Keystone logo
Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Johdanto

Universidad Francisco Marroquín, joka tunnetaan myös nimellä UFM, on yksityinen ja maallinen yliopisto Guatemalassa, Guatemalassa. Se perustettiin elokuussa 1971 libertaristisen filosofian ympärille.

Taloustieteilijän Milton Friedmanin mukaan se on yksi Latinalaisen Amerikan johtavista yliopistoista.

Tavoitteenamme oli tutkia ja levittää vapaan yhteiskunnan eettisiä, taloudellisia ja oikeudellisia periaatteita. Olimme vakuuttuneita siitä, että pitkällä aikavälillä ajatuksia hallitaan; että jos maamme nauttii rauhanomaisesta hyvinvoinnista ilman ideologisten ryhmien painostusta, oli välttämätöntä, että riittävät vaikutusvaltaiset ihmiset ymmärtävät selkeästi vapaan yhteiskunnan organisaation ja saisivat siten vakaumuksen ja rohkeuden puolustaa sitä.

Naassom Azevedo / Unsplash

Amigos em campus universitário

tehtävä

Missiomme on opettaa ja levittää vapaiden ja vastuullisten ihmisten yhteiskunnan eettisiä, oikeudellisia ja taloudellisia periaatteita.

arvot

totuus

Totuus on välttämätön ja elintärkeä keino saavuttaa hyvä

vapaus

Vain vapaudessa voi jatkaa onneaan, olla vastuullinen ja toimia moraalisesti.

oikeudenmukaisuus

Oikeus on tunnistaa jokainen henkilö omaksi.

hyveet

116101_Virtudes.jpg

Akateeminen huippuosaaminen

määritelmä

  • Ymmärrämme "huippuosaamisen" avulla erinomaisen laadun, joka tekee ihmisistä tai asioista, jotka ovat arvokkaita tai arvostettuja. Ja "akateemista huippuosaamista" varten niiden ideoiden, periaatteiden ja toimien laatu, jotka professoreina tai opiskelijoina asettavat tavanomaisen asemansa pelkän aineellisen ja rutiininomaisen velvollisuutensa täyttämisessä, mikä muodostaa elävän esimerkin yhtenäisestä elämästä kaikille. Tällä tavalla ymmärretty huippuosaaminen on mahdollista vain vapauden, osaamisen ja kunnioituksen puitteissa.
  • Akateeminen huippuosaaminen on voitettava ja puolustettava ammattimaisesti. Samoin se voidaan ajatella vain sitkeiden ponnistelujen ja joskus tuskallisten hylkäämisten seurauksena, jotka ovat välttämättömiä uusien aukkojen ja polkujen avaamiseksi tietämyksen alalla.
  • Akateemista huippuosaamista tavoittelevaa laitosta näytetään ja akkreditoidaan niiden vuosien aikana inspiroimien emulaattoreiden ja jäljittelijöiden kautta.
  • Henkilöä, joka pyrkii huippuosaamiseen, ei voi koskaan toteuttaa sellaisenaan, jos hän ei aina kysy itsestään enemmän kuin muut.

Professorin huippuosaaminen

  • Opettajan akateeminen huippuosaaminen edellyttää etävalmistelua (jota hänen valtakirjaansa tukee) ja läheistä valmistelua (joka koostuu kunkin oppiaineen ja kunkin luokan huolellisesta ja päivittäisestä valmistelusta), jotta opiskelijat voisivat palvella anteliaasti hänen kokemustaan tutkijana ja opettajana. hänen innostuksensa aiheeseen, jonka hän antaa, ja hänen kiinteä, kohtelias ja henkilökohtainen huomionsa jokaiselle.
  • Se merkitsee myös selkeyttä ja johdonmukaisuutta ideoissa, joita se yrittää lähettää, oppilaiden konkreettisen tilanteen tuntemusta, näkemystä tehtävien valinnasta, määrittelemisestä ja priorisoinnista, harkintavaltaa ja ehdotusten esittämistä.
  • Altistumisen selkeyttä ei pidä tehdä, mutta se on annettava opiskelijoiden käyttöön ritarillisuuden ja kohteliaisuuden eleissä.
  • Se, mikä erottaa erinomaisen opettajan brändinä, on hänen halunsa jatkuvaan henkilökohtaiseen parannukseen kaikessa, mitä hän ajattelee, sanoo, tekee ja opettaa.

