Meribiologian kandidaatti
University of Veracruz - Universidad Veracruzana
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Kieli (kielet
Espanja
Opintomuoto
Kampuksella
Kesto
Pyydä tietoja
Vauhti
Pyydä tietoja
Lukukausimaksut
Pyydä tietoja
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Meribiologian ohjelma tunnustetaan laadustaan kansallisella laatuakkreditoinnilla, jonka suorittaa akkreditointielin, jonka on tunnustanut korkeakoulujen arviointineuvosto, COPAES, AC
Siksi valmistuneella on tekniset ja teoreettiset valmiudet ehdottaa:
- Strategiat meren biologisen monimuotoisuuden tutkimiseksi
- Tee diagnooseja meren ekosysteemien suojelun tilasta
- Ehdota hoitoohjeita lajeille ja meri-rannikkoekosysteemeille
- Laadi ohjeita ja strategioita meriympäristön ennallistamiseksi ja uhanalaisten lajien elvyttämiseksi.
Tehtävä
Bachelor of Marine Biology -ohjelman missiona on kouluttaa ammattilaisia, joilla on kattava profiili ja eettiset arvot, jotka antavat heille pätevyyden tuottaa tietoa ja ymmärtää meren eliöiden biologisia prosesseja, jotka johtavat meren biologisten resurssien asianmukaiseen hoitoon. sekä havaita ja ehdottaa tuotantostrategioita ja tehdä yhteistyötä eri sektoreiden yhteiskunnallisessa ja kulttuurisessa kehityksessä meriympäristön säilyttämiseksi kestävän kehityksen puitteissa.
Näkemys
Vuoteen 2030 mennessä Universidad Veracruzanan bio- ja maataloustieteiden tiedekunnan Zona Poza Rica Tuxpanin odotetaan nauttivan kansallista ja kansainvälistä arvovaltaa opetus-, tutkimus- ja tiedon levitystoimintansa perusteella, erityisesti meribiologian alueella. . Tätä varten se kouluttaa koulutettuja ammattilaisia ja kehittää tutkimusohjelmia meriympäristön ongelmien ratkaisemiseksi, jotka liittyvät biologiseen monimuotoisuuteen, tuotantoon ja hoitoon.
Meribiologian ohjelma tulee olemaan korkeakoulujen akkreditointielinten sertifioima, ja tämä mahdollistaa sen, että se pystyy tarjoamaan yhteiskunnalle laadukkaita palveluja korkeimmalla eettisellä ja ammatillisella tasolla ja siten ylläpitämään pysyvää yhteyttä yhteiskunnan eri sektoreihin. Tätä visiota edistävien elementtien joukossa on kokopäiväinen opetushenkilöstö, jolla on monipuolinen työmäärä ja 100 % jatkotutkintoa, joista vähintään 30 % kuuluu SNI:lle ja 100 % on PROMEP-profiilin tunnustus. Lisäksi kaikki professorit integroidaan akateemisiin elimiin, jotka liitetään kansallisiin ja kansainvälisiin verkostoihin. Tämän tutkinnon suorittaneista 50 % akkreditoi yleisen ammatillisen laadun kokeen ja heistä 50 % saavuttaa tunnustuksen korkeasta suorituksesta.
YLEINEN TAVOITE
Kouluttaa kokonaisvaltaisesti ammattilaisia, jotka ovat päteviä lähestymään meren eliöiden ja prosessien tutkimusta, jotka mahdollistavat jatkuvan oppimisen, inhimillisesti ja sosiaalisesti vastuullisesti, jotta voidaan ratkaista biologiseen monimuotoisuuteen ja siihen liittyvien tavaroiden ja palvelujen tuotantoon liittyviä ongelmia.
Henkinen tavoite
Edistää loogisen, kriittisen ja luovan ajattelun kehittymistä, joka perustuu pysyvään oppimiseen, innovatiiviseen, luovaan ja yrittäjyyteen kehittämiseen, jonka avulla opiskelija voi tuottaa ja hankkia uutta meribiologiaan liittyvää tietoa löytääkseen ratkaisuja luonnon monimuotoisuuteen ja suojeluun liittyviin ongelmiin. meren ekosysteemeihin ja niiden osiin liittyvät palvelut, jotka ovat vuorovaikutuksessa monialaisten ja poikkitieteellisten ryhmien kanssa.
Ihmisen tavoite
Edistää ja viljellä eettisiä asenteita ja periaatteita, jotka määrittelevät rehellisyyden, luonnon kunnioittamisen, oikeudenmukaisuuden, vastuullisuuden ja sitoutumisen arvot, jotka edistävät henkilökohtaista kasvua sen kaikissa ilmenemismuodoissa.
Sosiaalinen tavoite
Osallistua sellaisten arvojen ja asenteiden vahvistumiseen, jotka helpottavat yksilön integroitumista työryhmiin vuorovaikutukseen, rinnakkaiseloon ja tiimityöskentelyyn, ilmaisemaan sananvapautta, moniarvoisuutta ja kunnioitusta, toimimalla vastuullisesti meren ekosysteemien ongelmien ratkaisemiseksi ja niiden komponentit.
Ammattimainen tavoite
Tarjoa opiskelijalle koulutuskokemuksia, joiden avulla hän voi hankkia ja kehittää teoreettista, heuristista ja aksiologista tietoa, joka tukee meribiologian tutkinnon suorittaneen osaamista, jotta hän kohtaa tämän alan haasteet laadukkaasti ja eettisesti. liittyä yksityiselle ja julkiselle sektorille ammattialallaan.
