markkinointitutkimuksen konsultointia ja integroitujen markkinointiviestintäkampanjoiden kehittämistä. Lisäksi tietokoneistetut simulaatiot antavat opiskelijoille mahdollisuuden kokea tuotekehityksen, hinnoittelun, myynninedistämisen, markkinointitutkimuksen, myyntikorvausten, kustannusten hillitsemisen ja aikataulutuksen aloilla tehtyjen päätösten seuraukset.
UT-markkinoinnin harjoittelijat ovat työskennelleet kampanjoissa, kuluttajatuotteiden hallinnassa, korkean teknologian markkinoinnissa, markkinatutkimuksessa ja strategisessa markkinoinnissa organisaatioissa, kuten Bank of America, Tampa Tribune, GEICO ja Hughes Corporation. Lisäksi alumnit työskentelevät Sykes Enterprisesissa, Prudential Securitiesissa, BP: ssä, PricewaterhouseCoopersissa ja monissa muissa.
Opetussuunnitelma
Mitä opit?
UT:n markkinoinnin BS keskittyy markkinoinnin kotimaisiin ja globaaleihin näkökohtiin, mukaan lukien strategia, tutkimus, myynnin hallinta ja viestintä. Opiskelijat oppivat selvittämään markkinoinnin monimutkaisuuden sekä voittoa tavoittelevissa että voittoa tavoittelemattomissa organisaatioissa, jotka hallitsevat sekä tavaroita että palveluita. Kursseilla käsitellään kotimaista ja kansainvälistä markkinointia, eettistä päätöksentekoa sekä markkinoijan roolia yrityksen strategian kehittämisessä.
Opintojen aiheita ovat mm.
- Markkinoinnin roolit ja toiminnot yhteiskunnassa
- Kuluttajien päätöksentekoprosessi
- Yritysten välinen markkinointi ja organisatorinen ostoprosessi
- Markkinointistrategian osat, mukaan lukien segmentointi, kohdistaminen ja sijoittelu
- Kuinka markkinoinnin roolit ja toiminnot mukautetaan kansainvälisille markkinoille
- Eettiset ja sosiaalisesti vastuulliset markkinointipäätökset ja -käyttäytymiset
Opiskelijat voivat myös suorittaa BS kansainvälisen liiketoiminnan ja markkinoinnin. Tämä vaihtoehto yhdistää markkinoinnin ja kansainvälisen liiketoiminnan opetussuunnitelmat ja tarjoaa monialaisen globaalin näkökulman. Markkinointikonseptien perusteellisen kattavuuden lisäksi ohjelman keskeisiä elementtejä ovat kielitaito, kulttuuritietoisuus ja koulutuskokemus ulkomailla. Tarjolla on myös sivuaine markkinoinnissa.
Toinen vaihtoehto on täydentää markkinoinnin kursseja muilla aiheeseen liittyvillä opintojaksoilla, kuten yrittäjyys, mainonta ja suhdetoiminta, viestintä ja uuden median tuotanto.
Kansainvälisesti tunnustettu ohjelma
Sykes College of Business on AACSB Internationalin (Association to Advance Collegiate Schools of Business) akkreditoima perustutkinto- ja jatko-opintojen tasolla. Tämä kunnia kuuluu vain kuudelle prosentille kauppakorkeakouluista maailmanlaajuisesti. Bloomberg Businessweek on arvioinut sen 85 parhaan tutkinnon suorittaneen kauppakorkeakoulun joukkoon Yhdysvalloissa, ja vuodesta 2007 lähtien The Princeton Review on nimennyt sen maailman parhaiden kauppakorkeakoulujen joukkoon.