Opiskelijoiden huippuosaaminen

  • Oppilaitoksen vahvuus ja pysyvyys perustuu opiskelijoiden koulutukseen, jonka se valitsee huolellisesti ottaen huomioon muun muassa sen akateemisen kyvyn ja johtamiskyvyn.
  • Opiskelijoiden akateeminen huippuosaaminen ilmenee heidän älyllisenä uteliaisuutensa, kurinalaisuutensa mukaan, koska se liittyy heidän opiskeluajansa ja heidän osallistumisensa luokkiin, heidän kykynsä luopua makuista, tyydytyksistä ja välittömistä menestyksistä, niiden hyveiden tuottamisesta perusarvot, sen sanakirjan rikkaus ja valikoima luokkahuoneessa ja sen ulkopuolella, sen kyky käyttää hyväkseen käytettävissään olevia resursseja.
  • Tämä merkitsee kohtuullista tasapainoa ja mukautumista opiskelijan todellisuuteen, aiempien opintojen sisäistämien humanististen opintojen, suoritetun hänen hyvään suoritukseensa kansalaisena ja huomisen perheen isänä tai äidinä sekä avaintekniikoiden hallintaan valittu akateeminen haara.
  • Opiskelijan akateeminen huippuosaaminen on hänen menestyksensä perusta ammatillisella alalla ja heijastuu hänen työnsä tuloksena saadussa määrin. Ammattitaidon huippuosaaminen perustuu ihanteelliseen yhdistelmään arvoista ja periaatteista, jotka ohjaavat jokaisen hyvinvoinnin ihmisen elämää, ja niiden päivittämisestä haluttuun erikoistumiseen (olettaen, että jokainen toimii paremmin siinä, mitä he eniten tekevät hän pitää siitä

Ne on ymmärrettävä opiskelijan akateemisen huippuosaamisen selkärankaina :

  • Hänen kykynsä tarkkailla, abstrakteja ja päätellä loogisesti ja ilmaista selkeästi ja täsmällisesti, sanallisesti ja kirjallisesti, hänen ajatuksensa ja vakaumuksensa.
  • Halukkuutesi jatkaa tietämyksen laajentamista itse.
  • Hänen rauhallisuus mielessään, kun kyseenalaistetaan tai kumotaan muiden kantoja ja puolustetaan omaa.
  • Hänen kykynsä hämmästyttää jokapäiväisiä tapahtumia.
  • Hänen taipumuksensa lukea, kuunnella, puhua ja kirjoittaa kriittisellä merkityksellä ja samalla tietäen inhimillisen kyvyn rajoista tehdä itsensä ymmärrettäväksi ja ymmärtää muita.
  • Hänen päättäväisyytensä kuvitella todellisuutta, joka on erilainen kuin hänet esiteltiin ja miten he ovat tottuneet siihen nähdäkseen sen.
  • Heidän kykynsä toteuttaa käytännön asiantuntemusta ja kehittää ammattitaitoa, jota tarvitaan liiketoiminnan harjoittamiseen.
  • Hänen sitkeytensä hyvinvoinnin harjoittamisessa, tekemisessä ja levittämisessä, tietäen, että hänen on pysyttävä valppaana omasta vapaudestaan ja kohdattava järkevällä rohkeudella riskit, jotka liittyvät mihinkään ihmisen haasteeseen.
  • Koulutusprosessin päättyminen on sellaisten ihmisten muodostuminen, jotka osaavat ottaa sitoumuksia ja hyödyntää tilaisuuksia sallimatta tai sallia kenenkään heikentää heidän arvokkuuttaan.

Sijainnit

  • Guatemala City

    6A Calle,final, 01010, Guatemala City

Kysymyksiä