Valmistumisprofiili
- Määrittää strategiat meren biologisen monimuotoisuuden tutkimiseksi ja laatia diagnooseja niiden terveydentilasta.
- Tunnista meriekosysteemien ja eliöiden ongelmat
- Muotoile ja kehitä meriympäristöjen tutkimusohjelmia niiden kestävään kehitykseen johtamiseksi.
- Sinulla on käsitteelliset ja metodologiset perustyökalut meren eliöiden ja niiden ekosysteemeiden tutkimiseen.
- Luoda innovatiivisia ja tehokkaita ehdotuksia meren eliöiden ja ekosysteemien hallintaan edistämällä elävien olentojen kunnioittamista.
- Edistää tavaroiden ja palveluiden tuotantoa meren ekosysteemeistä.
- Kehittää kykyä kommunikoida suullisesti ja kirjallisesti ammatillisessa työssään syntyneistä tuloksista.
- Kasvata olennaisia inhimillisiä arvoja meren luonnonvarojen käyttöä ja hoitoa varten.
MERIBIOLOGIAOHJELMAN OPETUSSUUNNITELMA
ALUSTUTKIMUSTEN TASO
PERUSHARJOITUSALUE
KOULUTUKSIA KOKEMUKSIA | TEORIA | HARJOITELLA | MUUT | LUOTTEET | TAUSTA |
YLEISTÄ | |||||
PERUSTIETOKONE | 0 | 6 | 0 | 6 | - |
KRIITTINEN JA LUOVA AJATTELUTAIDOT | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
ENGLANTI I | 0 | 6 | 0 | 6 | - |
SUOMI II | 0 | 6 | 0 | 6 | ENGLANTI I |
LUKEMISTA JA KIRJOITTAMISTA NYKYMAAILMAN ANALYYSIIN | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
ALOITUS KURIIN | |||||
FYSIKAALISET | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
MATEMATIIKKA | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
TUTKIMUSMENETELMÄT | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
YLEINEN KEMIIA | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
FYSIKAALINEN KEMIA | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
FYSIKAALINEN JA KEMIALLINEN OCEANOGRAFIA | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
BIOSTATIIKKA | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
MERI MIKROBIOLOGIA | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
MINIMI LUOTOT | 26 | 44 | 0 | 96 | - |
KURIKOULUTUSALUE
KOULUTUKSIA KOKEMUKSIA | TEORIA | HARJOITELLA | MUUT | LUOTTEET | TAUSTA |
SOLU BIOLOGIA | 4 | 2 | 0 | 10 | - |
GENETIIKKA | 4 | 4 | 0 | 12 | BIOKEMIA |
BIOKEMIA | 2 | 2 | 0 | 6 | YLEINEN KEMIIA |
ELÄINFYSIOLOGIA | 4 | 6 | 0 | 10 | - |
KASVIFYSIOLOGIA | 4 | 2 | 0 | 10 | - |
SYSTEMAATTINEN | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
KOKEELLISET SUUNNITTELUT | 2 | 2 | 0 | 6 | - |
MERIVAPASTOIDEN EKOLOGIA | 2 | 4 | 0 | 8 | - |
MERIYHTEISÖJEN JA EKOSYSTEEMIEN EKOLOGIA | 2 | 4 | 0 | 8 | - |
MERIKASVITIEDO | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
EVOLUUTIO | 4 | 0 | 0 | 8 | - |
Meren selkärangattomat I | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
MEREN selkärangattomat II | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
Meren selkärankaiset | 4 | 4 | 0 | 12 | - |
VALINNAINEN | 0 | 0 | 0 | 56 | - |
MINIMI LUOTOT | 46 | 40 | 0 | 188 | - |
TERMINAALIN MUODOSTUSALUE
KOULUTUKSIA KOKEMUKSIA | TEORIA | HARJOITELLA | MUUT | LUOTTEET | TAUSTA |
VALINNAINEN | 0 | 0 | 0 | 24 | - |
SOSIAALIPALVELU | 0 | 0 | 0 | 12 | - |
VASTAANOTTOKOKEMUS | 0 | 0 | 0 | 12 | - |
MINIMI LUOTOT | 0 | 0 | 0 | 48 | - |
VAPAA VALINTA HARJOITUSALUE
KOULUTUKSIA KOKEMUKSIA | TEORIA | HARJOITELLA | MUUT | LUOTTEET | TAUSTA |
VAPAA VALINTA | 0 | 0 | 0 | 18 | - |
MINIMI LUOTOT | 0 | 0 | 0 | 18 | - |
KOULUTUKOKEMUKSIA YHTEENSÄ | MUUTTUVA |
TEORIATUNTIA YHTEENSÄ | MUUTTUVA |
LABORATORIOTUNNIT YHTEENSÄ | MUUTTUVA |
MUUT TUNNIT YHTEENSÄ | MUUTTUVA |
VÄHIMMÄISLAITOT YHTEENSÄ | 350 |
AKATEEMINEN ALUE | BIOLOGIA JA MAATALOUSTIETEET |
TASO | TUTKINTO |
JÄRJESTELMÄ | KOULUTETTU |
SUUNNITTELE VUOSI | 2007 |