Uramahdollisuudet
Käytännön kokemus
UT:n markkinointiohjelma tarjoaa arvokasta työkokemusta alueen yritysten kanssa lukukauden mittaisista projekteista, joihin kuuluu markkinatutkimusta, konsultointia ja mainoskampanjoiden kehittämistä. Tietokoneistetut simulaatiot antavat opiskelijoille mahdollisuuden kokea tuotekehityksen, hinnoittelun, myynninedistämisen, markkinatutkimuksen, myyntikorvauksen, kustannusten hillitsemisen ja aikataulutuksen tekemien päätösten seuraukset.
Työharjoittelut
Yli 1000 harjoittelupaikkaa on tarjolla vuosittain yliopiston opiskelijoille, mikä tarjoaa opiskelijoille runsaasti mahdollisuuksia päästä alkuun urallaan. Lisäksi UT:n sijainti suuren metropolialueen sydämessä tarkoittaa, että harjoittelupaikat sijaitsevat usein kävelymatkan päässä kampuksesta. Harjoittelupaikat tarjoavat tärkeän reaalimaailman kokemuksen, joka voi johtaa kokopäiväiseen työllistymiseen ja antaa opiskelijoille mahdollisuuden alkaa rakentaa tärkeitä kontakteja.
Markkinointiharjoittelut järjestää Sykes College of Business harjoittelukoordinaattori. UT-markkinointiharjoittelijat ovat usein palkattuja, ja he ovat työskennelleet promootioissa, kuluttajatuotteiden hallinnassa, korkean teknologian markkinoinnissa, voittoa tavoittelemattomassa markkinoinnissa, markkinatutkimuksessa ja strategisessa markkinoinnissa sellaisissa organisaatioissa kuin Bank of America, GEICO, Glazer Children's Museum ja Hughes Corporation.
Yhteisöyhteydet
Kahdeksansataa alueen yhteisöjohtajaa toimii UT:n neuvottelukunnissa ja tarjoaa opiskelijoille ammatillisten yhteyksien maailman tutkittavaksi.
Opiskelijat ovat myös vuorovaikutuksessa liike-elämän kanssa sisäisten konsultointiprojektien, vierailevien puhujien, kenttämatkojen ja UT:n keskusten ja instituuttien kautta, joihin kuuluvat:
- Etiikkakeskus
- TECO Energy Center for Leadership
- Naimoli Yritysstrategiainstituutti
- Lowth Entrepreneurship Center
- Florida Directors' Institute
Mitä tällä pääaineella voi tehdä?
Markkinoinnin ala on yksi nopeimmin kasvavista, vilkkaimmista ja palkitsevimmista liiketoiminta-alueista. Lähes kolmasosa tämän päivän työvoimasta työskentelee markkinointiin liittyvissä tehtävissä. Tämän odotetaan kasvavan huomattavasti, kun yhä useammat yritykset tulevat markkinavetoisiksi.
Parhaat työmahdollisuudet saavat markkinoinnista valmistuneet, joilla on hyvät vuorovaikutustaidot, korkea luovuus sekä vahvat viestintä- ja teknologiataidot. Työnantajat etsivät erityisesti sellaisia, joilla on valmiudet kehittää markkinointisuunnitelmia ja mainontaa, promootiota, suhdetoimintaa ja myyntikampanjoita, joissa käytetään uutta mediaa ja Internetiä.
Esimerkkejä markkinoinnin valmistuneiden työnimikkeistä ovat:
- Markkinointijohtaja
- Viestintäkoordinaattori
- Promootiopäällikkö
- Tuotekehityspäällikkö
- Markkinointi- ja kyselytutkija
- PR-asiantuntija
- Markkinointianalyytikko
- Tavaran ostaja
Monet valmistuneet jatkavat koulutustaan UT:n MBA-ohjelmassa (joka tarjoaa keskittymisen markkinointiin) tai MS in Marketing -ohjelmassa tai useissa muissa yliopistoissa Yhdysvalloissa ja ulkomailla.
Opiskelijoiden suosittelut
Pääsymaksut
Ohjelman lukukausimaksu
Akkreditoinnit
English Language Requirements
Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.